--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Głośna praca silnika jak jest ciepło
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
A zauważył ktoś dymienie powyżej tych 18 st? Jak np wciśnie się mocniej gaz.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Rezystor 8,2. Pierwsze sprawdzenie pokazało +15 stopni. Silnik pracuje idealnie, zero klekotów, ciągnie od samego dołu. Wręcz super. Przejechałem raptem 2km i nagle zmiana temperatury na minus 13 stopni, czyli sroga zima. Silnik dalej idzie jak trzeba, ale klima nawet na LO grzała zamiast chłodzić. Obroty trzymał na 1000 rpm.
Ustabilizuje się z czasem na +15 stopni i tak już zostanie.
Wpinasz zamiast czujnika temperatury, który jest obok przedniej rejestracji.
Dodano po 2 minutach 46 sekundach:
U mnie nie dymi, ale to nie pocieszenie, bo czasem przy ruszaniu dławi się, obroty walą do zera na ułamek sekundy, jakby miał za chwilę zgasnąć. Nauczyłem się tak operować sprzęgłem, żeby zminimalizować te efekty, ale przecież nie o to chodzi...angel_dark666 pisze: ↑23 kwie 2019, o 14:36A zauważył ktoś dymienie powyżej tych 18 st? Jak np wciśnie się mocniej gaz.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Wracając do sprawy. Dzisiaj już miałem serdecznie dosyć. 21 stopni na termometrze. Dwa razy przy ruszaniu prawie zdechł mi silnik. Na wstecznym to samo. Musiałem ratować się wcisnieciem sprzęgła. Samochód zachowywał się jakbym nie potrafił ruszyć z miejsca, jakbym dopiero co kurs jazdy przechodził. Odniosłem wrażenie, że coś mu zakłóca przepływ paliwa, może powietrza i go momentalnie dławi. Wskazówka obrotów wtedy wali o zero, szaleje przez sekundę w zakresie 0-1000rpm i za chwilę wraca so normy. Wygląda to jak rysik od wykresu EKG... Ręce opadają...
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Wystarczy zaślepić EGR albo go wyprogramować , ja w zeszłym roku go zaślepiłem i jak ręką odjął
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Ale miałem przed nim 19dth w signumie i też nie było różnicy.
Dlatego piszę bo w kupie to już całe 8 lat z klakierami
Dlatego piszę bo w kupie to już całe 8 lat z klakierami
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Potwierdzam że to jedyny sposób na poprawę pracy i warunki jezdne tego silnika. Jednak to i tak nie będzie to samo co przy temperaturze 15 stopni. W tamtym roku katowaliśmy temat z niektórymi chłopakami i nie udało się do końca tego wyprowadzić. Ale po zaślepieniu jest nieżle. Gdzieś w programie jest jakaś zależność między temperaturą na zewnątrz a sterowaniem wtryskiwaczami oraz egr. Na razie w inny sposób tego nikt nie rozwiązał bo nawet ostatni dostępny soft nie daje poprawy.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Potwierdzam. Byłem też jedną z osób która katowała ten temat w zeszłym roku. Rezystor owszem niweluje głośna pracę silnika, ale niestety jego montaż niesie też pewne minusy do poczytania w tym wątku, więc finalnie u mnie jeździł tylko tydzień zamiast czujnika latem zeszłego roku. Obecnie od miesiąca mam wyprogramowany EGR i moim zdaniem to jest najlepszy sposób z obecnie znanych na poprawę kultury pracy tego silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jak wpływa wywalenie egr na emisję spalin? Chodzi mi o test na jalowych obrotach, nie podczas jazdy
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
- Auto: 2.0 cdti 160km 2
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dębno Zach Pom
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Od kiedy rezystory dobiera się pod napięcie ? ważna jest moc podawana w W , tu wystarczy minimalny jaki masz pod ręką , np.0.25 W , w sumie to na zdjęciu wygląda raczej jak kondensator
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
- Auto: 2.0 cdti 160km 2
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dębno Zach Pom
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Chciał bym zamówić z Allegro i jest tego sporo, może ktoś wyśle link ,wtedy dokładnie będę wiedział co zamówić. Dziękuję
Dodano po 10 minutach 3 sekundach:
Witam to chyba jest potencjometr .https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... witemShare czy taki może być.?
Dodano po 10 minutach 3 sekundach:
Witam to chyba jest potencjometr .https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... witemShare czy taki może być.?
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Moc rezystora dobierasz P=U^2/R. Jeżeli odkłada się na nim napięcie 12V i ma opór 10ohm, to prawie 15W potrzebujesz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
- Auto: 2.0 cdti 160km 2
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dębno Zach Pom
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Prosił bym o link jaki mam kupić bo nie znam sie akurat na tym jak to dobrać .
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
https://allegro.pl/oferta/rezystor-wegl ... 7707293165
Ja miałem taki tylko ten jest 6,8 a musi być w granicach 8kohm.
Zwykły najprostszy.
Ja miałem taki tylko ten jest 6,8 a musi być w granicach 8kohm.
Zwykły najprostszy.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
@Dare50 I tak i nie. Ja mam podobny problem jak kolega powyżej mimo zaślepionego EGR'a.Miechu76 pisze: ↑24 kwie 2019, o 19:01Dzisiaj już miałem serdecznie dosyć. 21 stopni na termometrze. Dwa razy przy ruszaniu prawie zdechł mi silnik. Na wstecznym to samo. Musiałem ratować się wcisnieciem sprzęgła. Samochód zachowywał się jakbym nie potrafił ruszyć z miejsca, jakbym dopiero co kurs jazdy przechodził.
Zaślepiłem rok temu i faktycznie było ciutkę lepiej z ruszaniem, ale teraz jak jest ciepło to jest dramat, czasem ciężko dynamiczniej ruszyć, nie mówiąc już o ruszaniu pod górkę, zdarza się nawet że przyjaram sprzęgło :/.
Chyba czas pomyśleć o wyprogramowaniu tego ustrojstwa w piździec.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jakoś dziwnie to zrobiłeś, dałeś zaślepkę i auto nie wyrzuca Ci żadnych błędów? Zaślepkę montuje się dopiero po oszukaniu softu, żeby nie widział błędów, ponieważ mimo kompa i tak zostaje zamknięty tylko na 95% i część spalin nadal tam ucieka.pawel_insignia pisze: ↑30 maja 2019, o 12:49
@Dare50 I tak i nie. Ja mam podobny problem jak kolega powyżej mimo zaślepionego EGR'a.Miechu76 pisze: ↑24 kwie 2019, o 19:01Dzisiaj już miałem serdecznie dosyć. 21 stopni na termometrze. Dwa razy przy ruszaniu prawie zdechł mi silnik. Na wstecznym to samo. Musiałem ratować się wcisnieciem sprzęgła. Samochód zachowywał się jakbym nie potrafił ruszyć z miejsca, jakbym dopiero co kurs jazdy przechodził.
Zaślepiłem rok temu i faktycznie było ciutkę lepiej z ruszaniem, ale teraz jak jest ciepło to jest dramat, czasem ciężko dynamiczniej ruszyć, nie mówiąc już o ruszaniu pod górkę, zdarza się nawet że przyjaram sprzęgło :/.
Chyba czas pomyśleć o wyprogramowaniu tego ustrojstwa w piździec.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Jak jest zimno, poniżej 10 stC nie wywala błędów. Powyżej 15stC czasmi pojawia się check ale też sam znika przy następnym odpaleniu. W moim wypadku check nie wpływa na osiągi.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Głośna praca silnika jak jest ciepło
Dokładnie jak pisze Przemek , w zeszłym roku całe lato jeździłem na zaślepionym i z początku błąd wywalał co jakiś czas a po pewnym czasie chyba miesiącu przestał całkowicie wywalać błąd , jedynie problem jaki zauważyłem to jeśli wywali błąd przed wypaleniem DPF około 80% to wypalenie nie następuje dopiero przy 90% , jeśli nie skasuje błędu ale to nie problem przy pomocy Apki Przemka