--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Tuleja zamiast uszczelki smoka
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 maja 2020, o 08:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: KONSTANCIN JEZIORNA - CHYLICE
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Super dziękuje kolego za poradę,
ale jakby ktoś jednak szukał odp na moje pytanie to ASO Zoliborz przyznaje się do otworów technologicznych koszt 860PLN
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ale jakby ktoś jednak szukał odp na moje pytanie to ASO Zoliborz przyznaje się do otworów technologicznych koszt 860PLN
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 10 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Szykuję się na pierwszy serwis odkąd posiadam auto.
Proszę o pomoc, dziękuję. Silnik A20DTH automat F40 2011 160km sport tourer
Coś dodać / zmienić / wyrzucić?* Wymiana płynu hamulcowego.
* Olej Millers EE Longlife 5W40 + komplet filtrów olej, paliwo, powietrze, kabina (MANN lub KNECHT)
* Rozrząd DAYCO lub INA + pompa HEPU
* Chłodniczka EGR obudowa wyciek?? + Wymienić płyn chłodniczy.
* Uszczelka \ tuleja smoka pompy oleju + sprawdzić stan panewek korbowodowych + wymienić oring czujnik poziomu oleju przy ściąganiu misy + oring bagnetu.
* Kontrola pompy wtryskowej
Proszę o pomoc, dziękuję. Silnik A20DTH automat F40 2011 160km sport tourer
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Teraz pytanie czy w b20dth, który szedł do FL i do Insigni B mamy ten sam temat z uszczelka smoka?
Miska i pompa są przekonstruowane i to wiadomo, ale pytanie jak wyglada połaczenie/skomunikowanie tam magistrali olejowej.
Miska i pompa są przekonstruowane i to wiadomo, ale pytanie jak wyglada połaczenie/skomunikowanie tam magistrali olejowej.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
I to jest dobry początek. Teraz mozna spróbować rozwinąć:
Nie ponieważ...... i tu rozwinięcie odpowiedzi.
Inaczej ze względu na...... jw.
Oczywiście to przykładowe sposoby pełnej odpowiedzi na pytania. Tak przynajmniej w szkole uczą. Pełnym zdaniem
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
A czy to szkoła?
1.Problem z uszczelką smoka dotyczy tylko przedlifta i chyba tego z oznaczeniem a20dth. W poliftach już nie było problemu, to czemu w B miałby wrócić?
2.Po co masz wiedzieć jak to zbudowane czy rozwiązane skoro nie trzeba poprawiać fabryki? Masz dobre a nie niedobre.
1.Problem z uszczelką smoka dotyczy tylko przedlifta i chyba tego z oznaczeniem a20dth. W poliftach już nie było problemu, to czemu w B miałby wrócić?
2.Po co masz wiedzieć jak to zbudowane czy rozwiązane skoro nie trzeba poprawiać fabryki? Masz dobre a nie niedobre.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
@dokia
Dotyczy wszystkich silników diesla z oznaczeniami A20DTx, w szczególności A20DTH, ponieważ był on najczesciej kupowany więc jest go najwięcej w eksploatacji. Ww. silniki mają taką samą konstrukcję smoka oraz tą samą uszczelke łącząca pompę ze smokiem.
W silnikach B20DTx zostało to zmienione.
Tak więc nie można powiedzieć, że problem nie dotyczy polifta, bo do jakiegoś momentu były montowane silniki z serii A20DTx.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Dotyczy wszystkich silników diesla z oznaczeniami A20DTx, w szczególności A20DTH, ponieważ był on najczesciej kupowany więc jest go najwięcej w eksploatacji. Ww. silniki mają taką samą konstrukcję smoka oraz tą samą uszczelke łącząca pompę ze smokiem.
W silnikach B20DTx zostało to zmienione.
Tak więc nie można powiedzieć, że problem nie dotyczy polifta, bo do jakiegoś momentu były montowane silniki z serii A20DTx.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
A no prawda, nie wszystko zapamiętam z Twoich lekcji. Ale tak czy siak nie dotyczy już B i nie ma co szukać w owych silnikach problemu z tym.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Jasne, że nie szkoła.dokia pisze: ↑12 cze 2021, o 23:19A czy to szkoła?
1.Problem z uszczelką smoka dotyczy tylko przedlifta i chyba tego z oznaczeniem a20dth. W poliftach już nie było problemu, to czemu w B miałby wrócić?
2.Po co masz wiedzieć jak to zbudowane czy rozwiązane skoro nie trzeba poprawiać fabryki? Masz dobre a nie niedobre.
Forum to nawet coś więcej. Forum motoryzacyjne z samego założenia jest forum technicznym gdzie szukamy informacji technicznej popartej merytoryczną argumentacja oraz dokumentacją.
Odpowiedź "tak" lub/i "inaczej" nie są zbyt wyczerpujące. Sama przyznasz.
Praca nauczyła mnie potwierdzać tematy empirycznie i właśnie tego szukam, a nikt faktycznie do tej pory nie pokazał fizycznie (zdjecie/film), że ta konstrukcja nie ulega zuzyciu z czasem. Sama informacja, że konstrukcja jest zmieniona nie jest gwarantem sukcesu.
Sam jestem zaskoczony jak silniki B20DTH dużo problemów generują, a wydawało by się, że przy tej generacji Opel powinien zaoferować coś wiecej.
No hard feelings - lubie solidnie omówione tematy tak jak np. jest to zrobione w przypadku rozrządu dla B20DTH.
Mam nadzieję, że nasza dyskusja pomoże innym.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
W b20dth uszczelka smoka wchodzi w niego tak samo jak uszczelka obudowy filtra paliwa. W a20dtx dochodziła do czoła, gdzie z czasem traciła elastyczność i puszczała olej.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Witam, czy używał ktoś tulejki z dwoma oringami z olx a dokładnie z Węgrowa? Znalazłem gdzieś na forum post, że są nie ciekawe. Jeżeli ktoś ma i jeździ na niej proszę o opinie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Lesio
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
- Auto: Insignia ST ecoFlex
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Werbkowice
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Sam założyłem dwie sztuki i już ponad rok siedzą. Jedna jeździ na trasach a druga przeważnie w mieście. Gdybym drugi raz montował to bym użył tej przykręcanej do misy. W tej z Węgrowa jest problem taki że masa uszczelniająca robi dystans pomiędzy miską a blokiem i uszczelnienie może nie dokładnie przylegać do smoka, więc wszystko zależy od montażu. Za kilka lat planuje jedynie zmienić oringi dla świętego spokoju.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
To chyba jednak zostanę przy oryginalnej uszczelce, nie będę mógł funkcjonować ze świadomością, że mechanik może ch...wo uszczelnił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
- Auto: Insignia A lift
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Żołynia
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Bierz tą przykręcaną do miski za 200zł tylko wymień oringi na Vitonowe. Sylikonowe, które są w zestawie ścinają się przy wkładaniu do pompy.
Te przykręcane są jeszcze w tańszej wersji z dwoma oringami wchodzącymi do pompy, ale nie są podfrezowane do miski i trzeba je sobie dopasować. Z drugiej strony jak będziesz pilnował wypalania DPFa to oryginalna też długo pojeździ.
Te przykręcane są jeszcze w tańszej wersji z dwoma oringami wchodzącymi do pompy, ale nie są podfrezowane do miski i trzeba je sobie dopasować. Z drugiej strony jak będziesz pilnował wypalania DPFa to oryginalna też długo pojeździ.
- Lesio
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
- Auto: Insignia ST ecoFlex
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Werbkowice
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Dokładnie, bierz tą za 200zł, jest to niewielki koszt w porównaniu do remontu silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Też zostanie oryginalna nowa uszczelka.
Dodano po 5 godzinach 47 minutach 2 sekundach:
Jeszcze warto na coś zwrócić uwagę póki silnik mam na wierzchu? Panewki i ciśnienie oleju było sprawdzane przez sprzedającego silnik, uszczelkę smoka też zamontował nową. Jak są jeszcze jakieś rzeczy, które powinienem sprawdzić to proszę o info. Pozdrawiam.
Dodano po 5 godzinach 47 minutach 2 sekundach:
Jeszcze warto na coś zwrócić uwagę póki silnik mam na wierzchu? Panewki i ciśnienie oleju było sprawdzane przez sprzedającego silnik, uszczelkę smoka też zamontował nową. Jak są jeszcze jakieś rzeczy, które powinienem sprawdzić to proszę o info. Pozdrawiam.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Tuleja zamiast uszczelki smoka
Ja bym wymienił uszczelki pod kolektorem ssącym. Wtedy również można skontrolować stan klap wirowych w kolektorze.
A jak już pompa CR będzie wyjęta to może i w niej uszczelki?
Można profilaktyczne obudowę od chlodniczki EGR, choć ta jak nawet zacznie cieknąć to można to zrobić od góry bez większych problemów.
Odme sprawdź.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
A jak już pompa CR będzie wyjęta to może i w niej uszczelki?
Można profilaktyczne obudowę od chlodniczki EGR, choć ta jak nawet zacznie cieknąć to można to zrobić od góry bez większych problemów.
Odme sprawdź.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka