--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 gru 2017, o 23:19
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Mnie również dopadła nieprzyjemność ze strony mojej Zafiry .. Przychodzę do auta, które stoi w blaszanym garażu po około tygodniu nieużytkowania, próbuję odpalić, wszystko zgasło, rozrusznik nie miał siły przekręcić, więc odpuściłem kręcenie rozrusznika, a tu nagle silnik odpala Od razu wyskoczył błąd awarii pojazdu - skontaktuj się z serwisem .. podłączyłem prostownik, silnik się podładował, przychodzę, odpalam silnik, znowu błąd .. ani torque ani sdprog nie wykrył żadnych błędów. Wyłączam silnik, włączam zapłon, i błąd już się nie pojawia
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, o 21:22 przez Mati2616, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 gru 2017, o 23:19
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Tyle że silnik chodził jakieś 30 sekund. W przypadku świec żarowych wymienione przeze mnie programy nie wykryją błędu ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Mogą nie wykryć, pobierz aplikację kolegi Ping, powinna pokazać błąd.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 gru 2017, o 23:19
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Pobrałem wspomnianą aplikację, ale niestety nie jest kompatybilna z moim adapterem .. w prawdzie kosztował nie dużo, ale wszystkie programy z nim się łączą łącznie z drugą aplikacją kolegi Ping (OPL DPF Monitor Lite) mimo że nie pokazuje żadnych danych .. W każdym bądź razie przychodzę do auta, włączam zapłon (silnik już dawno jest zimny) i zero błędów Mam nadzieję że tak już zostanie ..
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lip 2019, o 06:37
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Katowice
usterka pojazdu, tryb serwisowyc ciągły błąd
Hej
Niestety nie potrafiłam znaleźć odpowiedzi na moje pytanie i mam nadzieję, że może ktoś mi tu pomoże
Jestem posiadaczką insigni z 2009 roku, silnik 2.0, 160 km, disel. Miej więcej od początku czerwca auto przełącza się w tryb awaryjny, na wyświetlaczu komunikat: "usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem" i brak mocy za pierwszym razem wyskoczył problem z DPF-em. Został wyczyszczony (nie wypalony), auto przejechało ok 1000 km, ponowny komunikat: "usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem" i tryb awaryjny. Podłączenie do komputera - błędy z czujnikami od DPF-u. czujniki zostały wymienione, błędy skasowane a auto po ok 400 km znowu z trybem awaryjnym. Znowu pod komputer - mechanik stwierdził, że czujniki nie były ustawione. Przejechanie ok 200 km kolejny komunikat "usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem" , tym razem bez trybu awaryjnego. Na trasie wstąpiłam do stacji diagnostycznej, stwierdzono, że to problem z przepływomierzem skasowano błąd auto jeździło (błąd po ok 20 km znowu się pojawił, nie było trybu awaryjnego, ale przywieszał się jak miał ok 2 tys. obrotów). Błąd skasował się sam, ale po przejechaniu ok 40 km pojawił się znowu z trybem awaryjnym. Auto do domu wróciło na lawecie.
Aktualnie jest u mechanika, który zamówił nowy przepływomierz, jednak wymiana go nic nie pomogła, więc włożono stary.
Autko zakupiłam we wrześniu zeszłego roku i do czerwca nie było z nim problemów. Zaczęły się dopiero od momentu kiedy pogoda się polepszyła. Szukałam różnych informacji i zastanawiam się czy pogoda może mieć jakiś wpływ na takie pogorszenie się stanu samochodu (gdzieś tu na forum nawet znalazłam taka informację), ewentualnie zbliżający się przegląd - obecny kończy się w sierpniu, słaby akumulator (chociaż komputer nigdy nie wykazywał z nim błędu). Dodam też, że średnie spalanie samochodu to ok 9,5l (głównie jeżdżę po mieście, auto ma automatyczną skrzynię biegów). Czy ktoś już tutaj borykał się z podobnym problemem i ewentualnie jak go rozwiązał
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc
Niestety nie potrafiłam znaleźć odpowiedzi na moje pytanie i mam nadzieję, że może ktoś mi tu pomoże
Jestem posiadaczką insigni z 2009 roku, silnik 2.0, 160 km, disel. Miej więcej od początku czerwca auto przełącza się w tryb awaryjny, na wyświetlaczu komunikat: "usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem" i brak mocy za pierwszym razem wyskoczył problem z DPF-em. Został wyczyszczony (nie wypalony), auto przejechało ok 1000 km, ponowny komunikat: "usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem" i tryb awaryjny. Podłączenie do komputera - błędy z czujnikami od DPF-u. czujniki zostały wymienione, błędy skasowane a auto po ok 400 km znowu z trybem awaryjnym. Znowu pod komputer - mechanik stwierdził, że czujniki nie były ustawione. Przejechanie ok 200 km kolejny komunikat "usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem" , tym razem bez trybu awaryjnego. Na trasie wstąpiłam do stacji diagnostycznej, stwierdzono, że to problem z przepływomierzem skasowano błąd auto jeździło (błąd po ok 20 km znowu się pojawił, nie było trybu awaryjnego, ale przywieszał się jak miał ok 2 tys. obrotów). Błąd skasował się sam, ale po przejechaniu ok 40 km pojawił się znowu z trybem awaryjnym. Auto do domu wróciło na lawecie.
Aktualnie jest u mechanika, który zamówił nowy przepływomierz, jednak wymiana go nic nie pomogła, więc włożono stary.
Autko zakupiłam we wrześniu zeszłego roku i do czerwca nie było z nim problemów. Zaczęły się dopiero od momentu kiedy pogoda się polepszyła. Szukałam różnych informacji i zastanawiam się czy pogoda może mieć jakiś wpływ na takie pogorszenie się stanu samochodu (gdzieś tu na forum nawet znalazłam taka informację), ewentualnie zbliżający się przegląd - obecny kończy się w sierpniu, słaby akumulator (chociaż komputer nigdy nie wykazywał z nim błędu). Dodam też, że średnie spalanie samochodu to ok 9,5l (głównie jeżdżę po mieście, auto ma automatyczną skrzynię biegów). Czy ktoś już tutaj borykał się z podobnym problemem i ewentualnie jak go rozwiązał
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Rozumiem, że czujnik różnicy ciśnień został wymieniony?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Stawiam na egr. Niech mechanik odłączy wtyczkę i trzeba pojeździć . Jeżeli wszystko wróci do normy - wymienić lub tańsza i moim zdaniem lepsza opcja - wyprogramować.
Oczywiście przy odpiętej wtyczce nie przejmujemy się palącym checkiem.
Oczywiście przy odpiętej wtyczce nie przejmujemy się palącym checkiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lip 2019, o 06:37
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Katowice
Re: Awaria pojazdu..... tryb serwisowy
Różnicy ciśnień chyba nie. Czujnik ten, który został wymieniony znajduje się z przodu samochodu, i chyba miał coś związanego z emisja spalin. O bardziej rozsądnej godzinie zadzwonię do mechanika i się dokładnie podpytam Nie do końca się na tym znam, więc też nie chciałabym pomylić nazwy
Dodano po 3 godzinach 3 minutach 52 sekundach:
Jednak były wymienione czujniki różnicy ciśnień są zaadaptowane, niestety nie wymienił mi ich mój mechanik tylko całkowicie przypadkowy (byłam na wakacjach) i wymienił na zamienniki a nie oryginalne części. Do tego była dziura na intercoolerze. Mam nadzieję, że problem zniknie od poniedziałku będę testować czy problem udało się zażegnać na dobre dziękuję za odpowiedzi i dam znać czy autko będzie już w pełni sprawne
Dodano po 3 godzinach 3 minutach 52 sekundach:
Jednak były wymienione czujniki różnicy ciśnień są zaadaptowane, niestety nie wymienił mi ich mój mechanik tylko całkowicie przypadkowy (byłam na wakacjach) i wymienił na zamienniki a nie oryginalne części. Do tego była dziura na intercoolerze. Mam nadzieję, że problem zniknie od poniedziałku będę testować czy problem udało się zażegnać na dobre dziękuję za odpowiedzi i dam znać czy autko będzie już w pełni sprawne