--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Brak mocy silnik CDTI

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 805
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: profek » 16 gru 2016, o 07:51

Może się mylę ale sam miałem taki problem,za sterowanie turbiną w naszych autach odpowiada zawór elektromechaniczny przykręcony do chłodnicy u mnie był uszkodzony i miałem podobne objawy i odczyty.Na waszym miejscu spróbowałbym najpierw podmienić właśnie ten zawór.

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 16 gru 2016, o 07:53

Turbo lekko się kręci bo patrzylem ,narazie rozkłada ręce, a nie chce wymieniać wszystkiego po kolei

-- 16 gru 2016, o 07:54 --

Spróbuję właśnie od zaworu, nie jest drogi wiec spróbuję. Dzięki

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 16 gru 2016, o 08:07

To jedz na,serwis oni bede podmienić po kolej i aż trafią.
Nikt tak tego nie stwierdzi

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

P405
Zapaleniec
Posty: 2573
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: P405 » 16 gru 2016, o 09:12

Zobacz ten zawór w gruszce. Ci od turbin mają miernik do sprawdzania.

Xperia Z3

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 16 gru 2016, o 09:24

A właściwie od czego jest ten właśnie zawór w tej gruszce? Za co on odpowiada bo pierwszy raz spotkałem się z czymś takim

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 16 gru 2016, o 10:35

To jest podcisnieniowa membrana od sterowania kierownicą łopat turbo.
Gdzieś pisali na tym forum , że gdy polecą klapy wirowe przez turbo to uszkodzą powyginają te łopatki kierownicy.

Musisz zacząć od czegoś. Przecież nikt ci tu na forum nie eywróży masz to.
Kup sobie elektrozawór i zacznijcie niego , na zapas i tak musisz go mieć,

Ja sie nie pieprzyłem z tym tylko wizyta w Aso , 450 zł mam nowy elektrozawór poprawiony i przekonane testowane reszta od kolektora po turbo .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 16 gru 2016, o 17:25

Elaktrozawot podmirnione i bez zmian. Ciegno gruszki chodzi po dodaniu gaz po zdjęciu wężyk podcisnienia również zaciąga a rura od doladowania miękka czyli brak doladowania. .geometria w turbo padła czy co?

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 16 gru 2016, o 18:44

No to rozkrecaj turbinę i zaglądaj do gorącej ,

Opcom i analiza parametrów .

Czy czasem turbo ostatnio nie gwizdało

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 16 gru 2016, o 19:16

. Samochód był lekko z przodu wręcz bardzo lekko uszkodzony taki zakupilem.po naprawie tak już było. Skoro dźwignią chodzi i ściąga a rura od turbo która dochodzi do intercolera mięciutka jak na zgaszobym silniku. .

-- 16 gru 2016, o 19:17 --

W sumie wirnik lekko się kręci i luzu tez nie ma tylko minimalny

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 16 gru 2016, o 21:52

Chm... to może masz nieszczelność na intercoolerze ?
To zrób próbę szczelności , zaślepki do rury i pompować kompresorem do 1 Bar. I jakiś manometr , godzinę mierzyć czy trzyna ciśnienie.
Będzie syczeć .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 17 gru 2016, o 00:06

No właśnie nic nie syczy. .. tylko jest dziwne ze rura która jest częściowo metalowa przykrecsna do turbo i dalej guma i kolanko do intercolera jest cały czas miękka. A nie powinno tak być skoro ciegno od gruszki przy dodawaniu gazu odpuszcza i ściąga tak jak powinno być.

-- 17 gru 2016, o 00:30 --

Chyba trzeba wyjmować turbine bo innej przyczyny narazie nie widzę

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 17 gru 2016, o 06:58

Jesli padły łopaty po stronie gorącej to wirnik nie osiąga obrotów i nie pompuje , sama dzwignia może działać.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 17 gru 2016, o 09:11

Dziś wyjmuje turbo i zobaczymy. .czyli prawdopodobnie stanęły i to jest efekt

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 805
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: profek » 17 gru 2016, o 09:12

Od razu szukaj drugiej turbiny bo tych podobno się nie regeneruje.Tzn.wydasz kasę a będzie lipa bo nie ma części i wkładają chińczyki.

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 17 gru 2016, o 14:04

Kolega z forum juz przerabiał temat i inni też , po regeneracji na zestawie chińczyku będzie pracować tylko w górnych obrotach ,
Jest duzo turbin używanych w cenach 400- 1000 zł , chyba trzeba ten czujnik gruszki zaprogramować.

Kamerką zobacz czy masz wszystkie klapy w kolektorze , jesli brakuje to nowy kolektor lub zaślepienie , zanim reszta klap udzkodzi resztę silnika

Ja mam ponad 200 tyś. I aż sie boję bo kolektor przed liftem , tylko że w trasie jeżdżone .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 17 gru 2016, o 18:56

Problem rozwiązany. Przestawiena cześć turbiny i ciegno gruszki miało mały ruch.ustawiona po starych śladach i jest jak potrzeba.moc wróciła chodzi jak rakieta. Ale jest drugi problem dpf czas regeneracji :( ma moc ale po jakimś czasie tryb awaryjny. Po resecie z kluczyka dalej jedzie

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 2657
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: IBZI » 17 gru 2016, o 21:21

Wypal DPF w trybie serwisowym. Procedura opisana na Forum. Może obejdzie się bez regeneracji.

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 17 gru 2016, o 23:44

Lub wypal DPF na autostradzie z tym w paliwie :
Obrazek

co było przyczyną ze sie przestawiło ?

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 17 gru 2016, o 23:57

Rura przykrecsna do turbiny jak był z przodu dotknięty przestawila się razem z turbina tzn przekrecia się. W sumie nawet nie przyszlo mi ti do gkiwy ze tak moze sie stac.Czyli wlać to do paliwa i jak na autostradzie wypalić?

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 18 gru 2016, o 00:38

Najlepiej na autostradę , jak wlaczy sie wypalanie , tempomat na 140 , 6 bieg i trzymaj tak nawet z 25 km. Może trwać proces.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”