--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sterownik silnika 2.0 CDTI
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
rzecz w tym ze mam usuniety dpf i wylączony egr ostatnimi dniami...komp wyrzuca mi błąd przy kazdowrazowym odpalaniu silnika "pojazd uszkodzony, skontaktuj sie z serwisem" po wgraniu oryginalnego softu bez usuwania bledow boje sie ze nie dojade do mojego mechanika...dlatego chcialbym to zrobic nie wgrywajac tego na droge ale u niego na miejscu i od raazu wprowadzenie zmian do programu.
- Martinim
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2017, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Koledzy dobrze ci podpowiadają. Osobiście zadzwonilbym do kilku auto tuningowcow i podpytal o szczegóły. Sa tacy co mogli robic te auta i tacy co nie maja zielonego pojecia. Będziesz bogatszy o wiedzę, której nie dowiesz sie z Aso. A przy tym koszty moga byc duzo niższe. Zwłaszcza ze problem o jakim piszesz, możesz im przedstawić i moga opisać złota receptę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Oczywiście, nie raz jej doświadczyłem i nie raz jej udzieliłem, tylko mówmy o realnych prośbach. Sam mam silnik po programie, ale wersji oryginalnej softu nie mam, podobno w Tune Force zachowują oryginał. Poza tym, te sterowniki, to już nie jest ta generacja, gdzie opel-scannerem, czy innym chińskim techem 2 można było zczytać sterownik i wgrać inny soft. Z tunerów obecnych na tym forum znam dwóch: Heko i TuneForce. Jak jestem tu około 2 lat, to nikt więcej nie pisał, że tuninguje te silniki, zatem twoja prośba jest ograniczona do zaledwie 2 użytkowników forum i to prowadzących działalność. To nie jest Vectra A czy nawet B. to jest inny poziom zabezpieczeń i oprogramowania. Chętnie bym pomógł, ale wykracza to poza moje możliwości, a jestem jednym z nielicznych, którzy mają oryginalne 2 interfejsy. Nikt nie pisał na tym forum, że ma specjalistyczny sprzęt do zgrywania pamięci sterowników EDC17.lysy201282 pisze:nie ukrywam też że chciałem sprawdzić czy naprawde forum sprawdza się gdy ktoś potrzebuje pomocy
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Tunerzy raczej nie wyślą za free. I nie wiem czy da się tak przez net dopasować odpowiedni soft. Więc i tak raczej czeka laweta i wizyta w aso lub u dobrego tunera. W przypadku firm usuwających dpf może wyjść taniej o ile tez akurat posiadają odpowiedni program.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 kwie 2017, o 11:05
- Auto: Isnignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Panowie mam szybkie pytanie - gdzie jest i jak zdemontować sterownik silnika w Insigni z 2009 r. z silnikiem A20DTH?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Pomiędzy silnikiem a akumulatorem.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 kwie 2017, o 11:05
- Auto: Isnignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 1 sty 2019, o 22:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kielce
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Cześć, dziś sprawdzałem op com silnik. Ku mojemu zdziwieniu Vin w komputerze był inny 2001 niż Vin samochodu 2009. Czy to jest normalne? .Czy zmienic komputer z rocznika 2009?. Bo wywala mi błędy Afl itp.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 11:52
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: pRUSZKÓW
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
A możne mi ktoś pomoże . sklonowałem sterownik EDC17c19 KESS wszystko się zgadza , rozrusznik załącza ale nie zapalaKaMYk pisze: ↑16 cze 2017, o 12:31Oczywiście, nie raz jej doświadczyłem i nie raz jej udzieliłem, tylko mówmy o realnych prośbach. Sam mam silnik po programie, ale wersji oryginalnej softu nie mam, podobno w Tune Force zachowują oryginał. Poza tym, te sterowniki, to już nie jest ta generacja, gdzie opel-scannerem, czy innym chińskim techem 2 można było zczytać sterownik i wgrać inny soft. Z tunerów obecnych na tym forum znam dwóch: Heko i TuneForce. Jak jestem tu około 2 lat, to nikt więcej nie pisał, że tuninguje te silniki, zatem twoja prośba jest ograniczona do zaledwie 2 użytkowników forum i to prowadzących działalność. To nie jest Vectra A czy nawet B. to jest inny poziom zabezpieczeń i oprogramowania. Chętnie bym pomógł, ale wykracza to poza moje możliwości, a jestem jednym z nielicznych, którzy mają oryginalne 2 interfejsy. Nikt nie pisał na tym forum, że ma specjalistyczny sprzęt do zgrywania pamięci sterowników EDC17.lysy201282 pisze:nie ukrywam też że chciałem sprawdzić czy naprawde forum sprawdza się gdy ktoś potrzebuje pomocy
jest info ,ze bład P0193 . Nie wiem gdzie jest problem.
Proszę o podpowiedz.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
A kupiłeś dokłądnie taki sam sterownik?
Ten błąd P0193 to wysokie ciśnienie na szynie paliwowej.
Sterowniki EDC17 mają w zależności od wersji różnie skonfigurowane wejścia i wyjścia.
Może Twój stary program w tym nowym sterowniku obsługuje np. inne wejścia?
Dla przykładu jedni mają pomiar ciśnienia oleju inni nie, wejście temp spalin też bywa na różnych wejściach.
Sterownik musi być dokładnie taki sam, jak miałeś.
Kiedyś, przy okazji programu pytałem w TuneForce, czy mogą mi przygotować sterownik do corsy E pod silnik 1,4T, corsy mają wersję 100KM oraz 150KM na tym silniku. Chciałem drugi sterownik kupić żeby mi wgrali tam program na 150KM. Odmówili, powiedzieli, że nie dają gwarancji, czy będzie wiązka kablowa identyczna. Że to zależy od m.in wyposażenia auta, że musiałbym trafić na sterownik od auta z identycznym nr sprzętowym i programowym. na innym nie zrobią. Takiego sterownika nie trafiłem.
Ten błąd P0193 to wysokie ciśnienie na szynie paliwowej.
Sterowniki EDC17 mają w zależności od wersji różnie skonfigurowane wejścia i wyjścia.
Może Twój stary program w tym nowym sterowniku obsługuje np. inne wejścia?
Dla przykładu jedni mają pomiar ciśnienia oleju inni nie, wejście temp spalin też bywa na różnych wejściach.
Sterownik musi być dokładnie taki sam, jak miałeś.
Kiedyś, przy okazji programu pytałem w TuneForce, czy mogą mi przygotować sterownik do corsy E pod silnik 1,4T, corsy mają wersję 100KM oraz 150KM na tym silniku. Chciałem drugi sterownik kupić żeby mi wgrali tam program na 150KM. Odmówili, powiedzieli, że nie dają gwarancji, czy będzie wiązka kablowa identyczna. Że to zależy od m.in wyposażenia auta, że musiałbym trafić na sterownik od auta z identycznym nr sprzętowym i programowym. na innym nie zrobią. Takiego sterownika nie trafiłem.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Czemu klonowałeś ECU?
Według schematów to pinout powinien być jednakowy dla każdego Edc17c19, chociaz reki nie dam sobie uciąć.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Według schematów to pinout powinien być jednakowy dla każdego Edc17c19, chociaz reki nie dam sobie uciąć.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
@Ping jeden przykład sterowanie wentylatorem chłodnicy. Znam co najmniej 3 alternatywne rozwiązania stosowane przez opla z silnikiem 2.0CDTI.
1. sterowanie na przekaźnikach, gdzie ze sterownika na pinach 90, 91 i 94 są wyjścia sterowania przekaźnikami low, medium i high
2. sterowanie logic za pomocą wyjścia częstotliwościowego 128Hz ze zmiennym wypełnieniem impulsów. Wyjście częstotliwościowe to 91, piny 90 i 94 są nie używane. (ja tak miałem w swoim aucie)
3. sterowanie logic za pomocą wyjścia częstotliwościowego 128Hz ze zmiennym wypełnieniem impulsów. Wyjście częstotliwościowe to 91, piny 90 i 94 są nie używane. Dodatkowo pin 68 steruje przekaźnikiem dodatkowej pompy wodnej elektrycznej, stosowany w wersjach start/stop.
To ja znam te 3 rozwiązania a jestem przekonany że z biegiem lat było ich więcej
między wersją 1 i 2 od razu widać, że pin 91 raz pełni funkcję on/off przekaźnika (podanie masy) a drugi raz funkcję wyjścia częstotliwościowego.
A inne układy auta? Skrzynia manual/automat. Czy wszystkie egzemplarze sterownika wychodziły przez cały czas produkcji identyczne sprzętowo i różniły się tylko oprogramowaniem? Raczej nie. Z pewnością nie.
1. sterowanie na przekaźnikach, gdzie ze sterownika na pinach 90, 91 i 94 są wyjścia sterowania przekaźnikami low, medium i high
2. sterowanie logic za pomocą wyjścia częstotliwościowego 128Hz ze zmiennym wypełnieniem impulsów. Wyjście częstotliwościowe to 91, piny 90 i 94 są nie używane. (ja tak miałem w swoim aucie)
3. sterowanie logic za pomocą wyjścia częstotliwościowego 128Hz ze zmiennym wypełnieniem impulsów. Wyjście częstotliwościowe to 91, piny 90 i 94 są nie używane. Dodatkowo pin 68 steruje przekaźnikiem dodatkowej pompy wodnej elektrycznej, stosowany w wersjach start/stop.
To ja znam te 3 rozwiązania a jestem przekonany że z biegiem lat było ich więcej
między wersją 1 i 2 od razu widać, że pin 91 raz pełni funkcję on/off przekaźnika (podanie masy) a drugi raz funkcję wyjścia częstotliwościowego.
A inne układy auta? Skrzynia manual/automat. Czy wszystkie egzemplarze sterownika wychodziły przez cały czas produkcji identyczne sprzętowo i różniły się tylko oprogramowaniem? Raczej nie. Z pewnością nie.
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Pytanie na szybko... Jak sprawdzić jaki mam sterownik? Koleś, który ma wyprogramować EGR nie wie jaki sterownik, mimo iż podałem mu markę, model, rocznik i silnik samochodu.
A20DTH 2009
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
A20DTH 2009
Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Sterownik silnika 2.0 CDTI
Może być EDC17C18 albo EDC17C19.
Z drugiej strony jednak jak koleś tego nie wie to.... hmmmm
Zrodzone w bólach przy uzyciu Tapatalka
Z drugiej strony jednak jak koleś tego nie wie to.... hmmmm
Zrodzone w bólach przy uzyciu Tapatalka