--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Panewki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: rataj73 » 4 mar 2017, o 14:01

Dużo tańsze rozwiązanie to wykonanie z mosiądzu tulejki która połączy pompę i smok.
W pompie jest wpust bo wchodzi w niego uszczelka. Gdyby tulejkę zwymiarować że w smok wchodziła by ciasno to połączenie byłoby wieczne .

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 5 mar 2017, o 18:50

W 1.9 jest zatoczenie i oring, na tym fragmencie wpuszczonym do korpusu pompy, a rurka złapana śrubką. U nas smok jest mocowany w misce, a najlepiej by go było zachować, bo sama przeróbka połączenia jest wystarczająco ryzykowna. Dół zostawię bez zmian. Tylko z czego jest wykonana rurka smoka? Metalowa, jak w 1.9? Najchętniej bym to pospawał z końcówką oringową z 1.9 albo właśnie taka wpustowa tulejka z oringami.

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 5 mar 2017, o 19:39

Myślę własnie o czymś takim tj. tulejka z kołnierzem pasowana z oringiem po oby dwóch stronach jeden oring w pompie a drugi w smoku pompy powierzchnia która jest do wykorzystania w otworze w smoku to jakieś 6mm więc jest to do zrobienia a druga opcja to podłożyć pod otwory montażowe smoka podkładki m6 o grubości 1,5mm tak żeby mocniej docisnąć smok do uszczelnienia ale myślę jednak że zastosuje to pierwsze rozwiązanie.

miśor smok jest plastykowy więc nic nie pospawasz.

-- 5 mar 2017, o 21:58 --

Kontrola ciśnienia nic tutaj nie da co widać na filmie ale mimo wszystko zamontuję wskaznik ciśnienia oleju na desce rozdzielczej.
http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-ol ... 05484.html

Link do filmu co dzieje się z olejem przy nieszczelnej uszczelce.
https://www.youtube.com/watch?v=WAo5ODRTx-c
Ostatnio zmieniony 5 mar 2017, o 23:22 przez zbyszek1981, łącznie zmieniany 2 razy.

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 5 mar 2017, o 21:07

A to tandeta! To faktycznie lepiej nie dociskać tego podkładkami.
W otworze w smoku jest 6mm prostego odcinka, dobrze rozumiem? I tam wpuścisz tuleję z oringiem? Nie będzie zawężenia przekroju? W pompie tego problemu nie ma, bo tam i tak wchodzi ta grubaśna uszczelka.

A może właśnie przyspawać króciec z tworzywa? Zostałoby jedno uszczelnienie wpustowe w pompie.

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 5 mar 2017, o 21:19

Tak w smoku jest 6mm cylindrycznego otworu o srednicy 21,3mm
a w pompie 29mm średnicy i 11mm długi, głęboki otwór
Pomiędzy pompą a smokiem jest 4,5mm
Średnica w smoku nie jest za ciekawa boję się zawężenia przepływu ale zrobię ten łącznik i dam znać jakie są straty na przepływie może tragedii nie będzie.

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 5 mar 2017, o 22:04

Im wyższe obroty, tym większy może być wpływ tego ewentualnego niedostatku, nie?

Jeszcze obserwując połączenie, może użyć śrubek mocowania smoka i tam przykręcić dolny - taki płaski - kołnierzowy koniec tulei z uszczelnieniem czołowym, jak w korku spustowym, a góra wpustowa?

Film miazga! Smarowanie pianowe, nie olejowe...

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 5 mar 2017, o 22:31

Z wykorzystaniem tych śrub dobry pomysł ale nie chciał bym znowu pakować się w uszczelnienia czołowe no chyba że jako dodatkowe

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 5 mar 2017, o 23:08

No, w sumie lepiej nie. Gdyby docisk do metalu, to tak, ale tu jest ten plastik. Jeszcze uległby deformacji i to samo co z wargą oryginalną by się stało.

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 24 gru 2017, o 19:29

witam wszystkich i przepraszam za moją nieobecność na forum niestety brak czasu sprawił tą przerwę.
Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami co do remontu silnika 2.0cdti otóż moja insignia zrobiła po remoncie 20tyś.km. i czuje się dobrze poza odzywającym się dwumasem ale jeżdzę dalej dopóki na ciepłym się nie bedzie odzywał nic nie będę z nim robił aktualnie zrobione 245700km i podejrzewam że jest to oryginalne koło dwumasowe gdyż samochód przed zakupem robił dużo kilometrów na trasie.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: kecraminsignia » 24 gru 2017, o 23:50

Zatarł Ci się silnik? Możesz coś więcej opisać? Udało Ci się określić jaki masz oryginalny przebieg?

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 25 gru 2017, o 18:49

Silnik jeszcze się nie zatarł i mam nadzieję że drugi raz się to nie powtórzy a jeśli chodzi o przebieg to dałem sobie z tym spokój gdyż nieważne ile ma przebiegu tylko jak był eksploatowany.
Zmieniłem tylko olej na Castrol edge 5W40 odrobinę gęstszy w stosunku do Dexos 2

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Panewki

Post autor: Dan » 26 gru 2017, o 01:21

U mnie podobnie jak u kolegi zbyszka 26tkm juz zrobione po remoncie i też na oleju 5w40, (wakacje autostrada był test wytrzymałości 160-180 przez 4h silnik się nie rozpadł :) )dwumas orginalny zmieniany przy 120tkm przez poprzednika teraz auto ma 355tkm i w zime dwumas słychać trzeba się bedzie za to wziąść :)

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Panewki

Post autor: Bodex » 26 gru 2017, o 21:46

Dan , moja co miesiac lata 2200 km z prędkościami 150-220 , gdy nie ma korków to średnia prędkość z trasy to 137 km/h

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Panewki

Post autor: Dan » 26 gru 2017, o 22:03

No to też ładniutko oby tak dalej Bodexie :)

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 30 gru 2017, o 12:14

Oooo, Zbyszek! Biliony ludzi czekają na wieści!
No i jak z tym łącznikiem smoka? Wykonałeś metalowy w końcu?

matekq94
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 3 sty 2018, o 19:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Panewki

Post autor: matekq94 » 6 sty 2018, o 14:08

Można przerobić miskę olejową i założyć inną pompę - problem wyeliminowany.

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 11 kwie 2018, o 09:01

miśor pisze:
30 gru 2017, o 12:14
Oooo, Zbyszek! Biliony ludzi czekają na wieści!
No i jak z tym łącznikiem smoka? Wykonałeś metalowy w końcu?
Witam. Tak zrobiłem 29tyś. Km na własnym łączniku likwidując całkowicie fabryczną uszczelkę ale trochę za wcześnie żeby stwierdzić bezawaryjność tego rozwiązania bo trochę mało km. zrobione. I tak twierdzę że główną przyczyną problemów jest DPF.
Ale zapowiada się dobrze i dobrą decyzją było przerobienie uszczelki oraz dołożenie wskaźników ciśnienia i temperatury oleju przez co mam wgląd na bieżąco i mogę powiedzieć że bardzo łatwo zagrzać olej do temperatury 120'C.

Przy przebiegu 40tyś. km. mam zamiar zdjąć misę i sprawdzić jak wygląda łącznik i panewki a wtedy dam znać co i jak a na razie puki co to jestem na etapie poszukań koła dwumasowego bo wybija jego godzina ;)

Aha jeszcze zdjęcie nieszczelności na smoku pompy bo nie wiem czy mówiłem o tym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Panewki

Post autor: kecraminsignia » 11 kwie 2018, o 09:10

Nie boisz się tak co chwila odkrecac panewki? Teoretycznie bez przyczyny nie powinno się tego rozbierać bo już tak samo się nie dokreci

zbyszek1981
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 mar 2016, o 20:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: zbyszek1981 » 11 kwie 2018, o 10:09

Od remontu jeszcze nie sprawdzałem po 40 tyś.km. mam zamiar sprawdzić, wolę być pewny co się z nimi dzieje bo są z
1.9 cdti. i myślę że dobrze bo panewki z 2.0 cdti to ekologiczny wynalazek. jak z resztą cały ten silnik ;)

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Panewki

Post autor: miśor » 14 kwie 2018, o 09:48

Ale jajca! Nie dość że gumka, to jeszcze ten plastikowy wynalazek źle zgrzany!
Masaker!
Ja robię smok metalowy, mocowany na oryginalne 3 punkty w misce, jednoelementowy z wydłużonym króćcem o-ringowym wpuszczanym do pompy.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”