--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewki

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: gongi » 30 kwie 2016, o 18:01

Tak więc po miesiącu dopiero sprawa została zamknięta, auto jest, chodzi, aktualnie docieram silnik, wygląda że wszystko jest ok.

Jakie końcowe koszty i co przy okazji robione?

Remont silnika:

części:

uszczelka głowicy 185
komplet głowicy uszczelki 450
uszczelka bloku 52
uszczelniacz wału 170
pierścienie 120x4 - 480
panewki korbowodowe - 250
panewki główne - 230
panewki oporowe - 45
śruby 110

razem 1967

szlif wału 300
blok mostki osiowanie 500
płaszczyzna bloku 80
polerowanie cylindrów 100
głowica 450
korbowód 280
rozebranie i złożenie 1200

razem 2910

czyli remont silnika 4900 zł

Co było trzeba jeszcze zrobić i koszty mechanika:

Pompa olejowa 1250
Rozrząd 610
Regeneracja czterech wtryskiwaczy 1650
Filtr oleju 91
Uszczelka pompy oleju 63
Olej 185
Płyn chłodzący 45
Klimatyzacja 100zł (to akurat dodatkowo, odgrzybianie/nabicie)
Filtr powietrza 48
Pasek klinowy 69
Rolka paska 50
Uszczelka podstawy 38

Naprawa 700

Razem: 4896zł


Tak więc łączny koszt 9800zł.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: P405 » 30 kwie 2016, o 18:26

To teraz zostaje tylko parę lat pojeździć.

Xperia Z3

Gizd

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Gizd » 30 kwie 2016, o 18:45

Dzięki gongi za info.
Czyli regeneracja silnika wychodzi okolo 4tys.
Usilnie szukam automatu a jest jeden z padniętym silnikiem, wiec sprawa mnie bardzo interesuje ale widzę, ze musze jeszcze trochę gościa urobić na cenie żeby nie wtopić finansowo.
Albo szukać słupka na wymianę? Co sadzicie?
Malo słychać żeby padały MY od 2011, najczęściej 08-10. Te nowsze przecież tez już maja przebiegi. Moze sie cos zmieniło, może faktycznie było jeszcze cos w blokach popaprane.

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: gongi » 1 maja 2016, o 00:53

P405 pisze:To teraz zostaje tylko parę lat pojeździć.

Xperia Z3
No mam taką nadzieję, ale dzisiaj znowu kolejna usterka, mikrostyk klapy bagażnika... kiedy to się skończy...

klimatolog
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: klimatolog » 1 maja 2016, o 14:36

polecam ebay nowy silnik za 3000 e :)

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Silv3r » 2 maja 2016, o 09:20

3,000 € = ~ =13,223.4 PLN
Prawdziwa okazja...

Bodex

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Bodex » 2 maja 2016, o 16:07

Można jeszcze dolać LM Ceratec trochę chroni metal przed zatarciem jesli chwilowo dojdzie do kontaktu czopa wału z panewką , zmniejsza tez tarcie wewnętrzne silnika , poprawia wydajność pompy oleju , wycisza silnik .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Dan » 2 maja 2016, o 19:20

Ceratec nie działa, wiem bo stosowałem, a silnik i tak się zatarł.

Wysłane przez tapatalk

Gizd

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Gizd » 3 maja 2016, o 06:18

Może i działa, tylko cudów nie sprawia. Wlałem do skrzyni i tez nic nie pomogło. Ale okazało sie, ze problem był w sprzęgle, wiec jakby nie mógł. :D

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: P405 » 3 maja 2016, o 08:19

Ciekawsze, przynajmniej z opisów są środki xado.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Dan » 3 maja 2016, o 11:12

Ja tam chyba wrócę do ceramizera, próbowałem na vb ktora miała z 500tkm pewnie, z pomiarami sprężania przed i po i widzialem że zadziałało bo przed mialem 14-12-12-14 a po zalaniu i 4000km 14 bar na wszystkicj

Wysłane przez tapatalk

Gizd

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Gizd » 3 maja 2016, o 12:51

Ceratec, ceramizer to wszystko to samo. Tyle, ze LM będzie najdroższe. To nie są jakieś niesamowite wymyślone technologie tylko proste związki chemiczne znane już co najmniej od ho,hooo.

Bodex

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Bodex » 3 maja 2016, o 12:54

Ja teraz wymieniałem olej LM Top Tex 4600 i Ceratec , lepiej i ciszej ten motor się kręci i mocniej zbiera . Nie zrobiłem płukanki i nie zrobię , bo jestem świadomy że część oleju zostaje w wale korbowym i pompie i zostanie tam płukanka .

Jeszcze jest Militec motor live

Tylko problem z dostępem orginału , bo jest dużo patenciaków ..

Wysłane z ..

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: gongi » 8 maja 2016, o 19:35

Mam pytanie, czy silnik po takim remoncie na docieraniu może brać trochę oleju? Dzisiaj po około 1500km na tym nowym silniku komunikat, że niski poziom oleju i z bagnetu tak 1/3 zeszła.

Bodex

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Bodex » 8 maja 2016, o 19:40

Jeśli pierścienie tłoki były nowe to będzie brał aż wyszlifuje gładź

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

luki21

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: luki21 » 8 maja 2016, o 20:23

U mnie wczoraj padł silnik A20DTC podczas jazdy szarpnięcie i zgasł zostawiając po sobie komunikat awaria pojazdu....! Po otwarciu maski widać było że spadł pasek PK więc pomyślałem, że może nie miał ładowania i mi zgasł. Założyłem pasek ale auto nie odpalało. Więc pod komputer okazało się że pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Więc szybki demontaż osłony rozrządu i łzy w oczach - pasek zerwany i skrzywione koło napędu wałka rozrządu. Całą niedzielę główkuje co robić. Na necie ciężko z częściami do mojego silnika.

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 470
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: konikkr » 8 maja 2016, o 21:11

Glowica do regeneracji ale powina też pasować z innego modelu serii a20dt.

Wysłane z mojego Samszunga

luki21

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: luki21 » 8 maja 2016, o 21:20

Chciałem kupić głowicę z demontażu kompletną. Wertuję internet i dużo osób twierdzi że 130Km to ten sam silnik np. A20DTJ. Może nie będzie tak strasznie? Okaże się jak zdejmie się głowicę. A co sądzicie o tłokach? Mogły ucierpieć?

Bodex

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Bodex » 8 maja 2016, o 21:45

Luki21 szczerze współczuję, w innym poście czytałem że silnik i sa bezkolizyjne, a jeśli już to urywa koniki , A silnik ocaleje.

Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz .

Pytanie czemu się zerwał ?

Raz mi w Lanci zerwał się pasek wewnętrzny od wałka wyważającego i zgięło ośkę od rolki , no ale ona piszczała już jakiś czas i był mróz -10 .

Czy zmieniłeś rozrząd z kpl. Napinacze i pompą ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

luki21

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: luki21 » 9 maja 2016, o 06:14

Rozrząd był zmieniony przy 150 tyś. Teraz mam 220 więc powinien dociągnąć do 300. Ja myślę że to nie pasek zerwał się pierwszy a raczej zatarł się bądź pękł wałek rozrządu (ten napędzany bezpośrednio paskiem). On stanął i wówczas koła silnika wyrwało zęby na pasku (nie ma zębów na odcinku około 15cm) i pasek pękł. Koło wałka jest mocno skrzywione tak jakby było urwane zaraz za osadzeniem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”