--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Głośna praca silnika jak jest ciepło

ODPOWIEDZ
angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: angel_dark666 » 23 kwie 2019, o 14:36

A zauważył ktoś dymienie powyżej tych 18 st? Jak np wciśnie się mocniej gaz.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 23 kwie 2019, o 22:51

dzamej pisze:
23 kwie 2019, o 14:22
Siemka, a czy mógłby ktoś napisać prostym językiem jak zamontować ten opornik i jaki dokładnie?

Nie jestem elektrykiem :(
Rezystor 8,2. Pierwsze sprawdzenie pokazało +15 stopni. Silnik pracuje idealnie, zero klekotów, ciągnie od samego dołu. Wręcz super. Przejechałem raptem 2km i nagle zmiana temperatury na minus 13 stopni, czyli sroga zima. Silnik dalej idzie jak trzeba, ale klima nawet na LO grzała zamiast chłodzić. Obroty trzymał na 1000 rpm.
Ustabilizuje się z czasem na +15 stopni i tak już zostanie.
Wpinasz zamiast czujnika temperatury, który jest obok przedniej rejestracji.

Dodano po 2 minutach 46 sekundach:
angel_dark666 pisze:
23 kwie 2019, o 14:36
A zauważył ktoś dymienie powyżej tych 18 st? Jak np wciśnie się mocniej gaz.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
U mnie nie dymi, ale to nie pocieszenie, bo czasem przy ruszaniu dławi się, obroty walą do zera na ułamek sekundy, jakby miał za chwilę zgasnąć. Nauczyłem się tak operować sprzęgłem, żeby zminimalizować te efekty, ale przecież nie o to chodzi...

Awatar użytkownika
Miechu76
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
Auto: Opel Insignia 2,0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Puławy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Miechu76 » 24 kwie 2019, o 19:01

Wracając do sprawy. Dzisiaj już miałem serdecznie dosyć. 21 stopni na termometrze. Dwa razy przy ruszaniu prawie zdechł mi silnik. Na wstecznym to samo. Musiałem ratować się wcisnieciem sprzęgła. Samochód zachowywał się jakbym nie potrafił ruszyć z miejsca, jakbym dopiero co kurs jazdy przechodził. Odniosłem wrażenie, że coś mu zakłóca przepływ paliwa, może powietrza i go momentalnie dławi. Wskazówka obrotów wtedy wali o zero, szaleje przez sekundę w zakresie 0-1000rpm i za chwilę wraca so normy. Wygląda to jak rysik od wykresu EKG... Ręce opadają...

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: dare50 » 24 kwie 2019, o 19:19

Wystarczy zaślepić EGR albo go wyprogramować , ja w zeszłym roku go zaślepiłem i jak ręką odjął

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: mazmarcin » 24 kwie 2019, o 19:37

Ciekawe, u mnie trzeci rok się robi ciepło i bez różnicy :D

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: dare50 » 24 kwie 2019, o 19:43

Sory ale Ty masz DTR-a w dodatku poliftowego

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: mazmarcin » 24 kwie 2019, o 19:46

Ale miałem przed nim 19dth w signumie i też nie było różnicy.
Dlatego piszę bo w kupie to już całe 8 lat z klakierami :lol:

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: jar-231 » 25 kwie 2019, o 09:25

dare50 pisze:
24 kwie 2019, o 19:19
Wystarczy zaślepić EGR albo go wyprogramować , ja w zeszłym roku go zaślepiłem i jak ręką odjął
Potwierdzam że to jedyny sposób na poprawę pracy i warunki jezdne tego silnika. Jednak to i tak nie będzie to samo co przy temperaturze 15 stopni. W tamtym roku katowaliśmy temat z niektórymi chłopakami i nie udało się do końca tego wyprowadzić. Ale po zaślepieniu jest nieżle. Gdzieś w programie jest jakaś zależność między temperaturą na zewnątrz a sterowaniem wtryskiwaczami oraz egr. Na razie w inny sposób tego nikt nie rozwiązał bo nawet ostatni dostępny soft nie daje poprawy.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Maverick_86 » 25 kwie 2019, o 13:17

Potwierdzam. Byłem też jedną z osób która katowała ten temat w zeszłym roku. 😁 Rezystor owszem niweluje głośna pracę silnika, ale niestety jego montaż niesie też pewne minusy do poczytania w tym wątku, więc finalnie u mnie jeździł tylko tydzień zamiast czujnika latem zeszłego roku. Obecnie od miesiąca mam wyprogramowany EGR i moim zdaniem to jest najlepszy sposób z obecnie znanych na poprawę kultury pracy tego silnika. 😀

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: angel_dark666 » 25 kwie 2019, o 15:32

Jak wpływa wywalenie egr na emisję spalin? Chodzi mi o test na jalowych obrotach, nie podczas jazdy

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


Benek1980
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Benek1980 » 16 maja 2019, o 22:03

Tomasz1990 pisze:
16 cze 2018, o 17:24
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/1545e0524b6f1b0e]Obrazek[/URL]
Witam mam pytanie ten rezystor 10 ohm ile ma miec wolt .

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: dare50 » 17 maja 2019, o 06:04

Od kiedy rezystory dobiera się pod napięcie ? ważna jest moc podawana w W , tu wystarczy minimalny jaki masz pod ręką , np.0.25 W , w sumie to na zdjęciu wygląda raczej jak kondensator :?: ;)

Benek1980
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Benek1980 » 17 maja 2019, o 06:39

Chciał bym zamówić z Allegro i jest tego sporo, może ktoś wyśle link ,wtedy dokładnie będę wiedział co zamówić. Dziękuję

Dodano po 10 minutach 3 sekundach:
Witam to chyba jest potencjometr .https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... witemShare czy taki może być.?

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: xul » 17 maja 2019, o 06:52

Moc rezystora dobierasz P=U^2/R. Jeżeli odkłada się na nim napięcie 12V i ma opór 10ohm, to prawie 15W potrzebujesz.

Benek1980
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Benek1980 » 17 maja 2019, o 09:34

Prosił bym o link jaki mam kupić bo nie znam sie akurat na tym jak to dobrać .😩

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: jar-231 » 17 maja 2019, o 15:43

https://allegro.pl/oferta/rezystor-wegl ... 7707293165
Ja miałem taki tylko ten jest 6,8 a musi być w granicach 8kohm.
Zwykły najprostszy.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: pawel_insignia » 30 maja 2019, o 12:49

dare50 pisze:
24 kwie 2019, o 19:19
Wystarczy zaślepić EGR albo go wyprogramować , ja w zeszłym roku go zaślepiłem i jak ręką odjął

Miechu76 pisze:
24 kwie 2019, o 19:01
Dzisiaj już miałem serdecznie dosyć. 21 stopni na termometrze. Dwa razy przy ruszaniu prawie zdechł mi silnik. Na wstecznym to samo. Musiałem ratować się wcisnieciem sprzęgła. Samochód zachowywał się jakbym nie potrafił ruszyć z miejsca, jakbym dopiero co kurs jazdy przechodził.
@Dare50 I tak i nie. Ja mam podobny problem jak kolega powyżej mimo zaślepionego EGR'a.
Zaślepiłem rok temu i faktycznie było ciutkę lepiej z ruszaniem, ale teraz jak jest ciepło to jest dramat, czasem ciężko dynamiczniej ruszyć, nie mówiąc już o ruszaniu pod górkę, zdarza się nawet że przyjaram sprzęgło :/.
Chyba czas pomyśleć o wyprogramowaniu tego ustrojstwa w piździec.

Imrahill
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Imrahill » 30 maja 2019, o 17:37

pawel_insignia pisze:
30 maja 2019, o 12:49
dare50 pisze:
24 kwie 2019, o 19:19
Wystarczy zaślepić EGR albo go wyprogramować , ja w zeszłym roku go zaślepiłem i jak ręką odjął

Miechu76 pisze:
24 kwie 2019, o 19:01
Dzisiaj już miałem serdecznie dosyć. 21 stopni na termometrze. Dwa razy przy ruszaniu prawie zdechł mi silnik. Na wstecznym to samo. Musiałem ratować się wcisnieciem sprzęgła. Samochód zachowywał się jakbym nie potrafił ruszyć z miejsca, jakbym dopiero co kurs jazdy przechodził.
@Dare50 I tak i nie. Ja mam podobny problem jak kolega powyżej mimo zaślepionego EGR'a.
Zaślepiłem rok temu i faktycznie było ciutkę lepiej z ruszaniem, ale teraz jak jest ciepło to jest dramat, czasem ciężko dynamiczniej ruszyć, nie mówiąc już o ruszaniu pod górkę, zdarza się nawet że przyjaram sprzęgło :/.
Chyba czas pomyśleć o wyprogramowaniu tego ustrojstwa w piździec.
Jakoś dziwnie to zrobiłeś, dałeś zaślepkę i auto nie wyrzuca Ci żadnych błędów? Zaślepkę montuje się dopiero po oszukaniu softu, żeby nie widział błędów, ponieważ mimo kompa i tak zostaje zamknięty tylko na 95% i część spalin nadal tam ucieka.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: Ping » 30 maja 2019, o 17:41

Jak jest zimno, poniżej 10 stC nie wywala błędów. Powyżej 15stC czasmi pojawia się check ale też sam znika przy następnym odpaleniu. W moim wypadku check nie wpływa na osiągi.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło

Post autor: dare50 » 30 maja 2019, o 17:50

Dokładnie jak pisze Przemek , w zeszłym roku całe lato jeździłem na zaślepionym i z początku błąd wywalał co jakiś czas a po pewnym czasie chyba miesiącu przestał całkowicie wywalać błąd , jedynie problem jaki zauważyłem to jeśli wywali błąd przed wypaleniem DPF około 80% to wypalenie nie następuje dopiero przy 90% , jeśli nie skasuje błędu ale to nie problem przy pomocy Apki Przemka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”