--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P11DB P11DC

ODPOWIEDZ
mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: mr.henio » 30 lip 2020, o 10:37

Minęły prawie dwa tygodnie od wymiany czujnika NOx na nowy, zrobione ponad 500 km i na szczęście póki co jeżdżę bez błędów. Także jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił, to zdecydowanie polecam zainwestować 6 stówek i wymienić czujnik

Awatar użytkownika
trancentury
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 12 cze 2020, o 19:26
Auto: Insignia A ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Łódź / Berlin

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: trancentury » 2 sie 2020, o 10:58

u mnie również pomogła wymiana czujnika Nox na ten z aukcji z allegro (zastosowałem tylko inne złączki, bo te z aukcji nie przypadły mi do gustu). Wymiana ponad tydzień temu. Przejechane ponad 800km. Zero błędów jak na razie (oby tak zostało :). Zauważyłem tylko, że auto więcej pali od wymiany.. Średnie mam gdzieś o jakiś litr więcej niż wcześniej przy takiej samej jeździe.

Fizer78
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2020, o 18:23
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Płock

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Fizer78 » 13 sie 2020, o 20:37

Witam

Chciałbym opisać swój przypadek z czujnikiem. Od kilku miesięcy pojawiał się błąd czujnika chyba ten P11DC na czujniku było napisane poz1, więc jak wszyscy piszą czas na wymianę. Przeciągałem wymianę ze względu na cenę czujnika. 2 tygodnie temu byłem na wakacjach przejechałem prawie 1000km oczywiście z błędem. Powrót z wakacji odbył się na lawecie po jakimś strzale w silniku. Jak się okazało pękła rura intercoolera. Po zakupie oryginalnej 700zl i 100zl wymiana i wykasowaniu błędów, jeżdżę już 2tydzień i błąd czujnika nox się nie pojawią. Dodam jeszcze że wcześniej poprosiłem o wymontowanie czujnika w celu przeczyszczenia go i zdziwiłem się że jest bardzo czysty. Reasumując nieszczelna rura musi mieć wpływ na ten czujnik. Może warto sprawdzać szczelność tej rury przed wymiana czujnika.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: krupniok » 14 sie 2020, o 06:44

Fizer78 pisze:Witam

...
W którym miejscu strzela rura?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2020, o 13:25 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: mr.henio » 14 sie 2020, o 09:29

Ja również miałem dziurę w rurze, wymieniłem trochę szybciej niż sam czujnik. Błąd czujnika nie od razu objawia się kontrolką check engine. Zanim się dowiedziałem że za ten błąd odpowiada omawiany czujnik kontrolka zapalała się i gasła losowo po kilku dnia po czym znowu się pojawiała.
Oby w twoim przypadku było inaczej

W moim przypadku rura strzeliła jakoś od spodu, w każdym razie patrząc od góry nie sposób było zauważyć peknietej rury. Pomogło zwykłe lusterko na przedłużce.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: krupniok » 14 sie 2020, o 09:40

Jaki nr tej rury/części?
Insignii B też dotyczy?

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: mr.henio » 14 sie 2020, o 09:56

W moim przypadku kupiłem rurę z tej aukcji
https://allegro.pl/oferta/rura-waz-turb ... e=facebook
W ASO chcieli coś ponad 700zl, a ta rura z aukcji według mechanika grubsza niż ori.

Fizer78
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2020, o 18:23
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Płock

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: Fizer78 » 14 sie 2020, o 11:05

krupniok pisze:
14 sie 2020, o 06:44
Fizer78 pisze:Witam

Chciałbym opisać swój przypadek z czujnikiem. Od kilku miesięcy pojawiał się błąd czujnika chyba ten P11DC na czujniku było napisane poz1, więc jak wszyscy piszą czas na wymianę. Przeciągałem wymianę ze względu na cenę czujnika. 2 tygodnie temu byłem na wakacjach przejechałem prawie 1000km oczywiście z błędem. Powrót z wakacji odbył się na lawecie po jakimś strzale w silniku. Jak się okazało pękła rura intercoolera. Po zakupie oryginalnej 700zl i 100zl wymiana i wykasowaniu błędów, jeżdżę już 2tydzień i błąd czujnika nox się nie pojawią. Dodam jeszcze że wcześniej poprosiłem o wymontowanie czujnika w celu przeczyszczenia go i zdziwiłem się że jest bardzo czysty. Reasumując nieszczelna rura musi mieć wpływ na ten czujnik. Może warto sprawdzać szczelność tej rury przed wymiana czujnika.
W którym miejscu strzela rura?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: krupniok » 14 sie 2020, o 11:21

Czyli zarówno rozwala rurę z turbiny w dół jak i na zdj powyżej?

grzegorzpich
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 wrz 2020, o 09:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: grzegorzpich » 4 wrz 2020, o 12:21

Mam silnik B20DTH 2.0CDTI 170km. Mnie najpierw wywaliło rurę turbo, kuśtykając i podziwiając alerty i światełka na tablicy rozdzielczej dojechałem do mechanika parę kilometrów, wymieniłem rurę, skasowane wszelkie błędy, przejechane parę kilometrów i dopiero po temu padł czujnik P11db czyli pierwszy więc niekoniecznie nieszczelność ma wpływ na wyskakiwanie błędu.

Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
krupniok pisze:
14 sie 2020, o 11:21
Czyli zarówno rozwala rurę z turbiny w dół jak i na zdj powyżej?
Mnie wywaliło tylko na górze i to nie tak jak na zdjęciu tylko zerwało zakręcane zatrzaski, wg rysunku to nr części 6 https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/9/3-0/

lockter
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: lockter » 14 wrz 2020, o 22:36

Panowie, Insignia B - mam błąd P11DC. Czy to jest ta sonda i wtyczka od niej? Rozumiem, że sonda NOX NS11a będzie ok? Nie uśmiecha mi się płacić ponad 2000 za nową w serwisie
sonda.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: JaMi » 16 wrz 2020, o 08:07

miałem u siebie P11DB (czyli ten drugi). ASO wymieniło czujnik na gwarancji. Faktycznie cena nowego elementu w ASO z kosmosu. Jeżeli nie masz gwarancji, kombinuj jak chłopaki z poprzednią Insignią - zakup przez internet, zagadnienie opisane w tym wątku

lockter
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: lockter » 17 wrz 2020, o 11:17

sprawdziłem sonde, to ta co zaznaczałem wyżej, model NGK NS11a, błąd P11DC, zdjęcia w załączeniu, widać też że sonda nie była brudna

jeszcze nie kupowałem nowej więc przy okazji dałem jej ostatnią szansę - przeczyściłem dzisiaj, przedmuchałem sprężarką - zobaczymy ile wytrzyma do błędu, jak się błąd pojawi kupie nową i bede wymieniał samą sondę
20200917_103724.jpg
20200917_103841.jpg
20200917_105000.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

grzegorzpich
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 wrz 2020, o 09:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: grzegorzpich » 18 wrz 2020, o 09:04

Ja miałem P11db czyli pierwsza sonda. Kupiłem na allegro za 600zł NGK NS11A jak na zdjęciu. Mechanik wlutował za 150zł i działa. Przejechałem na razie 1000km nie wyskakuje, a wcześniej wyskakiwał błąd po 100km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: mr.henio » 26 wrz 2020, o 11:22

lockter pisze:
17 wrz 2020, o 11:17
sprawdziłem sonde, to ta co zaznaczałem wyżej, model NGK NS11a, błąd P11DC, zdjęcia w załączeniu, widać też że sonda nie była brudna

jeszcze nie kupowałem nowej więc przy okazji dałem jej ostatnią szansę - przeczyściłem dzisiaj, przedmuchałem sprężarką - zobaczymy ile wytrzyma do błędu, jak się błąd pojawi kupie nową i bede wymieniał samą sondę

20200917_103724.jpg20200917_103841.jpg20200917_105000.jpg
Powiedz kolego pomogło coś przeczyszczenie sondy? Czy jednak zainwestowałeś w nową sondę?

lockter
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: lockter » 27 wrz 2020, o 08:49

Nie pomogło. Błąd wrócił już po okolo 80 km. Kupilem nowa sonde. Wymienilem i jak na razie działa ok. Co prawda dopiero przejechane 300km ale mam nadzieję że będzie ok dalej.

Jedna uwaga- mimo tego że lutować potrafię bardzo dobrze, próbowałem lutownicą małej i dużej mocy to za cholerę nie mogłem nawet pocynować dobrze przewodów. Moczyłem w kwasie, zdrapywałem i nie dało rady. Dziwna sprawa. Skończyło się na połączeniu przewodów złączkami

dziusiox
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 lis 2018, o 12:49
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: dziusiox » 1 paź 2020, o 00:40

Przecież tych kabli od sondy nie wolno lutować tylko trzeba zastosować złączki i opaski termokirczliwe. Lutowanie zmienia rezystancję a tym samym odczyty z czujnika. Nie na darmo w komplecie z sonda są złączki dodawane.

lockter
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: lockter » 1 paź 2020, o 07:45

A to jakieś nowe zasady chyba powstały . Własnie lutowanie powinno mieć najmniejszy wpływ na jakość połączenia https://helionpowerstudio.com/pages/techno-solder.html

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8972
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: mazmarcin » 1 paź 2020, o 09:20

Lutować się nie powinno jak by lut był gdzieś blisko źródła ciepła (np silnik). I wtedy się stosuje te złączki które są w zestawie.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Błąd P11DB P11DC

Post autor: JaMi » 1 paź 2020, o 10:47

dokładnie, nie wolno stosować klasycznego lutowania w okolicach źródła ciepła. W skrajnym przypadku takie połączenie po prostu może puścić

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”