--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Brak mocy silnik CDTI

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Rooff_ » 19 cze 2019, o 15:24

Silnik wymieniony również na 130KM?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Darek1988
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
Auto: Insignia 131KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Katowice

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Darek1988 » 20 cze 2019, o 07:41

no tak, chciałem 160km ale ponoć za dużo roboty
wiec wsadzili taki jaki sam jak był

bera
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 11 cze 2019, o 19:22
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Leszno

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: bera » 24 sty 2020, o 12:08

Witam u mnie sprawa wygląda tak od 2 tys do 3 tys ciągnie ładnie a od 3 tys do 4 tys już wolno i przy około 3.5 tys do 4 tys wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny , po wyłączeniu i włączeniu silnika jest OK . Motor 2.0 CDTI 160 KM

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: jar-231 » 24 sty 2020, o 12:13

Jakie błędy ci pokazuje ?
Być może masz nieszczelny dolot tak jak większość w takich przypadkach i przy wyższych obrotach dostaje za mało powietrza. Sprawdzałeś słynne rury dolotowe ?

bera
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 11 cze 2019, o 19:22
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Leszno

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: bera » 4 lut 2020, o 14:57

Rur nie sprawdzałem jeszcze , zrobi się cieplej to to zbadam . Jak pierwszy raz mi się to zdarzyło to podjechałem do mechanika skasować ten komunikat to powiedział że było chyba przeładowanie nie pamiętam dokładnie . Skasował mi to nic nawet nie zapłaciłem i było OK myślałem ze to jednorazowe takie zdarzenie tym bardziej że zdarzyło mi się to na esce przy prędkości 190 km/h w bardzo upalny dzień . Potem sytuacje zaczęły się powtarzać przy gwałtownym przyspieszaniu . Do mechanika już nie jechałem auto generalnie chodzi żona użytkuje je na co dzień a ona nie kręci powyżej 3 tys .

Piomar895519892015
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2020, o 17:11
Auto: insignia 2.0cdt 160
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Limanowa

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Piomar895519892015 » 11 lip 2020, o 06:15

Ja też mam ten problem myślałem że EGR bo klapka się scinala ale zaslepilem wyprogramowalem i znowu to samo 3500 tyś na rozgrzanym silniku i tryb awaryjny ale dziwne bo żadnego błędu nie wywala na desce zatrzymuje się wyłączam auto znowu odpalam wszystko w normie

szczotkov30
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
Auto: insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: ustroń

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: szczotkov30 » 13 lip 2020, o 18:07

mój przypadek nagły spadek mocy
włączyłem i wyłączyłem i było ok
teraz już przy włączonym zapłonie już mam tryb awaryjny brak mocy silnik słaby
po podłączeniu komputera takie kody wyskoczyły

P0299 DOŁADOWANIE SILNIKA ZA NISKIE
NIECIĄGŁE

P0234 PRZEKROCZONE MAKSYMALNE CISNIENIE DOŁADOWANIA
NIECIAGŁE

P2263 STEROWANIE DOŁADOWANIA TURBOSPRĘZARKI
WYDAJNOŚC
NIECIAGŁE

P2263 STEROWANIE DOŁADOWANIA TURBOSPRĘZARKI
WYDAJNOSC
NIECIAGŁE

P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE

Bardzo proszę o jakieś sugestie czy rzeczywiście mam wymienic moduł czy może szukac czegos innego
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Rooff_ » 13 lip 2020, o 18:12

Pierwsze co mi przyszło na myśl, bez specjalnego rozmyślania, to uszkodzony MAP sensor. Najpierw wypadałoby popatrzeć na jego wskazania, a w drugiej kolejności wymienić - a najlepiej najpierw podmienić na sprawny np. od jakiegoś kolegi ;)

szczotkov30
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
Auto: insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: ustroń

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: szczotkov30 » 13 lip 2020, o 20:36

wyczysciłem MAP sensor i chwilowo pomogło zobaczymy jak długo .

szczotkov30
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
Auto: insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: ustroń

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: szczotkov30 » 14 lip 2020, o 17:29

szczotkov30 pisze:
13 lip 2020, o 20:36
wyczysciłem MAP sensor i chwilowo pomogło zobaczymy jak długo .
i znowu wróciłem do punktu wyjścia
wyczysciłem MAP sensor i nie mam pojecia co dalej co prawda nie wykasowałem błedu ale to chyba nie problem bo
auto naprawdę nabrało mocy super się zbierało ale po 50 km wróciłem do punktu wyjścia

podczas powrotu do domu 3 razy musiałem włączyć i wyłaczyc auto by móc jechać dalej
może czyszcząc MAP SENSOR po prostu lepiej go wymienić na nowy ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Rooff_ » 14 lip 2020, o 17:54

A co Ci sugerowałem w moim poprzednim poście? :)

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Dan » 15 lip 2020, o 13:42

Kierownice spalin w turbinie sie ruszaja bez oporów? Bo komp widzi nową pozycję startową turbiny (p003a) co znaczy długość skoku gruszki (sztangi) uległ zmianie i nie pokrywa się z wartością wyuczoną. Grzebane cos tam bylo? Jak nie to ja bym sprawdzil te kierownice, szczelnosc gruszki i przewodow podcisnienia,.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Rooff_ » 15 lip 2020, o 16:07

Przy okazji innego tematu na forum:
DTC P003A 00 Turbocharger Wastegate Solenoid Valve Control Performance
oraz:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p2263_set/

Czyli po głębszym rozmyślaniu można dojść do wniosku, że albo zaworek sterujący szlag trafił albo coś z turbiną.

szczotkov30
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
Auto: insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: ustroń

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: szczotkov30 » 21 lip 2020, o 15:51

no i własnie wracam do punktu wyjscia
wymieniony Map Sensor na nowy ale problem wrocił
pozostał kod

P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE

Nigdy nic tam nie grzebałem nic nie robiłem bezawaryjnie do przebiegu 234 000 na dzien dzisiejszy
Pozostaje regeneracja turbiny ?
proszę o jakieś sensowne rady
dziękuje

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Dan » 21 lip 2020, o 18:12

Rady? A po co skoro i tak nie czytasz.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: bob_dg » 21 lip 2020, o 18:20

Sprawdź podcisnienia czy nie masz nieszczelności. Kolejna sprawa do sprawdzenia sama gruszka oraz czujnik który się w niej znajduje. Turbina to już ostateczność najpierw posprawdzaj rzeczy proste i tanie. Zaworek z tego co kojarzę wywala inne błędy m.in przeladowanie

szczotkov30
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
Auto: insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: ustroń

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: szczotkov30 » 21 lip 2020, o 18:24

sprawdziłem weżyki prowadzące do czujnika podcisnienia wszystko ok

Dodano po 13 minutach 7 sekundach:
co do gruszki odbija chodzi płynnie

Dodano po 16 minutach 48 sekundach:
P0234 PRZEKROCZONE MAKSYMALNE CISNIENIE DOŁADOWANIA
NIECIAGŁE
P003A NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM TURBOSPRĘŻARKI
NIECIAGŁE

takie kody mi zostały

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Rooff_ » 21 lip 2020, o 19:42

Wymieniłeś MAP sensor, to teraz może poczytaj mojego poprzedniego posta (parę wyżej) i spróbuj co Ci tam napisałem...

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: P405 » 21 lip 2020, o 19:48

Jak dla mnie zawór w gruszce, tylko kiedy był nie do kupienia osobno.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


szczotkov30
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2019, o 21:01
Auto: insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: ustroń

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: szczotkov30 » 22 lip 2020, o 04:56

jest do kupienia ale zazwyczaj tylko nowy i cena to 350-450 zł
a nowy regenerowane turbo kompletne 699-799 zł
więc sensu kupowania samej gruszki chyba nie ma ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”