--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana silnika

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: hubertus » 6 maja 2018, o 06:33

Wszędzie tam gdzie chcą byście oddali stare części możecie być pewni, że kupujecie regenerowane. Tak jest w przypadku wyżej wymienionych bloków i wałów korbowych, poduszek powietrznych, konsol i tym podobnych.
W przypadku bloku i wału czasami przed takim zakupem z oddaniem starego lepiej podjechać do jakiegoś zakładu szlifierskiego ze swoim i zapytać o koszt naprawy. Może się okazać np z 1 tys taniej. A i tu i tu będziemy mieli blok po szlifie (osiowaniu} i wał po szlifie. Kupując regenerowany blok nie wiadomo nawet po którym szlifie będzie wał. Więcej jak drugi bym nie radził. Ale laik kupujący taki słupek z wymianą starego i tak nie będzie miał szans na stwierdzenie, który to szlif.

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Wymiana silnika

Post autor: cz@rny » 6 maja 2018, o 10:42

Zapewne masz rację.
Osobiście pojechałem przez pół polski bo zależało mi na czasie reanimacji mojej Iśki i widziałem jak składał gość mi słupek
wiem, że dostałem wyremontowane graty... jak na moją wiedzę zrobione profesjonalnie, a gość wykazał się wiedzą
widziałem zatarte obce i ich części oraz swój gdyż gość rozebrał go aby oszacować koszt mojego motoru
miał kilka A20 zrobionych rozebranych i ich elementy, głowice itd. można było wybrać :)
jak kogoś to spotka to i tak będzie miał spore koszty (mnie ten challenge wyniósł prawie 9T), a
po moim doświadczeniu nie kupiłbym używanego.

Awatar użytkownika
marecki77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2015, o 13:15
Auto: INSIGNIA SPORTS TOUR
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych

Re: Wymiana silnika

Post autor: marecki77 » 26 sie 2018, o 15:39

Witam

Podłącze się pod temat chcę oddać silnik do remontu na warsztat Auto-Pasja czy może ktoś coś może napisać jakieś doświadczenia z tym warsztatem ?

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: kjk12 » 28 sie 2018, o 09:23

Miałem też zatarty silnik A20DTH znalazłem "profesjonalną" formę która wysyła zregenerowany blok i odbiera sobie mój :). Ponieważ 30 km ode mnie jest zakład który na rynku jest przeszło 35 lat i zajmuje się regeneracja bloków, wałów postanowiłem zajechać i zapytać jaki koszt kompletnej regeneracji bloku i co w odpowiedzi usłyszałem ? ... "ten blok nie nadaje się do regeneracji za bardzo dostał, oczywiście możemy go panu zrobić ale to nie jest warte pieniędzy bo może się to powtórzyć za jakiś czas" .
Więc zadałem sobie pytanie - jaki ja blok dostane od tej "profesjonalnej" firmy ..? też taki zatarty jak mój ?, czy może jeszcze gorszy ? , ile km nim pojeżdżę ?

wnioski za duże koszty i ryzyko na takie tuningi. w tedy koszt gotowego bloku 4500 zł wybrałem inną drogę = 1,9

powodzenia
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2018, o 09:47 przez kjk12, łącznie zmieniany 1 raz.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: kecraminsignia » 28 sie 2018, o 10:20

Jaką? Sprzedałeś auto? Kupiłeś nowy silnik?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: marcin.1987 » 30 sie 2018, o 08:24

Podmianka bloku z silnika 1.9 cdti ;)

Aro36
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2015, o 07:46
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Wymiana silnika

Post autor: Aro36 » 6 wrz 2018, o 13:38

Witam.
Ponawiam zapytanko odnośnie Ato Pasji. Czy są forumowicze, którzy już mieli przyjemność bądź nie, z tym serwisem?

stefan811
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2018, o 21:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zielona Góra

Re: Wymiana silnika

Post autor: stefan811 » 17 wrz 2018, o 08:19

Witam wszystkich,
od miesiąca właściciel Insigni. Dzisiaj prawdopodobnie zatarłem silnik :(
S3 jazda 140 - 160km/h nagle zaczęło coś szarpać silnikiem, zwolniłem redukcja na 5 bieg i jest ok. Po chwili szarpie i na piątce, wbity luz, obroty falują słychać "trzaski" w silniku... laweta. Zero jakiś komunikatów, kontrolek i błędow na desce. Znajomy mechanik stwierdził (na słuch) prawdopodobnie wał, panewki itp. Nie chce się brać za to " bo ciężki temat"
Proszę o namiary na jakiegoś sprawdzonego mechanika z okolic Zielonej Góry bo nie wiem jak się za to zabrać :( :( :(

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: IBZI » 17 wrz 2018, o 10:44

A po co w kilku tematach? Raz wystarczy. Dostałeś już odpowiedź.
Współczujemy... :-(

stefan811
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2018, o 21:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zielona Góra

Re: Wymiana silnika

Post autor: stefan811 » 17 wrz 2018, o 23:21

Tylko jeden polecany warsztat? Nikt nic nie wie o jakimś w lubuskim?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: IBZI » 18 wrz 2018, o 12:36

I znowu piszesz w kilku tematach. Dostałeś odpowiedź na Forum, dostałeś też PW, a Ty ciągle to samo...

stefan811
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2018, o 21:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zielona Góra

Re: Wymiana silnika

Post autor: stefan811 » 18 wrz 2018, o 22:21

IBZI pisze:
18 wrz 2018, o 12:36
Edit
W jednym temacie pytam o mechanika i możliwosci napawy, a drugim o wymianę całego silnika. Tak temat podobny bo padł mi silnik, ale rozwiązania problemu różne. W odpowiedzi dostałem jedną firmę która jest ponad 300km od domu, szukam alternatywy. No chyba że tu, to tylko oni mogą być polecani?
Myślałem, że forum jest po to aby sobie pomagać...
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2018, o 22:21 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Wymiana silnika

Post autor: dokia » 18 wrz 2018, o 22:31

Nie obrażaj się, można było te pytania zadać hurtem, też byś dostał odpowiedź. A skoro nie sypią chłopaki adresami, to zapewne jest tak jak mówisz, że jeden polecany zakład masz 300km od domu. Powodzenia życzymy.
Radio 357 :)

stefan811
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2018, o 21:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zielona Góra

Re: Wymiana silnika

Post autor: stefan811 » 19 wrz 2018, o 07:50

Ja się nie obrażam bo nie ma o co :) Dziwią mnie tylko te upomnienia za szukanie pomocy w tej trudnej dla mnie sytuacji... Problem z fachowcami jest, dlatego pytam innych :)

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana silnika

Post autor: marcinmg » 19 wrz 2018, o 09:02

Takie rzeczy nie raz robią w aso np. mi od razu zaproponowali jak byłem u nich pierwszym razem wymianę uszczelki bo potem mieli przypadki naprawy silnika u nich i brali za to około 6-7 tys. więc chyba nie tak drogo jak na aso. Popytaj u siebie lub w okolicy.

Awatar użytkownika
marecki77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2015, o 13:15
Auto: INSIGNIA SPORTS TOUR
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych

Re: Wymiana silnika

Post autor: marecki77 » 1 paź 2018, o 18:09

Witam własnie minął tydzień jak odebrałem auto z Auto-Pasja po remoncie silnika zrobione 700 km , jak na razie super. Jedynie co boli to koszty nie male .

xxtomeckxx
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wielun

Re: Wymiana silnika

Post autor: xxtomeckxx » 3 paź 2018, o 16:30

A w Insigni jak lepiej silnik wydłubac? Górą, dołem?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: mazmarcin » 3 paź 2018, o 17:23

Qrde pierwszy post i zaraz w takim temacie :(

xxtomeckxx
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wielun

Re: Wymiana silnika

Post autor: xxtomeckxx » 4 paź 2018, o 09:37

Mam oferte kupna z uszkodzonym silnikiem i dlatego dopytuje bo posiadam jedynie kanal bez podnosnika i nie wiem ile tam jest miejsca by wyszedl do gory😊 wiec jak wygodniej koledzy?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: hubertus » 4 paź 2018, o 15:39

Na samym kanale dołem nie wyjmiesz. Patrząc na pytanie chyba nigdy w życiu tego nie robiłeś i mało masz o tym pojęcia. Na pewno sobie poradzisz? Aby wyjąć silnik dołem trzeba go odkręcić od samochodu z całą ramą zawieszenia, sprężynami, skrzynia biegów itd. Tak jak wkładają to w fabryce. Auto musi być na podnośniku. Jak już wszystko odkręcisz i odłączysz podnosisz auto wszystko zostaje na ziemi. Na kanale można wyjąc górą sam silnik jak w większości przednionapędowych aut. Oczywiście trzeba mieć jakiś podnośnik do silników bo rękoma to raczej ciężko będzie. No chyba, że chcesz naprawiać dany silnik. To można go maksymalnie w aucie rozkręcić. Wyjąć sam blok z wałem. Brdzie lżej. A potem silnik składać w aucie. Jeśli przewidujesz wymianę silnika np kupno drugiego choćby słupka potrzebny podnośnik do silników. Lub kilku facetów i kawałek rury. Ale to będzie hardcore.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”