jak na miasto które posiada 350tys mieszkańców to jakoś nikt nie chciał tego zrobić nikt, a jechać na drugi koniec polski zakuć przewód chyba sie nie opłaca ale widziałem również na FB że nie ja jedyny miałem problem z tym aby to zakuć...
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przewód w układzie wspomagania kierownicy
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
A w moim 20 tysięcznym mieście zrobił mi to koleś od ręki w sklepie z częściami do maszyn rolniczych (są co najmniej 3 takie firmy).
W hydraulice siłowej np. w koparkach są dużo wyższe ciśnienia i jakoś wszyscy zakuwają bo taniej i szybciej. Nie wiem czemu u Ciebie nikt się tego nie podjął.
W hydraulice siłowej np. w koparkach są dużo wyższe ciśnienia i jakoś wszyscy zakuwają bo taniej i szybciej. Nie wiem czemu u Ciebie nikt się tego nie podjął.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
też mnie to zastanawiało, bo nawet pojechałem do miasta obok gdzie mieli tylko takie rzeczy + zakuwali do maszyn rolniczych... i powiedzieli ze nie, bo nawet jak nagwintują to się ześlizgnie... wiec słabo.. dlatego zrezygnowałem...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Ja się boje tej awarii, bo będzie wiązała się z wymianą płynu. Delikatnie poci mi się maglownica, więc prawdopodobnie na nowym płynie puści i będzie do zrobienia przewód i po niedługim czasie maglownica do regeneracji.
Mam nadzieję, że mnie to ominie.
Mam nadzieję, że mnie to ominie.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
a problem dotyczy tez 1.8? hm to ze poci nie znaczy że od razu puści po wymianie płynu... w którym dokładnie miejscu Ci się poci?
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
maglownica poci się do osłon drążków z reguły..
problem nie dotyczy benzyn, ale w dwóch 1.8 widziałem pocące się przewody na wejściu do pompy
jeśli chodzi o wspomaganie to w 1.8 większy problem jest z samymi pompami które lubią się zacierać i walą opiłki min na magiel, wystarczy zobaczyć w jakim stanie jest płyn
problem nie dotyczy benzyn, ale w dwóch 1.8 widziałem pocące się przewody na wejściu do pompy
jeśli chodzi o wspomaganie to w 1.8 większy problem jest z samymi pompami które lubią się zacierać i walą opiłki min na magiel, wystarczy zobaczyć w jakim stanie jest płyn
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
To mnie pocieszyłeś, myślałem, że to wada fabryczna dotycząca wszystkich egzemplarzy.
Siedzę i czekam na awarię, a tu taka informacja
Pisałem o tym tutaj:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 20#p160768
Szczerze mówić to temat nie był odpowiedni, ale występowały u mnie stuki i sam nie wiedziałem jak to ugryźć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Hubertus masz rację.hubertus pisze: ↑25 paź 2017, o 15:54Cieknie najprawdopodobniej na tym rancie. Moim zdaniem nic tam się nie przeciera a następuje zmęczenie materiału. Wydaje mi się, że te garby to taka jak by sprasowana rurka. Mająca amortyzować drgania na zasadzie sprężyny. I to na skutek wibracji z czasem pęka. Chodzi mi o drgania wzdłużne rurki na zasadzie rozciągania sprężynki.
Dziś wymieniałem przewód gdyż był pordzewiały. Po demontażu starego potwierdzam, że problemem są garby na pierwszym uchwycie (na drugim uchwycie obok półosi nie ma garbów). Garby te powstają poprzez ścisnięcie rurki w procesie technologicznym.
Po demontażu starego przewodu, rozpadł mi się on w rękach dokładnie na drugim garbie. Grzbiet garbu jest newralgicznym i najsłabszym punktem (wygląda on tak jakby metalowe U zgnieść by jego boki się ze sobą zeszły a jedynym punktem łączącym jest grzbiet). Podczas pracy układu ścianki garbu pracują osłabiając grzbiet.
Dla potomnych nr GM przewodu dla A20NHT 4x4 - GM 13219376
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2018, o 10:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Panowie a czy na koncach tego węża sa jakies uszczelki ( oringi ) które trzeba wymieniac ? Czeka mnie wymiana przewodu od pompy do przekladni i zastanawiam sie czy mam wszystko.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
ja już dawno wymieniałem ale z tego co pamiętam przy pompie były miedziane, a na dole przy kolumnie nie było żadnych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 mar 2017, o 17:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Panowie mam Insignię z napędem na 4 łapy i w najbliższym czasie czeka mnie wymiana tego przewodu od wspomagania - zaczyna się lekko pocić. Nie wiem do końca jak to tego podejść, nie koniecznie chciałbym zakuwać stary przewód, a nowy oryginalny z ASO kosztuje prawie 600 zł. Bawił się ktoś w przystosowanie tego przewodu od przednionapędowców do wersji z 4 łapami ? Jak to powinno wyglądać ? Co należy zrobić aby ten przewód pasował ? A może jest jeszcze jakieś inne wyjście albo zamiennik ? Dzięki.
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Dziś profilaktycznie wymieniłem u mechanika przewód i rury intecooler'a.
Dodatkowo wszystkie filtry i olej.
Za robotę + 1l płynu wspomagania mechanior zainkasował 450zł - dużo czy mało?
Części były moje.
Dodatkowo wszystkie filtry i olej.
Za robotę + 1l płynu wspomagania mechanior zainkasował 450zł - dużo czy mało?
Części były moje.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
A ile czasu mu to zajęło?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- wossi_2011
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2018, o 11:16
- Auto: OPEL-INSIGNIA ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WA-WA
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Hej nie będę się za bardzo rozpisywał bo sprawa wydaje się już opisana do końca i tylko pozostaje mi zadać jedno pytanie / choć już padło jednak odpowiedź wydaje się niewystarczająca / czy od strony maglownicy tego nieszczęsnego węża jest jakiś oring ? czy nie ? bo w całym wątku nikt tego tematu nie rozwinął . Od strony pompy w zestawie są dwie miedziane podkładki pod śrubę przelotową natomiast od magla nic nie ma w zestawie zakupionym w aso ( 367 pln po rabacie ) .
Kiedyś wymieniałem taki przewód w moim starym passacie i oring był ,dla tego dla pewności zadaję to pytanie. Pozdrowienia dla wszystkich .
Kiedyś wymieniałem taki przewód w moim starym passacie i oring był ,dla tego dla pewności zadaję to pytanie. Pozdrowienia dla wszystkich .
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
ja też miałem przewód z ASO i też nie było, wsuwa się tam tylko go i tyle.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
O ile dobrze pamiętam to końcówka w maglownicy jest na stożek i nie trzeba oringu ale ręki uciąć nie dam. Ja przynajmniej nie dawałem nic nowego oprócz 2 miedzianych podkładek przy pompie.
- wossi_2011
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2018, o 11:16
- Auto: OPEL-INSIGNIA ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WA-WA
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Dzięki wielkie jutro zabieram się za robotę . pozdro )
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 15:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Piła
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
jaki olej do wspomagania kupić najlepiej, taki żeby dokulać się do mechanika a drugi żeby już był na lata?
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy
Jeśli jest wyciek to raczej dolewka nic nie da ze względu na wysokie ciśnienie w układzie, przerabiałem to dwa razy . Za pierwszym razem był to przewód gumowo-aluminiowy, a za drugim razem rozszczelnienie maglownicy przy maglu dolewka nawet się nie sprawdziła żeby wystarczyło wjechać i zjechać z lawety. Z resztą przy przewodzie sytuacja była analogiczna z tym ze przewód strzelił mi przed garażem wystarczyło żeby wjechać na kanał. Więc bym nie ryzykował zatarcia pompy