--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wibracje na kierownicy

ODPOWIEDZ
marcin.1987
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 2 lip 2019, o 06:53

Co znaczy jazda po pofalowanej drodze? Buja góra dół?

Kub@
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Kub@ » 2 lip 2019, o 11:50

Pewnie chodzi o jazdę, jak po tarce np. z mrowieniem na kończynach

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Zbyszek01 » 2 lip 2019, o 14:25

tomeks922 pisze:
1 lip 2019, o 14:16
u mnie teraz dodatkowo poza wibracjami od 120 doszło coś w rodzaju "jazda po pofalowanej drodze" w przedziale 40-60 km/h, mam już powoli dosyć tego samochodu....olej w skrzyni zmieniałem 2 krotnie statycznie, więc skrzynia odpada w moim przypadku, pracuje jak nalezy
Mnie to wygląda na jedną oponę. Kiedyś miałem podobnie wracając z trasy 900 km i ostatnie 120 km takie objawy. Rano do wulkanizatora i zmiana 2 szt aby na osi było tak samo. Wyskoczyła buła od środka, nie do zobaczenia na aucie, dopiero po zdjęciu.

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 2 lip 2019, o 19:40

Wyząbkowane opony też takie efekty potrafią powodować. A jeśli falowanie rozumiesz jako bujanie góra-dół to amortyzatory.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 4 lip 2019, o 08:06

dokładnie wyczuwalne skakanie auta góra dół, nie jakieś ordynarne ale wyczuwalne, opony są nowe górna półka Bridgestone A005, na wczesniejszych ori Continentalach było to samo, amortyzatory (flexride w trybie normal) sprawność 86%

rozbiore jeszcze wszystkie zaciski hamulcowe, poczyszcze, wymienie gumki, zmontuje jeszcze raz wszystko może to coś da, dodam że wibracje są mniejsze na trybie SPORT, i jak w opony są zimne (2.2 bar), po rozgrzaniu opon (2.5-2.6 bar) wibracje są silniejsze, no i na trybie TOUR również są silniejsze, ale podejrzewam że to ma związek z hamulcami, nie moge sobie przypomnieć czy zaraz po kupnie auta wibracje były czy nie, po przesiadce z zajechanej pracowniczej Audi A3 8l którą jeżdziłem 3 miesiące, bo poprzednia inse sprzedałem zbyt szybko to ta nowa wywarła na mnie wrazenie jakbym wsiadł do statku kosmicznego :-D a hamulce zmieniłem krótko po kupnie, i od tego momentu jak wyjechałem na S-ke to zacząłem wyczuwać wibracje

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 4 lip 2019, o 08:25

Nie wydaje mi się, żeby hamulce miały coś do bujania. W poprzedniej Astrze miałem teoretycznie sprawność amorów na poziomie 50% na tylnej osi i bujało jak pontonem. Przy okazji wymiany okazało się, że amortyzator można w rękach ścisnąć. Tryb Sport utwardza amory, dlatego kiwanie jest mniejsze. Niestety test maszynowy amortyzatora nie oddaje czasem jego faktycznego stanu, dlatego przyjrzałbym się przede wszystkim im.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 4 lip 2019, o 11:08

auto ma 130k przebiegu, poprzednią inse sprzedawałem na oryginalnych amorach i przebieg 245k bo miałem ją od nowosci praktycznie i czegoś takiego nie było... myślę że tarcza mimo że tylko a może aż 321mm to swoje waży, i jak jest nie wyważona w fabryce to może powodować wibracje takie, kwestia że hamowanie z prędkości autostradowej drugi i kolejny raz z kolei powoduje wibracje delikatne na pedale to chyba normalne w tych autach, poprzednia miała jeszcze mniejsze hamulce 296mm i było tak samo, a wibracji brak

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 4 lip 2019, o 13:58

Jakbyś miał tarcze niewyważone, czy jak kto woli bicie większe niż 0,05mm to byłyby wibracje niemal na bank. Mogłoby też powodować taki efekt, że przy jednostajnym trzymaniu pedału hamulca siła hamowania by pulsowała tak jakbyś mocniej i słabiej dociskał pedał. U mnie był taki efekt i zestaw 321mm wyleciał a wpadło 337mm. Od tego czasu spokój - nieważne jak często i jak mocno hamuję.

Może poduszki silnika?

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 5 lip 2019, o 09:28

wszystko niby sztywne, zawiecha również sprawdzona tuleje jak nowe

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 5 lip 2019, o 12:43

A jeszcze jedna sprawa mi przyszła do głowy - indeks nośności opon. Pisałeś, że auto waży dużo. Może nośność opon nie wyrabia? Albo mają jakąś wadę fabryczną, która się przy dużej prędkości ujawnia? Nie wiem z jaką prędkością są robione te testy drogowe itd., ale nie sądzę, żeby rozkręcali koło do prędkości autostradowych.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 6 lip 2019, o 13:29

Opony obecne maja 101W a wcześniejsze ori 97V ale to auto nigdy do 240 nie dobije żeby to był problem

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 769
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: marcin.1987 » 6 lip 2019, o 16:28

Nie o literę chodzi, a o cyfrę przed. 101 to wartość ok. Jedyne co mi przychodzi do głowy to właśnie jakaś wada skoro cała reszta w stanie fabrycznym.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » wczoraj, o 07:21

kolejna obserwacja, na bardziej napompowanych kołach wibracje po rozgrzaniu hamulców są bardziej wyczuwalne, na tarczy jednej pojawił się jasnoniebieski pasek, czyli przegrzanie?

coffe
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: coffe » wczoraj, o 07:26

Tak... przegrzane. Sprawdź zaciski, tłoczki, prowadnice czy gdzieś nie blokuje. Sprawdź też felgę czy grzeje się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”