--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: hubertus » 13 lip 2016, o 12:35

Klucz ma ciasno pasować na śrubę. Nie z jakimiś luzami. Najlepiej nasadowy lub oczkowy z sześciokątem nie ząbkami. Ktoś złapie zwykły płaski obemknie mu się raz czy drugi i problem gotowy. Jeśli widzimy, że śruba jest już zjechana. Nawet nie ma co próbować oczkowym sześciokątem. Najlepiej zaopatrzyć się wtedy w coś innego. Ot choćby z tych powyżej. Po prostu do tego trzeba mieć doświadczenie. Nie używa się tej zjechanej śruby z myślą, że następnym razem jakoś to będzie. Bo jak pisałem stal z aluminium wchodzi w reakcje i odkręcić jest potem trudno. A śruby nie są zmasakrowane od jazdy samochodem. Tylko ktoś wcześniej już taką wkręcił.

Gizd

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Gizd » 13 lip 2016, o 16:13

hubertus pisze:Trudno wymagać aby mechanik kręcił każdą śrubkę kluczem dynamometrycznym.
Lekarzowi tez odpuścisz 2 szwy z 4-ech, bo za długo trwa? A to dokładnie takie samo partactwo! Momentów dokręcenia nie wymyśla sie dla widzimisię tylko są właśnie po to żeby unikać takich sytuacji jak w tym temacie.
Przez takie niechlujstwo ludzie ściągają głowice, bo świeca za bardzo była dokręcona itp. Padające sprzęgła, łożyska po małych przebiegach to tez często zasługa tych matołów od których sie nie wymaga. Wtedy zaoszczędzisz na pewno. o:o

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: hubertus » 13 lip 2016, o 17:01

Oczywiście można sobie podyskutować. Tylko jaki to ma sens. Pisałem już dwa razy, że klucz dynamometryczny nic nie da w przypadku miski. Co do innych napraw to chyba jest jasne, że tak jak lekarz musi założyć określoną ilość szwów w określonym przypadku. Tak mechanik używa klucza dynamometrycznego w określonym przypadku. Zmieniając np rozrząd plastikową obudowę będziesz kluczem dynamometrycznym przykręcał a może nadkole? Są rzeczy, które doświadczony mechanik dokręca kluczem dynamometrycznym i są które dokręca z ręki. I dalsza dyskusja na ten temat jest bez sensu. MI czy np ojcu który jeździ bardzo dużo. nigdy nie zdarzyło się, aby coś odpadło, padło czy się urwało bo ktoś za mocno czy za słabo przykręcił. Więc chyba nie oszczędzam.

Kristofer02042006
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 27 mar 2016, o 20:03
Auto: Bartosz B
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Kristofer02042006 » 13 lip 2016, o 19:18

Dzięki za wszelkie info . Nie myślałem , że wywołam takim tematem aż taką dyskusję ale jak widać nawet warto o takie banały jak ja.

Dzięki.

PS: Jeżeli chodzi o tą nasadkę co kolega link podał to chyba musiałbym kupić nasadkę nr 13 a nie 24 :)

MichalNottingham
Forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Nottingham/Bytom

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: MichalNottingham » 14 lip 2016, o 17:55

Kolego dobrą firmą sprzedającą perfekcyjne narzędzia jest SNAP ON.Wszystkie moje narzędzia są tej firmy.Nie powiem bo to chyba najdroższe narzędzia jakie są dostępne na rynku.Ale naprzykład zestaw kluczy płaskich kosztował mnie 979£.I żadne narzędzie od klucza pładkiego do grzechotki czy innych mnie nie zawiodło.

SAFIK
Forumowicz
Posty: 351
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia Tourer 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: SAFIK » 22 paź 2016, o 22:06

Tak jak pisali przyspawać nakrętkę i po krzyku. Proponuję kupić nową śrubę + podkładka bo z nakrętką to wiocha. Rok temu kupowałem w ASO taki zestaw za ok. 60-65 zł. A przecinakiem to można sobie w głowę rąbnąć. Przecież to nie Syrenka.

Awatar użytkownika
zubek
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: zubek » 22 paź 2016, o 22:25

Wymieniać olej wysysarką. Więcej wyssie niż przy spuszczaniu i nie trzeba urywać śruby :D A jak nie to zmienić korek na lepszej jakości przy najbliższej okazji. Gadanie że młotek i przecinak jest zły nie ma sensu - pod tym względem insignia niczym się nie różni od syrenki. Problem występuje od 1.9 cdti więc GM mógłby się lepiej postarać.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Dan » 23 paź 2016, o 10:04

Ja tam przy najbliższej wymianie oleju wywalam korek i wstawiam szybkozłącze do spuszczania oleju.

Obrazek

Ma podwójne zabezpieczenie zawór kulkowy i nakrętkę metalową, czyli dopiero jak wepniemy wtyczkę do zaworu to zawór się otwiera i wszystko ładnie leci wężem do jakiegoś pojemnika na zużyty olej.

Wysłane z C64

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1464
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: rataj73 » 23 paź 2016, o 10:11

Bardzo dobre i sprawdzone rozwiązanie tylko nie spotkałem tak małego rozmiaru żeby pasował do osobówki. Ogólnie patent stosowany w maszynach gdzie jest hydraulika i szeroko w pojazdach wojskowych.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Dan » 23 paź 2016, o 15:34

Dokładnie, teraz to śruba (korek) spustowa przy tym wygląda jak jakieś januszowe rozwiązanie. Mniejsze rozmiary znalazłem w Google sa firmy która posiadają zawór z gwintem m18x1.5 czyli do nas. Na forach motocyklowych ten patent się pojawił już w 2012 roku no ale oni jednak częściej serwisują swoje maszyny.

Wysłane z C64

Awatar użytkownika
Snpp
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
Auto: Opel Insignia '09
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: DWR

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Snpp » 23 paź 2016, o 17:40

Miałem to samo, stary nr. Najrozsądniej byłoby dospawać nakrętkę na większy klucz.

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 794
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: marcin.1987 » 23 paź 2016, o 18:24

Jak znajdziesz odpowiednią szybkozłączkę to podziel się informacją. Chętnie skorzystam ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2167
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Zbyszek01 » 23 paź 2016, o 20:24

Dan pisze:Dokładnie, teraz to śruba (korek) spustowa przy tym wygląda jak jakieś januszowe rozwiązanie. Mniejsze rozmiary znalazłem w Google sa firmy która posiadają zawór z gwintem m18x1.5 czyli do nas. Na forach motocyklowych ten patent się pojawił już w 2012 roku no ale oni jednak częściej serwisują swoje maszyny.

Wysłane z C64
Jeżeli gwint który podałeś jest taki a nie inny to może coś podobnego podpasuje? http://www.bazarek.pl/produkt/2738664/s ... -x-15.html

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1464
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: rataj73 » 24 paź 2016, o 11:50

To jest złącze pneumatyczne, ale nie powinno mieć to większego znaczenia, jednak nie podejdze ze względu na swoją długość , wystawało by znacznie za obrys miski. Ogólnie realnie patrząc to taki patent nie przejdzie bo jeśli znalazło by się usrojstwo które nie będzie bardzo wystawać z miski to musiałoby wchodzić głęboko w miskę a więc duża część oleju nie spływała by z silnika. Można by zastosować zawór bardziej płaski ale wtedy musiałby mieć małą średnicę kulki a wtedy spuszczenie oleju trwało by z godzinę.
Rozwiązanie bardzo dobre tylko musiało by być zastosowane już na etapie projektowania miski olejowej.

gawelka156
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2018, o 21:56
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: gawelka156 » 26 sie 2018, o 22:21

mam otwory do miski lecz przeszkadza kolo zamachowe do wlozenia klucza.co zrobic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, o 23:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1464
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: rataj73 » 26 sie 2018, o 22:31

Pokręć kołem, są tam wcięcia na klucz.

gawelka156
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2018, o 21:56
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: gawelka156 » 31 sie 2018, o 22:03

ok wszystko ok ale tlumika sciągnac nie mogę urywam śruby łaczace 2 tlumiki jakiś pomysł na to???

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1464
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: rataj73 » 1 wrz 2018, o 05:36

Szlifierka kątowa :-)
Innej metody nie ma, tniesz i dajesz nowe śruby.
Ewentualnie odkręcasz tylko śruby od dpf a cały wydech zdejmujesz z wieszaków i dajesz do tyłu.

gawelka156
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2018, o 21:56
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: gawelka156 » 9 gru 2018, o 10:19

Niski poziom oleju silnik. -uzupełnij olej po uzyskaniu temperatury 80-90stopni czego wina ktoś podpowie

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2109
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż

Post autor: Rooff_ » 9 gru 2018, o 11:10

Ale dzieje się coś poza tym? Kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom? Co ile musisz dolewać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”