--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P11DB P11DC
- skipper1
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lis 2018, o 17:18
- Auto: 2.0 cdti Elite
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Cambridge
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
No właśnie.
Dodano po 3 minutach 26 sekundach:
Kupię z silnikiem hybrydowym: na kranówkę i turbiną zasilaną bateriami słonecznymi
Prawda jest taka, że chcę zmienić na benzynę tak jak moj brat. Ma 6 letnią 5tkę, kupił 3 letnią.
Robi regularnie serwis i nie ma, żadnych problemów
Dodano po 3 minutach 26 sekundach:
Kupię z silnikiem hybrydowym: na kranówkę i turbiną zasilaną bateriami słonecznymi
Prawda jest taka, że chcę zmienić na benzynę tak jak moj brat. Ma 6 letnią 5tkę, kupił 3 letnią.
Robi regularnie serwis i nie ma, żadnych problemów
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
mój kolega znowu kupił "pewną" 5 i w przeciągu kilku miesięcy wydał już ponad 20 tys.zł na remonty. Nie żartujemy już przy nim, bo szkoda chłopaka. Oczywiście każda naprawa to naprawdę ostatnia...
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mrozy
Re: Błąd P11DB P11DC
Też się tym interesowałem i oczywiście da się to zrobić. Praktycznie każda firma zajmująca się chiptuningiem może wyłączyć NOXy i AdBlue. Koszt od 700 zeta. System jest tak oszukany, że nie widzi sond i nie pompuje mocznika. Podobno ma nawet spadać nieznacznie zużycie paliwa a czystość spalin pozostać w normie w razie kontroli. Może ktoś już zgłębiał temat? Ktoś coś?
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Też bym chętnie dowiedział się więcej na temat dezaktywacji systemu SCR (Adblue) i jak to wygląda w praktyce.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
miejcie świadomość, że ukrycie takiego faktu przed nabywcą Waszego auta rodzi poważne prawne, a nawet karne konsekwencje (zależnie od tego jak bardzo nowy nabywca będzie zmotywowany). Nawet jeżeli kupujący zorientuje się po czasie w zakresie przeróbek.
Poinformowanie słowne też niewiele daje, bo w razie problemów nowego nabywcy z autem, zapewne wypnie się na Was i przed sądem powie, że nic nie wiedział.
Polecam sprzedaż auta i zdjęcie problemu z głowy, a nie kombinowanie w stylu biedaka/cwaniaka
Poinformowanie słowne też niewiele daje, bo w razie problemów nowego nabywcy z autem, zapewne wypnie się na Was i przed sądem powie, że nic nie wiedział.
Polecam sprzedaż auta i zdjęcie problemu z głowy, a nie kombinowanie w stylu biedaka/cwaniaka
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Ja jestem tylko ciekaw, konsekwencje znam i nie mam zamiaru oszukiwać nikogo. Poza tym problemów - odpukać - nie mam z SCR więc dezaktywować go nie muszę. Po prostu zastanawiam się jak to wygląda w praktyce. Sądzę, że po wyłączeniu po jakimś czasie ponowna aktywacja układu może być kłopotliwa - wtrysk ciągle narażony na wysoką temperaturę bez przepływu czynnika raczej nie przeżyje.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Nie ma problemów z kastracją elektroniczną takiego systemu. Niejasne jest dla mnie czy i co trzeba zmienić mechanicznie, żeby:
- właściciel przez lata nie odczuwał jakichkolwiek problemów
- diagności na badaniach technicznych nie przyczepili się do niczego
- w trakcie badania spalin nie okazało się, że dalej nie pozwolą Ci jechać. To szczególnie przykre może być za granicą
- właściciel przez lata nie odczuwał jakichkolwiek problemów
- diagności na badaniach technicznych nie przyczepili się do niczego
- w trakcie badania spalin nie okazało się, że dalej nie pozwolą Ci jechać. To szczególnie przykre może być za granicą
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mrozy
Re: Błąd P11DB P11DC
Jestem umówiony na wgranie wirusa w środę więc dowiem się co i jak z tymi spalinami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 cze 2020, o 10:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Nowy Targ
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd P11DB P11DC
https://m.olx.pl/oferta/czujnik-sensor- ... HOIiM.html
Co myślicie o tej aukcji myślicie ze ona jest oryginalna?
Co myślicie o tej aukcji myślicie ze ona jest oryginalna?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 10:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Mrozy
Re: Błąd P11DB P11DC
No i jestem po wizycie u tunera.
Jeśli chodzi o Noxy to "wyłączenie" ich nie wpływa na test dymomierza jakim są badane spliny diesla. Wszystko zostaje i tak w DPF-ie. Cała ta procedura może wpływać na szybsze zatykanie się filtra więc pewnie i częstsze wypalanie.
Zdecydowałem się więc na "wywalenie" tych sond. Jakie było moje zdziwienie gdy po przejechaniu ok 10 km na wyświetlaczu w aucie pojawił się komunikat "adblue wystarczy na 60 km, dolej adblue" czy coś w tym stylu
Szybki powrót do tunera, adaptacja, kolejne dogrywanie programu i nic. Wyjazd z warsztatu i to samo. Po dwóch dniach walki tuner się poddał. Powrót do serii. Nie potrafiono mi wytłumaczyć gdzie tkwi błąd. Podobno to pierwszy taki przypadek. Temat ma być zgłębiany i jeśli tuner się do mnie odezwie to dam Wam znać.
Przy mnie na tę samą procedurę przyjechał Citroen DS i tu od razu zaznaczono, że będą kłopoty z DPFem i od razu zalecają wyprogramowanie filtra cząstek stałych.
Czekam więc na "check enigene" i przyjdzie pewnie zrobić te nieszczęsne sondy. Ze sterownikami są już na Aledrogo w cenie 1200-1300 złotych. Myślicie, że chińczyki czy oryginały?
Przykładowy link:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tlenk ... 9834796112
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o Noxy to "wyłączenie" ich nie wpływa na test dymomierza jakim są badane spliny diesla. Wszystko zostaje i tak w DPF-ie. Cała ta procedura może wpływać na szybsze zatykanie się filtra więc pewnie i częstsze wypalanie.
Zdecydowałem się więc na "wywalenie" tych sond. Jakie było moje zdziwienie gdy po przejechaniu ok 10 km na wyświetlaczu w aucie pojawił się komunikat "adblue wystarczy na 60 km, dolej adblue" czy coś w tym stylu
Szybki powrót do tunera, adaptacja, kolejne dogrywanie programu i nic. Wyjazd z warsztatu i to samo. Po dwóch dniach walki tuner się poddał. Powrót do serii. Nie potrafiono mi wytłumaczyć gdzie tkwi błąd. Podobno to pierwszy taki przypadek. Temat ma być zgłębiany i jeśli tuner się do mnie odezwie to dam Wam znać.
Przy mnie na tę samą procedurę przyjechał Citroen DS i tu od razu zaznaczono, że będą kłopoty z DPFem i od razu zalecają wyprogramowanie filtra cząstek stałych.
Czekam więc na "check enigene" i przyjdzie pewnie zrobić te nieszczęsne sondy. Ze sterownikami są już na Aledrogo w cenie 1200-1300 złotych. Myślicie, że chińczyki czy oryginały?
Przykładowy link:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tlenk ... 9834796112
Pozdrawiam
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Tu masz na pewno oryginał i taniej…
Wystarczyło poczytać temat kilka postów wstecz…
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
A jesteś w stanie powiedzieć jak wyłączenie systemu odazotowania spalin ma wpłynąć na system usuwania ze spalin cząstek stałych?kamil75 pisze:No i jestem po wizycie u tunera.
Jeśli chodzi o Noxy to "wyłączenie" ich nie wpływa na test dymomierza jakim są badane spliny diesla. Wszystko zostaje i tak w DPF-ie. Cała ta procedura może wpływać na szybsze zatykanie się filtra więc pewnie i częstsze wypalanie.
Zdecydowałem się więc na "wywalenie" tych sond. Jakie było moje zdziwienie gdy po przejechaniu ok 10 km na wyświetlaczu w aucie pojawił się komunikat "adblue wystarczy na 60 km, dolej adblue" czy coś w tym stylu
Szybki powrót do tunera, adaptacja, kolejne dogrywanie programu i nic. Wyjazd z warsztatu i to samo. Po dwóch dniach walki tuner się poddał. Powrót do serii. Nie potrafiono mi wytłumaczyć gdzie tkwi błąd. Podobno to pierwszy taki przypadek. Temat ma być zgłębiany i jeśli tuner się do mnie odezwie to dam Wam znać.
Przy mnie na tę samą procedurę przyjechał Citroen DS i tu od razu zaznaczono, że będą kłopoty z DPFem i od razu zalecają wyprogramowanie filtra cząstek stałych.
Czekam więc na "check enigene" i przyjdzie pewnie zrobić te nieszczęsne sondy. Ze sterownikami są już na Aledrogo w cenie 1200-1300 złotych. Myślicie, że chińczyki czy oryginały?
Przykładowy link:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tlenk ... 9834796112
Pozdrawiam
DPF jest przed układem SCR, mają całkiem inne zadanie i niewiele ze sobą wspólnego. Powiedziano Ci prawdę, że układ SCR nie wpłynie na wskazania "dymomierza" bo i nie ma takiego prawa. Pytanie jak zachowa się pomiar tlenków azotu w spalinach
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
No i mnie dopadło. 97kkm i przednia sonda padła. Ciekawe kiedy tylna zapuka...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 wrz 2020, o 12:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Błąd P11DB P11DC
U mnie bardzo szybko wywaliło błąd drugiej sondy. Na razie nic z tym nie robię...
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
W moim przypadku po około miesiącu druga sonda padła. Można wiedzieć skąd kupowałeś i ile Cię kosztowała ta zabawa? Bo widzę że chyba masz kompletną zestaw a nie tylko sondę do łączenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 01:11
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Zielona Góra
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam, mam może banalne pytanie, ale czy ktoś może mi wskazać dokładną lokalizację sondy nox tej bliżej silnika. Będę wdzięczny za zdjęcie lub schemat.