--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Docieranie silnika

wysoky
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Docieranie silnika

Post autor: wysoky » 16 lip 2019, o 10:55

Tu nie chodzi ze to problem tylko facet od szlifu i osiowania mowi ze zalać tanszy odpalić na pół godziny i zmienić na właściwy olej a następnie jeździć ok 2tyś km spokojnie, a mechanik co składa mowi ze zalać tańszy olej zrobic z 500km i dopiero zalać właściwy. Wiec chce ustalić kto tu ma racje wydaje mi sie ze ten od szlifu skoro to robił to trzeb zastosować sie do jego rad.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Docieranie silnika

Post autor: Rooff_ » 16 lip 2019, o 11:03

Jak coś będzie nie tak to kto będzie uznawał ewentualną reklamację - mechanik, który wymieniał czy szlifierz?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Docieranie silnika

Post autor: dokia » 16 lip 2019, o 11:08

wysoky pisze:
16 lip 2019, o 10:55
Tu nie chodzi ze to problem tylko facet od szlifu i osiowania mowi ze zalać tanszy odpalić na pół godziny i zmienić na właściwy olej a następnie jeździć ok 2tyś km spokojnie, a mechanik co składa mowi ze zalać tańszy olej zrobic z 500km i dopiero zalać właściwy. Wiec chce ustalić kto tu ma racje wydaje mi sie ze ten od szlifu skoro to robił to trzeb zastosować sie do jego rad.
Fakturę Ci wystawia za tę robotę, lub jakikolwiek rachunek? Bo przy takich pracach warto mieć, aby gdyby zaistniała potrzeba (czego Ci nie życzy tu nikt), aby mieć gdzie reklamować usługę.
U mnie zakład robiący szlif zajął się olejem i oddał auto do jazdy, tylko z zaleceniem wymiany oleju za 2tys km, i chyba nawet tam wróciło auto na tę wymianę. Aby mieć te kwity w garści. Ja to strasznie pilnuję tych papierów, zresztą ja mam defekt ich ciągłego mnożenia, bo ciągle coś w autach grzebię i wymyślam :lol:
Radio 357 :)

wysoky
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Docieranie silnika

Post autor: wysoky » 16 lip 2019, o 11:11

No właśnie nie wiem jeśii nie daj boże coś by było nie tak to co? Jak zrobie wg. zaleceń szlifierza to mechanik powie kazał pan na odpalonym pochodzić mu pół godziny i zmienić idź pan do szlifierza ktory tak zalecił, a jak zrobie jak radzi mechanik to on powie że wszystko zrobił dobrze musiał szlifierz zawalić, a szlifierz sie wypnie bo nie zastosowałem sie do zaleceń wymiany oleju wg. jego wskazań. I tak źle i tak nie dobrze.

Dodano po 1 minucie 44 sekundach:
Warsztat konkretny jeden z najlepszych w mieście więc chyba musza jakis rachunek wystawić.

Dodano po 48 sekundach:
czyli u Ciebie zalali olej kazali przejechać 2tyś i zmienić czyli jeszcze inaczej:)

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Docieranie silnika

Post autor: marcin.1987 » 16 lip 2019, o 11:15

Silnik po remoncie padnie, auto wróci do mechanika, a on stwierdzi, że złożył wszystko dobrze i że szlifierz spier... Szlifierz zapyta jak dotarty silnik? Podejrzewam, że jak będą opiłki w oleju to po 500km już jakieś ślady zobaczy na elementach i się wypnie na ewentualne pretensje. Dodatkowe 150-200zł przy kosztach całego remontu raczej nie stanowią już znaczącej różnicy.

Ja poprosiłbym o wymianę zaleconą przez szlifierza, poprosił o dopisanie tego na fakturze/protokole i tyle. Później po 500km zmienił drugi raz i masz "dupochron" na jednego i drugiego jak coś nie wyjdzie.

Inna sprawa, czy to wykonają płukanie, czy powiedzą że wypłukali, a nic nie ruszyli. Na papierze będzie, więc podstawa do reklamacji też.

EDIT:
o widzisz :) napisało się w międzyczasie to co i ja napisałem :D

wysoky
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Docieranie silnika

Post autor: wysoky » 16 lip 2019, o 11:15

u mnie kto inny szlifował kto inny składa bo w okolicy nie ma dobrego fachowca od szlifu musiałem wszystko wieźć ok 60km od domu.

Dodano po 3 minutach 21 sekundach:
Wszystko ładnie pięknie ale najlepsze w tym wszystkim jest to że auto ma być w tym tygodniu do odbioru a 3 sierpnia jade nad morze:)... aż sie normalnie boje: :|

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Docieranie silnika

Post autor: marcin.1987 » 16 lip 2019, o 11:20

Dlatego musisz dopilnować, żeby mieć podstawy do reklamacji u jednego i drugiego.

Gdyby to warsztat załatwiał kompleksowo to (przejął auto, zawiózł co trzeba do szlifu itd.) to wtedy jedna faktura i w razie porażki szlifierza to warsztat ma problem.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Docieranie silnika

Post autor: dokia » 16 lip 2019, o 11:35

wysoky pisze:
16 lip 2019, o 11:14


Dodano po 1 minucie 44 sekundach:
Warsztat konkretny jeden z najlepszych w mieście więc chyba musza jakis rachunek wystawić.

Dodano po 48 sekundach:
czyli u Ciebie zalali olej kazali przejechać 2tyś i zmienić czyli jeszcze inaczej:)
bez rachunku nie wyjeżdżaj, bo coś mi to tu niezbyt dobrze pachnie, skoro jeden zleca Ci do przekazania coś dla drugiego. Bierz papiery od obu.

U mnie byłoz tą wymianę oleju coś po chyba 2tys km, ale tak jak napisałam wcześniej, dostałam auto do jazdy i z zaleceniem wymiany, a na fakturze oprócz wyszczególnionych elementów i wykonanych prac to w materiałach była podwójna ilość oleju, jak zapytałam dlaczego tyle oleju, to usłyszałam że już pierwszą wymianę zrobili oni po złożeniu silnika w dniu poprzednim, czyli chyba właśnie silnik popracował u nich na placu i miał wymianę oleju pierwszy raz. Ale tak jak napisałam, to dane z faktury i ich odpowiedzi na moje pytania, -nie byłam przy tym, nie widziałam, uwierzyłam, ale był papier. Mogli równie dobrze tę podwójną ilość oleju sobie tam na fakturę wpisać, no nie? Ale z silnikiem potem nie było problemów i jeszcze kilka lat służył aż do zezłomowania auta, ale złomowaliśmy nie z powodu silnika, tylko że podłoga mu się zjadła bo kiedyś stare ople dobrze szamała rdza, nie opłacało się już wymieniać płyty podłogowej w kilkunastoletnim kadecie, fotele zapadały się w podłodze a w deszczu stopy mokre :) jak auto jaskiniowców :P Jak mi raz chlusnęło wodą podczas burzy aż po kolana to już mówiłam aby te auto w końcu zezłomował :P , ale silnik tam tylko u nas zrobił 10 równików, czyli 400tys km, a kupiony był trzyletni, więc być może już miał wcześniej 100tys, a po szlifie też ok 100tys zrobiliśmy, ale te auto ciągle latało z Kowna do Świecka, stąd cyfry takie. Tak więc silnik może polatać jak jest dobrze zrobiony.

Tylko weź jakieś papiery od jednego i drugiego magika. KONIECZNIE.
Radio 357 :)

wysoky
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Docieranie silnika

Post autor: wysoky » 16 lip 2019, o 11:41

No tak zrobię ponadto zajade do tego mechanika dzisiaj bo miał dzisiaj składać a oni z tym szlifierzem współpracują tylko po prostu mechanik nie wozi do niego tylko wymontowuje daje klientowi zeby zawiózł. Ale oni sie znają więc powiem mechanikowi ze ma sie skontaktować z tym szlifierzem i niech razem ustala jak to ma wyglądać.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Docieranie silnika

Post autor: IBZI » 16 lip 2019, o 17:10

wysoky pisze:
16 lip 2019, o 10:55
Tu nie chodzi ze to problem tylko facet od szlifu i osiowania mowi ze zalać tanszy odpalić na pół godziny i zmienić na właściwy olej a następnie jeździć ok 2tyś km spokojnie, a mechanik co składa mowi ze zalać tańszy olej zrobic z 500km i dopiero zalać właściwy. Wiec chce ustalić kto tu ma racje wydaje mi sie ze ten od szlifu skoro to robił to trzeb zastosować sie do jego rad.
Moja rada. Jeśli jeszcze potrzebujesz. Zalej tańszy (np. GM). Po pól godzinie zlej. Zalej znowu (może być też GM) i przejedź 500 km. I wymiana na coś lepszego (jeśli widzisz taką potrzebę, bo ja dalej lałbym GM z interwałem wymiany 10 tys. km).

matii35
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 1 kwie 2021, o 19:51
Auto: opel Insignia
Rok produkcji: 2011
Miasto: Dlugie

Re: Docieranie silnika

Post autor: matii35 » 10 kwie 2021, o 14:41

Witam kochani mam taki problem silnik 2.0 CDTI 160 KM po zatarciu zrobiony kapitalny remont, przejechane 42tys i czy możliwe jest aby wywaliło uszczelke pod głowica, objawy płyn wyrzuca przelewem zbiorniczka wyrównawczego, obudowa EGR wymieniona na nowa.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Docieranie silnika

Post autor: Dan » 21 kwie 2021, o 07:06

Możliwe ale czy nie lepiej zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia?

Bo wiesz jak korek zbiornika chłodziwa nie będzie trzymał cisnienia to płyń będzie się gotował i wywalał przelewem, a przy takich podejrzeniach bez najprostszej diagnostyki bym się w zwalanie głowicy nie pakował, tym bardziej ze slinki po kapitalce (no chyba że stare śruby głowicy albo stara uszczelkę założyli albo nie plabowali przylgnii - w co przy takiej robocie wątpię żeby tak uczynili)

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka



carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”