--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Tuleja zamiast uszczelki smoka

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: IBZI » 7 maja 2021, o 23:49

Poczytaj Forum, a pewnie znajdziesz odpowiedź.

Mariusz1245
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2020, o 08:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: KONSTANCIN JEZIORNA - CHYLICE

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Mariusz1245 » 8 maja 2021, o 08:38

Super dziękuje kolego za poradę,
ale jakby ktoś jednak szukał odp na moje pytanie to ASO Zoliborz przyznaje się do otworów technologicznych koszt 860PLN


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Keppozord
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Keppozord » 9 cze 2021, o 18:00

Szykuję się na pierwszy serwis odkąd posiadam auto.
* Wymiana płynu hamulcowego.
* Olej Millers EE Longlife 5W40 + komplet filtrów olej, paliwo, powietrze, kabina (MANN lub KNECHT)
* Rozrząd DAYCO lub INA + pompa HEPU
* Chłodniczka EGR obudowa wyciek?? + Wymienić płyn chłodniczy.
* Uszczelka \ tuleja smoka pompy oleju + sprawdzić stan panewek korbowodowych + wymienić oring czujnik poziomu oleju przy ściąganiu misy + oring bagnetu.
* Kontrola pompy wtryskowej
Coś dodać / zmienić / wyrzucić?
Proszę o pomoc, dziękuję. Silnik A20DTH automat F40 2011 160km sport tourer

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 829
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: alehandro` » 12 cze 2021, o 18:35

Teraz pytanie czy w b20dth, który szedł do FL i do Insigni B mamy ten sam temat z uszczelka smoka?
Miska i pompa są przekonstruowane i to wiadomo, ale pytanie jak wyglada połaczenie/skomunikowanie tam magistrali olejowej.

kizior11
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: kizior11 » 12 cze 2021, o 20:45

1.Nie
2. Inaczej

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 829
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: alehandro` » 12 cze 2021, o 23:08

kizior11 pisze:
12 cze 2021, o 20:45
1.Nie
2. Inaczej
I to jest dobry początek. Teraz mozna spróbować rozwinąć:
Nie ponieważ...... i tu rozwinięcie odpowiedzi.
Inaczej ze względu na...... jw.

Oczywiście to przykładowe sposoby pełnej odpowiedzi na pytania. Tak przynajmniej w szkole uczą. Pełnym zdaniem :P ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: dokia » 12 cze 2021, o 23:19

A czy to szkoła?
1.Problem z uszczelką smoka dotyczy tylko przedlifta i chyba tego z oznaczeniem a20dth. W poliftach już nie było problemu, to czemu w B miałby wrócić?
2.Po co masz wiedzieć jak to zbudowane czy rozwiązane skoro nie trzeba poprawiać fabryki? Masz dobre a nie niedobre.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Rooff_ » 13 cze 2021, o 04:05

@dokia
Dotyczy wszystkich silników diesla z oznaczeniami A20DTx, w szczególności A20DTH, ponieważ był on najczesciej kupowany więc jest go najwięcej w eksploatacji. Ww. silniki mają taką samą konstrukcję smoka oraz tą samą uszczelke łącząca pompę ze smokiem.
W silnikach B20DTx zostało to zmienione.
Tak więc nie można powiedzieć, że problem nie dotyczy polifta, bo do jakiegoś momentu były montowane silniki z serii A20DTx.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: dokia » 13 cze 2021, o 05:57

A no prawda, nie wszystko zapamiętam z Twoich lekcji. Ale tak czy siak nie dotyczy już B i nie ma co szukać w owych silnikach problemu z tym.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 829
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: alehandro` » 13 cze 2021, o 09:40

dokia pisze:
12 cze 2021, o 23:19
A czy to szkoła?
1.Problem z uszczelką smoka dotyczy tylko przedlifta i chyba tego z oznaczeniem a20dth. W poliftach już nie było problemu, to czemu w B miałby wrócić?
2.Po co masz wiedzieć jak to zbudowane czy rozwiązane skoro nie trzeba poprawiać fabryki? Masz dobre a nie niedobre.
Jasne, że nie szkoła.
Forum to nawet coś więcej. Forum motoryzacyjne z samego założenia jest forum technicznym gdzie szukamy informacji technicznej popartej merytoryczną argumentacja oraz dokumentacją.
Odpowiedź "tak" lub/i "inaczej" nie są zbyt wyczerpujące. Sama przyznasz.

Praca nauczyła mnie potwierdzać tematy empirycznie i właśnie tego szukam, a nikt faktycznie do tej pory nie pokazał fizycznie (zdjecie/film), że ta konstrukcja nie ulega zuzyciu z czasem. Sama informacja, że konstrukcja jest zmieniona nie jest gwarantem sukcesu.

Sam jestem zaskoczony jak silniki B20DTH dużo problemów generują, a wydawało by się, że przy tej generacji Opel powinien zaoferować coś wiecej.

No hard feelings - lubie solidnie omówione tematy tak jak np. jest to zrobione w przypadku rozrządu dla B20DTH.

Mam nadzieję, że nasza dyskusja pomoże innym.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Radek84 » 17 cze 2021, o 01:31

W b20dth uszczelka smoka wchodzi w niego tak samo jak uszczelka obudowy filtra paliwa. W a20dtx dochodziła do czoła, gdzie z czasem traciła elastyczność i puszczała olej.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Arturjimi » 4 lis 2021, o 21:39

Witam, czy używał ktoś tulejki z dwoma oringami z olx a dokładnie z Węgrowa? Znalazłem gdzieś na forum post, że są nie ciekawe. Jeżeli ktoś ma i jeździ na niej proszę o opinie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lesio
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
Auto: Insignia ST ecoFlex
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Werbkowice

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Lesio » 5 lis 2021, o 08:16

Sam założyłem dwie sztuki i już ponad rok siedzą. Jedna jeździ na trasach a druga przeważnie w mieście. Gdybym drugi raz montował to bym użył tej przykręcanej do misy. W tej z Węgrowa jest problem taki że masa uszczelniająca robi dystans pomiędzy miską a blokiem i uszczelnienie może nie dokładnie przylegać do smoka, więc wszystko zależy od montażu. Za kilka lat planuje jedynie zmienić oringi dla świętego spokoju.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Arturjimi » 5 lis 2021, o 08:39

To chyba jednak zostanę przy oryginalnej uszczelce, nie będę mógł funkcjonować ze świadomością, że mechanik może ch...wo uszczelnił.

wojtas.87
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
Auto: Insignia A lift
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Żołynia

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: wojtas.87 » 5 lis 2021, o 08:43

Bierz tą przykręcaną do miski za 200zł tylko wymień oringi na Vitonowe. Sylikonowe, które są w zestawie ścinają się przy wkładaniu do pompy.

Te przykręcane są jeszcze w tańszej wersji z dwoma oringami wchodzącymi do pompy, ale nie są podfrezowane do miski i trzeba je sobie dopasować. Z drugiej strony jak będziesz pilnował wypalania DPFa to oryginalna też długo pojeździ.

Awatar użytkownika
Lesio
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
Auto: Insignia ST ecoFlex
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Werbkowice

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Lesio » 5 lis 2021, o 08:46

Dokładnie, bierz tą za 200zł, jest to niewielki koszt w porównaniu do remontu silnika.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Arturjimi » 5 lis 2021, o 15:14

DPF już nie ma😉, dzięki za rady Panowie.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: dare50 » 5 lis 2021, o 15:30

To po co kombinujesz

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Arturjimi » 5 lis 2021, o 18:38

Też zostanie oryginalna nowa uszczelka.

Dodano po 5 godzinach 47 minutach 2 sekundach:
Jeszcze warto na coś zwrócić uwagę póki silnik mam na wierzchu? Panewki i ciśnienie oleju było sprawdzane przez sprzedającego silnik, uszczelkę smoka też zamontował nową. Jak są jeszcze jakieś rzeczy, które powinienem sprawdzić to proszę o info. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka

Post autor: Rooff_ » 6 lis 2021, o 01:15

Ja bym wymienił uszczelki pod kolektorem ssącym. Wtedy również można skontrolować stan klap wirowych w kolektorze.
A jak już pompa CR będzie wyjęta to może i w niej uszczelki?
Można profilaktyczne obudowę od chlodniczki EGR, choć ta jak nawet zacznie cieknąć to można to zrobić od góry bez większych problemów.
Odme sprawdź.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”