--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Błąd P11DB P11DC
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 wrz 2020, o 13:03
- Auto: InsigniaB
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Opole
Re: Błąd P11DB P11DC
U mnie błąd wrócił po kilkudziesięciu km. Dzwoniłem do kumatego warsztatu - powiedzieli że w nie adaptuje się sondy nox.
Facet ma oprogramowanie do mojego opla i sprawdził wszystkie opcje. Mam sterownik delco, jeśli to coś komuś mówi.
Help
Facet ma oprogramowanie do mojego opla i sprawdził wszystkie opcje. Mam sterownik delco, jeśli to coś komuś mówi.
Help
-
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Delco z 2 wtyczkami czy z 3 ? Numer E98 czy inny ?
Dodano po 27 minutach 29 sekundach:
Z moje wiedzy to po wymianie sondy można wyzerować wartości zapisane w sterowniku tak aby dostosował się do nowej
a wymianę sterownika się adaptuje jeżeli wymienia się go 
Dodano po 27 minutach 29 sekundach:
Ciekawe bo w innym wątku piszesz że się nie adaptuje sondy nox:)
Z moje wiedzy to po wymianie sondy można wyzerować wartości zapisane w sterowniku tak aby dostosował się do nowej


-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 wrz 2020, o 13:03
- Auto: InsigniaB
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Opole
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 lip 2024, o 09:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Legnica
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam, miałem wcześniej błąd P11dc potem się on przerodził w p22a7 a teraz po wymianie sondy ze sterownikiem mam błąd p220b i U029e. Nie wiem co mam robić:(
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sie 2024, o 19:22
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piaseczno
Re: Błąd P11DB P11DC
Mogę potwierdzić że z tym błędem można hulać autem kilka tysięcy km. Jednocześnie AdBlue działa i ubywa płynu
Wysłane z mojego CPH2371 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH2371 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 mar 2016, o 20:40
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dolnoślaskie
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Zamawiał ktoś z Ali taką sondę? Błąd P11DC
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sie 2024, o 19:22
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piaseczno
Re: Błąd P11DB P11DC
Odradzam wszelkie sondy od chinola bo to mega loteria.
Wysłane z mojego CPH2371 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH2371 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 sie 2024, o 20:56
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzepin, lubuskie
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam,
VIN W0LGT8E16G1106185
Silnik B20DTH
IA / 2016
ostatnio strzeliła rura od turbo, wymieniona już na to:
https://turborury.pl/opel/1571-przewod- ... 7472414265
dziś przywitał mnie P11DB
z tego co wyczytałem to ta pierwsza sonda
na co wymienić? jest jakiś sprawdzony dostawca? może ma ktoś aktualny link?
VIN W0LGT8E16G1106185
Silnik B20DTH
IA / 2016
ostatnio strzeliła rura od turbo, wymieniona już na to:
https://turborury.pl/opel/1571-przewod- ... 7472414265
dziś przywitał mnie P11DB
z tego co wyczytałem to ta pierwsza sonda
na co wymienić? jest jakiś sprawdzony dostawca? może ma ktoś aktualny link?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 gru 2024, o 21:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Mońki
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam wywaliło mi takie błędy jak P11DC i P0101 MaF czy te błędy mogą być powiązane??? Pytanie czy przelutowanie samej sondy zdaje egzamin??? Insignia B 2017 rok 2.0 B20DTH. Dzieku z góry z odpowiedź.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 gru 2024, o 21:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Mońki
Re: Błąd P11DB P11DC
Czy możliwe jest ze przy błędzie P11DC nie pobiera adblu ??? Przejechałem trasę 1300 km I na apce OPL nonstop stoi 100 procent . Dpf Sie wypala normalnie.
- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1125
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 45 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
OPL sygnalizuje ubytek mniej więcej wtedy gdy kontrolka z samochodzie, czyli ok. 2400 km do końca.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lis 2024, o 00:20
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa Ursynów
Re: Błąd P11DB P11DC
Witam Szanowne grono. To będzie mój drugi na tym forum oficjalny mail. Otóż jestem od 3 tyg właścicielem Insigni B i nawiedził mnie błąd P11DC. Po przeszukaniu forum wyszło że awaria drugiego czujnika NOX. Zamówiłem samą sondę do przelutowania Oryginał NGK tak jak kolega 3 posty wcześniej pisał. Sondę przelutowałem, oczywiście wszystkie kolory kabli zgadzały się. Niestety za mało przejechałem aby sprawdzić czy kod wróci. Natomiast dziś też poświęciłęm trochę czasu aby zobaczyć te sondy pierwsze i tak: od przodu samochodu przed elestyczną częścią rury tłumika jest jedna sonda a za elastycznym druga sonda. Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu bądź potwierdzenie. Pierwszy moduł od przodu samochodu jest do tej drugiej sondy na 5 kolorowych kabli ( Wszystkie inne kolory ). Natomiast drugi moduł od przodu silnika jest od pierwszej sondy przed elastyczną rurą tłumika na 6 kabli chyba 3 fioletowe i trzy czarne jakoś tak. Czy ta druga sonda na rurze to sonda lambda a pierwsza sonda od przodu samochodu to czujnik NOX?? NA fakturach z serwisu Opla jest wpis że właśnie sonda lambda była wymieniana. Widać nowy moduł i śrubki że były odkręcane. Proszę o potwierdzenie. Dziwi mnie że są tu posty które mówią że czujnik NOX ten pierwszy i ten drugi mają te same okablowanie co nie potwierdza się w moim samochodzie. Samochód był w 100% tylko i wyłącznie w serwisach opla w Niemczech i nikt inny nic tam nie dłubał. Dzięuję i czekam na odpowiedź. Dla ciekawości dzwoniłem do DIXI CAR Raszyn czy po wymianie sondy trzeba coś adaptować czy nie i powiedzieli że czujnik wymieniamy i tyle. Natomiast dodzwoniłęm się do Opla w Krakowie to tam powiedzieli żę trzeba zrobić adaptację
. Oczywiście pytanie było że wymieniam całą sondę wraz z modułem.....

- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1125
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 45 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Większość postów w tym temacie jest o IA/IB B20DTH z lat 15-18. W 2019 to już pewnie masz D20DTH. Może się różnić - nie ma tu za wiele opisów z tego rocznika.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9312
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 136 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Pierwsza za dpfem sonda (jak mnie pamięć nie myli) to czujnik cząstek stałych. Tak samo wygląda jak noxy.
Sonda lambda nie ma modułu i jest przed dpfem. Pierwszy nox jest przed wtryskiwaczem a drugi za katalizatorem nox.
Sonda lambda nie ma modułu i jest przed dpfem. Pierwszy nox jest przed wtryskiwaczem a drugi za katalizatorem nox.
Ostatnio zmieniony 3 sty 2025, o 23:26 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lis 2024, o 00:20
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa Ursynów
Re: Błąd P11DB P11DC
Tak, po Vin jest silnik B20DTH a w specyfikacji jaką dostałem z samochodem jest oznaczenie silnika D20DTH ale to tylko jakaś zmianka AD BLUE. Co do sond - Wyglądają zupełnie tak samo ( wszystkie trzy ) ale ten drugi moduł wygląda tak samo jak ten od sondy którą lutowałem i ona jest na 6 kabli. Pierwszy moduł od drugiej sondy jest troszkę grubszy. To tyle mogę dodać. To by wychodziło że pierwsza sonda to czujnik NOX. ( oczywiście porównując moduły ich wygląd ) Co do zmian to w mojej jest już przewód do przepustnicy ten który pęka jest z dodatkowym mocowaniem zaraz przy wlewie olejowym. To tak na szybko co zaobserwowałem.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9312
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 136 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Na 100% pierwsza sonda nox jest przed wtryskiem a druga za katalizatorem nox. Po to są te sondy żeby badały jaka jest redukcja w katalizatorze po dodaniu adblu. Nie trzy bo pierwszy jak pisałem to czujnik cząstek stałych dpfa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lis 2024, o 00:20
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa Ursynów
Re: Błąd P11DB P11DC
OK może tak być. Pierwsza sonda jest zaraz jak rura skręca pod samochód ale i ona jest z modułem. To na 100% mam inną wtyczkę do pierwszej sondy NOX na 5 kabli a drugą co lutowałem jest na 8 kabli. I w ASO jak dzwoniłem to dwa NOXy mają różne ceny i numery. Jak będę jeszcze raz pod autem to zrobię zdjęcia tych modułów. Coś się nie zgadza. piszesz że pierwsza sonda to od DPF a tu: https://allegro.pl/oferta/czujnik-nox-5 ... 7096562541
CO potwierdza że pierwsza sonda to 100% to czujnik NOX. Tak jak pisałem wcześniej - pierwsza sonda jest zaraz przed elastycznym połączeniem a druga za elastycznym połączeniem i tu na zdjęciu widać żę ta zaraz za DPF przed elastycznym to NOX a nie czujnik DPF.... Hmm... nie kłócę się ale widzę co widzę
CO potwierdza że pierwsza sonda to 100% to czujnik NOX. Tak jak pisałem wcześniej - pierwsza sonda jest zaraz przed elastycznym połączeniem a druga za elastycznym połączeniem i tu na zdjęciu widać żę ta zaraz za DPF przed elastycznym to NOX a nie czujnik DPF.... Hmm... nie kłócę się ale widzę co widzę

Ostatnio zmieniony 4 sty 2025, o 00:01 przez tommatiz, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9312
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 136 razy
Re: Błąd P11DB P11DC
Noxy są dopiero za złączem elastycznym. Pierwsza sonda jak spojrzałem na aukcje z wydechami przed samym wtryskiem adblue. To przed złączem elastycznym to czujnik cząstek stałych.
https://allegro.pl/oferta/wydech-wtrysk ... 1770022052
Druga sonda jest przy tylniej osi.
https://allegro.pl/oferta/wydech-wtrysk ... 1770022052
Druga sonda jest przy tylniej osi.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2025, o 00:07 przez mazmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.