--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chwilowy brak mocy błąd P2282

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 16 wrz 2021, o 21:14

Ok, postaram się zorganizować tego op-coma

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Radek84 » 17 wrz 2021, o 11:56

Arturjimi pisze:
16 wrz 2021, o 06:29
Panowie wymieniłem przepływomierz i na biegu jałowym elm pokazuje teraz 13g/s ale awaria pojazdu dalej wyskakuje. Auto nie ma już spadków mocy ale wydaje mi się, że ma słabszy dół, jak już złapie 2.5 tys. To ciągnie ładnie. Dalej występuje bardzo twarde gaszenie auta, nie gaśnie miękko tylko rumocze. Czy warto zajrzeć do klapy gaszenia ? Zauważyłem coś jeszcze, po niedawnej wymianie filtrów i olejów obudowa filtra powietrza z jednej strony nie domyka się do końca tak jak by był za duży filtr wsadzony, czy to może mieć jakiś wpływ na przepływ powietrza? Co najlepsze elm nie wykazuje już żadnego błędu a awaria pojazdu wywala na desce. Mam już powoli dosyć tego szmelcu cały czas coś.
Jak to obudowa nie domyka się do końca. Najlepiej jak byś wstaił fotkę.
Chyba nie do tego stopnia, że powietrze może się dostać do dolotu z pominięciem filtra bo wtedy martwił bym się o turbo.
No i zapodaj co tam za błędy łapie sterownik. Może ma w pamięci tą przepływkę.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 19 wrz 2021, o 14:54

Z lewej strony obudowy filtra patrząc na niego od przodu widać pomarańczowa uszczelkę filtra powietrza, wydaje mi się, że żaden syf tam nie przejdzie do dolotu tylko czy nie łapie tam jakiegoś lewego powietrza. Elm pokazuje cały czas ten sam błąd p2822. Ja kasuje ten błąd ELM-em ale wraca za każdym razem. Mam pytanie odnośnie tego op-coma , muszę zamówić coś takiego ale na necie są rozne wersję np. 1.77, 1.99 którą z nich wybrać? Albo po prostu jak ktoś ma takie cos i mu trybi to proszę o podanie dokładnej wersji albo linku do produktu. Dzięki za pomoc.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Arturjimi » 26 wrz 2021, o 18:14

Panowie zamówiłem już op- com z aliexpress w ciągu tygodnia powinien być, natomiast dziś zauważyłem coś dziwnego. Jeździłem trochę po mieście gasząc i zapalając auto wiele razy, i ku mojemu zdziwieniu po którymś odpaleniu błąd przestał wyskakiwać a auto odzyskało wigor w dolnym zakresie obrotów. Pozostało tak do końca mojej podróży. Postawiłem auto na podjeździe i wróciłem po godzinę odpalam i znowu błąd. Możliwe jest, że po prostu ten mój elm nie kasuje tego błędu a on jest w pamięci? I dlaczego po kilkukrotnym odpaleniu auta w ciągu dnia błąd nie występuje i auta chodzi elegancko? Jakieś sugestie? Może trzeba zrobić jakąś adaptacje tej nowej przeplywki? A i dodam tylko bo wcześniej tego nie pisałem auta lata z chip boxem firmy pro-racing, czy to może mieć jakiś wpływ?

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: miodek89 » 21 kwie 2022, o 07:22

Hej ,

Od niedawna posiadam Insignie i co chwilę pokazywała się na desce rozdzielczej informacja awaria pojazdu - skontaktuj się ...

Poczytałem na forum, że częstą przyczyną jest ta rura od strony kierowcy. Zajrzałem pod maskę i ktoś już dłubał przy niej , bo była izolowana.

Wczoraj oddałem auto do mechanika i mi na wymieniłem na firmę Gates. Zadowolony, że problem zniknął wczoraj pół dnia jeździłem i rzeczywiście było ok.

Natomiast wczoraj jak zabrałem dwie osoby i dodałem mocniej gazu informacja wróciła. Awaria pojazdu.

Dzisiaj jak jechałem sam i na 3 biegu z małych obrotów dałem gazu też ta informacja się pojawiła.

Wstawiam screenshot błędu.

Gdzie szukać przyczyny? Przepływka walnięta? Czy coś z elektryka ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 21 kwie 2022, o 17:31

Może źle złożony układ dolotowy? Ale błąd bardziej świadczy o problemach z czujnikiem albo kabelkami. Kabelki i wtyczkę sprawdzić łatwiej i taniej - mówię oczywiście o sprawdzeniu wzrokowym.

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: miodek89 » 21 kwie 2022, o 22:20

Mechanik tylko wymieniał ta jedna rurę. To raczej nic skomplikowanego? Na dole nie ma żadnej uszczelki tylko skręca się na opaskę zaciskową. A u góry na taki "klips" jest. Więc mam nadzieję, że dobrze to złożył.

Mówisz o czujniku masz na myśli sam przepływomierz, że mógł paść ?

Ogólnie problem ciągle występuje od prędkości około 110km/h nieważne czy jadę sam czy z kimś.
I czasem tutaj nie wiem od czego zależy przy niższych prędkościach.

Wstawiam jeszcze zrzut ekranu błędów z innego programu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 21 kwie 2022, o 23:02

Hmmm sprawdź tą rurę jeszcze raz. Ten klips to tylko trzyma, a w środku jest uszczelka i to taka specyficzna - jak się zawinie to nie będzie trzymać. A może ten klips nie złapal dobrze i znów jest nieszczelność?

Co do czujnika to tak - miałem na myśli MAF sensor. Ale on faktycznie jest po drugiej stronie.
Błąd z nim związany może wynikać z tego, że on oczekuje innej wartości przepływu niż ma - może to wynikać z nieszczelności.

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: miodek89 » 22 kwie 2022, o 10:33

Właśnie sprawdziłem ta rurę jeszcze raz. Zdemontowałem ja, sprawdziłem uszczelkę (ona jest taka jakby zwykła ale ma taką płaska cześć wystającą, która jak się będzie składać na swoje miejsce to jakby szła do dołu)
Wydaje mi się wszystko dobrze tam złożone.

Niestety nadal to samo, przy większym obciążeniu tzn dzisiaj jak klimatyzację włączyłem to czuć chwilowy brak mocy.

Dziwne jest to, że jak wykasuje błąd to auto nabiera swojej mocy i po chwili znów pojawia się błąd ..


MAF SENSOR to ten co na zdjęciu widać ? Można go jakoś sprawdzić? Warsztaty robią w ogóle jakiś test szczelności układu dolotowego?

W załączniku zdjęcie MAF SENSOR oraz tej rury z uszczelką

Obrazek

Obrazek

miodek89
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 13 mar 2022, o 10:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock
Postawił piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: miodek89 » 30 kwie 2022, o 09:44

Hej, wczoraj odebrałem auto od mechanika (oddałem na sprawdzenie szczelności dolotu)

Ta rura, która wymieniałem jest szczelna i inne też. Okazało się, że jest nieszczelność na kolektorze ssącym. I trzeba go rozebrać, żeby zobaczyć czy jest jakaś dziura w nim czy luz na klapkach.

Teraz pytanie:
Jak kupić kolektor to używkę oryginalna czy zamiennik nowy ?

Dodano po 15 sekundach:
Zresztą mam filmik, który pokazuje nieszczelność.

n3kr0o
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2019, o 14:28
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: PsK

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: n3kr0o » 13 lip 2022, o 22:58

miodek89 pisze:
30 kwie 2022, o 09:44
...

Wiesz może jak sprawdzał tą nieszczelność w dolocie, bo ja już dłuższy czas się z tym męczy i już mnie powoli to irytuje. Mógłbyś pokazać ten filmik?
Ostatnio zmieniony 31 lip 2022, o 21:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

l-waw
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2021, o 07:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Siemianowice Śląskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: l-waw » 31 lip 2022, o 18:39

Cześć też się borykam z nieszczelnością układu dolotowego i brakiem mocy, stworzyłem garażowy patent na szukanie nieszczelności, udało się znaleźć może komuś pomoże.
Filmik w linku


l-waw
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2021, o 07:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Siemianowice Śląskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: l-waw » 1 sie 2022, o 20:47

Ps chłodnice udało się pospawać, wystarczy fachowiec spawacz aluminium, test szczelności chłodnicy podobnie jak przy szukaniu nieszczelnosci tylko za pomocą kompresora i woda z płynem.

klejukleju
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 11 sty 2019, o 08:26
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Barczewo

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: klejukleju » 30 paź 2022, o 23:11

U mnie już po wymianie rury. Może opis komuś się przyda.
Nieszczelności szukałem ręczną pompką turystyczną, bo elektryczna była za głośna.
Wylot węża pasował do gniazda zaworu odmy, a wlot od filtra zatkałem pudełkiem po kremie nivea, owiniętym paskiem taśmy izolacyjnej.
Uszczelniało idealnie.
Kilka ruchów pompki i było wiadomo skąd dmucha.
Tymczasowo ścisnąłem skręcanymi opaskami, póki przesyłka nie dotarła.
Można bylo normalnie jeździć, bez obaw o błędy i odcinanie mocy.
Wymiana przez osłonę halogenu, ale bardzo trzeba uważać na zaczepy. Wskazane podejrzeć w necie jak wyglądają i w którą są stronę.
Wyciągałem razem z plastykowym kolankiem, bo tak mi było wygodniej rozłączyć opaskę rury.
Poza tym lepiej widać wnętrze rury.
Czy trochę oleju na ściankach powinno mnie martwić? Czy to normalne?
Załączam fotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

EnCubana
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2022, o 19:01
Auto: INSIGNIA TOURER
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: EnCubana » 27 gru 2022, o 22:17

Witam, od kilku miesięcy również walczę z błędem 2282 oraz wspaniałym komunikatem "awaria pojazdu". Zaczęło się od niegroźnych chwilowych spadków mocy tzw. przydławień aż pewnego dnia samochów nie zapalił i wtedy zaczęło się pasmo nieszczęśliwych wydarzeń... Oczywiście zacząłem od wymiany rury intercoolera - faktycznie była popękana ale to nic nie dało, pojawiły się błedy EGR, okazało się że zawiesił się w pozycji otwartej - został wymieniony na nowy. Po wymianie samochód nadal wyrzucał błąd 2282 do tego błąd czujnika ciśnień DPF wprowadzając auto w tryb serwisowy czyli niezdatny do jazdy. Rozebrałem rurę jeszcze raz, okazało się że w górnej części brakuje zielonej uszczelki... Nie było jej w zestawie z rurą, dokupiłem ją i zamontowałem, dodatkowo sprawdziłem drugą rurę po prawej stronie oraz wymieniłem wszystkie obejmy (cybanty) na nowe. Układ został sprawdzony dymem - brak wycieków, do tego został wyczyszczony MAF. Wymieniłem również czujnik ciśnienia EGR (bład wskazywał jego wadliwą pracę) - auto przestało wpadać w ultra irytujący tryb serwisowy. Niestety błąd 2282 nadal się pojawiał okresowo, szczególnie pod obciążeniem na autostradzie na 6 biegu lub np. na wysokim biegu dodając gazu pod górę - tym razem jednak moc znikała i powracała po kilku sekundach i tak w kółko. Bez dużego obciążenia samochów jeździł normalnie. Przeczytałem i przeglądnąłem wszystkie wątki na ten temat w polski i angielskim internecie oraz YT - dużo osób złaszało ten sam problem ale nikt go nie rozwiązał. Postanowiłem wykonać samemu wnikliwą diagnostykę. Zbadałem pracę MAF, MAP, czujników doładowania itp. MAP delikatnie odbiegał od normy więc go wymieniłem na nowy z oryginału - nie pomogło. Podmieniłem również zawór sterujący turbiną (Pierburg) - nie pomogło. Dodatkowo spradziłem czy gruszka pracuje prawidłowo - bez zastrzerzeń. Auto dalej pod obiążeniem wyrzucało tylko ten jeden błąd 2282. Postanowiłem sprawdzić odmę/separator oleju ponieważ rurka wraz z podrzewaczem wchodzi do dolotu pomiędzy MAF a turbiną i zatkana mogła powodować problemy, ku mojemu zdziwieniu po wyjęciu rury z gniazda i pozostawieniu dolotu z wielką dziurą auto zaczęło jeździć normalnie. Udałem się na testy na autostradę, po przejechaniu 40km i cięgłym obciążeniu silnika na max nic się nie działo, żadnych spadków mocy, żadnych błędów. Tak jakby coś było zatkane. Idąć tym tropem postanowiłem sprawdzić filtr powietrza, (był wymieniony 12tys km wcześniej wraz z olejem na zamiennik firmy MANN), filtr był zabrudzony adekwatnie do przebiegu czyli słabo. Mimo to wyczyściłem puszkę filtra, i skręciłem ją bez niego. Zamontowałem odmę na swoje miejsce, pojechałem na testy i pomimo kilkunastu prób wywołania błędu pod obciążeniem nie udało mi się tego zrobić. Postanowiłem zamontować filtr z powrotem i spróbować jeszcze raz - tym razem auto tak jak wcześniej łapie zamułę pod górkę na wysokim biegu i sypie błędem 2282 połączonym ze znanym komunikatem. Trudno w to uwierzyć ale takie są fakty. Jutro kupię nowy filtr z oryginału i zobaczę co się wydarzy ale wygląda na to że MAF łapał błedy bo przepływ powietrza był za niski pod obciążeniem. Porównałem filtr MANN i oryginał. Ku mojemu zdziwieni są inne - OE posiada perforowaną blachę z góry (np. Filtron też) a MANN taki gruby plastik - może to powoduje nieprawidłowy przepływ. Wrzucam zdjecie obu filtrów a jak zmienię na nowy dam znać czy problem został rozwiązany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kamilsyga19
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2022, o 21:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Zielona Góra

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Kamilsyga19 » 30 gru 2022, o 14:06

klejukleju pisze:
30 paź 2022, o 23:11
U mnie już po wymianie rury. Może opis komuś się przyda.
Nieszczelności szukałem ręczną pompką turystyczną, bo elektryczna była za głośna.
Wylot węża pasował do gniazda zaworu odmy, a wlot od filtra zatkałem pudełkiem po kremie nivea, owiniętym paskiem taśmy izolacyjnej.
Uszczelniało idealnie.
Kilka ruchów pompki i było wiadomo skąd dmucha.
Tymczasowo ścisnąłem skręcanymi opaskami, póki przesyłka nie dotarła.
Można bylo normalnie jeździć, bez obaw o błędy i odcinanie mocy.
Wymiana przez osłonę halogenu, ale bardzo trzeba uważać na zaczepy. Wskazane podejrzeć w necie jak wyglądają i w którą są stronę.
Wyciągałem razem z plastykowym kolankiem, bo tak mi było wygodniej rozłączyć opaskę rury.
Poza tym lepiej widać wnętrze rury.
Czy trochę oleju na ściankach powinno mnie martwić? Czy to normalne?
Załączam fotki.
Rozwiazales problem? Mam identyczne objawy. Błąd p 2282-51. Wywalę mi błąd przy dodawaniu gazu, auto traci moc. Układ mam szczelny, wszystkie rury są okej, czujnik map nowy, przepływka nowa. Filtr co prawda mam Manowski ale jak wyciągnę go i jadę bez to nie ma żadnej różnicy. Zastanawiam się czy turbo nie jest zepsute...

klejukleju
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 11 sty 2019, o 08:26
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Barczewo

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: klejukleju » 31 gru 2022, o 15:08

U mnie od października, czyli od wymiany błogi spokój. Obym nie zapeszył.
Na apce Opel Monitor, masz ciśnienie turbo, będziesz widział czy działa.
Uprzedzam, że wizualnie pęknięcia rur nie było widać nawet jak wiedzialem, w którym miejscu.
Dopiero po ściśnięciu rury bylo widoczne.
Polecam dokładnie sprawdzić czy to nie rura. To sporo tańsze :-)

Kamilsyga19
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2022, o 21:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Zielona Góra

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Kamilsyga19 » 1 sty 2023, o 19:27

klejukleju pisze:
31 gru 2022, o 15:08
...
Pokazuje mi 0.2 bara za mało, rury mam całe na 100%. Jedna była pęknięta ale kupiłem nową.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2023, o 00:53 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

klejukleju
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 11 sty 2019, o 08:26
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Barczewo

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: klejukleju » 1 sty 2023, o 21:11

Jest jeszcze kwestia regulacji łopatek turbo, czy nie są zapieczone. Zdejmij dźwignię i sprawdź czy ramię pracuje z oporem ale płynnie, bez przycinania i jaki jest zakres ruchu. Jeśli dobrze pamiętam to powinien być ok. 10-15mm. licząc na końcu dźwigni łopatek.

Spens94
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2021, o 16:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Grudziadz

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Spens94 » 24 mar 2023, o 14:19

Mam pytanie mam taki problem 2.0 140 km poczatkowo szarpał teraz ma takie objawy że poniżej 2 tys obrotów praktycznie brak mocy powyżej jest normalnie proszę o pomoc

Dodano po 15 sekundach:
Mam pytanie mam taki problem 2.0 140 km poczatkowo szarpał teraz ma takie objawy że poniżej 2 tys obrotów praktycznie brak mocy powyżej jest normalnie proszę o pomoc

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”