--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Jak dbać o diesla

ODPOWIEDZ
mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: mirpo » 12 mar 2016, o 22:03

Dokładnie, przy zmianie biegu na wyższy silnik dopasowuje obroty do takich jakie będą po zapięciu kolejnego biegu. Znacznie ułatwia to jazdę i nie ma szarpnięcia przy szybkiej zmianie biegów

A tak na marginesie, nie zadawaj tego samego pytania w dwóch różnych wątkach...

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: hubertus » 13 mar 2016, o 17:09

Co do wypalania instrukcja zaleca by jechać stałą prędkością trzymając obroty na poziomie chyba jak dobrze pamiętam około 2 tys. Dawanie w palnik powoduje większą emisję sadzy dodatkowo mocno obciąża cieplnie turbo.

arturo40
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 8 sty 2016, o 23:37
Auto: opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wałbrzych

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: arturo40 » 19 cze 2016, o 10:15

Witam. Po raz kolejny wszystkie wątki przydatne . Mam tu pytanie .Czy bez użycia opcoma można w komputerze sprawdzić stan wypalenia dpf chodzi mi o procenty ?

P405
Zapaleniec
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: P405 » 19 cze 2016, o 10:24

Raczej nie ma takiej opcji. Jedynie program diagnostyczny.

Xperia Z3

arturo40
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 8 sty 2016, o 23:37
Auto: opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wałbrzych

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: arturo40 » 19 cze 2016, o 10:37

Dziękuje . Tak tez myślałem ,a szkoda bo warto by mieć podgląd na takie cyferki .

peter99

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: peter99 » 22 sie 2016, o 13:06

Możecie mi powiedzieć jak usunąć nagar z kolektora ? Bez ściągania Jakiś preparat ?

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 836
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: marcin.1987 » 22 sie 2016, o 15:17

Liqui Moly 5168. Jest już o tym na forum cały temat w dziale Zrób to sam.

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 521
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: elfiasty » 22 sie 2016, o 15:17

Proszę:
"Czyszczenie kolektora dolotowego CDti za pomocą LM5168" - http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=3054

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4525
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: norbi333 » 23 sie 2016, o 08:40

U siebie w vectrze wypalanie dpfu odbywało się w najróżniejszych warunkach. Nigdy nie wyjeżdżam specjalnie, żeby utrzymać utrzymywać jakąś stałą prędkość. Normalnie się wypala przy normalnym użytkowaniu. Ba nawet na postoju na luzie zostawiłem,żeby się wypalił.Auto do dziś nie ma żadnego problemu z dpf

Awatar użytkownika
kombiii
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
Auto: Insignia CDTI sedan
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: kombiii » 28 lis 2016, o 10:01

Ja ten poradnik rozumiem tak:
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.

krajes

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: krajes » 28 lis 2016, o 10:25

Pamiętaj, że temp. na zegarach 90st. to temp wody a nie oleju. Trzeba po osiągnięciu 90st. wody poczekać jeszcze trochę aż olej dojdzie do siebie :)

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4525
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: norbi333 » 28 lis 2016, o 10:34

Bez przesady.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: wassermann » 28 lis 2016, o 10:53

kombiii pisze:Ja ten poradnik rozumiem tak:
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.
E tam. Na zimnym nie butować, żeby nie wyciskać turbo w gęstym oleju, ale bez przesady z tym pilnowaniem obrotów, zwłaszcza gdy trzeba np. jechać pod górę. Na ciepłym za to jeździć w pełnym zakresie obrotów - 1750-2500 jest dobre ale w ciężarówce chyba ;) Generalnie poniżej 2000 przyspieszać tylko delikatnie, a but dno dopiero po przekroczeniu 2500 rpm, jeśli chce się oszczędzić dwumasę. Dokręcić wysoko można i należy co jakiś czas - także dla zdrowia turbo (nastawne kierownice turbiny muszą wiedzieć co to znaczy praca w pełnym zakresie). Diesel nie lubi natomiast długotrwałej jazdy z bardzo dużym wysiłkiem "temperaturowym".

M.

Awatar użytkownika
kombiii
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
Auto: Insignia CDTI sedan
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: kombiii » 28 lis 2016, o 13:43

krajes i wassermann , dzięki za rady.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 595
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: tomek evo » 29 lis 2016, o 11:22

krajes pisze:Pamiętaj, że temp. na zegarach 90st. to temp wody a nie oleju. Trzeba po osiągnięciu 90st. wody poczekać jeszcze trochę aż olej dojdzie do siebie :)
Kolega dobrze prawi. Z ostrzejszym buntowaniem bym się wstrzymał kilka chwil po tym aż temperatura cieczy chłodzącej osiągnie 90 stopni. Olej nagrzewa się zwykle wolniej i dlatego obroty należy dawkować stopniowo, nie na zasadzie, że jedziemy łagodnie i nie przekraczamy 2,5 tys a potem przy 90 stopniach nagle pełny but. Dobrze jest pociągnąć najpierw do 3-3,5 tys i dać na tych obrotach popracować silnikowi (kilkanaście-kilkadziesiat sekund i to najlepiej w kilku cyklach) przed pełnym wykorzystaniem mocy silnika. Przy 90 stopni cieczy chłodzącej temperatura oleju może być nawet 60-70 stopni a to zdecydowanie za mało na pełne wykorzystanie mocy silnika. Zwłaszcza zimą dysproporcje w szybkości nagrzewania mogą być duże.

-- 29 lis 2016, o 11:58 --
wassermann pisze:
kombiii pisze:Ja ten poradnik rozumiem tak:
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.
E tam. Na zimnym nie butować, żeby nie wyciskać turbo w gęstym oleju, ale bez przesady z tym pilnowaniem obrotów, zwłaszcza gdy trzeba np. jechać pod górę. Na ciepłym za to jeździć w pełnym zakresie obrotów - 1750-2500 jest dobre ale w ciężarówce chyba ;) Generalnie poniżej 2000 przyspieszać tylko delikatnie, a but dno dopiero po przekroczeniu 2500 rpm, jeśli chce się oszczędzić dwumasę. Dokręcić wysoko można i należy co jakiś czas - także dla zdrowia turbo (nastawne kierownice turbiny muszą wiedzieć co to znaczy praca w pełnym zakresie). Diesel nie lubi natomiast długotrwałej jazdy z bardzo dużym wysiłkiem "temperaturowym".

M.
Generalnie zgadzam się ale na bardzo zimnym silniku staram się jeździć tak, żeby ograniczyć działanie turbodoładowania do minimum i nie przekraczać 2-2,2 tys. obrotów. Po nagrzaniu optymalne obroty to 2-2,5 tys. ale jak nie obciążamy silnika to i 1,5 tys. obrotów będzie ok. Przy rozpędzaniu kręcimy do ok 3 tys. ale dobrze od czasu do czasu jak silnik dostanie 4 tys. i szybsza jazda z obrotami ok. 3 tys. przez pewien czas. Pełny but raczej powyżej 2,5 tys. a do 2 tys. mocniej nie przyspieszamy.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4525
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: norbi333 » 1 gru 2016, o 20:45

tomek evo pisze: jak nie obciążamy silnika to i 1,5 tys. obrotów będzie ok. .
To spróbuj jechać biturbo z takimi obrotami.Szybko będziesz robił dwumasę

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: Bodex » 1 gru 2016, o 22:02

Biturbo , czy nie to i tak rozwali są zwłaszcza jak mu wtryski podlewają.

Wiecie że olej 5w30 ma spełniać warunki płynności i lepkości od -30 st C do +40 , czyli nawet jak zimny to on i tak ma dużą pompowalność i zapewnia smarowanie i silnika i turbiny ?

Wiec z tym grzaniem do 90 to jakaś bzdura jest tudzież gusła odprawiacie .

Ja mam automat i jak zimny to on sam mi podnosi obroty na 2-3 tyś.
Oczywiście że go nie szprycuję , ale noromalnie jadę i tyle

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: Fede » 2 gru 2016, o 09:00

Co jest złego w jeździe ze stałą prędkością na obrotach około 1,5 tys? Jeżdżę tak dieslami od lat i nigdy nie zarżnąłem dwumasy szybciej niż jakaś tam średnia. Tyle, że jak trzeba przyspieszyć, to zawsze redukuję o 1-2 biegi i dopiero ogień, a nie jak niektórzy: autostrada, 80 km/h, 6 bieg i but, bo idzie, a pod dupą czuć jak cały zespół napędowy wibruje :)

krajes

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: krajes » 2 gru 2016, o 09:18

To jakie są w końcu najlepsze obroty dla 2.0 CDTI 160KM ? :)

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4525
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Jak dbać o diesla

Post autor: norbi333 » 2 gru 2016, o 09:24

Z moich obserwacji to jakieś 1800 obrotów.Już i płynnie przyśpiesza i w aucie również w miarę cicho

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”