--------------------------Wielkopolskie Spotkania - spot 19.10 - dołącz
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wibracje na kierownicy

ODPOWIEDZ
tomeks922
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 27 sie 2019, o 14:47

u mnie zaczeło się wszystko po wymianie kompletu hamulców przód i tył, bynajmniej tak mniemam, po za kupie wracałem autem z warszawy za wrocław więc autostrady miałem całkiem sporo, ale zajarany zakupem nie pamietam czy wibracje były czy nie...poniżej zdjęcie jak obecnie wyglądają tarcze po 25k km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Giant
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 1 paź 2019, o 06:56

Mała aktualizacja, odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik po wejściu pod auto stwierdził luz na przegubie wewnętrznym. Jutro jestem umówiony na wymianę. Mam obiekcje czy to pomoże. Dziwne jest to że nie zawsze wibruje. Czasami wibracje czuć też na fotelach i praktycznie tylko przy wyższych prędkościach. Czy przy walniętym przegubie wewnętrznym wibracje powinny pojawiać się przy każdej prędkości tylko przy rozpędzaniu ? Przeczucie mam że kolejna kasa wyrzucona będzie w błoto :(

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 582
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 1 paź 2019, o 07:31

Mam dokładnie takie same drgania jak u Ciebie, raz są raz nie, głównie czuć je przy wyższych prędkościach. Przed wymianą i teraz po wymianie obydwu półosi jest cały czas tak samo...

Awatar użytkownika
rollyone
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 25 paź 2014, o 23:50
Auto: Insignia se cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Glasgow Szkocja

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: rollyone » 1 paź 2019, o 07:41

Giant pisze:Mała aktualizacja, odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik po wejściu pod auto stwierdził luz na przegubie wewnętrznym. Jutro jestem umówiony na wymianę. Mam obiekcje czy to pomoże. Dziwne jest to że nie zawsze wibruje. Czasami wibracje czuć też na fotelach i praktycznie tylko przy wyższych prędkościach. Czy przy walniętym przegubie wewnętrznym wibracje powinny pojawiać się przy każdej prędkości tylko przy rozpędzaniu ? Przeczucie mam że kolejna kasa wyrzucona będzie w błoto :(
Niekoniecznie w błoto.... Właśnie jestem po wymianie przegubu zewnętrznego i drgania całkowicie ustały.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk


Giant
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 1 paź 2019, o 08:07

rollyone pisze:
1 paź 2019, o 07:41
...
Przeguby zewnętrzne są u mnie ok, pisałem o przegubie wewnętrznym. Kurcze ten samochód to jedna wielka zagadka. Jak widać co niektórzy w tym wątku pisali o wymianie prawie połowy auta a problem nadal występuje.
Acha bym zapomniał. Wczoraj zrobiłem jeszcze taką próbę. Jazda ze stałą prędkością ok 50-60 km/h i leciutkie trzymanie kierownicy od dołu. Następnie wykonałem powolne skręty w lewo i prawo. I czuć było na kierownicy delikatnie jakby bicie "wewnętrzne" w momencie zmiany kierunku jazdy.
Ostatnio zmieniony 6 paź 2019, o 22:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 830
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 2 paź 2019, o 09:51

Może drążki kierownicze, albo listwa w maglownicy

Giant
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 2 paź 2019, o 16:35

Kolejna aktualizacja: auto odebrane ale niezrobione. Diagnoza postawiona, na 100% winna cała półoś a nie tylko przegub wewnętrzny. Auto niezrobione dlatego że nie ma praktycznie zamienników na rynku (2.8 T 260km). Tzn zamienniki są ale podobno chinole. Znalazłem na allegro chyba właśnie takiego chinola, firma BRV, cena półosi 629zł. I teraz pytanie. Brać chinola, szukać używki, czy płacić grubą kasę za oryginał w ASO ?

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 830
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 3 paź 2019, o 08:51

Używka to loteria - chyba, że z młodego auta i w dobrej cenie. Chińczyk - wiele osób wymieniało półosie na zamienniki i jeździ nie nsrzekając. Oryginał - nie znam ceny, ale domyślam się, że czterocyfrowa :D Moim zdaniem nie warto.

Poszukaj w internecie katalogu firmy spidan lub lobro. Może uda ci się w tym katalogu znaleźć odpowiednią półoś. A jeśli się nie uda to na priv podeślę Ci namiar na sklep gdzie ja kupowałem półoś (co prawda do CDTI), ale sklep specjalizuje się w przegubach i półosiach. Oczywiście zamienniki.

Giant
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 3 paź 2019, o 09:12

Ok znalazłem Lobro np tutaj: https://autowanda.pl/czesc/polos-napedo ... 5213,1j0p7

tylko dziwne że nie ma podziału na prawą i lewą stronę ?

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 830
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 3 paź 2019, o 10:24

W cdti prawa i lewa są takie same. Z prawej jest dodatkowo wałek pośredni z łożyskiem. Tak samo może być w benzynie.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 6 paź 2019, o 11:08

Panowie na tą chwile zmieniłem klocki, tarcze jeszcze pożyją, kupione najtańsze klocki na próbe i tak: stare były totalnie nieruchome, żeby je wyciągnąć musiałem użyć sporego śrubokręta, prowadnice (tuleje prowadzące) były w stanie bd+ chodziły lekko i miały sporo smaru, teraz po wymianie do 125km/h wibracje albo są minimalne albo zerowe już nie umiem stwierdzić kiedy są kiedy nie :-) zobacze w poniedziałek na autostradzie jak to wygląda. EDIT: Klocki wymienione, 200km zrobione, póki tarcza zimna i użytkowana bardzo delikatnie to jest ok, ale wystarczy jedno hamowanie z prędkości 100kmh+ i bicie mamy do momentu wystudzenia bardzo długiego tarczy

Giant
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pisz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Giant » 9 paź 2019, o 15:19

Półoś prawa wymieniona. Zrobiłem ok 40 km, wydaje mi się że jest ok. Kierownica praktycznie nie drga. Czuć co prawda każdą zmianę rodzaju nawierzchni pod kołami, ale to już chyba zasługa 19 calowych felg i wrażliwego układu kierowniczego Insignii. Także mam nadzieję że problem rozwiązany, co nie zmienia faktu że będę dalej monitorował sytuację :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”