--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Rozrząd 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ADIX84
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 27 sie 2020, o 19:33
Auto: Insignia bi turbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pszów
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: ADIX84 » 20 wrz 2020, o 09:02

teethar83 pisze:
14 wrz 2020, o 10:14
Cześć, kilka dni temu moja Iśka, rocznik 2010, 220k przebiegu zaczęła stukać - na moje to było coś z panewkami. Pojechałem do zaufanego serwisu, rozebrali silnik i... wycenili naprawę na 6500zł. Okazało się, że rozrząd nie był wymieniany od nowego, pomimo, że informowano mnie przy zakupie (100k przebiegu) że był. 220k pociągnął - cud nad Wartą normalnie :D W każdym razie to prawdopodobnie było powodem stukania, ktorys element zaczął uderzać w pokrywę rozrządu - są na niej ślady. CZYLI, ŻE ROZRZĄD DO WYMIANY - to jasne!

Od właściciela serwisu, któremu dotychczas ufałem, dostałem taką oto listę jak na załączonym obrazku. Pytanie brzmi - czy naprawdę to wszystko koniecznie trzeba wymienić, żeby pozbyć się zanikającego stukania w silniku?!

https://drive.google.com/file/d/1PRVQD ... sp=sharing


Liczę na Waszą opinię czy przy założeniu, że auto dotychczas jeździło normalnie, bez żadnych niepokojących objawow - te wszystkie wymiany/ naprawy są konieczne? Będę wdzięczny za zaoszczędzenie mi choćby kilku złotych :)


Serdecznie pozdrawiam
Bartas
Jeśli ufasz temu mechanikowi i wiesz że cię nie oszuka to ja na twoim miejscu bym to wszystko robił. napisał wszystko co zauważył że trzeba wymienić. Fakt nie jest to mała suma ale chyba jest lepiej wszystko zrobić i potem cieszyć sie z jazdy. Do poprawy humoru ja teraz w serwisie BOSCH zostawiłem 8320zl za naprawie iski pozdro

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: spiryt4 » 20 wrz 2020, o 09:59

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
Rooff_ pisze:
20 wrz 2020, o 08:28
A pompa wody też? Bo to wygląda jakby pasek się powoli rozpuszczał od płynu.
Pompa cała żadnych ubytków płynu nie było . :(

lukaszop
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 13 sie 2020, o 19:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Polska
Postawił piwo: 13 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: lukaszop » 4 paź 2020, o 11:13

Cześć, zastanawiam się nad zakupem tego zestawu: https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-p ... 9014592099
Rozumiem, że lepiej było by zmienić na pompę HEPU? Poda ktoś numerację tej pompy? Insignia 2010 2.0 160 KM

Dragox25xev
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Dragox25xev » 8 lis 2020, o 22:47

Panowie mam pytanie jakiej firmy zakładacie zestawy rozrządów wraz z pompa?bo ostatnio widziałem zestaw oryginalny Fiata co do mojego silnika pasi A20DTE i nie wiem czy go kupic czy coś tańszego lepiej doradźcie pozdro

adrevir
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 21 gru 2018, o 17:48
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Płock
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: adrevir » 9 lis 2020, o 17:22

Mi spece od 2.0 cdti polecali tylko Bosch albo oem.

Awatar użytkownika
ADIX84
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 27 sie 2020, o 19:33
Auto: Insignia bi turbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pszów
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: ADIX84 » 9 lis 2020, o 17:46

Cały rozrząd plus pompa wody mam z BOSCH pozdro

Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka


kizior11
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: kizior11 » 9 lis 2020, o 18:08

Ja do Vectry kupowałem właśnie Fiatowski pasek mopar wzmacniany a pompa paraflu.

simon90
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 25 paź 2020, o 23:36
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Gliwice

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: simon90 » 9 lis 2020, o 18:29

Ja się przymierzam do wymiany rozrządu. Mam na oku ten zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 9443457316
W moim VW też stosowałem INA. Ciszyły się zazwyczaj dobrymi opiniami, więc chyba przy tej marce pozostanę.

Ziomall123
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 3 lut 2020, o 18:46
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Ziomall123 » 15 lis 2020, o 10:33

Witam,
przymierzam się do zakupu rozrządu. Proszę o poradę w kwestii zestawu:
https://ricambi.pl/rozrzad-z-pompa-wody ... p-233.html
czy
https://allegro.pl/oferta/kompletny-roz ... 9378278725

Skłaniam się z zakupem rozrządu z pierwszego linka. Proszę o podpowiedz. Insignia 2.0cdti A20DTH 163KM

kizior11
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: kizior11 » 15 lis 2020, o 11:02

Ja montowałem taki fiatowski do vectry, żadnych problemów.

Dragox25xev
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Dragox25xev » 20 lis 2020, o 09:59

Kolego a ten rozrzad z linka będzie pasować do A20DTE?

Dodano po 49 minutach 20 sekundach:
Chodzi o ori fiata

Dragox25xev
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Dragox25xev » 24 lis 2020, o 22:39

Panowie pomóżcie bo pilnie musze rozrzad kupic do insigni A20DTE mogę mieć org fiata o nr 71771579 czy będzie on taki sam jak ori GM 95507810 ??

kizior11
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: kizior11 » 25 lis 2020, o 08:00

Jak wejdziesz w sklep po wpisaniu numeru tam masz pasujące auta lub zadzwoń do sklepu sprawdzą.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: jotef » 25 lis 2020, o 08:28

Dragox25xev pisze:
20 lis 2020, o 10:49
Kolego a ten rozrzad z linka będzie pasować do A20DTE?

Dodano po 49 minutach 20 sekundach:
Chodzi o ori fiata
ja zakładałem do a20dte fiatowski zestaw :

Obrazek

Oryginalny komplet rozrządu FIAT
Numer zestawu: 71771579

W skład kompletu wchodzą:
1. pasek rozrządu - ilość zębów 199; szerokość 24mm
2. rolka napinająca
3. rolka prowadząca
4. pompa wody

Dragox25xev
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Dragox25xev » 25 lis 2020, o 12:53

jotef pisze:
25 lis 2020, o 08:28
...
o wielkie dzięki kolego ,pytam bo mogę mieć taki rozrzsd za 660zl z serwisu;)jakościowo napewno lepszy jsk zamienniki
Ostatnio zmieniony 25 lis 2020, o 22:15 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: jotef » 25 lis 2020, o 17:52

ale w ASO, to chyba sama pompa wody z 500 pln’ów kosztuje ...

Dragox25xev
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Dragox25xev » 25 lis 2020, o 22:46

Pompe wody gm mogę mieć za 300xl a rozrzad za 500zl czyli 800zl za wszystko a fiata z aso fiata za 660zl

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Rozrzad GM a fiat to ponoc to samo a różnica w cenie jest tylko

Dodano po 20 minutach 16 sekundach:
Aaa jeszcze jedno czy do wymiany rozrzadu potrzebę są nowe śruby,??bo fist w zestawie nie ma a gm tak

Qba85
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KONOPNICA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Qba85 » 29 lis 2020, o 23:09

Panowie we wtorek prowadzę auto na rozrząd, silnik 2.0CDTi A20DT 131KM, zastanawiam się nad wyborem jakiej marki rozrząd wybrać. myślałem o kompletnym razem z pompą wody z INA. A może lepszy jest Bosch? Czy sa jakieś wzmocnione paski / zestawy? Czy na coś jeszcze przy okazji zwrócić uwagę / wymienić? Oczywiście będzie nowy płyn.

arek810316
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: arek810316 » 30 lis 2020, o 06:33

Wzmacniany pasek ma Dayco jak na pierwszy montaż.

rino87
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 15 paź 2019, o 19:32
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Wwa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: rino87 » 3 gru 2020, o 08:29

Witam,
Posiadam Insignię 2.0 CDTI polift 2016r 170PS i prawdopodobnie koło pasowe uległo awarii (rusza się na boki). Po zdjęciu osłonki tak stwierdzili mechanicy.. Cały zestaw rozrządu był wymieniany w ASO 60 tys temu. Myslicie, że jest szans ubiegania się o pokrycie strat przez Opla. Nie widziałem nigdy oryginalnego rozrządu wymienianego w komplecie przez ASO, który posypał się po 60 tys. Zrozumiałbym jeśli byłby to zamiennik wymieniane w stodole na własną rękę ale części były oryginalne.. Wiem, że ASO będzie miało 1000 powodów aby to olać ale zawsze zostaje UOKiK i pismo do Niemiec. Pytanie czy coś mogło stać się w silniku?? Pasek i napinacze niby w całości więc jest szansa, że obejdzie się bez remontu silnika ale jestem gotów na najgorsze. Czy ktoś z Was miał może podobną sytuację? Będę wdzięczny za każdą pomoc :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”