--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Falowanie obrotów na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
Daniel 2345
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2019, o 13:45
Auto: Opel Insignia A 1fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Zgorzelec

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Daniel 2345 » 19 sie 2019, o 17:32

Dzięki z info. No to chyba Egr do wymiany

Daniel 2345
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 24 cze 2019, o 13:45
Auto: Opel Insignia A 1fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Zgorzelec

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Daniel 2345 » 29 sie 2019, o 09:35

Egr wymieniony , przyuczony i nie ma żadnej poprawy. Ale jak Klima jest włączona przy pierwszym rozruchu przy temp ok 24 stopni to obroty nie falują.

pała007
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 28 sie 2019, o 19:33
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: pała007 » 3 wrz 2019, o 16:07

U mnie też falowały obroty do momentu rozszczelnienia się pomy wysokiego ciśnienia .Po regeneracji problem ustał.

mielcar631
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 11 wrz 2019, o 11:17
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wieruszów

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: mielcar631 » 20 wrz 2019, o 09:28

Panowie. Jak sprawdzić czy zawór scv jest do wymiany ? Mogę to odłączyć i odpalić auto żeby sprawdzić czy dalej faluje? Jest taka opcja? We gdzie odczytać za pomocą obd2 że coś jest nie tak ?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Maverick_86 » 30 wrz 2019, o 07:53

Koledzy czy do każdego A 2.0DTH będzie pasował zawór SCV o numerze 0 928 400 680? Pytam, bo na swoim SCV nie zauważyłem żadnych numerów, a na aukcjach rzadko pisze, że pasuje do tego silnika.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: wojtekski » 30 wrz 2019, o 11:51

Z tego co pamiętam to tak.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: jar-231 » 30 wrz 2019, o 14:29

Będzie na 100%

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Maverick_86 » 30 wrz 2019, o 18:51

Dzięki wielkie. W takim razie zamawiam o tym numerze. A czy ktoś po wymianie SCV zauważył poprawę w pracy silnika na biegu jałowym, tzn. np. w akustyce że jest ciszej, bo mój pracuje bardzo twardo, a sam zawór wymieniam z uwagi na lekkie falowanie obrotów oraz błąd o za niskim ciśnieniu paliwa, który pojawił się kilka razy.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Rooff_ » 30 wrz 2019, o 19:01

A próbowałeś wyczyścić siteczko na tym zaworze?
Ja wymieniłem, a falowanie jak było, tak jest. Znaczy w sumie to dopóki dolewam olej 2T do paliwa, to nie ma ;)
Po wymianie kultura pracy nie uległa poprawie właściwie w żadnym aspekcie. U mnie nie było błędów ciśnienia, więc nie muszę być wyznacznikiem efektów :P
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: kecraminsignia » 30 wrz 2019, o 19:16

U mnie również po zaaplikowaniu 2T falowanie obrotów ustało.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Maverick_86 » 30 wrz 2019, o 19:33

2T również aplikowałem swego czasu i również po tym zakres falowanie się zmniejszył. A zawór planuje wymienić tak zapobiegawczo aby więcej się nie pojawił błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa. Co do akustyki to w pracy kolega ma Insignia z takim samym silnikiem, parkujemy obok siebie, i kiedyś jeszcze jak były upały to odpaliliśmy jeden po drugim, i mój silnik pracował tak głośno, że zagłuszał pracę jego silnika. U niego głośniej było słychać wiatrak od klimy niż pracę samego silnika.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Rooff_ » 30 wrz 2019, o 19:41

To jak kolega ma, to spróbujce się wymienić zaworami :)
Jeśli u niego problem z ciśnieniem również wystąpi, to będzie wiadomo, że to wina zaworu.

Ponawiam pytanie o czyszczeniu siteczka na zaworze? Może zamiast wymiany, to by rozwiązało problem?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: wojtekski » 30 wrz 2019, o 19:59

Ja swój czyściłem ultramyjką coś takiego kojarzę i chyba na dwa dni pomogło a potem to samo było dopiero wymiana pomogła.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Maverick_86 » 1 paź 2019, o 06:11

Na ta chwilę jeszcze nie czyściłam swojego zaworu, ale czytałem właśnie, że czyszczenie na niewiele się zdaje i przynosi efekt krótkotrwały po opiniach kolegów z forum.

ericsson
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 2 paź 2019, o 16:31
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trójmiasto
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: ericsson » 2 paź 2019, o 18:25

Cześć wszystkim wertującym wątek "falowania obrotów".

Postanowiłem się podpiąć pod temat, gdyż mam podobne problemy i być może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc (lub chociaż nakierunkować jak/gdzie szukać).
Jestem po regeneracji wtryskiwaczy i generalnie rzecz biorąc nie mam zastrzeżeń do ich pracy, jednak są dwie uciążliwe dla mnie kwestie:

- auto trudno się uruchamia przy pierwszym odpaleniu (mam wrażenie, że im chłodniej tym gorzej/dłużej trzeba kręcić, lub podwójnie grzać świece)
- po uruchomieniu, do czasu nie osiągnięcia jakiejś temperatury obroty falują.

Pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to świece żarowe, czy w przypadku awarii którejś z nich auto nie powinno tego sygnalizować symbolem świec na desce rozdzielczej?
Po dłuższej lekturze wyczytałem tutaj także, iż odpowiedzialne mogą być:
map sensora i/lub klapa gasząca (przepustnica), czujnik temperatury spalin (ktoś miał sytuacje, że mu go "przeprogramowano" w ASO?), pompę wysokiego ciśnienia i/lub zawór ciśnienia paliwa (SCV), ew. EGR lub DPF.

I teraz moje pytanie - jak najlepiej sprawdzić lub wykluczyć któreś z powyższych podzespołów i czy mając na uwadze opisane przez mnie objawy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć od czego proponowałby zacząć? Check engine się nie pali - warto mimo wszystko sczytać błędy?

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi ;)
ericsson

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: jar-231 » 2 paź 2019, o 19:00

Świece raczej bym wykluczył bo chyba jeszcze się nikomu nie zdarzyło żeby przy walniętej świecy nie wywaliło błędu. Wtryski piszesz że regenerowałeś to można raczej wykluczyć. Ja bym raczej obstawiał pompę lub zawór scv ewentualnie czujnik ciśnienia na listwie. Jeżeli chodzi o eliminację problemu to najlepiej było by podmienić od kogoś kto ma sprawne. Możesz spróbować wyczyścić ten zawór może pomoże. Parametry z ciśnienia listwy można podejrzeć w op-com.

ericsson
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 2 paź 2019, o 16:31
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trójmiasto
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: ericsson » 2 paź 2019, o 19:23

Dzięki uprzejmie za wpis oraz sugestie mogące prowadzić do eliminacji problemu.
Czyszczenie zaworu zdaje się być najszybszą rzeczą, od której warto zacząć. A czy map sensor oraz klapę gaszącą też warto przy okazji wyczyścić?

Jeśli chodzi o sprawność pompy wysokiego ciśnienia i ewentualnie też czujnika ciśnienia na listwie, czy diagnostyka / odczytanie parametrów ciśnienia może jednoznacznie wskazać na "winnego", czy też warto zacząć od wymiany czujnika ciśnienia, a dopiero później brać się za pompę?
Ostatnio zmieniony 3 paź 2019, o 14:22 przez ericsson, łącznie zmieniany 1 raz.

mielcar631
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 11 wrz 2019, o 11:17
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wieruszów

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: mielcar631 » 3 paź 2019, o 10:42

Gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia na listwie? Być może to u mnie jest problemem. Św jak on wygląda?

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: angel_dark666 » 3 paź 2019, o 13:47

Po lewej stronie na takiej rurce do której dochodzą przewody od wtryskiwaczy na górze silnika, czujnik jest na klucz 27 czy 30 ,nie pamiętam już , napewno znajdziesz.

Wysłane z mojego Armor_3 przy użyciu Tapatalka


Ianeq18
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 8 paź 2019, o 17:44
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Perzów

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Ianeq18 » 9 paź 2019, o 05:34

Witajcie serdecznie, mam problem z falowaniem w swojej Insigni. Silnik po odpaleniu nie wydobywa żadnych podejrzanych dźwięków, cyka normalnie jak każdy diesel(chodzi ciszej niż mój poprzedni samochód w204 2.2cdi), po pewnej chwili delikatnie faluje na obrotach biegu jałowego( od 800 do 900 rpm max) i już tak do zgaszenia. Byłem u specjalisty od Opli podpiął pod kompa GM-a i wyszedł mi odczyt o niskim ciśnieniu na 1 i 2 cylindrze pod 1500 bar, na trzecim 2900 a na 4 4000 bar, dodatkowo błąd położenia czujnika wału korbowego. Auto ładnie przyspiesza, dobrze pracuje na wyższych obrotach, patrząc się w lusterko wsteczne, brak jakiegokolwiek dymka. Facet mówił, że prawdopodobnie uszkodzone świece żarowe(te z czujnikiem ciśnienia), błędów na desce rozdzielczej mi żadnych nie wywala. Generalnie nie jest jak to widzę zbyt duży problem, autko normalnie jeździ, boję się tylko czy w dłuższej perspektywie coś jemu nie zaszkodzi. Co panowie na to?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”