--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Post autor: Rooff_ » 16 lip 2019, o 20:58

Stojąc przodem do auta, po lewej stronie bliżej ściany grodziowej masz pompę Common Rail. Na boku tej pompy jest przykręcony 2 śrubami jeden zawór/czujnik. Drugi jest na samej szynie CR - również po lewej stronie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Dario3103
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
Auto: Astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: OKR / Zdzieszowice

Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Post autor: Dario3103 » 16 lip 2019, o 23:03

Ok. Dziękuję bardzo. Moge to normalnie wyjąć i wyczyścić i włożyć spowrotem? Albo to jakieś delikatne rzeczy są? Muszę na coś szczególnie uważać?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Post autor: Rooff_ » 17 lip 2019, o 07:58

Jedynie to siteczko na tym zaworze bezpośrednio na pompie CR. Je się całe da zdjąć, wtedy jest dostęp do otworków samego zaworu i można tam coś psiknąć, żeby przeczyścić/wypłukać. Przy zdjemowaniu i zakładaniu oraz oczywiście czyszczeniu trzeba uważać. A tak to nie kojarzę nic delikatnego czy trudnego w montażu/demontażu. Aha - po wyjęciu tego zaworu z pompy zobacz czy w miejscu gdzie siedział zawór nie ma brudu czy opiłków. W razie czego wyczyść.
No i oczywiście musisz mieć świadomość, że zarówno z jednego jak i drugiego wyleci trochę ON ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Dario3103
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
Auto: Astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: OKR / Zdzieszowice

Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Post autor: Dario3103 » 17 lip 2019, o 08:06

Ok. Dziekuje bardzo kolego.Bede ogarniac temat.Dam znac czy cos pomoglo
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Post autor: Rooff_ » 17 lip 2019, o 08:32

Jeśli falowanie jest niewielkie, to równie niewielka jest szansa, że pomoże ;)
Skuteczniejszym sposobem byłoby dodanie do paliwa oleju 2T np. Monzol 5C czy inny podobny.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

caparis
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Częstochowa

Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami

Post autor: caparis » 17 lip 2019, o 22:40

Miałem u siebie podobny problem po zakupie, widać to było szczególnie po spalaniu na obrotach jałowych - skakało między 0,5 a 1,1 l/h.
Wymieniłem filtr paliwa na nowy, stary był kompletnie zasyfiony i zalałem podstawkę filtra LM diesel spulung, reszte wlałem do baku na małą ilość paliwa by zwiększyć stężenie. Po wypaleniu całej zawartości spalanie utrzymywało się na 0,8 l/h i silnik zaczął dobrze pracować. Zaworu nie ruszałem.
Ostatnio zacząłem używać AR6900 i po ~800km korekty ładnie spadły do zera, spalanie zeszło do 0,6 l/h!
Jeżeli chcesz wykręcać zawór to skup się na tym na pompie CR, na szynie jest jedynie czujnik ciśnienia.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”