--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P11DB P11DC
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Minęły prawie dwa tygodnie od wymiany czujnika NOx na nowy, zrobione ponad 500 km i na szczęście póki co jeżdżę bez błędów. Także jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił, to zdecydowanie polecam zainwestować 6 stówek i wymienić czujnik
- trancentury
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 cze 2020, o 19:26
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Łódź / Berlin
Re: Błąd P11DB P11DC
u mnie również pomogła wymiana czujnika Nox na ten z aukcji z allegro (zastosowałem tylko inne złączki, bo te z aukcji nie przypadły mi do gustu). Wymiana ponad tydzień temu. Przejechane ponad 800km. Zero błędów jak na razie (oby tak zostało . Zauważyłem tylko, że auto więcej pali od wymiany.. Średnie mam gdzieś o jakiś litr więcej niż wcześniej przy takiej samej jeździe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 sty 2020, o 18:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Płock
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam
Chciałbym opisać swój przypadek z czujnikiem. Od kilku miesięcy pojawiał się błąd czujnika chyba ten P11DC na czujniku było napisane poz1, więc jak wszyscy piszą czas na wymianę. Przeciągałem wymianę ze względu na cenę czujnika. 2 tygodnie temu byłem na wakacjach przejechałem prawie 1000km oczywiście z błędem. Powrót z wakacji odbył się na lawecie po jakimś strzale w silniku. Jak się okazało pękła rura intercoolera. Po zakupie oryginalnej 700zl i 100zl wymiana i wykasowaniu błędów, jeżdżę już 2tydzień i błąd czujnika nox się nie pojawią. Dodam jeszcze że wcześniej poprosiłem o wymontowanie czujnika w celu przeczyszczenia go i zdziwiłem się że jest bardzo czysty. Reasumując nieszczelna rura musi mieć wpływ na ten czujnik. Może warto sprawdzać szczelność tej rury przed wymiana czujnika.
Chciałbym opisać swój przypadek z czujnikiem. Od kilku miesięcy pojawiał się błąd czujnika chyba ten P11DC na czujniku było napisane poz1, więc jak wszyscy piszą czas na wymianę. Przeciągałem wymianę ze względu na cenę czujnika. 2 tygodnie temu byłem na wakacjach przejechałem prawie 1000km oczywiście z błędem. Powrót z wakacji odbył się na lawecie po jakimś strzale w silniku. Jak się okazało pękła rura intercoolera. Po zakupie oryginalnej 700zl i 100zl wymiana i wykasowaniu błędów, jeżdżę już 2tydzień i błąd czujnika nox się nie pojawią. Dodam jeszcze że wcześniej poprosiłem o wymontowanie czujnika w celu przeczyszczenia go i zdziwiłem się że jest bardzo czysty. Reasumując nieszczelna rura musi mieć wpływ na ten czujnik. Może warto sprawdzać szczelność tej rury przed wymiana czujnika.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
W którym miejscu strzela rura?Fizer78 pisze:Witam
...
Ostatnio zmieniony 14 sie 2020, o 13:25 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Ja również miałem dziurę w rurze, wymieniłem trochę szybciej niż sam czujnik. Błąd czujnika nie od razu objawia się kontrolką check engine. Zanim się dowiedziałem że za ten błąd odpowiada omawiany czujnik kontrolka zapalała się i gasła losowo po kilku dnia po czym znowu się pojawiała.
Oby w twoim przypadku było inaczej
W moim przypadku rura strzeliła jakoś od spodu, w każdym razie patrząc od góry nie sposób było zauważyć peknietej rury. Pomogło zwykłe lusterko na przedłużce.
Oby w twoim przypadku było inaczej
W moim przypadku rura strzeliła jakoś od spodu, w każdym razie patrząc od góry nie sposób było zauważyć peknietej rury. Pomogło zwykłe lusterko na przedłużce.
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
W moim przypadku kupiłem rurę z tej aukcji
https://allegro.pl/oferta/rura-waz-turb ... e=facebook
W ASO chcieli coś ponad 700zl, a ta rura z aukcji według mechanika grubsza niż ori.
https://allegro.pl/oferta/rura-waz-turb ... e=facebook
W ASO chcieli coś ponad 700zl, a ta rura z aukcji według mechanika grubsza niż ori.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 sty 2020, o 18:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Płock
Re: Błąd P11DB P11DC
krupniok pisze: ↑14 sie 2020, o 06:44W którym miejscu strzela rura?Fizer78 pisze:Witam
Chciałbym opisać swój przypadek z czujnikiem. Od kilku miesięcy pojawiał się błąd czujnika chyba ten P11DC na czujniku było napisane poz1, więc jak wszyscy piszą czas na wymianę. Przeciągałem wymianę ze względu na cenę czujnika. 2 tygodnie temu byłem na wakacjach przejechałem prawie 1000km oczywiście z błędem. Powrót z wakacji odbył się na lawecie po jakimś strzale w silniku. Jak się okazało pękła rura intercoolera. Po zakupie oryginalnej 700zl i 100zl wymiana i wykasowaniu błędów, jeżdżę już 2tydzień i błąd czujnika nox się nie pojawią. Dodam jeszcze że wcześniej poprosiłem o wymontowanie czujnika w celu przeczyszczenia go i zdziwiłem się że jest bardzo czysty. Reasumując nieszczelna rura musi mieć wpływ na ten czujnik. Może warto sprawdzać szczelność tej rury przed wymiana czujnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 wrz 2020, o 09:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
Re: Błąd P11DB P11DC
Mam silnik B20DTH 2.0CDTI 170km. Mnie najpierw wywaliło rurę turbo, kuśtykając i podziwiając alerty i światełka na tablicy rozdzielczej dojechałem do mechanika parę kilometrów, wymieniłem rurę, skasowane wszelkie błędy, przejechane parę kilometrów i dopiero po temu padł czujnik P11db czyli pierwszy więc niekoniecznie nieszczelność ma wpływ na wyskakiwanie błędu.
Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
Mnie wywaliło tylko na górze i to nie tak jak na zdjęciu tylko zerwało zakręcane zatrzaski, wg rysunku to nr części 6 https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/9/3-0/
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Panowie, Insignia B - mam błąd P11DC. Czy to jest ta sonda i wtyczka od niej? Rozumiem, że sonda NOX NS11a będzie ok? Nie uśmiecha mi się płacić ponad 2000 za nową w serwisie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
miałem u siebie P11DB (czyli ten drugi). ASO wymieniło czujnik na gwarancji. Faktycznie cena nowego elementu w ASO z kosmosu. Jeżeli nie masz gwarancji, kombinuj jak chłopaki z poprzednią Insignią - zakup przez internet, zagadnienie opisane w tym wątku
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
sprawdziłem sonde, to ta co zaznaczałem wyżej, model NGK NS11a, błąd P11DC, zdjęcia w załączeniu, widać też że sonda nie była brudna
jeszcze nie kupowałem nowej więc przy okazji dałem jej ostatnią szansę - przeczyściłem dzisiaj, przedmuchałem sprężarką - zobaczymy ile wytrzyma do błędu, jak się błąd pojawi kupie nową i bede wymieniał samą sondę
jeszcze nie kupowałem nowej więc przy okazji dałem jej ostatnią szansę - przeczyściłem dzisiaj, przedmuchałem sprężarką - zobaczymy ile wytrzyma do błędu, jak się błąd pojawi kupie nową i bede wymieniał samą sondę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 4 wrz 2020, o 09:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
Re: Błąd P11DB P11DC
Ja miałem P11db czyli pierwsza sonda. Kupiłem na allegro za 600zł NGK NS11A jak na zdjęciu. Mechanik wlutował za 150zł i działa. Przejechałem na razie 1000km nie wyskakuje, a wcześniej wyskakiwał błąd po 100km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Powiedz kolego pomogło coś przeczyszczenie sondy? Czy jednak zainwestowałeś w nową sondę?lockter pisze: ↑17 wrz 2020, o 11:17sprawdziłem sonde, to ta co zaznaczałem wyżej, model NGK NS11a, błąd P11DC, zdjęcia w załączeniu, widać też że sonda nie była brudna
jeszcze nie kupowałem nowej więc przy okazji dałem jej ostatnią szansę - przeczyściłem dzisiaj, przedmuchałem sprężarką - zobaczymy ile wytrzyma do błędu, jak się błąd pojawi kupie nową i bede wymieniał samą sondę
20200917_103724.jpg20200917_103841.jpg20200917_105000.jpg
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Nie pomogło. Błąd wrócił już po okolo 80 km. Kupilem nowa sonde. Wymienilem i jak na razie działa ok. Co prawda dopiero przejechane 300km ale mam nadzieję że będzie ok dalej.
Jedna uwaga- mimo tego że lutować potrafię bardzo dobrze, próbowałem lutownicą małej i dużej mocy to za cholerę nie mogłem nawet pocynować dobrze przewodów. Moczyłem w kwasie, zdrapywałem i nie dało rady. Dziwna sprawa. Skończyło się na połączeniu przewodów złączkami
Jedna uwaga- mimo tego że lutować potrafię bardzo dobrze, próbowałem lutownicą małej i dużej mocy to za cholerę nie mogłem nawet pocynować dobrze przewodów. Moczyłem w kwasie, zdrapywałem i nie dało rady. Dziwna sprawa. Skończyło się na połączeniu przewodów złączkami
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 lis 2018, o 12:49
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd P11DB P11DC
Przecież tych kabli od sondy nie wolno lutować tylko trzeba zastosować złączki i opaski termokirczliwe. Lutowanie zmienia rezystancję a tym samym odczyty z czujnika. Nie na darmo w komplecie z sonda są złączki dodawane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
A to jakieś nowe zasady chyba powstały . Własnie lutowanie powinno mieć najmniejszy wpływ na jakość połączenia https://helionpowerstudio.com/pages/techno-solder.html
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Lutować się nie powinno jak by lut był gdzieś blisko źródła ciepła (np silnik). I wtedy się stosuje te złączki które są w zestawie.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
dokładnie, nie wolno stosować klasycznego lutowania w okolicach źródła ciepła. W skrajnym przypadku takie połączenie po prostu może puścić