--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ciśnienie oleju
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok,Hamburg
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Z racji że moja isia ma już swoje latka i chyba nie miała wymienianej tej słynnej gumki postanowiłem profilaktycznie wymienić tą gumkę bo wiadomo jak popuści to będzie kłopot..Moja iska jest z 2009 r i z tego co pamiętam mam skrzynkę F 40.Czy mam te otwory żeby nie ściągać skrzynki?
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Ciśnienie oleju
Tu masz jak to wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Koszalin
Re: Ciśnienie oleju
Ja u siebie wymieniałem niedawno tą uszczelkę smoka, skrzynia F40 i musiałem odkręcić skrzynię, odchylić na tyle żeby włożyć klucz. Po wywierceniu otworu tak jak tu jest opisane natknąłem się na wieniec zębaty. Ale uszczelka wymieniona i 5 bar jest odrazu po odpaleniu.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Ciśnienie oleju
Wieniec ma specjalne nacięcia do wsadzenia klucza. Krecisz wałem i się ustawia tak aby dojść.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Koszalin
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, zakładasz klucz 19 na koło pasowe, kręcisz wałem aż zobaczysz 2 wgłębienia takie frezy dzięki którym masz piękny dostęp do śruby
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 lut 2021, o 10:06
- Auto: Opel zafira c
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Porajów
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Pszczyna
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Ja mam pytanie czy przy wymianie panewek korbowodowych wymieniacie tak jak zaleca producent śruby na nowe?
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok,Hamburg
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Właśnie jestem po wymiane uszczelki smoka,u mnie przy skrzynce F 40 są otwory do odkęcenia tych dwóch śrub od miski olejowej
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lut 2021, o 20:59
- Auto: Planuję kupić
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sandomierz
Re: Ciśnienie oleju
Witam.
Planuję zakup Insignii 2.0 160km, poczytałem już na forum że bolączką jest uszczelka smoka. Na jednym z portali ogłoszeniowych natknąłem się na ogłoszenie w którym to sprzedawca pisze iż założył pompę z 1.9 i problem został rozwiązany
"W aucie wymieniony 2 mieiace temu rozrząd pompa oleju z 1.9 (bolączka silników usunięta) zrobiony smok oleju. Więc silnik pozbawiony wad. "
I teraz moje pytanie
Czy pompa oleju z 1.9 pasuje p&p ?
Czy tam też występuje ta nieszczęsna uszczelka ?
Ktoś próbował robić taki zabieg ?
Mógłby ktoś opisać +/- takiej wymiany?
Jeśli nie w tym temacie to sorki ale grzebałem za podobnym tematem i na nic się nie natknąłem.
Planuję zakup Insignii 2.0 160km, poczytałem już na forum że bolączką jest uszczelka smoka. Na jednym z portali ogłoszeniowych natknąłem się na ogłoszenie w którym to sprzedawca pisze iż założył pompę z 1.9 i problem został rozwiązany
"W aucie wymieniony 2 mieiace temu rozrząd pompa oleju z 1.9 (bolączka silników usunięta) zrobiony smok oleju. Więc silnik pozbawiony wad. "
I teraz moje pytanie
Czy pompa oleju z 1.9 pasuje p&p ?
Czy tam też występuje ta nieszczęsna uszczelka ?
Ktoś próbował robić taki zabieg ?
Mógłby ktoś opisać +/- takiej wymiany?
Jeśli nie w tym temacie to sorki ale grzebałem za podobnym tematem i na nic się nie natknąłem.
- kubass22
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Sierpc / Eastbourne
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Pompa jest taka sama , w zasadzie to ta sama pompa , różni się tylko smokiem, w VC masz rurkę przykręcona do pompy która zasysa olej , w insigni jest uszczelka , żeby zamontować pompe z VC trzeba troszkę przerobić tą rurkę, a konkretnie skrócić , dodatkowo wycina się rower w tacy przelewowej żeby ją tam zmieścić, znam kilka osób które dokonały takiego zabiegu, auta jeżdżą
Dodano po 2 minutach 18 sekundach:
Mam zdjęcia, później je tu wrzucę, wtedy będzie to bardziej zrozumiałe
Dodano po 2 minutach 18 sekundach:
Mam zdjęcia, później je tu wrzucę, wtedy będzie to bardziej zrozumiałe
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lut 2021, o 20:59
- Auto: Planuję kupić
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sandomierz
Re: Ciśnienie oleju
Czyli pompa ta sama to ciśnienie oleju też nie będzie się różnić. Problem uszczelki faktycznie byłby rozwiązany. A czy ilość oleju przy wymianie też będzie ta sama czy minimalnie może się różnić ? Jeśli mógłbyś wrzucić zdjęcia było by fajnie.
Ps. Kolega zmieniał pompę oleju w aucie z grupy vag i teraz mu wchodzi litr więcej, tylko pompa jest dużo mniejsza od oryginału.
Ps. Kolega zmieniał pompę oleju w aucie z grupy vag i teraz mu wchodzi litr więcej, tylko pompa jest dużo mniejsza od oryginału.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 6 lut 2019, o 03:36
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Legnica
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Ciśnienie oleju
Witam
Nie dawno miałem wymieniana nieszczęsna uszczelke smoka na tuleje i od pewnego czasu monitoruje ciśnienie oleju po przez aplikacje OPL Monitor. Zastanawia mnie jeden fakt dlaczego przy zimnym silniku (postój od zgaszenia a odpalenia auta 14 godzin)mam ciśnienie 3,2-3,6 bar na biegu jałowym a większości z was opisuje że przy zimnym silniku ma 5 bar?. Chciałbym zaznaczyć że cisnienie od razu po starcie pojawia się bez żadnej zwłoki oraz że rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Zimny silnik bieg jałowy 3,2-3,6 bar
Zimny silnik 2 tyś obrotów 4,5 bar
Zimny silnik 3 tyś obrotów 5,4 bar
Ciepły silnik bieg jałowy 1,7-2 bar
Ciepły silnik 2 tyś obrotów 4,2-4,5 bar
Ciepły silnik 3 tyś obrotów 5-5,4 bar
Insignia 2015r. 2.0 cdti 140km ecoflex przebieg 102 tyś.
Olej MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W30
Będę wdzięczny za pomoc
Nie dawno miałem wymieniana nieszczęsna uszczelke smoka na tuleje i od pewnego czasu monitoruje ciśnienie oleju po przez aplikacje OPL Monitor. Zastanawia mnie jeden fakt dlaczego przy zimnym silniku (postój od zgaszenia a odpalenia auta 14 godzin)mam ciśnienie 3,2-3,6 bar na biegu jałowym a większości z was opisuje że przy zimnym silniku ma 5 bar?. Chciałbym zaznaczyć że cisnienie od razu po starcie pojawia się bez żadnej zwłoki oraz że rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Zimny silnik bieg jałowy 3,2-3,6 bar
Zimny silnik 2 tyś obrotów 4,5 bar
Zimny silnik 3 tyś obrotów 5,4 bar
Ciepły silnik bieg jałowy 1,7-2 bar
Ciepły silnik 2 tyś obrotów 4,2-4,5 bar
Ciepły silnik 3 tyś obrotów 5-5,4 bar
Insignia 2015r. 2.0 cdti 140km ecoflex przebieg 102 tyś.
Olej MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W30
Będę wdzięczny za pomoc