--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chwilowy brak mocy błąd P2282
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
nie chce teraz wszystkiego rozkrecac skoro jutro bede u mechanika ale czy jak na luzie dodam gazu bede czul na zloczeniu po przystawieniudloni uciekajace powietrze ?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Jak nie ma uszczelki to powinno być aż za dobrze czuć
U mnie dostęp do tych dwóch łączeń przy IC jest od spodu - ostatnio tam rękę wsadzałem i mogłem łatwo złapać oba miejsca łączenia. Tylko zaznaczam, ze mam kombi i BiTurbo - nie wiem czy osłony podwozia we wszystkich wersjach są takie same kształtem i otworami Ewentualnie jak nie masz od spodu to wystarczy wyjąc obudowę z halogenem - tak jak do wymiany rury
U mnie dostęp do tych dwóch łączeń przy IC jest od spodu - ostatnio tam rękę wsadzałem i mogłem łatwo złapać oba miejsca łączenia. Tylko zaznaczam, ze mam kombi i BiTurbo - nie wiem czy osłony podwozia we wszystkich wersjach są takie same kształtem i otworami Ewentualnie jak nie masz od spodu to wystarczy wyjąc obudowę z halogenem - tak jak do wymiany rury
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
no u mnie trzeba wlasnie ta oslone halogenu sciagnac i jest dostep do tej rury jutro przed wyjazdem do polski zobacze czy tam dmucha, jak wczasie jazdy bedzie wyskakiwac ten blad mam go usuwac telefonem czy poprostu spokojnie jechac dalej ?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2018, o 21:47 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Przydało by się sprawdzić jakie są odczyty ciśnienia powietrza i przepływu powietrza oraz je porównać z wartościami docelowym. U mnie gdy się błąd pojawił to się okazało, że ciśnienie prawidłowo rośnie a w tym czasie absurdalnie przepływ powietrza maleje, uszkodzony był przepływomierz.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Błąd 2282 awaria pojazdu
Panowie potrzebna pomoc a mianowicie.
Wieczorem umysłem auta i gdy rano przekręcam kluczyk, komunikat awaria pojazdu i brak mocy. Podłączyłem komputer pokazało błąd 2282
Na początek wymieniłem rurę turbo od strony kierowcy, rurę od strony turbiny sprawdziłem jest ok.
Ale nadal błąd i awaria pojazdu.
Kolejny krok sprawdziłem przepływke, jest ok ale dla świętego spokoju włożyłem inna sprawną z innego auta i nadal to samo.
Kolejny krok wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym na nowy hella ale nadal błąd i spadek mocy i już nie wiem co dalej, ktoś z was ma jakiś pomysł
Z góry dzięki
Wieczorem umysłem auta i gdy rano przekręcam kluczyk, komunikat awaria pojazdu i brak mocy. Podłączyłem komputer pokazało błąd 2282
Na początek wymieniłem rurę turbo od strony kierowcy, rurę od strony turbiny sprawdziłem jest ok.
Ale nadal błąd i awaria pojazdu.
Kolejny krok sprawdziłem przepływke, jest ok ale dla świętego spokoju włożyłem inna sprawną z innego auta i nadal to samo.
Kolejny krok wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym na nowy hella ale nadal błąd i spadek mocy i już nie wiem co dalej, ktoś z was ma jakiś pomysł
Z góry dzięki
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Błąd 2282 awaria pojazdu
Jest o tym trochę na forum
viewtopic.php?t=5814
jak i poza
https://www.yourmechanic.com/article/p2 ... ay-safford
estride.com/engine-trouble-codes/P2282
Myślę że poradzisz sobie głownie chodzi że dane z przepływomierza nie pokrywają się z czujnikiem MAP i stąd ten błąd posprawdzaj czujniki i szczelność na rurach uszczelkach i zaworach
viewtopic.php?t=5814
jak i poza
https://www.yourmechanic.com/article/p2 ... ay-safford
estride.com/engine-trouble-codes/P2282
Myślę że poradzisz sobie głownie chodzi że dane z przepływomierza nie pokrywają się z czujnikiem MAP i stąd ten błąd posprawdzaj czujniki i szczelność na rurach uszczelkach i zaworach
Re: Błąd 2282 awaria pojazdu
a wiec dokladnie jak u mnie bylem u 3 mechanikow pokazuje ten blad oraz problem z przeplywowka ,a przeplywomierz zostal wymieniony uszeclki na calym dolocie spradzone wszystko ok, w ciagu 4 dni poybtu w polsce zaden z 3 mechanikow nie podjal sie roboty (brak czasu , urlopy, upal ble ble ble) jeden pan stwierdzil ze dpf zapchany po sprawdzeniu dpf jest ok, nastepny poradzil mi sprawdzenie EGR wiec za to sie jutro wezme moze cos pomoze, 3 mechanik zalecil rozbic ten zlom o lampe jak mam AC ... , juz nie wiem co mam robickjk12 pisze: ↑4 sie 2018, o 18:42Panowie potrzebna pomoc a mianowicie.
Wieczorem umysłem auta i gdy rano przekręcam kluczyk, komunikat awaria pojazdu i brak mocy. Podłączyłem komputer pokazało błąd 2282
Na początek wymieniłem rurę turbo od strony kierowcy, rurę od strony turbiny sprawdziłem jest ok.
Ale nadal błąd i awaria pojazdu.
Kolejny krok sprawdziłem przepływke, jest ok ale dla świętego spokoju włożyłem inna sprawną z innego auta i nadal to samo.
Kolejny krok wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym na nowy hella ale nadal błąd i spadek mocy i już nie wiem co dalej, ktoś z was ma jakiś pomysł
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 19:50 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
A masz możliwość podglądu na żywo parametrów z czujnika ciśnienia i przepływomierz? Napisałeś, że stało się to po umyciu auta, myłeś może komorę silnika?
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Nie myje komory silnika. sprawdziłem przepływomierz jest ok, czujnik ciśnienia w kolektor też jest ok zresztą kupiłem nowy. Dpf nie mam, egr zamknięty wylogowany rury sprawdzone, a może elektrozawór od turbo? Tylko tego nie sprawdzałem i nie bardzo wiem jak sprawdzić.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
A nie słychać żadnego syczenia od strony zaworu ? Dokia co prawda w benzynie miała go uszkodzony i było słychać syczenie !
Co do uwagi kolegi sobotkaa iż mechanik kazał mu rozbić o lampę ten złom ! to ja bym radził zmienić mechanika ponieważ jest zbyt drogi i nie zna się na autach które usiłuje naprawiać ! Bawią mnie tego typu powiedzonka mechaników "tyn typ tak ma " "złom" na kilku letnie auto którego nie potrafi naprawić ! Na pewno nadaje się do programu usterka !
Co do uwagi kolegi sobotkaa iż mechanik kazał mu rozbić o lampę ten złom ! to ja bym radził zmienić mechanika ponieważ jest zbyt drogi i nie zna się na autach które usiłuje naprawiać ! Bawią mnie tego typu powiedzonka mechaników "tyn typ tak ma " "złom" na kilku letnie auto którego nie potrafi naprawić ! Na pewno nadaje się do programu usterka !
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8474
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Tak, miałam uszkodzony zbiornik podciśnienia przed zaworem ale nie sam zawór, ale interfejs diagnostyczny wskazywał na błąd elektrozaworu, bo pokazuje jego złe działanie, ale warto sprawdzić czy to aby na pewno elektrozawory, bo ja rok temu wymieniłam dolotowy i wylotowy może niepotrzebnie też, tylko dlatego że generowały błędy tak diagnozowane jako ich uszkodzenia, a koszt jednego elektrozaworu jest niestety znaczny.
Radio 357 :)
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
oczywiscie ze ten mechanik sie nie nadawal, i dlatego sie nie podjal roboty , sam przyznal ze woli jakies starsze auta robic , przynajmniej szczery byl hehe , ale co do zlomu to nie wiem co myslec przez 9 miesiecy wydalem 8tys na naprawy a to auto ma dopiero 160tys ;( ale to inny temat.grzegorz13 pisze: ↑7 sie 2018, o 08:23A nie słychać żadnego syczenia od strony zaworu ? Dokia co prawda w benzynie miała go uszkodzony i było słychać syczenie !
Co do uwagi kolegi sobotkaa iż mechanik kazał mu rozbić o lampę ten złom ! to ja bym radził zmienić mechanika ponieważ jest zbyt drogi i nie zna się na autach które usiłuje naprawiać ! Bawią mnie tego typu powiedzonka mechaników "tyn typ tak ma " "złom" na kilku letnie auto którego nie potrafi naprawić ! Na pewno nadaje się do programu usterka !
przedchwila probowalem wykrecic egr ale mam za wielkie lapska i boje sie ze juz potem tego nie skrece :PP w czwartek pojade do znajomego co napewno zreczniejszy jest
Ostatnio zmieniony 7 lip 2020, o 22:16 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Jeśli potrafisz zrobić sam to jak najbardziej posprawdzaj to o czym piszą powyżej
Co do kosztów to tak ma większość diesli iż po pewnym przebiegu i wybacz że zasugeruję Ci iż auto może mieć większy przebieg niż ten na liczniku co zdarza się dość często wymaga wkładu finansowego dlatego ludzie się pozbywają takich aut i dlatego jest tendencja iż diesle są tańsze od benzyny.
Jeśli nie masz pojęcia to poszukaj u siebie kogoś kto się na tym zna może zapytaj na forum o dobrego mechanika blisko ciebie który jest sprawdzony i się zna na tych autach ! Zwykle jest taniej gdy udasz się do takiej osoby niż do kogoś kto szuka usterki wymieniając po kolei wszystko co mu przyjdzie do głowy ! a potem mówi iż to było już do wymiany ale jeszcze coś jest nie tak !
Co do kosztów to tak ma większość diesli iż po pewnym przebiegu i wybacz że zasugeruję Ci iż auto może mieć większy przebieg niż ten na liczniku co zdarza się dość często wymaga wkładu finansowego dlatego ludzie się pozbywają takich aut i dlatego jest tendencja iż diesle są tańsze od benzyny.
Jeśli nie masz pojęcia to poszukaj u siebie kogoś kto się na tym zna może zapytaj na forum o dobrego mechanika blisko ciebie który jest sprawdzony i się zna na tych autach ! Zwykle jest taniej gdy udasz się do takiej osoby niż do kogoś kto szuka usterki wymieniając po kolei wszystko co mu przyjdzie do głowy ! a potem mówi iż to było już do wymiany ale jeszcze coś jest nie tak !
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
przebieg jest prawdziwy mieszkam w Niemczech i przebieg sprawdzalem w urzedzie,
sprawdzone juz jest:
przeplywomierz
rura turbo wymieniona (uszeczelki itd)
nie znaleziono zadnych przeciekow powietrznach
map sensor wyczyszczony spradzony
dpf sprawdzony
teraz w czasie pobytu w pl mechanik podpowiedzial ze to moze byc EGR, ale nie mial czasu sie tym zajac.
najdziwniejsze jest to ze auto normalnie jedzie az pojawi sie komunikat awaria pojazdu i go zamula, ale jak tylko usune blad AutoDociem znow problem mija.
moze elektronika siada? poki co same problemy z ta Izka
sprawdzone juz jest:
przeplywomierz
rura turbo wymieniona (uszeczelki itd)
nie znaleziono zadnych przeciekow powietrznach
map sensor wyczyszczony spradzony
dpf sprawdzony
teraz w czasie pobytu w pl mechanik podpowiedzial ze to moze byc EGR, ale nie mial czasu sie tym zajac.
najdziwniejsze jest to ze auto normalnie jedzie az pojawi sie komunikat awaria pojazdu i go zamula, ale jak tylko usune blad AutoDociem znow problem mija.
moze elektronika siada? poki co same problemy z ta Izka
Ostatnio zmieniony 7 sie 2018, o 13:44 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Jakie odczyty daje poprawnie działający przepływomierz na wolnych obrotach?
Z góry dzięki
Z góry dzięki
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2020, o 18:25
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Krakow
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
Witam. Koledzy proszę pomóżcie. Wywala mi błąd 2282, w samochodzie zmienione lub podniesiona wszystko co się tylko dało, wyczyszczony DPF, egr, podmieniany kolektor przepustnica, sprawdzone wszystkie węże i blad dalej się pojawia. Mało tego Iska strasznie dymi na czarno, ale tylko w jeździe miejskiej, tak ok 1500 obrotów. Drugi tydzień na warsztacie, blad jak byl tak jest i mimo tych wszystkich zabiegów dalej kopci. DPF po czyszczeniu zapchany sadza po 100 km. Jutro jeszcze wyjeżdżamy z wtryskami. Pomóżcie bo kończa się pomysły. Rozrząd IC też były sprawdzane
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2020, o 18:25
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Krakow
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
200 tyś.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Do tego bledu bym się jeszcze przyzwyczaił ale to dymienie doprowadza mnie do szału. Oprócz tych wtryskow wszystko co można było sprawdzić podmienić lub wymienić było zrobione i dalej nic. Najlepsze jest to ze Auto nie traci nic na mocy.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Do tego bledu bym się jeszcze przyzwyczaił ale to dymienie doprowadza mnie do szału. Oprócz tych wtryskow wszystko co można było sprawdzić podmienić lub wymienić było zrobione i dalej nic. Najlepsze jest to ze Auto nie traci nic na mocy.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chwilowy brak mocy błąd P2282
A czujnik MAF wymieniony/podmieniony?
Jeśli tak i na 100% sprawny, to ja bym stawiał na lejące wtryski.
Ale równie dobrze może być gdzieś dziura w dolocie np. gdzieś pomiędzy MAF a turbiną...
Jeśli tak i na 100% sprawny, to ja bym stawiał na lejące wtryski.
Ale równie dobrze może być gdzieś dziura w dolocie np. gdzieś pomiędzy MAF a turbiną...