--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy silnik CDTI
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Silnik wymieniony również na 130KM?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
- Auto: Insignia 131KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Brak mocy silnik CDTI
no tak, chciałem 160km ale ponoć za dużo roboty
wiec wsadzili taki jaki sam jak był
wiec wsadzili taki jaki sam jak był
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 19:22
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Leszno
Re: Brak mocy silnik CDTI
Witam u mnie sprawa wygląda tak od 2 tys do 3 tys ciągnie ładnie a od 3 tys do 4 tys już wolno i przy około 3.5 tys do 4 tys wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny , po wyłączeniu i włączeniu silnika jest OK . Motor 2.0 CDTI 160 KM
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Jakie błędy ci pokazuje ?
Być może masz nieszczelny dolot tak jak większość w takich przypadkach i przy wyższych obrotach dostaje za mało powietrza. Sprawdzałeś słynne rury dolotowe ?
Być może masz nieszczelny dolot tak jak większość w takich przypadkach i przy wyższych obrotach dostaje za mało powietrza. Sprawdzałeś słynne rury dolotowe ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 19:22
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Leszno
Re: Brak mocy silnik CDTI
Rur nie sprawdzałem jeszcze , zrobi się cieplej to to zbadam . Jak pierwszy raz mi się to zdarzyło to podjechałem do mechanika skasować ten komunikat to powiedział że było chyba przeładowanie nie pamiętam dokładnie . Skasował mi to nic nawet nie zapłaciłem i było OK myślałem ze to jednorazowe takie zdarzenie tym bardziej że zdarzyło mi się to na esce przy prędkości 190 km/h w bardzo upalny dzień . Potem sytuacje zaczęły się powtarzać przy gwałtownym przyspieszaniu . Do mechanika już nie jechałem auto generalnie chodzi żona użytkuje je na co dzień a ona nie kręci powyżej 3 tys .
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 lip 2020, o 17:11
- Auto: insignia 2.0cdt 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Limanowa
Re: Brak mocy silnik CDTI
Ja też mam ten problem myślałem że EGR bo klapka się scinala ale zaslepilem wyprogramowalem i znowu to samo 3500 tyś na rozgrzanym silniku i tryb awaryjny ale dziwne bo żadnego błędu nie wywala na desce zatrzymuje się wyłączam auto znowu odpalam wszystko w normie
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ustroń
Re: Brak mocy silnik CDTI
mój przypadek nagły spadek mocy
włączyłem i wyłączyłem i było ok
teraz już przy włączonym zapłonie już mam tryb awaryjny brak mocy silnik słaby
po podłączeniu komputera takie kody wyskoczyły
P0299 DOŁADOWANIE SILNIKA ZA NISKIE
NIECIĄGŁE
P0234 PRZEKROCZONE MAKSYMALNE CISNIENIE DOŁADOWANIA
NIECIAGŁE
P2263 STEROWANIE DOŁADOWANIA TURBOSPRĘZARKI
WYDAJNOŚC
NIECIAGŁE
P2263 STEROWANIE DOŁADOWANIA TURBOSPRĘZARKI
WYDAJNOSC
NIECIAGŁE
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE
Bardzo proszę o jakieś sugestie czy rzeczywiście mam wymienic moduł czy może szukac czegos innego
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
włączyłem i wyłączyłem i było ok
teraz już przy włączonym zapłonie już mam tryb awaryjny brak mocy silnik słaby
po podłączeniu komputera takie kody wyskoczyły
P0299 DOŁADOWANIE SILNIKA ZA NISKIE
NIECIĄGŁE
P0234 PRZEKROCZONE MAKSYMALNE CISNIENIE DOŁADOWANIA
NIECIAGŁE
P2263 STEROWANIE DOŁADOWANIA TURBOSPRĘZARKI
WYDAJNOŚC
NIECIAGŁE
P2263 STEROWANIE DOŁADOWANIA TURBOSPRĘZARKI
WYDAJNOSC
NIECIAGŁE
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE
Bardzo proszę o jakieś sugestie czy rzeczywiście mam wymienic moduł czy może szukac czegos innego
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Pierwsze co mi przyszło na myśl, bez specjalnego rozmyślania, to uszkodzony MAP sensor. Najpierw wypadałoby popatrzeć na jego wskazania, a w drugiej kolejności wymienić - a najlepiej najpierw podmienić na sprawny np. od jakiegoś kolegi
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ustroń
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ustroń
Re: Brak mocy silnik CDTI
i znowu wróciłem do punktu wyjściaszczotkov30 pisze: ↑13 lip 2020, o 20:36wyczysciłem MAP sensor i chwilowo pomogło zobaczymy jak długo .
wyczysciłem MAP sensor i nie mam pojecia co dalej co prawda nie wykasowałem błedu ale to chyba nie problem bo
auto naprawdę nabrało mocy super się zbierało ale po 50 km wróciłem do punktu wyjścia
podczas powrotu do domu 3 razy musiałem włączyć i wyłaczyc auto by móc jechać dalej
może czyszcząc MAP SENSOR po prostu lepiej go wymienić na nowy ?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Kierownice spalin w turbinie sie ruszaja bez oporów? Bo komp widzi nową pozycję startową turbiny (p003a) co znaczy długość skoku gruszki (sztangi) uległ zmianie i nie pokrywa się z wartością wyuczoną. Grzebane cos tam bylo? Jak nie to ja bym sprawdzil te kierownice, szczelnosc gruszki i przewodow podcisnienia,.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Przy okazji innego tematu na forum:
DTC P003A 00 Turbocharger Wastegate Solenoid Valve Control Performance
oraz:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p2263_set/
Czyli po głębszym rozmyślaniu można dojść do wniosku, że albo zaworek sterujący szlag trafił albo coś z turbiną.
DTC P003A 00 Turbocharger Wastegate Solenoid Valve Control Performance
oraz:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p2263_set/
Czyli po głębszym rozmyślaniu można dojść do wniosku, że albo zaworek sterujący szlag trafił albo coś z turbiną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ustroń
Re: Brak mocy silnik CDTI
no i własnie wracam do punktu wyjscia
wymieniony Map Sensor na nowy ale problem wrocił
pozostał kod
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE
Nigdy nic tam nie grzebałem nic nie robiłem bezawaryjnie do przebiegu 234 000 na dzien dzisiejszy
Pozostaje regeneracja turbiny ?
proszę o jakieś sensowne rady
dziękuje
wymieniony Map Sensor na nowy ale problem wrocił
pozostał kod
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE
Nigdy nic tam nie grzebałem nic nie robiłem bezawaryjnie do przebiegu 234 000 na dzien dzisiejszy
Pozostaje regeneracja turbiny ?
proszę o jakieś sensowne rady
dziękuje
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Rady? A po co skoro i tak nie czytasz.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Sprawdź podcisnienia czy nie masz nieszczelności. Kolejna sprawa do sprawdzenia sama gruszka oraz czujnik który się w niej znajduje. Turbina to już ostateczność najpierw posprawdzaj rzeczy proste i tanie. Zaworek z tego co kojarzę wywala inne błędy m.in przeladowanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ustroń
Re: Brak mocy silnik CDTI
sprawdziłem weżyki prowadzące do czujnika podcisnienia wszystko ok
Dodano po 13 minutach 7 sekundach:
co do gruszki odbija chodzi płynnie
Dodano po 16 minutach 48 sekundach:
P0234 PRZEKROCZONE MAKSYMALNE CISNIENIE DOŁADOWANIA
NIECIAGŁE
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE
takie kody mi zostały
Dodano po 13 minutach 7 sekundach:
co do gruszki odbija chodzi płynnie
Dodano po 16 minutach 48 sekundach:
P0234 PRZEKROCZONE MAKSYMALNE CISNIENIE DOŁADOWANIA
NIECIAGŁE
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE
takie kody mi zostały
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Wymieniłeś MAP sensor, to teraz może poczytaj mojego poprzedniego posta (parę wyżej) i spróbuj co Ci tam napisałem...
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Jak dla mnie zawór w gruszce, tylko kiedy był nie do kupienia osobno.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
- Auto: insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: ustroń
Re: Brak mocy silnik CDTI
jest do kupienia ale zazwyczaj tylko nowy i cena to 350-450 zł
a nowy regenerowane turbo kompletne 699-799 zł
więc sensu kupowania samej gruszki chyba nie ma ?
a nowy regenerowane turbo kompletne 699-799 zł
więc sensu kupowania samej gruszki chyba nie ma ?