--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
Stojąc przodem do auta, po lewej stronie bliżej ściany grodziowej masz pompę Common Rail. Na boku tej pompy jest przykręcony 2 śrubami jeden zawór/czujnik. Drugi jest na samej szynie CR - również po lewej stronie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
Ok. Dziękuję bardzo. Moge to normalnie wyjąć i wyczyścić i włożyć spowrotem? Albo to jakieś delikatne rzeczy są? Muszę na coś szczególnie uważać?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
Jedynie to siteczko na tym zaworze bezpośrednio na pompie CR. Je się całe da zdjąć, wtedy jest dostęp do otworków samego zaworu i można tam coś psiknąć, żeby przeczyścić/wypłukać. Przy zdjemowaniu i zakładaniu oraz oczywiście czyszczeniu trzeba uważać. A tak to nie kojarzę nic delikatnego czy trudnego w montażu/demontażu. Aha - po wyjęciu tego zaworu z pompy zobacz czy w miejscu gdzie siedział zawór nie ma brudu czy opiłków. W razie czego wyczyść.
No i oczywiście musisz mieć świadomość, że zarówno z jednego jak i drugiego wyleci trochę ON
No i oczywiście musisz mieć świadomość, że zarówno z jednego jak i drugiego wyleci trochę ON
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
Ok. Dziekuje bardzo kolego.Bede ogarniac temat.Dam znac czy cos pomoglo
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
Jeśli falowanie jest niewielkie, to równie niewielka jest szansa, że pomoże
Skuteczniejszym sposobem byłoby dodanie do paliwa oleju 2T np. Monzol 5C czy inny podobny.
Skuteczniejszym sposobem byłoby dodanie do paliwa oleju 2T np. Monzol 5C czy inny podobny.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Częstochowa
Re: Regulator ciśnienia na pompie - problem z obrotami
Miałem u siebie podobny problem po zakupie, widać to było szczególnie po spalaniu na obrotach jałowych - skakało między 0,5 a 1,1 l/h.
Wymieniłem filtr paliwa na nowy, stary był kompletnie zasyfiony i zalałem podstawkę filtra LM diesel spulung, reszte wlałem do baku na małą ilość paliwa by zwiększyć stężenie. Po wypaleniu całej zawartości spalanie utrzymywało się na 0,8 l/h i silnik zaczął dobrze pracować. Zaworu nie ruszałem.
Ostatnio zacząłem używać AR6900 i po ~800km korekty ładnie spadły do zera, spalanie zeszło do 0,6 l/h!
Jeżeli chcesz wykręcać zawór to skup się na tym na pompie CR, na szynie jest jedynie czujnik ciśnienia.
Wymieniłem filtr paliwa na nowy, stary był kompletnie zasyfiony i zalałem podstawkę filtra LM diesel spulung, reszte wlałem do baku na małą ilość paliwa by zwiększyć stężenie. Po wypaleniu całej zawartości spalanie utrzymywało się na 0,8 l/h i silnik zaczął dobrze pracować. Zaworu nie ruszałem.
Ostatnio zacząłem używać AR6900 i po ~800km korekty ładnie spadły do zera, spalanie zeszło do 0,6 l/h!
Jeżeli chcesz wykręcać zawór to skup się na tym na pompie CR, na szynie jest jedynie czujnik ciśnienia.