--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chwilowy brak mocy błąd P2282

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 30 lip 2018, o 17:02

nie chce teraz wszystkiego rozkrecac skoro jutro bede u mechanika ale czy jak na luzie dodam gazu bede czul na zloczeniu po przystawieniudloni uciekajace powietrze ?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 30 lip 2018, o 17:27

Jak nie ma uszczelki to powinno być aż za dobrze czuć ;)
U mnie dostęp do tych dwóch łączeń przy IC jest od spodu - ostatnio tam rękę wsadzałem i mogłem łatwo złapać oba miejsca łączenia. Tylko zaznaczam, ze mam kombi i BiTurbo - nie wiem czy osłony podwozia we wszystkich wersjach są takie same kształtem i otworami ;) Ewentualnie jak nie masz od spodu to wystarczy wyjąc obudowę z halogenem - tak jak do wymiany rury :)

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 30 lip 2018, o 17:39

no u mnie trzeba wlasnie ta oslone halogenu sciagnac i jest dostep do tej rury jutro przed wyjazdem do polski zobacze czy tam dmucha, jak wczasie jazdy bedzie wyskakiwac ten blad mam go usuwac telefonem czy poprostu spokojnie jechac dalej ?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: wojtas69 » 2 sie 2018, o 06:29

Przydało by się sprawdzić jakie są odczyty ciśnienia powietrza i przepływu powietrza oraz je porównać z wartościami docelowym. U mnie gdy się błąd pojawił to się okazało, że ciśnienie prawidłowo rośnie a w tym czasie absurdalnie przepływ powietrza maleje, uszkodzony był przepływomierz.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Błąd 2282 awaria pojazdu

Post autor: kjk12 » 4 sie 2018, o 18:42

Panowie potrzebna pomoc a mianowicie.

Wieczorem umysłem auta i gdy rano przekręcam kluczyk, komunikat awaria pojazdu i brak mocy. ]:-< Podłączyłem komputer pokazało błąd 2282
Na początek wymieniłem rurę turbo od strony kierowcy, rurę od strony turbiny sprawdziłem jest ok.
Ale nadal błąd i awaria pojazdu.
Kolejny krok sprawdziłem przepływke, jest ok ale dla świętego spokoju włożyłem inna sprawną z innego auta i nadal to samo.
Kolejny krok wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym na nowy hella ale nadal błąd i spadek mocy i już nie wiem co dalej, ktoś z was ma jakiś pomysł

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Błąd 2282 awaria pojazdu

Post autor: grzegorz13 » 4 sie 2018, o 22:26

Jest o tym trochę na forum
viewtopic.php?t=5814
jak i poza
https://www.yourmechanic.com/article/p2 ... ay-safford
estride.com/engine-trouble-codes/P2282
Myślę że poradzisz sobie głownie chodzi że dane z przepływomierza nie pokrywają się z czujnikiem MAP i stąd ten błąd posprawdzaj czujniki i szczelność na rurach uszczelkach i zaworach

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Błąd 2282 awaria pojazdu

Post autor: kjk12 » 5 sie 2018, o 10:47

Dzięki za pomoc coś posprawdzam

sobotkaa

Re: Błąd 2282 awaria pojazdu

Post autor: sobotkaa » 6 sie 2018, o 19:50

kjk12 pisze:
4 sie 2018, o 18:42
Panowie potrzebna pomoc a mianowicie.

Wieczorem umysłem auta i gdy rano przekręcam kluczyk, komunikat awaria pojazdu i brak mocy. ]:-< Podłączyłem komputer pokazało błąd 2282
Na początek wymieniłem rurę turbo od strony kierowcy, rurę od strony turbiny sprawdziłem jest ok.
Ale nadal błąd i awaria pojazdu.
Kolejny krok sprawdziłem przepływke, jest ok ale dla świętego spokoju włożyłem inna sprawną z innego auta i nadal to samo.
Kolejny krok wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym na nowy hella ale nadal błąd i spadek mocy i już nie wiem co dalej, ktoś z was ma jakiś pomysł

Z góry dzięki
a wiec dokladnie jak u mnie bylem u 3 mechanikow pokazuje ten blad oraz problem z przeplywowka ,a przeplywomierz zostal wymieniony uszeclki na calym dolocie spradzone wszystko ok, w ciagu 4 dni poybtu w polsce zaden z 3 mechanikow nie podjal sie roboty (brak czasu , urlopy, upal ble ble ble) jeden pan stwierdzil ze dpf zapchany po sprawdzeniu dpf jest ok, nastepny poradzil mi sprawdzenie EGR wiec za to sie jutro wezme moze cos pomoze, 3 mechanik zalecil rozbic ten zlom o lampe jak mam AC ... , juz nie wiem co mam robic
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 19:50 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt.8

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: wojtas69 » 6 sie 2018, o 20:26

A masz możliwość podglądu na żywo parametrów z czujnika ciśnienia i przepływomierz? Napisałeś, że stało się to po umyciu auta, myłeś może komorę silnika?

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: kjk12 » 7 sie 2018, o 07:39

Nie myje komory silnika. sprawdziłem przepływomierz jest ok, czujnik ciśnienia w kolektor też jest ok zresztą kupiłem nowy. Dpf nie mam, egr zamknięty wylogowany rury sprawdzone, a może elektrozawór od turbo? Tylko tego nie sprawdzałem i nie bardzo wiem jak sprawdzić.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: grzegorz13 » 7 sie 2018, o 08:23

A nie słychać żadnego syczenia od strony zaworu ? Dokia co prawda w benzynie miała go uszkodzony i było słychać syczenie !
Co do uwagi kolegi sobotkaa iż mechanik kazał mu rozbić o lampę ten złom ! to ja bym radził zmienić mechanika ponieważ jest zbyt drogi i nie zna się na autach które usiłuje naprawiać ! Bawią mnie tego typu powiedzonka mechaników "tyn typ tak ma " "złom" na kilku letnie auto którego nie potrafi naprawić ! Na pewno nadaje się do programu usterka !

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8474
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: dokia » 7 sie 2018, o 09:11

Tak, miałam uszkodzony zbiornik podciśnienia przed zaworem ale nie sam zawór, ale interfejs diagnostyczny wskazywał na błąd elektrozaworu, bo pokazuje jego złe działanie, ale warto sprawdzić czy to aby na pewno elektrozawory, bo ja rok temu wymieniłam dolotowy i wylotowy może niepotrzebnie też, tylko dlatego że generowały błędy tak diagnozowane jako ich uszkodzenia, a koszt jednego elektrozaworu jest niestety znaczny.
Radio 357 :)

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 7 sie 2018, o 09:36

grzegorz13 pisze:
7 sie 2018, o 08:23
A nie słychać żadnego syczenia od strony zaworu ? Dokia co prawda w benzynie miała go uszkodzony i było słychać syczenie !
Co do uwagi kolegi sobotkaa iż mechanik kazał mu rozbić o lampę ten złom ! to ja bym radził zmienić mechanika ponieważ jest zbyt drogi i nie zna się na autach które usiłuje naprawiać ! Bawią mnie tego typu powiedzonka mechaników "tyn typ tak ma " "złom" na kilku letnie auto którego nie potrafi naprawić ! Na pewno nadaje się do programu usterka !
oczywiscie ze ten mechanik sie nie nadawal, i dlatego sie nie podjal roboty , sam przyznal ze woli jakies starsze auta robic , przynajmniej szczery byl hehe , ale co do zlomu to nie wiem co myslec przez 9 miesiecy wydalem 8tys na naprawy a to auto ma dopiero 160tys ;( ale to inny temat.

przedchwila probowalem wykrecic egr ale mam za wielkie lapska i boje sie ze juz potem tego nie skrece :PP w czwartek pojade do znajomego co napewno zreczniejszy jest :P
Ostatnio zmieniony 7 lip 2020, o 22:16 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: grzegorz13 » 7 sie 2018, o 09:52

Jeśli potrafisz zrobić sam to jak najbardziej posprawdzaj to o czym piszą powyżej
Co do kosztów to tak ma większość diesli iż po pewnym przebiegu i wybacz że zasugeruję Ci iż auto może mieć większy przebieg niż ten na liczniku co zdarza się dość często wymaga wkładu finansowego dlatego ludzie się pozbywają takich aut i dlatego jest tendencja iż diesle są tańsze od benzyny.
Jeśli nie masz pojęcia to poszukaj u siebie kogoś kto się na tym zna może zapytaj na forum o dobrego mechanika blisko ciebie który jest sprawdzony i się zna na tych autach ! Zwykle jest taniej gdy udasz się do takiej osoby niż do kogoś kto szuka usterki wymieniając po kolei wszystko co mu przyjdzie do głowy ! a potem mówi iż to było już do wymiany ale jeszcze coś jest nie tak !

sobotkaa

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: sobotkaa » 7 sie 2018, o 10:05

przebieg jest prawdziwy mieszkam w Niemczech i przebieg sprawdzalem w urzedzie,
sprawdzone juz jest:
przeplywomierz
rura turbo wymieniona (uszeczelki itd)
nie znaleziono zadnych przeciekow powietrznach
map sensor wyczyszczony spradzony
dpf sprawdzony

teraz w czasie pobytu w pl mechanik podpowiedzial ze to moze byc EGR, ale nie mial czasu sie tym zajac.

najdziwniejsze jest to ze auto normalnie jedzie az pojawi sie komunikat awaria pojazdu i go zamula, ale jak tylko usune blad AutoDociem znow problem mija.

moze elektronika siada? poki co same problemy z ta Izka :(
Ostatnio zmieniony 7 sie 2018, o 13:44 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: kjk12 » 10 sie 2018, o 20:05

Jakie odczyty daje poprawnie działający przepływomierz na wolnych obrotach?
Z góry dzięki

Tommmy89
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2020, o 18:25
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Krakow

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Tommmy89 » 7 lip 2020, o 20:43

Witam. Koledzy proszę pomóżcie. Wywala mi błąd 2282, w samochodzie zmienione lub podniesiona wszystko co się tylko dało, wyczyszczony DPF, egr, podmieniany kolektor przepustnica, sprawdzone wszystkie węże i blad dalej się pojawia. Mało tego Iska strasznie dymi na czarno, ale tylko w jeździe miejskiej, tak ok 1500 obrotów. Drugi tydzień na warsztacie, blad jak byl tak jest i mimo tych wszystkich zabiegów dalej kopci. DPF po czyszczeniu zapchany sadza po 100 km. Jutro jeszcze wyjeżdżamy z wtryskami. Pomóżcie bo kończa się pomysły. Rozrząd IC też były sprawdzane

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8979
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: mazmarcin » 7 lip 2020, o 20:57

Jak masz poprawny awatar to jaki masz przebieg?
A20DTH 2014

Tommmy89
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2020, o 18:25
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Krakow

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Tommmy89 » 7 lip 2020, o 21:00

200 tyś.

Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Do tego bledu bym się jeszcze przyzwyczaił ale to dymienie doprowadza mnie do szału. Oprócz tych wtryskow wszystko co można było sprawdzić podmienić lub wymienić było zrobione i dalej nic. Najlepsze jest to ze Auto nie traci nic na mocy.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282

Post autor: Rooff_ » 7 lip 2020, o 21:57

A czujnik MAF wymieniony/podmieniony?
Jeśli tak i na 100% sprawny, to ja bym stawiał na lejące wtryski.
Ale równie dobrze może być gdzieś dziura w dolocie np. gdzieś pomiędzy MAF a turbiną...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”