--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: Igorwlkp » 5 gru 2017, o 21:49

@ceq
Daj jakieś info co było lub jest problemem u Ciebie
Będzie dla potomnych

Awatar użytkownika
ceq
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 31 maja 2017, o 13:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: ceq » 6 gru 2017, o 07:37

Na pewno dam znać, na razie wykonuję zalecenia kolegów z forum. Robię to po racy więc chwilę to trwa
Wykręciłem i wyczyściłem zawory z pompy cr
3.jpg
1.jpg
2.jpg
-- 6 gru 2017, o 07:39 --

Na ostatnim zdjęciu z zaworze jest kulka, czy służy ona do odpowietrzenia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: hubertus » 6 gru 2017, o 10:40

Jeśli przestawieniu uległ by rozrząd to dobry sprzęt diagnostyczny bez problemu to pokaże. Czujnik położenia wałka rozrządu nie będzie "widział się" z czujnikiem położenia wału w odpowiednim czasie. I wygeneruje to kody błędów. Dodatkowo przestawienie wałka musiało by być bardzo duże by silnik w ogóle nie odpalił co musiało by skutkować uszkodzeniem dźwigienek zaworowych. Z reguły awaria któregoś z czujników położenia wałka czy wału lub delikatne przestawienie rozrządu które nie niszczy silnika objawia się utrudnionym rozruchem zwłaszcza na ciepło. A nie tym, że silnik w ogóle nie pali.

Awatar użytkownika
ceq
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 31 maja 2017, o 13:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: ceq » 6 gru 2017, o 12:05

hubertus pisze:...
Interfejs CDIF-3 nie generuje błędu czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu. Dlatego też stawiam na pompę wysokiego ciśnienia. Zastanawiam się też czy po stronie niskiego ciśnienia jest wszystko ok. Przekręcając kluczyk pompa wstępna podpompuje dawkę paliwa do pompy wysokiego ciśnienia, a podczas rozruchu pompa wstępna nie pracuje a pompa cr zasysa już paliwo sama? Czy dobrze piszę?
Ostatnio zmieniony 7 gru 2017, o 20:58 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: hubertus » 6 gru 2017, o 19:03

Wg mnie skoro jest pompka zasilająca w zbiorniku to powinna pracować cały czas gdy uruchomiony jest silnik. Nigdy nie miałem z tym problemów więc nie zgłębiałem tematu. Kiedyś ojcu w passacie padł przekaźnik pompki paliwa i tez był problem z odpaleniem

szymont

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: szymont » 7 gru 2017, o 06:52

Pompa wstępna w zbiorniku pracuje także po odpaleniu.
Pompa wysokiego ciśnienia daje ciśnienie cały czas tylko różne - na jałowym okolo 300-400, przy odpalaniu pod 1000 bar. Więc paliwo na szynie ma spore ciśnienie. Po odkręceniu rurki powinno 'psikać'. Może być, że któryś wtrysk za bardzo puszcza na przelew i też wtedy nie uruchomisz silnika.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: Dan » 7 gru 2017, o 14:26

Ale jemu pompa juz na wyjściu nie daje ciśnienia

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
ceq
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 31 maja 2017, o 13:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: ceq » 7 gru 2017, o 17:23

Dziękuje Panowie za zainteresowanie i pomoc. Usterka usunięta :D , przyczyną był jak napisał P405 syf w pompie wysokiego ciśnienia. Samochód nie chciał odpalić ponieważ z pompy cr nie szło paliwo na listwę wtryskową. Próbowałem różnych metod usprawnienia, wymieniłem filtr paliwa, wykręciłem i wyczyściłem 2 zawory widoczne na załączonych zdjęciach, sprawdziłem ustawienie wałków rozrządu tak jak polecaliście, zamieniłem przewód zasilający pompę cr z przewodem przelewowym żeby przepchnąć ewentualne zanieczyszczenia i nic z tych rzeczy nie pomogło. Ostatecznie odkręciłem przewód z pompy cr zasilający listwę wtryskową, zdjąłem gumowy przewód z przelewu pompy cr i zaślepiłem go. Przekręcając kluczyk w stacyjce pompa niskiego ciśnienia podaje paliwo od pompy cr ok. 5sek, dobijając ciśnienie do układu wysokiego ciśnienia a następnie wyłącza się. Za każdym kolejnym przekręceniem kluczyka pompa niskiego ciśnienia podaje paliwo i jeżeli ciśnienie jest w układzie to waha idzie na przelew. U mnie tak się działo, ciśnienie było zbyt słabe żeby przepchnąć syf, który przedostał się do pompy cr i paliwo szło na przelew. Gdy zaślepiłem przelew i kilkakrotnie przekręciłem kluczyk to w pewnym momencie ciśnienie tak narosło że z króćca w pompie, który idzie na zasilenie listwy wtryskowej wystrzelił "gejzer" ;D Skręciłem wszystko do kupy, para na kotły i furka pięknie chodzi.
Wracając do pompy niskiego ciśnienia, pompa ta dobija ciśnienie do układu po przekręceniu kluczyka następnie wyłącza się i startuje dopiero po uruchomieniu silnika. Taka informacje dostałem od pana z ASO
Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: P405 » 7 gru 2017, o 17:38

Tak się dzieje jak jest dużo syfu w zbiorniku, a dodatkowo doleje się środek czyszczący wtryski. Na początku środek rozpuści cały bałagan w zbiorniku. Później pytanie czy filtr wszystko wyłapie, chociaż powinien. Ale dobry środek rozpuści syf w pompie i jest problem. Lepiej chyba lać olej 2T żeby wtryski czyściły się trochę dłużej, ale mniej inwazyjnie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: Igorwlkp » 7 gru 2017, o 18:12

Dzięki
I to jest najgorsze głupi syf badziewie a auto stoi i nie wiadomo gdzie szukać ale co kilka głów to nie jedna :D

Awatar użytkownika
ceq
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 31 maja 2017, o 13:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: ceq » 7 gru 2017, o 19:02

Dokładnie jak mówicie. Mechanik zapewne skasowałby za regenerację pompy parę stówek. Tankując paliwo dolewam za każdym razem olej 2T w ilości 250ml na każde 50l paliwa od 15000km temu

-- 13 gru 2017, o 12:52 --

Czy istnieją jakieś przeciwwskazania do montażu takiego filterka
filtrpaliwa.jpg
za filtrem a przed pompką wysokiego ciśnienia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

NIKOLAS266

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: NIKOLAS266 » 21 lis 2018, o 22:39

Witam
Proszę o pomoc przy diagnozie mojego przypadku. Podczas powrotu do domu podjeżdżając do ronda samochód zgasł, wcześniej żadnych innych objawów. Szybko go chciałem uruchomić bo pomyślałem że z mojej winy, ale chwilę musiałem pokręcić. Uruchomił się i kontynuowałem jazdę do domu, lecz już na biegu jałowym dziwnie zaczął chodzić jakby nie na wszystkich garach. Wjechałem do garażu zgasiłem i już nie mogę go uruchomić. Co sprawdziłem
1) brak błędów
2) Zdjąłem wężyk zasilający z pompy wysokiego ciśnienia paliwo dochodzi
3) Zdjąłem wężyk powrotny z pompy wysokiego ciśnienia paliwo też jest
4) Po zdjęciu przewodu zasilającego listwę wtryskową brak ciśnienie ( paliwo delikatnie kapie)
5) Zdjąłem osłonę rozrządu wszystko się kreci
Czy pompa wysokiego ciśnienia mogła się zapchać jakimś syfem, którego filtr paliwa nie zdołał zatrzymać. Co mogę jeszcze sprawdzić, czy ktoś miał taki przypadek. Z góry dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam

eMGie
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
Auto: Insignia ST manual
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: eMGie » 22 lis 2018, o 11:52

Nie wiem czy w IA jest tak samo jak w VC, ale tam zapchał mi się właśnie jakiś zaworek w pompie wysokiego ciśnienia.
Sposobem na naprawę było podłączenie na odwrót przewodów do pompy wtryskowej, żeby to odkorkować. Zadziałało i nigdy się nie powtórzyło. Zastrzegam, że nie wiem czy można tak samo zrobić w Insigni. :-). Pamiętam też że przy odpalaniu ciśnienie na listwie było wtedy w okolicy kilku barów.

Awatar użytkownika
reset
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 21 sie 2017, o 18:40
Auto: Insignia OPC line
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Tychy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: reset » 9 maja 2019, o 07:15

rataj73 pisze:
20 paź 2017, o 16:23
No to jak masz opcoma to w zakładce silnik masz test elementów wykonawczych i jest przekaźnik pompy paliwa. Po załączeniu słuchaj pod tylną kanapą po prawej stronie musi być słychać jak pompa pracuje. Jak nie słychać to pompa stoi.
W blokach pomiarowych w czasie rozruchu zobacz czy ciśnienie na szynie CR jest zbliżone do wartości żądanej,
ewentualnie odepnij przewód paliwa ( zasilający) pompy CR i przekręć zapłon , powinno z niego lecieć paliwo pod ciśnieniem, jak nie leci pompa stoi.
Mam problem z odpaleniem Insignii. Przyjechałem po pracy do domu, po godz. nie odpaliłem.
Nie słyszę będąc na miejscu kierowcy pompy - choć w mojej VC benzyna słyszałem, a w Merivie od żony pompy też nie słychać na zapłonie. Kurde nie pamiętam jak to było z jeżdżącym autem.
W Op-comie, widać, że zmienia się blok pomiarowy przekaźnika, że włącza i wyłącza pompę.
Po kręceniu na pompie CR ciśnienie nie rośnie powyżej 1 Mpa.
Wskazówka od obrotów również się nie podnosi - pytano o to w tym temacie.
Demontaż zbiornika do wymiany pompy, mnie ucieszył, więc chce mieć pewność, że to pompa.
Rano też nie odpaliła, błędów brak.
Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: rataj73 » 9 maja 2019, o 07:39

Odepnij przewód paliwa przy pompie CR i włóż go do jakiegoś słoika. Po przekręceniu zapłonu powinno lecieć paliwo dość mocno.
Jak pompa pracuje to słychać ją nawet z fotela kierowcy a już na pewno jak ktoś przekręci zapłon a ty posłuchasz przy filtrze paliwa czyli przed tylnym prawym kołem.

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: bob_dg » 9 maja 2019, o 09:32

Sprawdź czujnik położenia wału. Przy uszkodzonym czujniku nie pokazuje obrotów przy kręceniu

Majk1989
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2019, o 08:26
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: Majk1989 » 28 maja 2019, o 17:28

Witam, odświeżę temat bo już tydzień mam problem z odpaleniem insigni, auto jak postoi całą noc i rano próbuje odpalić ( wczsniej przekrece 2-3 razy kluczyk żeby paliwo doszło do pompy wysokiego ciśnienia) auto zapali na 2 sekundy i gaśnie, przy kolejnych próbach odpalenia zachowuje się jak by nie dostawał paliwa. Pompka wstępna w zbiorniku sprawna na 100%, przy odłączeniu przewodu doprowadzające paliwo przy pompie wysokiego ciśnienia po przekroczeniu kluczyka paliwo leci i to sporo. Po odłączeniu szybko złączki przy pompie wysokiego ciśnienia z metalowej rurki (przelew) paliwo też leci po przekroczeniu kluczyka, z rurki podrowadzajace paliwo do listwy po przekręceniu kluczyka paliwo leci ale nie tryska, dopiero po odpięciu szybko złączki i zaślepieniu metalowej rurki na pompie paliwo tryska z rurki doprowadzającej do szyny. Podmienilem pompę wysokiego ciśnienia na taką sama o identycznych numerach, zachowanie takie samo, przy kręceniu rozrusznikiem na podłączonym komputerze czujnik ciśnienia na listwie dochodzi do 50 Mpa, wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie i to samo. Ostatnia rzecz jaka mam na myśli do sprawdzenia to zostają przelewy na wytryskach żeby zobaczyć czy przy kręceniu wszystkie wtryski podają taka samą ilość paliwa. Auto jeździło normalnie bez problemu, wieczorem wróciłem do domu zgłosiłem normalnie auto i rano na drugi dzień zapalił na 2 sekundy, zaczal szarpać i zagasl, kolejne próby odpalenia bez skutku. Przy uszkodzonym czujniku położenia wału silnik raczej w ogóle by nie zapalił nawet na chwilę, do tego żadnych błędów. Czy miał ktoś podobny przypadek albo jakiś sensowny pomysł żeby nie wymienić pół silnika?, Bo wymiana wszystkiego po kolei mija się z celem, a pompę wysokiego ciśnienia i czujnik ciśnienia na listwie już wymieniłem a efekty te same. Proszę o pomoc, może ktoś przerabiał temat i nasunie jakieś wskazówki

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: xul » 28 maja 2019, o 18:13

strzał: może zatkany wtryskiwacz/wtryskiwacze

Majk1989
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 kwie 2019, o 08:26
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: Majk1989 » 28 maja 2019, o 18:45

Dobrze napisane - strzał, dziwne tylko dla mnie by było że żadnych wcześniejszych objawów by nie było jeśli wtryski by padały, albo nagle w czasie jazdy by zgasł a tak do końca auto normalnie jeździło i nagle z rana koniec:(, zostaje jeszcze test przelewów na wtryskach zrobić żeby zobaczyć czy tak samo podaja, tylko jak to zrobić jak silnik nie odpala:/:/. Na easystart czy plaku też zero reakcji.

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Rozrusznik kręci, auto nie odpala, brak błędów

Post autor: Panek » 29 maja 2019, o 17:13

Może problem leży gdzieś w elektryce.


Sent from my K10 using Tapatalk


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”