--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Bardzo, to wspólny projekt Opla i Fiata, goły słupek 95%, miska olejowa ma inny kształt, sprawdzam właśnie czy wejdzie do insigni czy trzeba przełożyć starą, osprzęt jest w niektórych elementach inny bo inna jest komora sinika(chodzi o kształt przyłączy), elektronika zostaje oplowska
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 wrz 2019, o 08:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wadowice
Re: Wymiana silnika
Witam! Jestem tutaj nowy. i niestety pęknął wał w mojej Isi Chciałbym wiedzieć czy może kupował ktoś silnik i wymieniał w "KNS SILNIKZWYMIANA PL" koło Nowego Sącza? Taka oferta. https://allegro.pl/oferta/silnik-z-wymi ... e=facebook Bardzo proszę o opinie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 gru 2019, o 18:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Tarnobrzeg
Re: Wymiana silnika
Cześć posiadam insie 2 0 cdti 160 automat 2010r muszę wymienić silnik bo się rozsypał orientuje się ktoś czy będzie pasował silnik do skrzyni biegów od 130 z 2009r???
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 cze 2020, o 08:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Dzień dobry,wysoky pisze: ↑22 lip 2019, o 09:03No i po remoncie. Kupiony nowy wał nominalny, panewki, osiowany blok. Wszystko razem z robotą płynami filtrami itd. wyszło 4700,- nie jest źle biorąc po uwagę ze przeglądając posty na forum przed remontem szykowałem sie na większy wydatek, a wyszło przyzwoicie. Oby więcej niespodzianek nie było. Czego i wam życzę:) i dzięki jeszcze raz za pomoc i rady...lecę docierać;)
Możesz opisać jak wrażenia po wymianie w Gołaszynie? Mnie też dopadł problem zatartego silnika a to akurat moje okolice.
Pozdrawiam
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana silnika
ja mam fiatowski silnik, praktycznie nowy słupek - jest parę przeróbek, ale do ogarnięciaczyrek pisze: ↑15 sie 2019, o 20:53Bardzo, to wspólny projekt Opla i Fiata, goły słupek 95%, miska olejowa ma inny kształt, sprawdzam właśnie czy wejdzie do insigni czy trzeba przełożyć starą, osprzęt jest w niektórych elementach inny bo inna jest komora sinika(chodzi o kształt przyłączy), elektronika zostaje oplowska
no i panewki z zamkami
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
- Auto: Opel Insignia CDTi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ...
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Po remoncie wszystko ok moge śmiało polecić tego mechanika. Zrobione szybko i profesjonalnie.AdrianBaj pisze: ↑11 sie 2020, o 08:14Dzień dobry,wysoky pisze: ↑22 lip 2019, o 09:03No i po remoncie. Kupiony nowy wał nominalny, panewki, osiowany blok. Wszystko razem z robotą płynami filtrami itd. wyszło 4700,- nie jest źle biorąc po uwagę ze przeglądając posty na forum przed remontem szykowałem sie na większy wydatek, a wyszło przyzwoicie. Oby więcej niespodzianek nie było. Czego i wam życzę:) i dzięki jeszcze raz za pomoc i rady...lecę docierać;)
Możesz opisać jak wrażenia po wymianie w Gołaszynie? Mnie też dopadł problem zatartego silnika a to akurat moje okolice.
Pozdrawiam
Wybacz ze dopiero odpisałem ale troche mnie nie było. pewnie już jesteś po robocie wiec powiedz jak tam wszystko sie udało? Robiłeś w gołaszynie?Jak cenowo wyszło?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 cze 2020, o 08:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Jestem właśnie w trakcie remontu. Silnik na razie jest w Białej Podlaskiej na szlifach i czekamy aż wróci. Robię w Gołaszynie tam gdzie Ty. Dodatkowo u mnie doszedł jeden tłok do wymiany i wtryski do zrobienia są. Dam znać po remoncie jak to wyszło cenowo. A możesz dać znać jak docieranie przebiegało u Ciebie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 wrz 2020, o 09:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
Re: Wymiana silnika
Witam jestem nowy na forum i niedawno kupilem insignie 2.0 CDTI (160KM) w automacie. Mam problem z silnikiem a mianowicie nie mozna odpalic po przekreceniu kluczyka "pykniecie" i wszystko gasnie i zapala sie ponownie. Postawilem na silnik ze stoji i do wymiany ale zczytalem bledy i jest dwa.- zczytanie bledow opcom-em
1.P0671-00
2.U0073-00
Prosil bym o pomoc.
Drugie moje spostrzezenie to skrzynia automatyczna (jestem zielony z automatami to moj pierwszy samochod w auto.)
Wrzuce na P jest ok samochod nie ruszy przelaczenie na R, N, D, samochod mozna przepchnac. Czy tak to ma dzialac? Moze glupie pytania ale naprwde jestem zielony w automatach.
P.S
Jesli zle trafilem z tematem prosze o przeniesienie.
Pozdrawiam
1.P0671-00
2.U0073-00
Prosil bym o pomoc.
Drugie moje spostrzezenie to skrzynia automatyczna (jestem zielony z automatami to moj pierwszy samochod w auto.)
Wrzuce na P jest ok samochod nie ruszy przelaczenie na R, N, D, samochod mozna przepchnac. Czy tak to ma dzialac? Moze glupie pytania ale naprwde jestem zielony w automatach.
P.S
Jesli zle trafilem z tematem prosze o przeniesienie.
Pozdrawiam
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
-
- Klubowicz
- Posty: 1874
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana silnika
1. Zacznij od zdekodowania błędów (wyszukiwarka, np.: forumowa). Prawdopodobnie masz problem z jakimś modułem, nie wiem op-com'em to ogarniesz, najlepiej udać się od ogarniętego elektronika z MDI.
2. Na P skrzynia jest mechanicznie zablokowana i nie ruszysz bez uszkadzania jej. N to jest luz, służy np.: do holowania. D i R to "drive" i wsteczny, wydaje mi się, że powinno się dać przepchać (nie testowałem u siebie), ale nie wiem czy nie będzie to miało destrukcyjnego wpływu na skrzynię (konwerter).
2. Na P skrzynia jest mechanicznie zablokowana i nie ruszysz bez uszkadzania jej. N to jest luz, służy np.: do holowania. D i R to "drive" i wsteczny, wydaje mi się, że powinno się dać przepchać (nie testowałem u siebie), ale nie wiem czy nie będzie to miało destrukcyjnego wpływu na skrzynię (konwerter).
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
- Auto: Opel Insignia CDTi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ...
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Szlify tez robiłem w Białej. Solidna firma.AdrianBaj pisze: ↑2 wrz 2020, o 10:21Jestem właśnie w trakcie remontu. Silnik na razie jest w Białej Podlaskiej na szlifach i czekamy aż wróci. Robię w Gołaszynie tam gdzie Ty. Dodatkowo u mnie doszedł jeden tłok do wymiany i wtryski do zrobienia są. Dam znać po remoncie jak to wyszło cenowo. A możesz dać znać jak docieranie przebiegało u Ciebie?
U mnie szybko zabrałem sie za docieranie, bo po 4ech dniach poleciałem nad morze więc z marszu można powiedzieć zrobiłem ok 1200km. Ale jazda spokojna do 3500 obrotów sporo przerw w trasie, a po powrocie to tylko miasto i tak przez ok 3000km a może i lepiej nie pamiętam, ale żadnych problemów podczas docierania nie było. Na forum wyczytałem ze powinno sie po dotarciu wymienić olej mi jednak mechanik powiedział ze wcale nie trzeba, także kolejną wymiane miałem niedawno po ok 13000km. No i trzeba pamiętać żeby co jakaś trzecią wymiane oleju wymienić nieszczęsną uszczelke smoka, która akurat w moim przypadku była sprawcą całego nieszczęścia. Także czekam na Twoją opinie po remoncie:)
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 wrz 2020, o 09:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
Re: Wymiana silnika
Czemu zdalnie? Dluga historia z tym autem ogolnie pojechalem po czesci do zafiry a nabylem insignie i zostaje juz zemna . A I male pytanko czy skrzynia mogla zblokowac silnik ze niechce przekrecic? Jaki kabelek diagnostyczny najlepiej nabyc/uzyc do diagnostyki? posiadam op-com na ta chwile.
Dziekuje za odpowiedzi
Dziekuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2020, o 10:36 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wymiana silnika
Odpowiedzi na większość pytań masz na Forum. Użyj wyszukiwarki i stosuj się proszę do Regulaminu, którego znajomość potwierdziłeś podczas rejestracji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
na początku tygodnia zamówiłem obudowę chłodnicy egr bo ciekło - dolewałem więc płynu i czekałem aż dojdzie część. Obudowa przyszła no i dzisiaj miałem ją wymienić niestety wczoraj siostra pojechała na autostrade uprzednio dolewając płyn - samochód zaczął tracić moc aż zgasł i dopiero wtedy wywaliło wskaźnik temp. na maxa. Płynu nie ubyło ale podejrzewam że zrobił się jakiś powietrzny czop i nie było obiegu. Silnika nie próbowałem jeszcze odpalać - od razu na lawetę podejrzewam że jest zatarty i w zasadzie nie bardzo wiem co z tym dalej zrobić? Wydaje mi się że najrozsądniej byłoby kupić anglika na chodzie i przełożyć kompletny silnik. Albo jechać do mechanika żeby ocenił szkody i remontować ten silnik co jest?
Polecicie jakiś warsztat w okolicy Trzebinia/Chrzanów/Jaworzno/Krzeszowice ew. Kraków?
I dla potomnych - Obudowy chłodnicy EGR są wadliwe jeśli widzisz wyciek - nie jeździj na dolwekach dopóki nie wymienisz obudowy.
EDIT: Znalazłem takie ogłoszenie:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-opel-i ... a;promoted
6k+uszkodzony silnik, rok gwarancji, z wymianą na regenerowany - jak myślicie warto? Ktoś u nich już coś robił może?
Polecicie jakiś warsztat w okolicy Trzebinia/Chrzanów/Jaworzno/Krzeszowice ew. Kraków?
I dla potomnych - Obudowy chłodnicy EGR są wadliwe jeśli widzisz wyciek - nie jeździj na dolwekach dopóki nie wymienisz obudowy.
EDIT: Znalazłem takie ogłoszenie:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-opel-i ... a;promoted
6k+uszkodzony silnik, rok gwarancji, z wymianą na regenerowany - jak myślicie warto? Ktoś u nich już coś robił może?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 cze 2020, o 08:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Według mnie kupowanie regenerowanego silnika mija się z celem. Ja też miałem ten dylemat, ale doszedłem do wniosku, że wolę zregenerować swój silnik, a nie kupować jakiś, w którym nie wiem co było robione. Oczywiście to tylko moje zdanie i zrobisz jak uważasz. Ja zdecydowałem się naprawiać swój silnik, bo bałem się że ten który kupie był w jeszcze gorszym stanie niż mój przed naprawą. A tak przynajmniej wiem jaki jest zakres prac.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana silnika
W zasadzie one padają w podobny sposób, więc i zakres prac jest podobny. Ja bym chyba przystał na coś takiego. Można by się zorientować jeszcze jakie opinie chodzą o warsztacie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Mój mechanik stwierdził że trzeba się naprawdę bardzo postarać żeby w ten sposób zatrzeć silnik i z niedowierzaniem stwierdził że stoi dół (układ korbowo tłokowy) no nic szukam jakiegoś warsztatu który się tego podejmie - Jeśli ktoś ma kogoś do polecenia w małopolskie/śląskie to będę wdzięczny
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 wrz 2020, o 09:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
Re: Wymiana silnika
Przepraszam za polskie znaki nie używamy.polskiej klawiatury i sorrki za pytania ale Szukam na forum i nie znalazłem niczego na ten temat. Tylko zapytam czy ktoś by podpowiedział jak sprawdzić czy silnik nie jest zatarty z automatyczną skrzynią. Wtedy będę wiedział czy szukać silnika czy przyczyna jest gdzie indziej.
Dziękuje za pomoc i przepraszam za głupie pytania.
Dziękuje za pomoc i przepraszam za głupie pytania.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wymiana silnika
Załóż klucz na śrube wału przy kole pasowym i pokręć zgodnie ze wskazówkami zegara. Odnośnie skrzyni to jeśli jest prąd to wcześniej ustaw ją w położenie N. Jeśli nie ma, to przednie koła do góry, a przynajmniej jedno - najwyżej będą się kręcić (co oczywiście trzeba wziąć pod uwagę i trochę mocniej kręcić w razie czego).