--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Falowanie obrotów na biegu jałowym
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 13:45
- Auto: Opel Insignia A 1fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Zgorzelec
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 13:45
- Auto: Opel Insignia A 1fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Zgorzelec
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Egr wymieniony , przyuczony i nie ma żadnej poprawy. Ale jak Klima jest włączona przy pierwszym rozruchu przy temp ok 24 stopni to obroty nie falują.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sie 2019, o 19:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
U mnie też falowały obroty do momentu rozszczelnienia się pomy wysokiego ciśnienia .Po regeneracji problem ustał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 wrz 2019, o 11:17
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wieruszów
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Panowie. Jak sprawdzić czy zawór scv jest do wymiany ? Mogę to odłączyć i odpalić auto żeby sprawdzić czy dalej faluje? Jest taka opcja? We gdzie odczytać za pomocą obd2 że coś jest nie tak ?
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Koledzy czy do każdego A 2.0DTH będzie pasował zawór SCV o numerze 0 928 400 680? Pytam, bo na swoim SCV nie zauważyłem żadnych numerów, a na aukcjach rzadko pisze, że pasuje do tego silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Dzięki wielkie. W takim razie zamawiam o tym numerze. A czy ktoś po wymianie SCV zauważył poprawę w pracy silnika na biegu jałowym, tzn. np. w akustyce że jest ciszej, bo mój pracuje bardzo twardo, a sam zawór wymieniam z uwagi na lekkie falowanie obrotów oraz błąd o za niskim ciśnieniu paliwa, który pojawił się kilka razy.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
A próbowałeś wyczyścić siteczko na tym zaworze?
Ja wymieniłem, a falowanie jak było, tak jest. Znaczy w sumie to dopóki dolewam olej 2T do paliwa, to nie ma
Po wymianie kultura pracy nie uległa poprawie właściwie w żadnym aspekcie. U mnie nie było błędów ciśnienia, więc nie muszę być wyznacznikiem efektów
Ja wymieniłem, a falowanie jak było, tak jest. Znaczy w sumie to dopóki dolewam olej 2T do paliwa, to nie ma
Po wymianie kultura pracy nie uległa poprawie właściwie w żadnym aspekcie. U mnie nie było błędów ciśnienia, więc nie muszę być wyznacznikiem efektów
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
U mnie również po zaaplikowaniu 2T falowanie obrotów ustało.
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
2T również aplikowałem swego czasu i również po tym zakres falowanie się zmniejszył. A zawór planuje wymienić tak zapobiegawczo aby więcej się nie pojawił błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa. Co do akustyki to w pracy kolega ma Insignia z takim samym silnikiem, parkujemy obok siebie, i kiedyś jeszcze jak były upały to odpaliliśmy jeden po drugim, i mój silnik pracował tak głośno, że zagłuszał pracę jego silnika. U niego głośniej było słychać wiatrak od klimy niż pracę samego silnika.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
To jak kolega ma, to spróbujce się wymienić zaworami
Jeśli u niego problem z ciśnieniem również wystąpi, to będzie wiadomo, że to wina zaworu.
Ponawiam pytanie o czyszczeniu siteczka na zaworze? Może zamiast wymiany, to by rozwiązało problem?
Jeśli u niego problem z ciśnieniem również wystąpi, to będzie wiadomo, że to wina zaworu.
Ponawiam pytanie o czyszczeniu siteczka na zaworze? Może zamiast wymiany, to by rozwiązało problem?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Ja swój czyściłem ultramyjką coś takiego kojarzę i chyba na dwa dni pomogło a potem to samo było dopiero wymiana pomogła.
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Na ta chwilę jeszcze nie czyściłam swojego zaworu, ale czytałem właśnie, że czyszczenie na niewiele się zdaje i przynosi efekt krótkotrwały po opiniach kolegów z forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2 paź 2019, o 16:31
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trójmiasto
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Cześć wszystkim wertującym wątek "falowania obrotów".
Postanowiłem się podpiąć pod temat, gdyż mam podobne problemy i być może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc (lub chociaż nakierunkować jak/gdzie szukać).
Jestem po regeneracji wtryskiwaczy i generalnie rzecz biorąc nie mam zastrzeżeń do ich pracy, jednak są dwie uciążliwe dla mnie kwestie:
- auto trudno się uruchamia przy pierwszym odpaleniu (mam wrażenie, że im chłodniej tym gorzej/dłużej trzeba kręcić, lub podwójnie grzać świece)
- po uruchomieniu, do czasu nie osiągnięcia jakiejś temperatury obroty falują.
Pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to świece żarowe, czy w przypadku awarii którejś z nich auto nie powinno tego sygnalizować symbolem świec na desce rozdzielczej?
Po dłuższej lekturze wyczytałem tutaj także, iż odpowiedzialne mogą być:
map sensora i/lub klapa gasząca (przepustnica), czujnik temperatury spalin (ktoś miał sytuacje, że mu go "przeprogramowano" w ASO?), pompę wysokiego ciśnienia i/lub zawór ciśnienia paliwa (SCV), ew. EGR lub DPF.
I teraz moje pytanie - jak najlepiej sprawdzić lub wykluczyć któreś z powyższych podzespołów i czy mając na uwadze opisane przez mnie objawy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć od czego proponowałby zacząć? Check engine się nie pali - warto mimo wszystko sczytać błędy?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi
ericsson
Postanowiłem się podpiąć pod temat, gdyż mam podobne problemy i być może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc (lub chociaż nakierunkować jak/gdzie szukać).
Jestem po regeneracji wtryskiwaczy i generalnie rzecz biorąc nie mam zastrzeżeń do ich pracy, jednak są dwie uciążliwe dla mnie kwestie:
- auto trudno się uruchamia przy pierwszym odpaleniu (mam wrażenie, że im chłodniej tym gorzej/dłużej trzeba kręcić, lub podwójnie grzać świece)
- po uruchomieniu, do czasu nie osiągnięcia jakiejś temperatury obroty falują.
Pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to świece żarowe, czy w przypadku awarii którejś z nich auto nie powinno tego sygnalizować symbolem świec na desce rozdzielczej?
Po dłuższej lekturze wyczytałem tutaj także, iż odpowiedzialne mogą być:
map sensora i/lub klapa gasząca (przepustnica), czujnik temperatury spalin (ktoś miał sytuacje, że mu go "przeprogramowano" w ASO?), pompę wysokiego ciśnienia i/lub zawór ciśnienia paliwa (SCV), ew. EGR lub DPF.
I teraz moje pytanie - jak najlepiej sprawdzić lub wykluczyć któreś z powyższych podzespołów i czy mając na uwadze opisane przez mnie objawy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć od czego proponowałby zacząć? Check engine się nie pali - warto mimo wszystko sczytać błędy?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi
ericsson
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Świece raczej bym wykluczył bo chyba jeszcze się nikomu nie zdarzyło żeby przy walniętej świecy nie wywaliło błędu. Wtryski piszesz że regenerowałeś to można raczej wykluczyć. Ja bym raczej obstawiał pompę lub zawór scv ewentualnie czujnik ciśnienia na listwie. Jeżeli chodzi o eliminację problemu to najlepiej było by podmienić od kogoś kto ma sprawne. Możesz spróbować wyczyścić ten zawór może pomoże. Parametry z ciśnienia listwy można podejrzeć w op-com.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2 paź 2019, o 16:31
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trójmiasto
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Dzięki uprzejmie za wpis oraz sugestie mogące prowadzić do eliminacji problemu.
Czyszczenie zaworu zdaje się być najszybszą rzeczą, od której warto zacząć. A czy map sensor oraz klapę gaszącą też warto przy okazji wyczyścić?
Jeśli chodzi o sprawność pompy wysokiego ciśnienia i ewentualnie też czujnika ciśnienia na listwie, czy diagnostyka / odczytanie parametrów ciśnienia może jednoznacznie wskazać na "winnego", czy też warto zacząć od wymiany czujnika ciśnienia, a dopiero później brać się za pompę?
Czyszczenie zaworu zdaje się być najszybszą rzeczą, od której warto zacząć. A czy map sensor oraz klapę gaszącą też warto przy okazji wyczyścić?
Jeśli chodzi o sprawność pompy wysokiego ciśnienia i ewentualnie też czujnika ciśnienia na listwie, czy diagnostyka / odczytanie parametrów ciśnienia może jednoznacznie wskazać na "winnego", czy też warto zacząć od wymiany czujnika ciśnienia, a dopiero później brać się za pompę?
Ostatnio zmieniony 3 paź 2019, o 14:22 przez ericsson, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 wrz 2019, o 11:17
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wieruszów
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia na listwie? Być może to u mnie jest problemem. Św jak on wygląda?
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Po lewej stronie na takiej rurce do której dochodzą przewody od wtryskiwaczy na górze silnika, czujnik jest na klucz 27 czy 30 ,nie pamiętam już , napewno znajdziesz.
Wysłane z mojego Armor_3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Armor_3 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 paź 2019, o 17:44
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Perzów
Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym
Witajcie serdecznie, mam problem z falowaniem w swojej Insigni. Silnik po odpaleniu nie wydobywa żadnych podejrzanych dźwięków, cyka normalnie jak każdy diesel(chodzi ciszej niż mój poprzedni samochód w204 2.2cdi), po pewnej chwili delikatnie faluje na obrotach biegu jałowego( od 800 do 900 rpm max) i już tak do zgaszenia. Byłem u specjalisty od Opli podpiął pod kompa GM-a i wyszedł mi odczyt o niskim ciśnieniu na 1 i 2 cylindrze pod 1500 bar, na trzecim 2900 a na 4 4000 bar, dodatkowo błąd położenia czujnika wału korbowego. Auto ładnie przyspiesza, dobrze pracuje na wyższych obrotach, patrząc się w lusterko wsteczne, brak jakiegokolwiek dymka. Facet mówił, że prawdopodobnie uszkodzone świece żarowe(te z czujnikiem ciśnienia), błędów na desce rozdzielczej mi żadnych nie wywala. Generalnie nie jest jak to widzę zbyt duży problem, autko normalnie jeździ, boję się tylko czy w dłuższej perspektywie coś jemu nie zaszkodzi. Co panowie na to?