--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana rozrządu B20DTH

ODPOWIEDZ
Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Resoviak » 2 cze 2020, o 12:20

Major601 pisze:
2 cze 2020, o 06:05
Poza ASO całość około 3000zl z częściami oczywiście nie w „garazu u Janusza” tylko w porządnym serwisie
Byłem w trzech - uwierz mi, że żaden się nie podjął. Mało tego - nawet w drugim ASO tego jeszcze nie robili.
Marek0 pisze:
2 cze 2020, o 07:38
Szybko coś ten łancuch padł,po 93tys?
Nieee, nic nie padło, wszystko jest ok. Ale dmucham na zimne - wszystko przez ten wątek, naczytałem się historii i wymieniam, bo chcę a nie bo muszę. Po prostu boję się, że za 20-30 tysiące km będę musiał wracać do serwisu bo zacznie hałasować lub - nie daj Boże - się zerwie.
xul pisze:
2 cze 2020, o 08:36
Łańcuch lubi świeży olej i traktowanie zgodnie z zasadami. Myślę, że to może zapewnić "długowieczność", ale na wady konstrukcyjne/materiałowe już nie mamy wpływu. Na dzień dzisiejszy łańcuch jest elementem eksploatacyjnym podlegającym wymianie tak jak pasek, tylko producenci coś się tego wstydzą.
O to, to, to! W ASO patrzyli na mnie trochę jak na wariata i delikatnie próbowali skłonić mnie do zmiany decyzji mówiąc, że tego się nie wymienia. Sama wymiana rozrządu w ASO to jakieś 2300zł, z kołem pasowym 3200zł. Ja mam auto po najmie, olej był zmieniany raz na 30 tys. km, a planuję dobrych parę lat nim pojeździć, jak nie zrobię teraz to będę musiał zrobić kiedy indziej, a tak to będę miał spokój (mam nadzieję) na parę lat. Po prostu po lekturze tego wątku się wystraszyłem.

Pytanie do znawców - czy zmieniając olej co 10 tys. nadal będę musiał zmieniać ten łańcuszek co drugą wymianę rozrządu, co każdą czy dać sobie spokój? Różne głosy są - że częstsze interwały wymiany oleju nie mają wpływu na ten łańcuch, inni twierdzą, że częste zmiany wpływają zbawiennie, co myślicie?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8481
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: dokia » 2 cze 2020, o 12:42

xul pisze:
2 cze 2020, o 08:36
Dorotka, zburzę Twoją teorię, VW 1.2 HTP (ale kura na masce), wolnossący, porywające 55KM, nawet 100k nie dożył, na długość miał ze 2 oczka więcej niż nowy.
Łańcuch lubi świeży olej i traktowanie zgodnie z zasadami. Myślę, że to może zapewnić "długowieczność", ale na wady konstrukcyjne/materiałowe już nie mamy wpływu. Na dzień dzisiejszy łańcuch jest elementem eksploatacyjnym podlegającym wymianie tak jak pasek, tylko producenci coś się tego wstydzą.
Zapewne masz rację, ale z tym olejem to nie reguła, ja zawsze zmieniałam co 10tys, moja koleżanka (poprzednia właścicielka też tak zmieniała) więc nie można twierdzić że olej jakiś nieświeży.
Jest to część eksploatacyjna ale konstrukcyjnie powinno to być łatwe do wymiany, bez ruszania silnika. U mnie łańcuch na wierzchu, ale przecież w niektórych modelach to trzeba rozebrać pół auta. A to powinno być jak w rowerze, tzn łatwo, już niekoniecznie że ja sama miałabym to robić bo i tak bym się bała, ale uważam że dojście powinno być łatwe.

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Resoviak » 2 cze 2020, o 12:45

W B20DTH nawet wtryski trzeba wyciagać ...

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8481
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: dokia » 2 cze 2020, o 12:49

To sobie wyobraź że ja sama rozbieram 🤗 dużo części by mi zostało zapewne po złożeniu 😂. No ale ta konstrukcja jest chyba generalnie pod ASO, aby mieli właśnie pracę i mogli zarobić na chleb. Bo jak codziennie robią taki rozrząd komuś to biznes się kręci całkiem całkiem 💰💸

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 2 cze 2020, o 16:17

Byłem w trzech - uwierz mi, że żaden się nie podjął. Mało tego - nawet w drugim ASO tego jeszcze nie robili.
Ja wolałbym pojechać do Katowic do wspominanego kiedyś już serwisu - nie ASO i wydać mniej, a na pewno mieć większą pewność poprawności wykonanej pracy.
To jedno a drugie - częsta wymiana oleju jak u mnie czyli nie rzadziej niż 15000km nie powoduje wydłużenia żywotu łańcucha.
Po trzecie łańcuch nie jest aż taki słaby żeby nie wytrzymać minimum 120tys km nawet przy wymianie oleju co 30tys km
Po czwarte - przy tym samochodzie nigdy nie ma pewności że masz zrobione wszystko tak że coś się nie schrzani...

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: krupniok » 2 cze 2020, o 19:20

Też robiłem w tym serwisie w Katowicach, znają się na rzeczy. W ASO powiedzieli, że nigdy jeszcze łańcucha nie wymieniali i nie zalecają.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 2 cze 2020, o 19:45

W ASO mi wiele wmawiali... dlatego po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym już tam nie jeżdżę tylko do GM. Jest taniej, solidniej i fachowo

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Resoviak » 2 cze 2020, o 22:53

Major601 pisze:
2 cze 2020, o 16:17
Po czwarte - przy tym samochodzie nigdy nie ma pewności że masz zrobione wszystko tak że coś się nie schrzani...
???

co masz na myśli? Nie strasz! Ja słyszałem od paru osób, że poza tym pedałem gazu to nie ma z tymi silnikami problemów. Co tam jeszcze może paść?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 3 cze 2020, o 07:29

Chodzi o to że nie są to samochody bezawaryjne. Spokojnie, żaden z nowych nie daje dziś takiej pewności.
Jeśli chodzi o ten silnik - nie można narzekać ale jest bardzo oczujnikowany - a to jak wiadomo może powodować usterki i świecenie „check” w mało odpowiednim momencie

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: krupniok » 3 cze 2020, o 07:33

Major601 pisze:
Byłem w trzech - uwierz mi, że żaden się nie podjął. Mało tego - nawet w drugim ASO tego jeszcze nie robili.
Ja wolałbym pojechać do Katowic do wspominanego kiedyś już serwisu - nie ASO i wydać mniej, a na pewno mieć większą pewność poprawności wykonanej pracy.
To jedno a drugie - częsta wymiana oleju jak u mnie czyli nie rzadziej niż 15000km nie powoduje wydłużenia żywotu łańcucha.
Po trzecie łańcuch nie jest aż taki słaby żeby nie wytrzymać minimum 120tys km nawet przy wymianie oleju co 30tys km
Po czwarte - przy tym samochodzie nigdy nie ma pewności że masz zrobione wszystko tak że coś się nie schrzani...
U mnie do przebiegu 120000km olej zmieniany typowo "longlajfowo" czyli co ok 30000km i - jak już wcześniej pisałem - łańcuch wytrzymał ale był wyciągnięty dość mocno. Kiedy by strzelił? Tego nikt nie wie, jest szansa, że wcale. Teraz zmiany co 10000km i pożyjemy zobaczymy, ale nie przewiduję cudów z tego tytułu.


Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 3 cze 2020, o 08:09

Nie oczekuj. Częsta zmiana bardziej pomoże dolnej części silnika. Łańcuch jest ze złego materiału i się wyciąga przedwcześnie.

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Marek0 » 3 cze 2020, o 08:40

Największym minusem samochodu z firmy jest wymiana oleju co 30tys km. Jest różnica w samym wyglądzie przyk. po 15i 30 tyś. Napewno dbanie o samochód owocuje ,z drugiej strony materiały,z których produkuje się auta są różnej jakości i żebyśmy najbardziej dbali , to jak dany element osiągnie swój koniec ,nic nie pomorze.

Daniel Insi16
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 5 kwie 2020, o 18:35
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Augustów

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Daniel Insi16 » 4 cze 2020, o 06:29

O zgrozo. Ja jak kupiłem samochód to rozrząd był już wymieniony. Wymiana łańcucha w sumie to kosztowała mnie ponad 600 zł. 350 łańcuch z napinaczem, 150 uszczelka pokrywy zaworów, podkładki pod wtryski parę złoty, uszczelnienie do vacum i płyn chłodniczy kilkadziesiąt. Roboty swej nie liczę. ;)
Oczywiście po robocie zmieniałem olej z filtrem. Koszt 150 zł. No to suma sumarum ok 800 zł

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 5 cze 2020, o 05:58

Nie każdy ma umiejętności i czas grzebać samemu. U mnie niestety czas to poważna blokada wielu tematów

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: krupniok » 5 cze 2020, o 06:07

Major601 pisze:...
...miejsce i narzędzia :) jeśli się podsumuje powyższe to najczęściej lepiej się opłaca znaleźć dobry* warsztat i mu to zlecić.

* graniczny z cudem
Ostatnio zmieniony 6 cze 2020, o 17:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 5 cze 2020, o 10:30

Ja mam wszystko prócz czasu a niestety część prac zlecam. Takie życie, trzeba gnać za chlebem

Daniel Insi16
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 5 kwie 2020, o 18:35
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Augustów

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Daniel Insi16 » 6 cze 2020, o 08:35

Oczywiście nikogo nie neguje i rozumiem. Wiadomo jak jest. Ale już jak przyjdzie coś robić w tym samochodzie, to trzeba trochę grosza szykować.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Major601 » 6 cze 2020, o 08:38

No dokładnie. Eksploatacja nie jest tania, komfort i moc w zamian za $$
Jednak nie warto żałować i zwlekać z tym łańcuchem, bo późniejsze konsekwencje są bardziej kosztowne

Daniel Insi16
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 5 kwie 2020, o 18:35
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Augustów

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Daniel Insi16 » 10 cze 2020, o 20:58

No i czeka mnie kolejna wymiana łańcucha plus uszczelnienie pompy vacum. ;) nie u mnie oczywiście. Mój śmiga aż miło. Ten łańcuch będzie mi się snił po nocach. :)

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Resoviak » 11 cze 2020, o 00:44

Daniel Insi16 pisze:
10 cze 2020, o 20:58
nie u mnie oczywiście. Ten łańcuch będzie mi się snił po nocach. :)
Ufff nie strasz!! Myślałem, że po raz kolejny zmieniasz u siebie, bo się sypnęło...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”