--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------Pierwsze zapowiedzi nowego Opla Astry - zobacz
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana rozrządu B20DTH

ODPOWIEDZ
kamaciech@gmail.com
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2020, o 23:31
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Ciechocinek

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: kamaciech@gmail.com » 7 kwie 2021, o 23:37

Już odpowiadam .wczoraj dzwoziłem do opla Insignia .
Nie żadne 3000 tylko 1500 z pompą wody . Bez pompy 1100 zł.

Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Wymiana rozrządu Zafira C, Insignia A, silnik Diesla 2.0 CDTi
Cena promocyjna bez pompy wody 1049 zł

Cena wymiany rozrządu Zafira C z pompą wody od 1399 zł

Cena wymiany rozrządu Insignia A z pompą wody od 1499 zł

UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU

Silnik 1.7 DTI Diesel

Wymiana rozrządu w Astra II, silnik Diesla 1.7 DTI 75KM, 80 KM
Cena promocyjna od 1049 zł

UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU


Silnik benzynowy 1.8

Wymiana rozrządu Vectra C, Astra II, silniki benzynowe 1.4, 1.6, 1.8
Cena promocyjna 1.4, 1.6 od 999 zł

Cena promocyjna 1.8 od 1049 zł

UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU

Silnik Diesla 1.9 CDTI

Wymiana rozrządu Astra III, Vectra C, Zafira B, silnik Diesla 1.9 CDTI
Cena promocyjna bez pompy wody od 999 zł

Cena promocyjna z pompą wody od 1449 zł

UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU


Silnik benzynowy 1.8

Wymiana rozrządu Zafira B, silnik benzynowy 1.8
Cena promocyjna bez pompy wody od 1049 zł

UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 604
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: zubek » 8 kwie 2021, o 15:06

kamaciech@gmail.com pisze:
7 kwie 2021, o 23:41
Już odpowiadam .wczoraj dzwoziłem do opla Insignia .
Nie żadne 3000 tylko 1500 z pompą wody . Bez pompy 1100 zł.
To wszystko prawda ale zadzwoń jeszcze raz i zapytaj o silnik B20 a nie o A20..- bo o takim tu piszemy.

22karasiek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 10:10
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Olsztyn

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: 22karasiek » 16 maja 2021, o 16:05

Witam Panowie, jako świeży właściciel opla , chciałbym zapytać się o wymianę rozrządu w silniku b20dth.
Z historii serwisowej rozrząd wymieniany był przy przebiegu 154 497 km aktualnie 231 552 km czy warto już zacząć myśleć o wymianie po przejechaniu tych 76 tyś czy tak jak mówi ASO wymiana po 120tyś plus omawiany na forum (łańcuch rozrządu z napinaczem od początku historii serwisowej nie ma o nim żadnej wzmanki) Aktualnie brak żadnych niepokojących objawów.

Dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 312
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Szulcu » 16 maja 2021, o 18:26

120tys to pobożne życzenia… co do łańcucha: jeśli on ma tyle przebiegu co samochod to jestem w szoku że jeszcze jest
Ostatnio zmieniony 16 maja 2021, o 18:26 przez Szulcu, łącznie zmieniany 1 raz.

22karasiek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 10:10
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Olsztyn

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: 22karasiek » 16 maja 2021, o 22:25

Z tego co czytam na forum również jestem zdziwiony, jednak w historii auta nie mogę nic znaleźć na ten temat. Wkleję tutaj co było wymieniane:

Inspektion nach 30.000, 90.000, 150.000, ... km
Bremsflüssigkeitswechsel
Wischerblatt Windschutzscheibe ersetzen
Wischerblatt Heckscheibe ersetzen
Zahnriemen ersetzen
Zahnriemen-Umlenkrolle ersetzen [N]
Spannvorrichtung Zahnriemen ersetzen [N]
Keilrippenriemen ersetzen
Beleuchtung Handschuhfach ersetzen
Klimaanlagencheck durchgeführt

Czyli po przetłumaczeniu

Przegląd po 30 000, 90 000, 150 000, ... km
Wymiana płynu hamulcowego
Wymień pióro wycieraczki szyby przedniej
Wymień pióro wycieraczki tylnej szyby
Wymienić pasek zębaty
Wymienić zębate koło pasowe [N]
Wymienić pasek zębaty urządzenia napinającego [N]
Wymień pasek wielorowkowy
Wymień oświetlenie schowka na rękawiczki
Przeprowadzono kontrolę klimatyzacji


Wiec chciałbym zrobić już wszystko prefekt , bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż później naprawiać.

alehandro`
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: alehandro` » 1 cze 2021, o 22:26

Hej,

na wstepie dziękuje każdemu kto wypowiedział sie w tym temacie. Po lekturze, wszystkich komentarzach, informacjach czy zdjęciach można wyrobić sobie zdanie.

Jak dla mnie finalizując dla silnika B20DTH w Insigni B po 2017r.:
1. Rozrzad jest do wymiany po pierwszych 100-120k - interwał serwisowy producenta ja w przypadku też np. VAGa (210k) jest przekalkulowany. Koszt części to ok 1100zł.
2. Rolka rozrządu w Insigni B jest już poprawiona (w A jest plastikowa i sie wyciera).
3. Rozrzad jest do wymiany razem z łańcuchem wałków - pada w róznym przebiegu, ale pada/rozciąga się i już. Nie jest oczujnikowany, a jedynym objawem jest jego słyszalna praca na zimnym silniku. Można oczywiście nie dostac tego objawu tylko doświadczyć zerwania tego łańcucha, który razem z rolkami kosztuje nieco ponad 300zł.
4. Na takim zestawie mozna oczekiwać przejechania kolejnych 80-100k.
5. Pompa wody nie musi zostac wymieniona z kpl rozrządu i łańcuchem. Chodzi na pasku osprzętu, który jak i ona jest do obserwacji i wymiany w ramach np. kolejnych przegladów olejowych. W najgorszym przypadku jej zatarcia nie dojdzie do zatrzymania/zerwania rozrządu.

Jesli pomylilem się zwłaszcza w pkcie 3 to będę zobowiązany za poprawienie mnie.
Czas znaleźć warsztat w Łodzi, który to ogarnie jak należy.

camato
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 20 gru 2020, o 17:43
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Gdańsk

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: camato » 9 cze 2021, o 09:52

Witam ,
Zakupiłem auto z taką oto fv za przeprowadzone przez serwis czynności . Nie do końca ogarniam co było robione w aucie . Pan z serwisu nie bardzo miał czas by to objaśnić . Proszę zatem o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 5542
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 101 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: dokia » 9 cze 2021, o 09:57

Przecież jest napisane tam gdzie usługi fakturowali.

alehandro`
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: alehandro` » 10 cze 2021, o 20:39

Odnosnie B20DTH po rozmowie z mechanikiem zasugerował dla tego silnika opuszczenie miski i wymianę uszczelki smoka.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.

Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 312
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Szulcu » 10 cze 2021, o 20:40

Zmień mechanika. I to naprawde jak najszybciej.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6233
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 63 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 10 cze 2021, o 20:45

Na takiego co ma dłuższe terminy :lol:
Bo taki co nie ma co robić to zaraz pół auta wymieni ;D

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: krupniok » 10 cze 2021, o 20:54

alehandro` pisze:Odnosnie B20DTH po rozmowie z mechanikiem zasugerował dla tego silnika opuszczenie miski i wymianę uszczelki smoka.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.

Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.
Uciekaj od niego.

alehandro`
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: alehandro` » 10 cze 2021, o 21:22

krupniok pisze:
10 cze 2021, o 20:54
alehandro` pisze:Odnosnie B20DTH po rozmowie z mechanikiem zasugerował dla tego silnika opuszczenie miski i wymianę uszczelki smoka.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.

Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.
Uciekaj od niego.
Daj coś ciut więcej. Ciężko się licytować z gościem, który twierdzi, że to robił 2 msce wcześniej.

Twierdzi, że tak - temat zostal zmodernizowany, ale nie wyeliminowany jest problem.

Jak zawsze merytoryczny komentarz będzie zbawienny.

Oczywiście konstrukcyjnie to 2 inne miski co mozna sobie na zdjęciach choćby z allegro ogarnąć.
Pytanie jak teraz wygląda połaczenie miski z pompą i daczego jest lepsze.

Inny tor mozna spotkać na:
https://www.niedzielskiauto.com/Uszczel ... a-LFS.html

A wątek na forum Zafiry też nie wyjasnia w pełni tematu.
https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... 2&start=15

Radek84
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Radek84 » 13 cze 2021, o 21:50

Ja na tą chwilę mam 193k i uszczelka nie ruszana. Nie zauważyłem też żeby kontrolka ciśnienia oleju potrzebowała więcej czasu na to żeby zgasnąć po uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 5542
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 101 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: dokia » 14 cze 2021, o 05:35

alehandro` pisze:
10 cze 2021, o 21:22


Daj coś ciut więcej. Ciężko się licytować z gościem, który twierdzi, że to robił 2 msce wcześniej.

Twierdzi, że tak - temat zostal zmodernizowany, ale nie wyeliminowany jest problem.
Boshe, no uciekajcie od takich mechaników. Po co poprawiać fabrykę , która już coś poprawiła? Mechanik twierdzi że zrobi coś lepiej niż fabryka? 😲
To że robił to 2 miesiące wcześniej to by trzeba było właściciela tamtego pojazdu odnaleźć, bo już może nie ma tego pojazdu.
Jak mechanik twierdzi, że problem nie został wyeliminowany to skąd ma takie dane? On samozwańczo przeprowadza doświadczenia na autach nie własnych , czy może opel go wyznaczył do kampanii serwisowych swoich "źle zrobionych" silników. Zbawca on, misjonarz, czy co? 😲

Litości, uciekaj od takich ludzi. Nie słuchaj "samomechaników". Uciekaj od takich i nie pozwalaj sobie dotknąć auta, bo B jeszcze kosztuje zacne pieniążki i nie pozwól sobie tego zniszczyć. Bo to jest Twoje a nie zabawka mechanika.


Uderz do opla, odwiedź pierwsze, drugie, trzecie i dziesiąte ASO i sobie pytaj o tę uszczelkę, drąż temat kampanii serwisowej. Najlepiej wysyłaj zapytania do ASO e-mailem to dostaniesz merytoryczną odpowiedzieć dlaczego tego nie robi się. Uwierz im a nie "samomechanikom" i nie pozwól przeprowadzać takim wymieniaczom doświadczeń na swoim aucie. Proszę 🥺

alehandro`
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: alehandro` » 14 cze 2021, o 07:25

dokia pisze:
14 cze 2021, o 05:35
Uderz do opla, odwiedź pierwsze, drugie, trzecie i dziesiąte ASO i sobie pytaj o tę uszczelkę, drąż temat kampanii serwisowej. Najlepiej wysyłaj zapytania do ASO e-mailem to dostaniesz merytoryczną odpowiedzieć dlaczego tego nie robi się. Uwierz im a nie "samomechanikom" i nie pozwól przeprowadzać takim wymieniaczom doświadczeń na swoim aucie. Proszę 🥺
Dzięki @dokia za szczerą podpowiedź, ale ASO....
Sama zauważyłaś bo jest to w wątkach o B20DTH opisane:
- łańcuszek rozrządu, który jak koledzy w wątku wskazali dla ASO jest niewymienialny bo jest "oczujnikowany" etc.
- jeden z kolegów, któremu Iśka B pracuje jak trakttor ASO powiedziało, że "tak ma być"
- A20DTH temat uszczelki smoka dla ASO nie istniał
-....

Dlatego tak, mam otwartą głowę na mechaników i ich doświadczenia, ale lubie skontrolować taką wiedzę m.in. na forum motoryzacyjnym gdzie wiele osób samo wiele zrobiło przy swoich autach.

Czekam cały czas na kogoś kto zdejmował michę i sprawdził temat w międzyczasie szukająć mechaniora w łódzkim do rozrządu.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 5542
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 101 razy
Otrzymał  piwo: 61 razy
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: dokia » 14 cze 2021, o 07:39

No właśnie, rozrząd jest oczujnikowany. I jest wymienialny gdy sypie już błędami. I to jest super, bo miałam tak w Insigni A. Ten rozrząd przepowiada błędami że coś nie tak, a te paskowe w po prostu sobie pękają bez przepowiedni rozwalając klawiaturę. To co lepsze?

Czasem pracują silniki głośniej lub ciszej , tu nie ma reguły. Moja stara Insignia A 2,0t też na ssaniu niezbyt różniła się od diesla, ale trzeba brać pod uwagę że to te pierwsze 45sekund po odpaleniu i se sama ustawia luzy zaworowe a bynajmniej nie pozwalać od razu patałachom w swoim silniku grzebać. Nie rób więcej niż trzeba, tylko dlatego że ktoś powiedział a ktoś potwierdził, to Twoje autko i kosztuje więcej niż 10tys, a jak dasz komuś grzebać a potem się zepsuje to kto będzie sponsorował nowy silnik? Też Ty? Jedna sprawa, sprawdź czy mechanik jest ubezpieczony od błędów swoich doświadczeń i czy wystawi pełną fakturę/paragon na całą wartość jaką chce od Ciebie pobrać? Jeśli nie, to pożegnaj go czule.
Kurcze, to nie waciki, to dobre drogie auto i nie pozwalaj w nim grzebać bez zasadnej przyczyny. Jak nic się nie dzieje to ciesz się autem po prostu 🤗😘

alehandro`
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: alehandro` » 14 cze 2021, o 13:33

Miałem mozliwość dziś porozmawiać z mechanikiem serwisującym kilka Insigni z floty jednego właściciela.
Zarówno A20BDTH jak i B20BDTH

Po pytaniu o smok potwierdził oczywistość czyli to, iż w A20BDTH jest problem uszczelki i wymieniają.

Zanegował jednak potrzebę wymiany uszczelniacza w B20DTH - rozebrali miskę w tym silniku właśnie po to żeby mieć pewność czy problem został zlikwidowany. Konstrukcja jest inna i nie wymieniają w tych silnikach uszczelniacza.

Odnośnie łańcuszka - widać wg niego różnicę w kwestii żywotności łańcucha w zależności od długości interwałów serwisowych (15k a 30k) niemniej idąc tym tropem kupując auto właśnie serwisowane zgodnie z interwałami ASO przy wymianie rozrządu należy conajmniej zajrzeć do łańcucha.
Określił konieczność wymiany łańcucha na poziomie 1 na 10, ale to wystarczająco by to sprawdzić gdyż oprócz ew. głośnej pracy może nie być objawów zużycia (błedy etc.)
Klasycznie warto skrócić interwał serwisowy do 15k z olejami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”