--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wyciek oleju 2.0 CDTI
- rafalekjan
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 lis 2015, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
Wyciek oleju 2.0 CDTI
Witam,
parę dni temu zauważyłem krople oleju na ziemi w miejscu gdzie zazwyczaj parkuję auto. Przyjrzałem się sprawie i okazało się, że wyciek ten należy do mojej Isi i jest z prawej strony silnika.
Zrobiłem parę zdjęć i nagrałem film, żeby się temu przyjrzeć, ale niestety nic nie mogę się dopatrzeć.
Rzućcie okiem, może uda Wam się ustalić przyczynę problemu, która popsuła mi dzień...
Link do folderu ze zdjęciami oraz filmami:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
W razie problemu z odtworzeniem proszę o informację.
//@Administratorzy: Jeśli edytujecie tytuł posta, to róbcie to proszę tak, żeby był bardziej ukierunkowany na zawartość tematu. Pozdrawiam rafalekjan
parę dni temu zauważyłem krople oleju na ziemi w miejscu gdzie zazwyczaj parkuję auto. Przyjrzałem się sprawie i okazało się, że wyciek ten należy do mojej Isi i jest z prawej strony silnika.
Zrobiłem parę zdjęć i nagrałem film, żeby się temu przyjrzeć, ale niestety nic nie mogę się dopatrzeć.
Rzućcie okiem, może uda Wam się ustalić przyczynę problemu, która popsuła mi dzień...
Link do folderu ze zdjęciami oraz filmami:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
W razie problemu z odtworzeniem proszę o informację.
//@Administratorzy: Jeśli edytujecie tytuł posta, to róbcie to proszę tak, żeby był bardziej ukierunkowany na zawartość tematu. Pozdrawiam rafalekjan
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, o 18:59 przez rafalekjan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebuś
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
- Auto: Insignia ST EcoFLEX
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Czerwionka-Leszczyny
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Kapu, kapu. Wyciek oleju 2.0 CDTI
Dziwnie to wygląda... Zapocone co prawda jest ale chyba nie na tyle żeby aż kapało.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Kapu, kapu. Wyciek oleju 2.0 CDTI
Obudowa filra oleju, chłodniczka oleju i czujnik ciśnienia oleju bym sprawdził. W sensie oczyscił break cleanerem jakimś i obserwował z kąd leci.
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Kapu, kapu. Wyciek oleju 2.0 CDTI
Przy łożysku podtrzymujacym półoś jest rurka, do której chyba powinien byc podpięty jakiś wąż. Pewno z niej wydostaje się olej. przynajmniej tyle można wywnioskować z filmu.
Re: Kapu, kapu. Wyciek oleju 2.0 CDTI
Nie rurka tylko kranik przy wymianie oleju podpina sie wężyk by spuścić olej z obudowy filtra oleju,
Stawiam na chłodniczkę oleju
Chyba że wymieniałeś ostatnio olej i wylało sie z filtra gdzie tylko popadnie
Stawiam na chłodniczkę oleju
Chyba że wymieniałeś ostatnio olej i wylało sie z filtra gdzie tylko popadnie
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Kapu, kapu. Wyciek oleju 2.0 CDTI
Niestety musisz wjechać na kanał. Miałem podobnie, cały silnik zasyfiony, na szczęście nie kapało. Co wymieniłem:
- oring na czujniku poziomu oleju, niby banalna sprawa ale trzeba zdjąć miskę oleju,
- dodatkowo do wymiany uszczelka na chłodniczce oleju, niestety nie występuje osobno więc trzeba wymienić całą chłodniczkę, ja tego nie zrobiłem , mechanik poprawił uszczelkę silikonem i jakoś jest ok
- uszczelka bagnetu oleju
- uszczelka podstawy filtra oleju
- uszczelka smoka pompy oleju ( przy okazji ściągania miski)
- oring na czujniku poziomu oleju, niby banalna sprawa ale trzeba zdjąć miskę oleju,
- dodatkowo do wymiany uszczelka na chłodniczce oleju, niestety nie występuje osobno więc trzeba wymienić całą chłodniczkę, ja tego nie zrobiłem , mechanik poprawił uszczelkę silikonem i jakoś jest ok
- uszczelka bagnetu oleju
- uszczelka podstawy filtra oleju
- uszczelka smoka pompy oleju ( przy okazji ściągania miski)
- rafalekjan
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 lis 2015, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
Re: Kapu, kapu. Wyciek oleju 2.0 CDTI
Dzięki za podpowiedzi.
Po wjechaniu na kanał okazało się, że są dwie nieszczelności. Jedna na uszczelce podstawy filtra oleju, a druga co bardziej mnie martwi na uszczelniaczu wału..
Niestety z uwagi na brak czasu, naprawa będzie dopiero za dwa tygodnie.
Czy do tej pory mogę jeździć czy jest to nie wskazane?
Po wjechaniu na kanał okazało się, że są dwie nieszczelności. Jedna na uszczelce podstawy filtra oleju, a druga co bardziej mnie martwi na uszczelniaczu wału..
Niestety z uwagi na brak czasu, naprawa będzie dopiero za dwa tygodnie.
Czy do tej pory mogę jeździć czy jest to nie wskazane?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek olej
Jeśli ten wyciek z uszczelniacza wału nie brudzi paska rozrządu to można jeździć. Jeśli pasek jest w oleju to nie za dobrze.
- rafalekjan
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 lis 2015, o 17:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wrocław
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Witam,
przepraszam, że odpisuję z takim opóźnieniem, ale zaraz po wymianie wyjechałem za granicę i nie było czasu na nic.
Po dobraniu do rozrządu mogłem odetchnąć, bo przypuszczenia nieszczelności na zimmeringu wału okazały się nietrafione.
Nieszczelność była tylko i wyłącznie na chłodniczce oleju.
Koszt 80pln z ASO.
Dziękuję za pomoc!
przepraszam, że odpisuję z takim opóźnieniem, ale zaraz po wymianie wyjechałem za granicę i nie było czasu na nic.
Po dobraniu do rozrządu mogłem odetchnąć, bo przypuszczenia nieszczelności na zimmeringu wału okazały się nietrafione.
Nieszczelność była tylko i wyłącznie na chłodniczce oleju.
Koszt 80pln z ASO.
Dziękuję za pomoc!
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
- Auto: Insignia ST/MY2011
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Witam
Czy w aso dostanę bez problemu uszczelkę pod chłodniczkę oleju i pod podstawę filtra oleju?
Czy w aso dostanę bez problemu uszczelkę pod chłodniczkę oleju i pod podstawę filtra oleju?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Takie rzeczy powinni mieć od ręki. Natomiast najlepiej zadzwonić i po prostu się zapytać.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 06:51
- Auto: Insignia ST/MY2011
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
- Auto: Insignia 250KM 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
- _Michal_
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
- Auto: Insignia ST / 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: łódzkie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Niżej masz foto uszczelki między podstawą filtra, a chłodniczką oleju (znalezione w sieci):adamm83pl pisze:A czy ma ktoś jakieś zdjęcia jak wyglądają te uszczelki?
Jak widać ma mocno nieregularny kształt.
Potwierdzone infoWojtas92 pisze:Kiedyś pytałem w ASO o uszczelkę chłodnicy oleju i nie występuje osobno
Dzwoniłem w tej sprawie do ASO dosłownie tydzień temu. Problem cieknącej chłodniczki dotknął mnie bezpośrednio i musiałem ją wymienić. Na używaną Wyszło przypadkiem przy wymianie uszczelki smoka olejowego, w związku ze znanym większości komunikatem "Niskie ciśnienie oleju - wyłącz silnik". Póki co, jest git.
I tak:
- do benzyny 1.6 (A16XER) oraz 1.8 (Z18XER) uszczelka chłodnicy oleju, a właściwie zestaw uszczelek jest dostępny osobno. Znajdziesz na Alledrogo (GM 55354071, GM 55353319, GM 55353321, koszt ok. 120 PLN)
- do diesla - niestety tylko cały zestaw: podstawa filtra oleju + obudowa filtra + chłodniczka oleju (GM 55565958, GM 55578737, GM 55577034) + uszczelka.
Koszt ok. 1200 PLN - ewentualny rabat - do diesla możesz kupić osobno jedynie uszczelniacze do filtra oleju (2x oring, GM 55485373, koszt ok. 50 PLN). Ale to nie rozwiązuje problemu wycieku z połączenia podstawy i chłodniczki.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017, o 14:42 przez _Michal_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Musiałbyś namierzyć części wg fiatowskiej numeracji, albo mieć dostęp do nr VIN jakiegoś auta z tym silnikiem, bo najczęściej po nr VIN dobierają z katalogu części.
Ale pomysł jest dobry i wart sprawdzenia.
Ale pomysł jest dobry i wart sprawdzenia.
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 2.0 cdti
Witam.Przymierzam się do wymiany uszczelki pokrywy.Moje pytanie czy trzeba ściągać rozrząd aby ją zdjąć?Nie jestem pewien bo widziałem na zdjęciu że przez nią przechodzą wałki rozrządu.Akurat mi cieknie prosto na kolektor wydechowy.Na kolejny rzut idzie uszczelka tegoż kolektora bo czuję smród spalin w kabinie.Może się okazać że będzie on pęknięty bądz urwana jakaś szpilka co jest przypadłością również w Vectrach.Przy okazjii pójdą podkładki na wtryskach.Ale to wyjdzie w praniu.łącznik elastyczny zmieniony,podkładka między turbo a dpf także.Walczę z tym smrodem od dwóch miesięcy.Ktoś przede mną regenerował turbinę i czy tam czasem nie namieszał.Aż mnie głowa boli od takich partaczy.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
W cdti pokrywa zchodzi razem z wałkami więc rozrząd do rozpięcia. Podkladki pod wtryski też sobie od razu kup bo i tak wtryski bedziesz musiał wyciągać.
- grzess87
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 mar 2016, o 23:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Heilbronn
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Witam wszystkich mam problem z cieknącym olejem w okolicy filtra oleju w Insigni 2.0cdti. Olej zbiera się pod obudową filtra oleju . Czy może to być wina zle dokreconego, za mocno filtra tzn obudowy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Mogła pęknąć ta plastikowa część, może uszczelka źle założona. Może ktoś nie wyczyścił filtra po założeniu i wcale się nie sączy tylko po wymianie jest niedoczyszczone. Na początek wytrzyj do sucha i zobacz. Jak zapocenie wróci to do rozebrania. Nie rozbierzesz to się pewnie nie dowiesz co jest grane.