--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wspomaganie kierownicy
-
- Użytkownik
- Posty: 183
- Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
Re: Wspomaganie kierownicy
W NJ1 da się jakoś przeprogramować siłę wspomagania na mniejszą? Strasznie drażni duża czułość przy większej prędkości...
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Konin
Re: Wspomaganie kierownicy
Panowie, ja też walczę ze wspomaganiem w mojej Insigni MY10, wspomaganie hydrauliczne. Na postoju słychać delikatne buczenie pompy i kręci się trochę ciężko (opona 245/45/18), z kolei podczas jazdy na wprost wspomaganie działa jakby zbyt mocno, samochód jest taki "wiotki ". Zmieniłem tylne tuleje przedniego wahacza na oryginalne pozmianowe i trochę pomogło, ale odnoszę wrażenie że nie jest tak jak być powinno. Geometria ustawiania, czujnik kąta skrętu wyuczony.
Co zauważyłem to podczas jazdy na wprost zaczynam kręcić delikatnie lewo-prawo szybkimi ruchami to czuć że wówczas się usztywnia kierownica. Czuć też wyraźnie że jak prawe koło wpadnie w dziurę to kierownicę wyrwie w prawo, analogicznie dzieje się w lewą stronę. Luzow brak. Cóż to może być?
Co zauważyłem to podczas jazdy na wprost zaczynam kręcić delikatnie lewo-prawo szybkimi ruchami to czuć że wówczas się usztywnia kierownica. Czuć też wyraźnie że jak prawe koło wpadnie w dziurę to kierownicę wyrwie w prawo, analogicznie dzieje się w lewą stronę. Luzow brak. Cóż to może być?
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Konin
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 wrz 2019, o 07:04
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: tylmanowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wspomaganie kierownicy
witam clubowiczow mam pytanie zapaliła mi się kontrolka od wspomagania czy Isia ma jakiś plyn do wspomagania czy elektroniczne ma sie ktoś co się stało jakieś podejrzenai
-
- Zapaleniec
- Posty: 3170
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Jeżeli masz hydrauliczne to zbiornik jest obok chłodnicy.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 15:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Piła
Re: Wspomaganie kierownicy
Panowie i Panie. Ledwo co kupiłem insignie a już problem. Od momentu zakupu było wszystko ok, powrót na kołach, zrobione jakieś 200km. Dzisiaj przy parkowaniu słyszę że przy kręceniu kierą dziwne skrzypienie, zgrzytanie, stukanie. Ciężko to nazwać. Po chwili pod autem plama różowej cieczy że wspomagania. Stojąc przed autem widzę że pod rozrządem cała podłoga mokra. Z drugiej strony silnika sucho. Co mogło strzelić?
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam, nie wiem czy to właściwy temat, ale mam pytanie odnośnie gumowych osłon na elektryczny układ kierowniczy/maglownice/wspomnienia.
Jaka jest różnica między elektrycznym a hydraulicznym bo gumowe osłony podobno są różne, elektryczne są większe o 0.5mm/1.5mm , i przy zakupie gum elektryczne mają śrubę w zestawie ale brak smaru, a hydrauliczne brak śruby ale za to smar jest.
Czy do obu modeli daje się smar do środka? I do czego jest ta śruba w zestawie do elektrycznego?
Pytam bo czeka mnie ta wymiana a nie chciał bym utknąć z powodu jednej śrubki lub braku smaru.
I jeszcze proszę o pomoc w doborze odpowiedniego smaru do układu elektrycznego.
Pozdrawiam
Sent from my K10 using Tapatalk
Jaka jest różnica między elektrycznym a hydraulicznym bo gumowe osłony podobno są różne, elektryczne są większe o 0.5mm/1.5mm , i przy zakupie gum elektryczne mają śrubę w zestawie ale brak smaru, a hydrauliczne brak śruby ale za to smar jest.
Czy do obu modeli daje się smar do środka? I do czego jest ta śruba w zestawie do elektrycznego?
Pytam bo czeka mnie ta wymiana a nie chciał bym utknąć z powodu jednej śrubki lub braku smaru.
I jeszcze proszę o pomoc w doborze odpowiedniego smaru do układu elektrycznego.
Pozdrawiam
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 cze 2020, o 20:10
- Auto: Insignia 2.0 /160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wspomaganie kierownicy
Moze ktos podpowiedziec jak czesto wymienia sie olej w ukladzie wspomagania? Czy tylko dolac do brakujacego stanu? Rozumiem, ze w razie dolewki kazdy dextron VI bedzie dobry. Czy Lepiej wymienic na nowy. Ile wchodzi nowego?
Ostatnio zmieniony 2 cze 2020, o 18:14 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- quadzz
- Użytkownik
- Posty: 288
- Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
- Auto: Insignia A ST FL 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 5 razy
Wspomaganie kierownicy
Niby się nie wymienia. Dolej do pożądanego poziomu. Kup płyn z ASO.
I sprawdź czy nie masz wycieków.
I sprawdź czy nie masz wycieków.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 10:58
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Fiji
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 mar 2021, o 16:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam użytkowników forumFenins pisze: ↑21 mar 2016, o 08:53To nie jest blokowanie... Przy jeździe autostradowej , przy jeździe na wprost i delikatnym skręcaniu, baaardzo delikatnym czuć takie chwilowe "przyblokowanie" - jest to efekt działania układu wspomagania elektrycznego. Sprawdziłem na 2 "nowych" egzemplarzach. Dlatego pisze ten typ tak ma.
Sam po sobie widzę, że człowiek czasami zbyt dużo oczekuje od nowego samochodu.
Czy ktoś z Was rozgryzł co powoduje to delikatne przyblokowanie układu kierowniczego przy jeździe na wprost? Mam dokładnie to samo co opisuje kolega Fenins.
Elektryczne wspomaganie, Insignia 2012 2.0 CDTI
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 paź 2022, o 17:11
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam, mam problem z Insignią z 2012 roku. Wspomaganie elektryczne. Co jakiś czas wyłącza się układ wspomagania przy przejeżdżaniu przez torowisko, łączenie asfaltu, studzienkę, generalnie przez nierówności. Wymienione zostały już sterowniki kilkukrotnie a także silnik wspomagania. Po wymianie sterownika zawsze problem powracał, raz tego samego dnia po odbiorze od mechanika, czasem po tygodniu, max po 2. W styczniu wymieniłem także akumulator na nowy, i od tamtego momentu przez 2 miesiące było dobrze. Aż do wczoraj. Czy ktoś z Was miał podobny problem i wie jak temu zaradzić? Bo mi już opadają ręce...
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 11:49
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Zamość
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam. Mam ten sam problem. "Sprawdź układ wspomagania kierownicy" po pokazaniu się tego komunikatu znika wspomaganie. Kod błędu C0545. Insignia 2.0 diesel 160km 2011r. Czy ktoś rozwiązał problem? Czy to czujnik kąta skrętu który znajduje się w maglownicy, czy ten pod poduszką kierownicy czy to sterownik?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 mar 2024, o 12:40
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Złota
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam. Udało wam się rozwiązać problem z elektrycznym wspomaganiem? Mam ten sam problem co Adrpasierb( kolega wyzej) . Daj znać