--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Klapy w kolektorze ssącym

ODPOWIEDZ
bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: bob_dg » 7 maja 2019, o 16:18

Panowie może ktoś zerknąć czy widać tu klapy w kolektorze ? Bo ja tam nic nie widze
https://www.facebook.com/sebastian.bobo ... 1945120457

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Rooff_ » 7 maja 2019, o 16:29

Niestety, ta treść jest obecnie niedostępna
Być może użyty link wygasł lub strona jest widoczna tylko dla grupy odbiorców, do której nie należysz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: bob_dg » 7 maja 2019, o 17:22


Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Rooff_ » 7 maja 2019, o 17:47

Ale żeby zobaczyć klapki to musisz wejść głębiej i "skręcić" w któryś kanał dolotowy ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: bob_dg » 7 maja 2019, o 18:20

Ok dzięki to trzebaby mieć sondę z kamerka

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: rataj73 » 7 maja 2019, o 18:37

Wystarczy włożyć rękę pod kolektor dolotowy. Jeżeli będzie przykręcony do niego sterownik wielkości paczki papierosów to są klapy ( chyba że ktoś je fizycznie usunął).

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: supi » 7 maja 2019, o 18:41

Usiłowałem kiedyś zobaczyć stan klap właśnie kamerką i nici z tego ponieważ zaraz brudziła się i nic nie było widać. Dopiero jak kazałem w warsztacie dla pewności przy okazji innej roboty zdemontować kolektor, ocenić jego stan i wyczyścić - byłem pewny tego co jest.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Rooff_ » 7 maja 2019, o 18:48

Ja próbowałem tam zajrzeć przez otwór po MAP sensorze. Ni cholery nie było nic widać, nawet jak założyłem końcówkę z lusterkiem 45 stopni (obraz widać pod kątem 90 stopni). Fakt mogła to być wina kijowej, chińskiej kamerki.
Może jeszcze kiedyś spróbuje od strony przepsustnicy.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: supi » 7 maja 2019, o 18:51

Ja właśnie od strony przepustnicy usiłowałem. Nie chodzi o kamerę , tylko o ilość tłustego czarnego siuwaksu na ściankach. Nie ma sensu. Jeżeli listewki od dołu i ośki są w miarę sztywne, to raczej oki, ale pewność tylko po demontażu.

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: bob_dg » 7 maja 2019, o 19:29

rataj73 pisze:
7 maja 2019, o 18:37
Wystarczy włożyć rękę pod kolektor dolotowy. Jeżeli będzie przykręcony do niego sterownik wielkości paczki papierosów to są klapy ( chyba że ktoś je fizycznie usunął).
No właśnie sterownik jest. Jestem kolejnym właścicielem i nic mi nie wiadomo na temat klapek a przebieg już godziwy 275tys. Z tego co zauważyłem napewno ktoś tam coś majstrował kiedyś bo widać ślady na śrubach. Dolna listewka brzęczy na mocowaniach ale tam ciężko cokolwiek zobaczyc

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: supi » 7 maja 2019, o 20:11

Sterownik może być do "oszukania" systemu jak ktoś by zdemontował klapki. Z drugiej strony jak są listewki i brzęczą do tego, to bym się niepokoił, czy klapki jeszcze są całe i czy przypadkiem nie żyją własnym życiem. Wówczas skucha to kwestia czasu.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: rataj73 » 7 maja 2019, o 20:24

Nawet jak będziesz miał najlepszą kamerkę to i tak stan klapek można ocenić po demontażu.
Przy tym przebiegu jeżeli są to już ostatni dzwonek . Po rozebraniu najlepiej wyrwać same klapki , resztę gratów zostawić i jeden problem z głowy.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: pawel_insignia » 9 maja 2019, o 05:45

bob_dg pisze:
7 maja 2019, o 16:18
Panowie może ktoś zerknąć czy widać tu klapy w kolektorze ? Bo ja tam nic nie widze
Powinieneś móc dojrzeć jedną z klap przez otwór, który na filmie jest po prawej stronie, czyli przez otwór w który wchodzi rurka EGR. Ja pamietam, że tamtędy udało mi sie zerknąć na 1 klapkę.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: sychie » 3 cze 2019, o 18:42

a testował ktoś kolektory z firmy pt-pro? oferują regenerowane z wzmocnionymi klapkami. jakieś opinie? zastanawiam się nad profilaktyczna podmianką mojego kolektora.

Keda
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2019, o 07:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wałbrzych

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Keda » 11 paź 2019, o 08:03

Witam wszystkich. Pytanie dot. Opla Insignia z 2009 roku 2.0CDTi 131KM. Usunąłem klapy z kolektora (zaslepiajac otwory) i zaślepiłem zawór EGR (całkowicie,tj. bez otworów).
Z kompem jeszcze nic nie robiłem - mam umówiona wizytę u specjalisty na przyszły tydzień.
Auto po zabiegu odebrałem wczoraj i zauważyłem że jak motor się rozgrzeje zaczyna dymić jak stoi.
Czy jak wyloguje EGR i klapy to czy dymienie ustanie. Dodam, że z miesiąc przed usunięciem klap przewiercień małym wiertłem DPF, ale jego nie chciałbym się pozbywać. Po prostu nie chciał się wypalić gdyż miałem stały błąd związany z klapami i ponoć blokował wypalenie.

Z góry dziękuję za odp.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: dare50 » 11 paź 2019, o 08:27

No własnie żeby zacząć od usuwania przyczyny usterek to usuwamy graty na skróty , teraz wróć do stanu fabrycznego i szukaj usterki

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Dan » 11 paź 2019, o 11:11

U mnie usuniecie klap i egr nie powoduje dymienia tym wierceniem bigosu narobiles no chyba że coś innego ci zaburza mieszankę a dpf to kamuflował.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: mcrace » 11 paź 2019, o 17:06

Jaki kolor dymu ?

Keda
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2019, o 07:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wałbrzych

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: Keda » 11 paź 2019, o 17:14

Jasny kolor.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Klapy w kolektorze ssącym

Post autor: mcrace » 11 paź 2019, o 18:38

Hyhy - "jasny", to nie kolor ;) , ale domyślam się, że chodzi o biały/ siwy.

Poczytaj tutaj o kolorach dymu https://www.motofakty.pl/artykul/dym-z- ... kolor.html

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”