--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Panewki
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Panewki
Jest to do zrobienia tylko musisz wtedy wyosiować króciec smoka z otworem pompy tak aby po dokręceniu misy nie było naprężeń bo wtedy może pęknąć kanał ssący pompy oleju chodzi też o rozszerzalność cieplną aluminium a alu potrafi pracować i to dość znacznie
A moja rada jeśli chcesz dorabiać smok to weź za wzór smok z 1.9 cdti przykręcony do pompy i czopu wału korbowego ale w tym przypadku musiałbyś go też przerobić i zamontować pompę z 1,9cdti z tego co się orientowałem to powinna pasować.
A moja rada jeśli chcesz dorabiać smok to weź za wzór smok z 1.9 cdti przykręcony do pompy i czopu wału korbowego ale w tym przypadku musiałbyś go też przerobić i zamontować pompę z 1,9cdti z tego co się orientowałem to powinna pasować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Panewki
Aha jeszcze jedno, w tym przypadku trzeba wykonać gwint w pokrywie łożyskowania wału korbowego do przykręcenia smoka tak jak jest to w 1,9cdti.
- bartekb
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 11:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sieradz
Re: Panewki
moze ktos podac nr panewek do 2012 i po ...wiem ze była zmiana
Ostatnio zmieniony 12 gru 2018, o 10:10 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 paź 2015, o 19:34
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: otwock
Re: Panewki
Witam, ja też miałem zatarty silnik panewki się obróciły wymieniłem silnik z 2010 fabryczny 160km na 163 z 2013 z astry przy przebiegu ok 200kkm nie pamiętam dokładnie. Kolega kupił insignie z 2011 z przebiegiem 230kkm też poleciał silnik 160km poprzedni właściciel wymienił uszczelkę smoka, wymienił silnik na 163km chyba z 2014 też z astry. Mam wrażenie te 160km miały wadę nie tylko uszczelki czy panewek tylko coś jest z pompą, większość awarii jest w 160km więc jak wymieniać silnik to tylko na 163km a jak kombinować z panewkami to razem z pompą oleju są takie zestawy na znanym portalu aukcyjnym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 07:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łódź
Re: Panewki
Witam, ja problem uszczelki smoka rozwiązałem metalową tulejką którą zwymiarował i dorobił mi znajomy tokarz. Tulejka zapewnia praktycznie stałe połączenie smoka z pompą oleju. Bardzo fajna sprawa, zrobiłem już tak 5 tyś km i jak na razie wszystko ma się dobrze.
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Panewki
Silniki o których piszesz mają ten sam problem z uszczelką.karol307 pisze:Witam, ja też miałem zatarty silnik panewki się obróciły wymieniłem silnik z 2010 fabryczny 160km na 163 z 2013 z astry przy przebiegu ok 200kkm nie pamiętam dokładnie. Kolega kupił insignie z 2011 z przebiegiem 230kkm też poleciał silnik 160km poprzedni właściciel wymienił uszczelkę smoka, wymienił silnik na 163km chyba z 2014 też z astry. Mam wrażenie te 160km miały wadę nie tylko uszczelki czy panewek tylko coś jest z pompą, większość awarii jest w 160km więc jak wymieniać silnik to tylko na 163km a jak kombinować z panewkami to razem z pompą oleju są takie zestawy na znanym portalu aukcyjnym.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: Panewki
Cześć wszystkim,
odgrzewam temat bo jestem świeżo po zatarciu silnika. Opel Insignia 2.0 CTI z 2011r. Przejeździłem nim jedyne 8tys. km (obecnie na liczniku 240k km), poprzedni właściciel wymieniał uszczelkę smoka, jednak nie wiem dokładnie przy jakim przebiegu, więc ja olałem temat. Silnik chodził cichutko, zdrowo, aż w pewnym momencie pojawiło się delikatne cykanie przy odpuszczaniu pedału gazu, a po 100m miałem już taki dźwięk spod maski jak u Zbyszka w nagraniu na YT.
Po otwarciu silnika - totalny brak panewek na 3 korbowocie, wał totalnie do wymiany, nawet nie ma tam co szlifować, zrobiło się jajo, pod palcem fala. Fragmentów panewek nie ma nawet w misie olejowej, nie wiem jeszcze jak z filtrem oleju, być może tam się odnajdą fragmenciki, olej też względnie czysty bez brokatu.
Wstępna diagnoza to uszczelka smoka, w warsztacie w temperaturze "warsztatowej" uszczelka wydaje się elastyczna jednak ścianka uszczelki jest jakby wklęsła, tak jakby podciśnienie część uszczelki zassało do środka i uszczelka po wyjęciu i przeleżeniu doby nawet się nie odkształca do pierwotnego normalnego kształtu, także to też pewnie nie stało się w jednej chwili, tylko tak sobie jeździłem z tą zassaną uszczelką dłuższy czas - tym bardziej że nie ma śladu po panewce, więc być może totalnie się wytarła, teraz wał obracał się bez panewki, na byle jakim smarowaniu. Najdziwniejsze, że nie miałem żadnych objawów, a stukot pojawił się na odcinku 200m. Auto dostało wibracji przy obrotach >2000, stukot, smród spalonego sprzęgła w kabinie, ciężko wchodzące biegi, wibracje przy odpuszczaniu sprzęgła - takie objawy dodatkowe.
Na szczęście cylindry bez uszkodzeń, zawory też wydają się ok na tym trzecim cylindrze, spróbuję kupić nowy wał, nowy korbowód z tłokiem, przy okazji powymieniam pierścienie, śruby na stopkach korbowodów i oczywiście uszczelkę smoka, zobaczymy co z tego wyniknie. Wał i blok oddaję do planowania, osiowania, ewentualnego szlifowania (chcę kupić wał używany we względnie dobrym stanie wizualnym a nie jakiś nowy z niewiadomo jakiej firmy) i RTG. Zobaczymy co z tego wyniknie, będę relacjonował na bieżąco, może komuś taka wiedza się przyda.
Przeczytałem cały wątek, piszecie o robieniu samodzielnie tulejki na smok, a ja znalazłem tulejkę do kupienia na portalu akcyjnym na A - wydaje się sensownym rozwiązaniem (zdjęcia załączam).
Niestety u mnie jazda typowo miejska, dojazd do pracy 10km, nie mam nawet okazji żeby porządnie zregenerować DPF a latem tamtego roku wyrzuciło mi błąd o awarii DPF - pojeździłem z 15km na nieco wyższych obrotach 2500 - 3000 i komunikat zniknął, ale bardzo możliwe że nie tylko zassało mi uszczelkę, ale również miałem podobny problem z mieszaniem się oleju z ON, trudno ocenić.
Mam pytanie - dlaczego zawsze jest to trzeci cylinder?
odgrzewam temat bo jestem świeżo po zatarciu silnika. Opel Insignia 2.0 CTI z 2011r. Przejeździłem nim jedyne 8tys. km (obecnie na liczniku 240k km), poprzedni właściciel wymieniał uszczelkę smoka, jednak nie wiem dokładnie przy jakim przebiegu, więc ja olałem temat. Silnik chodził cichutko, zdrowo, aż w pewnym momencie pojawiło się delikatne cykanie przy odpuszczaniu pedału gazu, a po 100m miałem już taki dźwięk spod maski jak u Zbyszka w nagraniu na YT.
Po otwarciu silnika - totalny brak panewek na 3 korbowocie, wał totalnie do wymiany, nawet nie ma tam co szlifować, zrobiło się jajo, pod palcem fala. Fragmentów panewek nie ma nawet w misie olejowej, nie wiem jeszcze jak z filtrem oleju, być może tam się odnajdą fragmenciki, olej też względnie czysty bez brokatu.
Wstępna diagnoza to uszczelka smoka, w warsztacie w temperaturze "warsztatowej" uszczelka wydaje się elastyczna jednak ścianka uszczelki jest jakby wklęsła, tak jakby podciśnienie część uszczelki zassało do środka i uszczelka po wyjęciu i przeleżeniu doby nawet się nie odkształca do pierwotnego normalnego kształtu, także to też pewnie nie stało się w jednej chwili, tylko tak sobie jeździłem z tą zassaną uszczelką dłuższy czas - tym bardziej że nie ma śladu po panewce, więc być może totalnie się wytarła, teraz wał obracał się bez panewki, na byle jakim smarowaniu. Najdziwniejsze, że nie miałem żadnych objawów, a stukot pojawił się na odcinku 200m. Auto dostało wibracji przy obrotach >2000, stukot, smród spalonego sprzęgła w kabinie, ciężko wchodzące biegi, wibracje przy odpuszczaniu sprzęgła - takie objawy dodatkowe.
Na szczęście cylindry bez uszkodzeń, zawory też wydają się ok na tym trzecim cylindrze, spróbuję kupić nowy wał, nowy korbowód z tłokiem, przy okazji powymieniam pierścienie, śruby na stopkach korbowodów i oczywiście uszczelkę smoka, zobaczymy co z tego wyniknie. Wał i blok oddaję do planowania, osiowania, ewentualnego szlifowania (chcę kupić wał używany we względnie dobrym stanie wizualnym a nie jakiś nowy z niewiadomo jakiej firmy) i RTG. Zobaczymy co z tego wyniknie, będę relacjonował na bieżąco, może komuś taka wiedza się przyda.
Przeczytałem cały wątek, piszecie o robieniu samodzielnie tulejki na smok, a ja znalazłem tulejkę do kupienia na portalu akcyjnym na A - wydaje się sensownym rozwiązaniem (zdjęcia załączam).
Niestety u mnie jazda typowo miejska, dojazd do pracy 10km, nie mam nawet okazji żeby porządnie zregenerować DPF a latem tamtego roku wyrzuciło mi błąd o awarii DPF - pojeździłem z 15km na nieco wyższych obrotach 2500 - 3000 i komunikat zniknął, ale bardzo możliwe że nie tylko zassało mi uszczelkę, ale również miałem podobny problem z mieszaniem się oleju z ON, trudno ocenić.
Mam pytanie - dlaczego zawsze jest to trzeci cylinder?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Panewki
z dobrego źródła info, że obecnie dostępne są w Polsce panewki produkcji Kolbenschmidt do tego silnika w alternatywie dotychczas jedynie dostępnych produkcji King.
ponoć jakościowo są lepsze od tych drugich ...
ponoć jakościowo są lepsze od tych drugich ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
Re: Panewki
Witam czy może ktoś wie jakie luzy mogą być na panewkach głównych w insigni 2.0 cdti a20dtj ?
-
- Użytkownik
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Panewki
Janusz 1985 nie wiadomo jak interpretować pytanie.
Luzy powinny być 0.15 ale 0.20 też silnik zaakceptuje
Luzy powinny być 0.15 ale 0.20 też silnik zaakceptuje
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Panewki
Zastanawia mnie czy któryś z Was dokonywał porównania pomiaru ciśnienia oleju po zamontowaniu tulei jak z obrazka powyżej - mocowanej na śruby ze stockiem?
Gdy kilka lat temu kupiłem właśnie tego typu tuleję - Panowie z Józefowa zaproponowali jednak rozwiązanie z Auto Pasji - czyli tulejka "o-ring" plus uszczelka razem - (z uwagi na mniejsze ścianki i większą średnicę).
Mi się nie udało porównać wartości ciśnienia przed ale dając wiarę gałganowi to na gorącym w idle'u pokazuje ~1,35 -1,40 bar (pompa ze stalym wydatkiem) - co uważam, że mogło być ciut lepiej, tj. powyżej 1,5bar.
Gdy kilka lat temu kupiłem właśnie tego typu tuleję - Panowie z Józefowa zaproponowali jednak rozwiązanie z Auto Pasji - czyli tulejka "o-ring" plus uszczelka razem - (z uwagi na mniejsze ścianki i większą średnicę).
Mi się nie udało porównać wartości ciśnienia przed ale dając wiarę gałganowi to na gorącym w idle'u pokazuje ~1,35 -1,40 bar (pompa ze stalym wydatkiem) - co uważam, że mogło być ciut lepiej, tj. powyżej 1,5bar.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
-
- Użytkownik
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Panewki
Janusz 1985 szlif robi się podczas remontu silnika.
Jeśli fabryka wypuściła auto z luzem 0.15 to nic się nie zmieni do śmierci technicznej pojazdu,jeśli na czas dostanie to co potrzebuje...
Panewka jest łożyskiem ślizgowym,a luz jest po to,by był wypełniony olejem pod odpowiednim ciśnieniem.Wał pracuje w poduszce olejowej i nie dotyka panewki,dlatego luz nie ulega zmianie...
Jeśli fabryka wypuściła auto z luzem 0.15 to nic się nie zmieni do śmierci technicznej pojazdu,jeśli na czas dostanie to co potrzebuje...
Panewka jest łożyskiem ślizgowym,a luz jest po to,by był wypełniony olejem pod odpowiednim ciśnieniem.Wał pracuje w poduszce olejowej i nie dotyka panewki,dlatego luz nie ulega zmianie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
Re: Panewki
Witam pisze bo mam problem z insignią 2.0cdti a 20dtj, poraz trzeci rozwaliło mi dwumase i tarcze sprzęgła wyrwało mi zabezpieczenie wieloklinu za każdym razem. Zregenerowałem skrzynie biegów nic nie dało sprawdzono mi wał jest dobry ale mechanik zobaczył że zosiowany jest cały blok, sprawdzałem plastiguage luzy na głównych panewkach i wychodzą 0.125 w silniku nic nie stuka wszystko chodzi. Po regeneracji tej skrzyni przejechałem 600km i znowu to samo brak biegów rozwalona dwumasa i to zabezpiecze wieloklinu tarczy. Może ktoś miał podobny problem i podpowie mi o co w tym chodzi bo ja już sił nie mam do tego samochodu .
-
- Użytkownik
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Panewki
Raczej ciężko Ci będzie pomóc nie mając auta...
Wrzuć foto uszkodzonych elementów - może coś będzie widać
Pisz w dziale Skrzynia Biegów bo probłem nie dotyczy silnika
Wrzuć foto uszkodzonych elementów - może coś będzie widać
Pisz w dziale Skrzynia Biegów bo probłem nie dotyczy silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
Re: Panewki
Zdjecia
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Zdjecia
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
Zdjecia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.