--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Bartol
Użytkownik
Posty: 944
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Bartol » 23 sie 2019, o 20:58

zubek pisze:
23 sie 2019, o 14:39
Nie dotyczy to bicia przy hamowaniu - tu winne są zazwyczaj tarcze.
Mam ciche podejrzenie, że bicie tarczy również może mieć delikatny wpływ na drżenie kiery przy większych prędkościach.
Po 20 tys. km pojawiło się u mnie bicie tarcz i oprócz trzęsienia kierownicą w trakcie hamowania pojawiło się delikatne drganie w pewnym zakresie prędkości. Po toczeniu tarcz ustało jedno i drugie.
Klocki cały czas mają kontakt z tarczą, nie tylko w trakcie hamowania. Czuć to dobrze i słychać przy ręcznym obracaniu podniesionego koła.

Jahu
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2019, o 05:18
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Jahu » 24 sie 2019, o 21:38

Siemka.
Przechodziłem przez temat na prawdę MOCNEGO drżenia kierownicy powyżej 120 km/h. Wymienione zostały opony, tylne tuleje wahacza na wzmacniane, końcówki drążków i sprawdzane pół osie oraz wymienione amortyzatory z tyłu. Niestety nic nie wskazywało na uszkodzony jakikolwiek element układu kierowniczego, zawieszenia, a ostateczne rozwiązanie wyszło przy okazji wymiany klocków z tyłu. Tylny zacisk z prawej strony miał uszkodzoną gumę uszczelniającą tłoczek do tego stopnia, że sam tłoczek nie chował sie do końca. Po podniesieniu samochodu, dało się zauważyć że nawet ręczne ruszenie koła z tej strony, w porównaniu do reszty było ciężkie. Zacisk po wymienie na regenerowany spowodował, że samochód zupełnie inaczej zaczął jeździć. Nie sciąga, kierownica jest prosta, nic nie bije i wreszcie ustaly te męczące drżenia na autostradzie.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 598
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Maverick_86 » 25 sie 2019, o 08:08

Trochę dziwi mnie, że kierownica drżała skoro trzymał tylny zacisk, powinno raczej drzeć całe nadwozie, bo drgania na kierownice przenosi raczej coś co jest z przodu. Również po wymianie zacisku piszesz, że kierownica jest prosta, ale jaki związek ma wymiana zacisku z tyłu tym, tutaj raczej zbieżność i geometria zawieszenia mogła coś pomóc, ale po wymianie zacisku się jej nie robi. 😁
Na swoim przykładzie dodam, że również tydzień temu regenerowałem zacisk tylko lewy tył, bo osłona pękła, i poza tym tłoczek nie cofał się do końca, przez co to koło się grzało. Z kolei przegrzewanie hamulca wykończyło także łożysko w piaście w tym kole więc i ona poszła na wymianę. Po naprawie nastała cisza bo łożysko piasty nie wyje, hamulec także się nie grzeje już. Ale drgania odczuwalne na karoserii powyżej 120 km/h dalej są, ale przy nich kierownica nie drżała u mnie nigdy.

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: InsigniaII ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: etac » 25 sie 2019, o 09:25

No to ja się dopnę z moim problemem. Insignia B - drgania na kierownicy, od 110-115km/h.
Wyważane koła raz, drugi, za trzecim dostaje informację że felga krzywa. Ok, oddałem do naprawy, dałem do wyważenia dynamicznego i po wyjeździe z warsztatu jest efekt. Zrobiłem 40 km do pracy, wracam i znowu bicie-drżenie na kierownicy. I tak jest od tygodnia, raz jest, raz nie ma drgań, są mniejsze, a za chwilę czujesz je na całym aucie.
Dodam że podczas wyważania mechanik sprawdził luzy i stan zewnętrzny półosi i nie zgłosił uwag.

Jakieś pomysły? Oddaje w środę do ASO, bo za 2 tygodnie kończy się gwarancja.

Awatar użytkownika
Tetis
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 17 sie 2019, o 13:41
Auto: Opel insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Luboń

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Tetis » 16 paź 2019, o 13:12

U mnie winowajcą była jedna z felg. Nawet nie bawiłem się w naprawę bo już jakiś rzeźbiarz kiedys próbował. Wystawiona nowa felga plus zbieżność i wyważanie kompletu kół i miodzio.

potifar
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 paź 2017, o 13:07
Auto: insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: potifar » 27 paź 2019, o 20:12

Pany poratujcie. W aucie drży kierownica i cała karoseria. Raz jest tak że jedno i drugie występuje razem a za innym razem oddzielnie. Nieraz nie ma tego drżenia w ogóle. Sprawdzane były felgi i są ok. Nowe opony z testem drogowym założone zero zmian. Wymienione wahacze przód razem z tulejami zero zmian. Wymienione obie półosie wraz z wałkiem łączącym na nowe drgania przeniosły się w inny zakres 110-150 czasem 160kmh. Układ hamulcowy cały wymieniony na nowy wraz z regeneracją zacisków zero różnicy. Nowe drążki i końcówki drążków zero zmian wymienione wahacze tył zrobiona geometria i to też nie przyniosło żadnej poprawy. Nie mam już sił ani pomysłu żadnego.

przemolemo
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2018, o 10:55
Auto: opel insignia sport
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bochnia

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: przemolemo » wczoraj, o 15:44

Witam. Ja mam też taki problem że nie wiem gdzie szukać. Raz jest tak że auto płynie bez najmniejszego trzęsienia A na drogi dzień trzęsie jak diabli i to całym autem ale bardziej tyłem. Raz jak wyjeżdżam do pracy to jest tak że prawie podskakuje fotelem trzęsie a za
kilometr cisza.też już wymieniłem pół auta i nic to nie daje. Co robić. auto piękne ale przyjemności z jazdy żadnej. Mam go od roku i już nie mam sił. Rok 2014 sport tourer.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 598
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: Maverick_86 » wczoraj, o 21:37

Również podpisuje się pod tym jak dwaj koledzy powyżej, mam identyczne, raz drgania są, raz nie jedzie jak po sznurku. I tak już prawie od dwóch lat. Celem eliminacji drgań sporo już zostało wymienione, a jednak dalej jest jak jest raz dobrze innym razem źle. Chwilowo dałem sobie spokój z poszukiwaniem, bo szkoda pieniędzy na kolejne wymiany elementów na ślepo z nadzieją że coś pomoże. Jakby coś rzeczywiście było poważnie uszkodzone to przez 50 tys. przejechanych km na pewno by już padło... U mnie drgania przenoszone są tylko na budę, kierownica nie drży.

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 835
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: marcin.1987 » dzisiaj, o 07:47

A poduszki silnika sprawdzaliście? W poprzednim aucie jak były wypracowane to na wolnych obrotach była funkcja masażu dostępna na wszystkich miejscach w samochodzie :) po wymianie nic nie drżało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”