--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont silnika

ODPOWIEDZ
luki21

Re: Remont silnika

Post autor: luki21 » 1 cze 2016, o 11:04

Jestem na etapie remontu silnika. Powodem nie jest zatarcie silnika ale urwanie zaworu na pierwszym cylindrze w skutek prawdopodobnie zerwania rozrządu. Piszę prawdopodobnie bo popękany jest również jeden wałek rozrządu a tu opinie są sprzeczne. W konsekwencji stłuczony pierwszy cylinder, porysowana tuleja, i zniszczona głowica. Silnik już u szlifierza. Wymieniam tylko uszkodzone elementy. Tłok używka, tuleja będzie wstawiona nowa, Nowy komplet pierścieni Goetz, używany wtrysk, i komplet nowych uszczelek.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 1 cze 2016, o 15:24

Trochę to nie za bardzo. Jeden cylinder będzie miał inne ciśnienie. Niech ci to szlifierz ciaśniej spasuje. Używany tłok przy docieraniu z nową tuleją. Skutkuje tym, że nowa tuleja mająca ślady po honowaniu zbierze więcej materiału z używanego tłoka. Taka tuleja będzie działała na tłok jak papier ścierny. Nowy tłok tez ma takie ślady i oba elementy ścierają sobie wzajemnie te ślady po obróbce i zostaje pasowanie jak trzeba. To właśnie nazywamy docieraniem. Tutaj szorstka tuleja będzie bardziej działała na gładki używany tłok.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 1 cze 2016, o 16:45

panowie właśnie ściągnąłem miskę olejową, którą panewkę sprawdzić czy nie ma to znaczenia ?
i z jaką siłą dokręcić ?
z góry dzięki

Bodex

Re: Remont silnika

Post autor: Bodex » 1 cze 2016, o 17:23

A jaka była przyczyna zgonu ? Oring nie pęknięty ?

Do Adminów , może by zrobić jakąś listę tych padnietych i przyczynę zrobic jakąś statystykę ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 1 cze 2016, o 19:21

Z jaką siłą dokręcić to ci nie powiem. Ale sprawdź tą najdalej od pompy. Czyli najbliżej koła zamachowego. Sprawdź korbowodową, możesz też główną.

luki21

Re: Remont silnika

Post autor: luki21 » 1 cze 2016, o 21:46

Ciężka sprawa. Sam nie wiem co tu robić.

seki0481

Re: Remont silnika

Post autor: seki0481 » 1 cze 2016, o 22:36

mam pytanko z zakupionego silnika z 2014r muszą przełożyć przepustnicę bo jest inna i miskę olejową bo ta niema czujnika stanu oleju a starym jest czy to możliwe że w moim silniku starym 2009r jest taki czujnik i przepustnicę też muszą przełożyć czy chcą mię naciągnąc na kasę

-- 2 cze 2016, o 12:46 --

Mam pytanko nowy silnik odpalił i chodzi ładnie dzwonił do mnie kierownik z ASO i chyba chce mnie naciągnąć na kasę bo jak odpala to jest hałas i mówił mi że koło zamachowe jest nie te ale przy okazji kazałem zmienić dwumase i tam jest koło zamachowe żeby rozrusznik kręcił i chyba założyli dwumase taką jak była przy starym silniku a silnik nowy był po laif liwci z roku 2014r i tam jest chyba inne koło zamachowe i podał mi nr 2294001592 i teraz mają problem bo chyba nie mogą zdać tej części zna się ktoś na tym czy jak będzie inne koło to będzie chróbotało przy odpalaniu ja jeszcze tego nie słyszałem bo niema mnie n miejscu dopiero w sobotę będę

Bodex

Re: Remont silnika

Post autor: Bodex » 2 cze 2016, o 19:07

No jeśli jest inna średnica wieńca to bedzie i inny moduł zęba Bendixa rozrusznika .

Przecież to proste by zliczyć zęby gdy jest na wierzchu.

Swoją drogą ja tez w Espace przy zmianie dwumasy założyłem nowy rozrusznik.

A z tym nowym silnikiem nie było rozrusznika ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

seki0481

Re: Remont silnika

Post autor: seki0481 » 2 cze 2016, o 19:23

tak tylko że on chce chyba żebym to ja kupił drugom dwumase skoro nowa jest założona i nie jest od tego modelu to chyba proste demontuje i zakładają takom jak powina być jeżeli popełnił błąd a nie każe mi kupić drugą po ciul mi dwie nowe dwumasy i 4tyś w plecy

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: ICEMANIK » 3 cze 2016, o 18:18

Zaraz, zaraz. O ile wiem to są tylko dwa rodzaje w diesla różniące się wyglądem , chyba że start-stop ma inną. Temat dwumasy też przerabiałem u siebie, najpierw kupiłem nową dwumase w cenie używanej ale okazało się że mimo iż była w skrzyni F40 to była na silniku 130km. Byłem zmuszony ja sprzedać. Kupiłem od wersji 160km. Generalnie różnią się średnica sprzęgła przez co finalnie zewnętrzna powierzchnia dwumasy od strony zębów ma inną powierzchnię, wersja 130km ma dookoła płaska blachę a dwumas od mocniejszej jest tam profilowany i blachy nie ma. Wymiary zewnętrzne są takie same, więc prawdopodobnie nowsza wersja jest wzmocniona?

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 17 cze 2016, o 12:27

Panowie silnik w insigni jest fiata niech mnie ktoś naprostuje nie można z fiata wsadzić ? tzn. słupek a osprzęt z insigni ? :?

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: ICEMANIK » 17 cze 2016, o 20:45

Ale fiat miał chyba 1.9 a opel ma ten silnik rozwiercony do 2.0. Downswap? Na pewno się da skoro do motoru wkładają ludzie silniki od auta i odwrotnie. Podejrzewam że problemów montażowych będzie wiele.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 18 cze 2016, o 06:53

Fiat tez ma 2,0 w nowych modelach. 1,9 już dawno odszedł do historii. Silnik Fiata i Opla to niby to samo. Jednak czytałem gdzieś, że motor dla opla produkowany jest w Niemczech. Blok i głowica powinny być takie same.

seki0481

Re: Remont silnika

Post autor: seki0481 » 20 cze 2016, o 22:19

siemanko ins i gnia już zrobiona silnik chodzi super żadnego hałasu przy ruszaniu szkoda tylko wydanej kasy silnik 9tys dwumasa 2tys i robocizna 5tys razem 16tys za tom kasę wydaną za remont jezdził bym 2014 r ins moim zdaniem serwis powinien zwracać kasę za tą wadę tych silników moja ocena tego modelu to stylistyka wyposażenie wykończenia ok na 10 punktów ale silnik i przypadłość tej uszczelki i soft który nie pokazuje niskiego ciśnienia to szajs jak ten silnik w pasacie B6 tam też padają silniki ŁADNE AUTA I DIABEŁ POD MASKĄ ALE TERAZ JUŻ WIEM NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ pozdrawiam wszystkich którzy musieli wymieniać silnik
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, o 14:27 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Jest Opel INSIGNIA a nie "Insygnia"

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Remont silnika

Post autor: cz@rny » 25 cze 2016, o 09:19

Zwracam się do Was z pytaniem o
polecenie warsztatu na remont A20DTH 160
nie wiem czy brać nie wiadomy słupek lub cały (stan, przebieg itd)
może remont, ale gdzie?

Gizd

Re: Remont silnika

Post autor: Gizd » 25 cze 2016, o 10:16

Jeśli brać słupek lub silnik to tylko z jeżdżącego okazu, inaczej ryzyko.
Jakie to auto padło, chyba nie z 2015?
Zcipowane było?

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Remont silnika

Post autor: cz@rny » 25 cze 2016, o 10:25

Gizd pisze:edit
A20DTH 160km RM2010 279tKm
cipowane na 205km, ponad 150tKm na chipie
ślimak był zrobiony na 190tKm ale
złamany wałek rozrządu itd...

dlatego myślę o remoncie
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, o 15:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

seki0481

Re: Remont silnika

Post autor: seki0481 » 26 cze 2016, o 09:55

ja kolego kupiłem drugi silnik z osprzętem z ostatniej dekady 2014 r z przebieg 40tys i jestem zadowolony zakupu i robiłem w ASO i nie żałuję trochę drożej ale auto sprawdzone wymienione podzespoły które nie pasowały i na próbach przez tydzień i gwarancja przy takiej kasie wydanej lepiej mieć gwarancję. Słyszałem różne opowieści o tych słupkach jeden też kupił taki słupek z BYDGOSZCZY z allegro i po wymianie silnika pojezdził tylko 2tygodnie i znowu zatarty silnik

Awatar użytkownika
cz@rny
Użytkownik
Posty: 485
Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
Auto: INSIGNIA HB
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2017
Miasto: GDAŃSK

Re: Remont silnika

Post autor: cz@rny » 26 cze 2016, o 20:40

Masz rację zapewne ale skąd zdobyłeś taki motor?
Masz jakieś dojście zaufane?

Ten z Bydgoszczy się tak mocno odgraża na alle, że taki jest dobry :(
I co zrobił na 3 miesięcznej gwarancji "nowy" ?

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: ICEMANIK » 27 cze 2016, o 23:19

Ten z Bydgoszczy brał ode mnie stary słupek na regenerację, może to ten sam typ :o

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”