--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P11CC + DPF B20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: clavikord » 15 kwie 2023, o 08:02

Mam następujący problem.

Nagłe skoki zapełnienia DPF - tak jak na screenie poniżej - oraz wyskakujący przy tym błąd P11CC (sonda nowa, przed wymiana podobna sytuacja była, także to chyba nie ona winna).
Obserwując od 2 lat DPF w tym samochodzie, normalne jest zapelnienie na poziomie 6-12%. Rzadko kiedy jest więcej. Ostatnio wskoczył na 36% i pojawil sie check. Pojeździłem tak, samochod się ogarnął po tygodniu, DPF spadł do 8%, błąd się nie logował. Przez tydzień było ok. Dziś wieczorem ponownie skok do 35+40% plus owy błąd.

Ja bym to chyba wiązał z jakąś usterką elektroniczną, czujnikiem etc.

Jakieś pomysły?

Obrazek

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: zubek » 15 kwie 2023, o 08:44

U mnie (IB B20DTH) zapełnienie dpf przy jeździe miejskiej dochodzi nawet do 70-80% - wtedy następuje całkowite wypalanie do ok. 5-10 %. W międzyczasie wypala się częściowo (spadki w granicach 5%). Przy jeździe w trasie dpf wypala się częściowo i dłużej utrzymuje mniej więcej stały poziom ale raczej nie jest to 8-12. tylko znacznie wyżej. Jak nazbiera do ok. 60 to wypala całkowicie.
Całkowite wypalanie dość łatwo zaobserwować - podwyższone obroty, charakterystyczny zapach i intensywniejszy dym z wydechu, a na OPL Monitorze duży wzrost EGT, czerwone podświetlenie pod % zapełnienia i resetuje się dystans. Tego nie ma przy częściowym wypalaniu.
DPF "czeka" na sprzyjające do całkowitego wypalania warunki (temperatura silnika / prędkość itp. ).
Różnice są także w zależności od temperatury otoczenia - w zimie wypala się częściej.
Nie obserwuję tego non stop ale to raczej pokrywa się z opisami innych użytkowników.

Ten błąd dotyczy chyba pierwszej sondy. Którą sondę wymieniałeś?

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: clavikord » 15 kwie 2023, o 09:49

Znam pracę DPF w tym samochodzie, oraz jak wygląda proces wypalania. U mnie normą jest tak jak wyżej, czyli wartości do 12%. Wartości typu 33-40% traktuje już jako anomalię, i widocznie ma to sens, skoro samochód podczas tych anomalii wywala błąd drugiego noxa (i tego wymieniłem), który jest za DPF. Podczas normalnej pracy czyli niskie wartości zapełnienia DPF żadnych błędów.

Błąd również wskazuje na nieszczelność dolot/wydech. Nie zauważyłem takowych, rura IC wymieniona, szczelna. Znane są sytuacje, gdzie nieszczelność się pojawia i znika? Wiąże to z tym, że raz zapełnienie DPF jest normalne, a raz nie.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: zubek » 15 kwie 2023, o 14:12

Ja nie twierdzę że ten niski poziom zapełnienia dpf jest zły. Pewnie większość użytkowników wolałaby taki mieć ;).
Jesteś pewny, że ten błąd P11CC jest od drugiej sondy? W necie piszą o pierwszej (sonda 1 za niski sygnał). Szczelność dolotu jak najbardziej może to powodować, a jakąś małą dziurkę niełatwo znaleźć.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: Radek84 » 6 maja 2023, o 15:49

Ja miałem takie skoki jak miałem nieszczelność w dolocie, ale bez błędów z sond nox.
Odwrotnie też w stosunku do zubka u mnie DPF zimą wypala się rzadziej.

gajcy74
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 lut 2024, o 20:10
Auto: Insignia 2,0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Trzebinia

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: gajcy74 » 5 mar 2024, o 19:28

Witam. Mam problem z pojawiającym się bledem drugiego noxa o oznaczeniu NGK NS11A 16F30CE. Moje pytanie jest takie , czy bardzo istotny jest zakup sondy o identycznym numerze. chodzi mi o końcówkę numeru tzn. 16F30CE?
Ps. czy dobrym wyborem będzie sonda bez wtyczki, do montażu . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: zubek » 5 mar 2024, o 19:38

Ważne są parametry a nie numerki. Ja zmieniałem w IB tak:
Numer na nowej sondzie NGK NS11A 16Y07S B
Numer na starej sondzie NGK NS11A 17002A D .
viewtopic.php?f=14&t=7475&p=271386&hilit=p11dc#p264723
prawie rok już działa

gajcy74
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 lut 2024, o 20:10
Auto: Insignia 2,0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Trzebinia

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: gajcy74 » 5 mar 2024, o 23:02

Super, dzięki wielkie za podpowiedź . Kupiłem IA miesiąc temu i już zonk , dlatego pytam. Pozdrawiam

gajcy74
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 lut 2024, o 20:10
Auto: Insignia 2,0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Trzebinia

Re: Błąd P11CC + DPF B20DTH

Post autor: gajcy74 » 17 mar 2024, o 20:38

witam. wielkie podziękowanie koledze zubek za podpowiedz odnośnie zakupu sondy nox 2 ( viewtopic.php?f=14&t=7475&p=271386&hilit=p11dc#p264723) do isi a 2,0 cdti b20dth 170 km z 2016 roku. sonda działa bez zarzutu , jedna sugestia dotycząca montażu - polaczenia zagniatałem na miękkich tulejkach plus koszulki termokurczliwe , po polaczeniu na dołączonych termokurczach z cyna brak polaczenia ecu - nox2( słabo polutowane).pozdrawiam

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”