--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewki
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Tak więc po miesiącu dopiero sprawa została zamknięta, auto jest, chodzi, aktualnie docieram silnik, wygląda że wszystko jest ok.
Jakie końcowe koszty i co przy okazji robione?
Remont silnika:
części:
uszczelka głowicy 185
komplet głowicy uszczelki 450
uszczelka bloku 52
uszczelniacz wału 170
pierścienie 120x4 - 480
panewki korbowodowe - 250
panewki główne - 230
panewki oporowe - 45
śruby 110
razem 1967
szlif wału 300
blok mostki osiowanie 500
płaszczyzna bloku 80
polerowanie cylindrów 100
głowica 450
korbowód 280
rozebranie i złożenie 1200
razem 2910
czyli remont silnika 4900 zł
Co było trzeba jeszcze zrobić i koszty mechanika:
Pompa olejowa 1250
Rozrząd 610
Regeneracja czterech wtryskiwaczy 1650
Filtr oleju 91
Uszczelka pompy oleju 63
Olej 185
Płyn chłodzący 45
Klimatyzacja 100zł (to akurat dodatkowo, odgrzybianie/nabicie)
Filtr powietrza 48
Pasek klinowy 69
Rolka paska 50
Uszczelka podstawy 38
Naprawa 700
Razem: 4896zł
Tak więc łączny koszt 9800zł.
Jakie końcowe koszty i co przy okazji robione?
Remont silnika:
części:
uszczelka głowicy 185
komplet głowicy uszczelki 450
uszczelka bloku 52
uszczelniacz wału 170
pierścienie 120x4 - 480
panewki korbowodowe - 250
panewki główne - 230
panewki oporowe - 45
śruby 110
razem 1967
szlif wału 300
blok mostki osiowanie 500
płaszczyzna bloku 80
polerowanie cylindrów 100
głowica 450
korbowód 280
rozebranie i złożenie 1200
razem 2910
czyli remont silnika 4900 zł
Co było trzeba jeszcze zrobić i koszty mechanika:
Pompa olejowa 1250
Rozrząd 610
Regeneracja czterech wtryskiwaczy 1650
Filtr oleju 91
Uszczelka pompy oleju 63
Olej 185
Płyn chłodzący 45
Klimatyzacja 100zł (to akurat dodatkowo, odgrzybianie/nabicie)
Filtr powietrza 48
Pasek klinowy 69
Rolka paska 50
Uszczelka podstawy 38
Naprawa 700
Razem: 4896zł
Tak więc łączny koszt 9800zł.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
To teraz zostaje tylko parę lat pojeździć.
Xperia Z3
Xperia Z3
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Dzięki gongi za info.
Czyli regeneracja silnika wychodzi okolo 4tys.
Usilnie szukam automatu a jest jeden z padniętym silnikiem, wiec sprawa mnie bardzo interesuje ale widzę, ze musze jeszcze trochę gościa urobić na cenie żeby nie wtopić finansowo.
Albo szukać słupka na wymianę? Co sadzicie?
Malo słychać żeby padały MY od 2011, najczęściej 08-10. Te nowsze przecież tez już maja przebiegi. Moze sie cos zmieniło, może faktycznie było jeszcze cos w blokach popaprane.
Czyli regeneracja silnika wychodzi okolo 4tys.
Usilnie szukam automatu a jest jeden z padniętym silnikiem, wiec sprawa mnie bardzo interesuje ale widzę, ze musze jeszcze trochę gościa urobić na cenie żeby nie wtopić finansowo.
Albo szukać słupka na wymianę? Co sadzicie?
Malo słychać żeby padały MY od 2011, najczęściej 08-10. Te nowsze przecież tez już maja przebiegi. Moze sie cos zmieniło, może faktycznie było jeszcze cos w blokach popaprane.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
No mam taką nadzieję, ale dzisiaj znowu kolejna usterka, mikrostyk klapy bagażnika... kiedy to się skończy...P405 pisze:To teraz zostaje tylko parę lat pojeździć.
Xperia Z3
-
- Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
3,000 € = ~ =13,223.4 PLN
Prawdziwa okazja...
Prawdziwa okazja...
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Można jeszcze dolać LM Ceratec trochę chroni metal przed zatarciem jesli chwilowo dojdzie do kontaktu czopa wału z panewką , zmniejsza tez tarcie wewnętrzne silnika , poprawia wydajność pompy oleju , wycisza silnik .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Ceratec nie działa, wiem bo stosowałem, a silnik i tak się zatarł.
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Może i działa, tylko cudów nie sprawia. Wlałem do skrzyni i tez nic nie pomogło. Ale okazało sie, ze problem był w sprzęgle, wiec jakby nie mógł.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Ciekawsze, przynajmniej z opisów są środki xado.
Xperia Z3
Xperia Z3
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Ja tam chyba wrócę do ceramizera, próbowałem na vb ktora miała z 500tkm pewnie, z pomiarami sprężania przed i po i widzialem że zadziałało bo przed mialem 14-12-12-14 a po zalaniu i 4000km 14 bar na wszystkicj
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Ceratec, ceramizer to wszystko to samo. Tyle, ze LM będzie najdroższe. To nie są jakieś niesamowite wymyślone technologie tylko proste związki chemiczne znane już co najmniej od ho,hooo.
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Ja teraz wymieniałem olej LM Top Tex 4600 i Ceratec , lepiej i ciszej ten motor się kręci i mocniej zbiera . Nie zrobiłem płukanki i nie zrobię , bo jestem świadomy że część oleju zostaje w wale korbowym i pompie i zostanie tam płukanka .
Jeszcze jest Militec motor live
Tylko problem z dostępem orginału , bo jest dużo patenciaków ..
Wysłane z ..
Jeszcze jest Militec motor live
Tylko problem z dostępem orginału , bo jest dużo patenciaków ..
Wysłane z ..
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Mam pytanie, czy silnik po takim remoncie na docieraniu może brać trochę oleju? Dzisiaj po około 1500km na tym nowym silniku komunikat, że niski poziom oleju i z bagnetu tak 1/3 zeszła.
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Jeśli pierścienie tłoki były nowe to będzie brał aż wyszlifuje gładź
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
U mnie wczoraj padł silnik A20DTC podczas jazdy szarpnięcie i zgasł zostawiając po sobie komunikat awaria pojazdu....! Po otwarciu maski widać było że spadł pasek PK więc pomyślałem, że może nie miał ładowania i mi zgasł. Założyłem pasek ale auto nie odpalało. Więc pod komputer okazało się że pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Więc szybki demontaż osłony rozrządu i łzy w oczach - pasek zerwany i skrzywione koło napędu wałka rozrządu. Całą niedzielę główkuje co robić. Na necie ciężko z częściami do mojego silnika.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Glowica do regeneracji ale powina też pasować z innego modelu serii a20dt.
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Chciałem kupić głowicę z demontażu kompletną. Wertuję internet i dużo osób twierdzi że 130Km to ten sam silnik np. A20DTJ. Może nie będzie tak strasznie? Okaże się jak zdejmie się głowicę. A co sądzicie o tłokach? Mogły ucierpieć?
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Luki21 szczerze współczuję, w innym poście czytałem że silnik i sa bezkolizyjne, a jeśli już to urywa koniki , A silnik ocaleje.
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz .
Pytanie czemu się zerwał ?
Raz mi w Lanci zerwał się pasek wewnętrzny od wałka wyważającego i zgięło ośkę od rolki , no ale ona piszczała już jakiś czas i był mróz -10 .
Czy zmieniłeś rozrząd z kpl. Napinacze i pompą ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz .
Pytanie czemu się zerwał ?
Raz mi w Lanci zerwał się pasek wewnętrzny od wałka wyważającego i zgięło ośkę od rolki , no ale ona piszczała już jakiś czas i był mróz -10 .
Czy zmieniłeś rozrząd z kpl. Napinacze i pompą ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Rozrząd był zmieniony przy 150 tyś. Teraz mam 220 więc powinien dociągnąć do 300. Ja myślę że to nie pasek zerwał się pierwszy a raczej zatarł się bądź pękł wałek rozrządu (ten napędzany bezpośrednio paskiem). On stanął i wówczas koła silnika wyrwało zęby na pasku (nie ma zębów na odcinku około 15cm) i pasek pękł. Koło wałka jest mocno skrzywione tak jakby było urwane zaraz za osadzeniem.