--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewki

ODPOWIEDZ
gongi
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewki

Post autor: gongi » 28 mar 2016, o 13:55

Taki przykry prezent na drugi dzień świąt zdarzył się bratu na A2 (razem użytkujemy to auto) :( aktualnie auto jest na lawecie assistance i wraca do domu (od razu do mechanika). Co się stało? Jechał autostradą około 160km/h, magle niskie ciśnienie oleju i tryb awaryjny, brak mocy, silnik zaczął klekotać. Zatrzymał się na pasie awaryjnym i dzwonił po lawetę. Wiem jeszcze tyle, że silnik aktualnie idzie odpalić, ale klekocze. Stan auta? Przebieg 196tys (100% oryginalny, auto cały czas w rodzinie), olej wcześniej wymieniany co 30tys, ale teraz był wymieniany na 170tys i 187tys, zawsze z filtrami, na początku stycznia zrobiony jeszcze ten oring (komunikat przy mrozie niskie ciśnienie oleju) i po tej wymianie zrobiliśmy 9tys km do dzisiejszego incydentu. W aucie zaczynał hałasować dwumas, powoli szykowaliśmy się do wymiany. Zamontowana była także dioda DPF od ostatniej wymiany oleju i zawsze DPF porządnie był wypalony (pilnowaliśmy tego).

Co to może być? Obawiamy się najgorszego, że silnik nie miał smarowania :(

-- 28 mar 2016, o 14:58 --

Dodam, że przed dzisiejsze trasą samochód został zatankowany do pełna na stacji Intermarche, ale chyba przecież to nie filtr paliwa.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, o 16:14 przez gongi, łącznie zmieniany 2 razy.

Gizd

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: Gizd » 28 mar 2016, o 14:04

A widziałeś, ze wymienili uszczelkę? Byleś przy tym?
Od jakiego czasu były komunikaty o ciśnieniu oleju w zimie? Jeśli były?

gongi
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: gongi » 28 mar 2016, o 14:06

Edit
tak byłem przy całej wymienia, mechanik zaufany (mój kolega), komunikat po tej wymianie już nigdy więcej się nie pojawił, dopiero dziś. Jakoś 1 stycznia pojawił się komunikat (przy tych większych mrozach jak były, a 7 stycznia już była wymieniona i przy kolejnym mrozie 0 komunikatów).
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, o 15:38 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: hubertus » 28 mar 2016, o 15:53

Rozbiorą silnik to wszystko będzie jasne. Nie ma co teraz zgadywać. To już nic nie da co ma być to jest.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 738
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: Dan » 28 mar 2016, o 16:43

Panewki główne ci się kolego obróciły pewnie.

Obrazek

Jak dół silnika da się zregenerować tzw. Tunelowaniem to kupujesz panewki główne, wał korbowy w dobrym stanie (nie szlifowany bo jeszcze nie ma do isi panewek nadwymiarowych) ewentualnie nową pompe oleju (ja kupilem, bo stara była lekko przytarta) uszczelke pod glowice, nowe śróby głowicy, robisz planowanie, szlifierz niech ci też odrazu dół silnika złoży, mechanik posklada i kolejne 200tysi zrobisz.

Chyba ze chcesz sie bawic w wymiane silnika na szrot z allegro za 7000-9000 zł + wymiana 2000zł +płyny uszczelki

No chyba ze klapa kolektora ci się urwała ale to na 99% by nie było komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.

Wysłane przez tapatalk

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: hubertus » 28 mar 2016, o 16:56

Chyba chodzi o współosiowość a nie tunelowanie. Ale to mowie nie ma co zgadywać. Znam przypadek, że wał pękł na wysokości ostatniej panewki głównej. Wszyscy myśleli, że dwumasa brzęczy. Auto nawet jechało. Dopiero w warsztacie kopary opadły. Trzeba czekać na rozbiórkę silnika.

gongi
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: gongi » 28 mar 2016, o 17:30

Wiem już trochę więcej jak to wyglądało, auto już u mechanika. Prędkość 180km/h, włączony tempomat, zapaliła się dioda wypalania DPF, DPF prawdopodobnie się wypalił, bo dioda zgasła. No i pare minut po tym, upadek mocy, prędkość spadła do 170km/h, następnie silnik przez pare sekund się podniósł spowrotem do prędkości (tempomat) i po paru sekundach brak mocy, brat się zatrzymał i dopiero wtedy komunikat o niskim ciśnieniu oleju i zgasił auto. Próbował odpalić auto i nie szło. Później kuzyn doradził mu, żeby odkręcił na chwilę wlew paliwa, tak zrobił i auto odpaliło, ale klekocze. Aktualnie auto odpala, ale klekocze (i chyba nie pojawia się komunikat o niskim ciśnieniu oleju). Jutro mechanik będzie wszystko sprawdzać.

Czy jest możliwe, że np. poszedł jeden wtrysk?

-- 28 mar 2016, o 18:45 --
Dan pisze:Panewki główne ci się kolego obróciły pewnie.

Obrazek

Jak dół silnika da się zregenerować tzw. Tunelowaniem to kupujesz panewki główne, wał korbowy w dobrym stanie (nie szlifowany bo jeszcze nie ma do isi panewek nadwymiarowych) ewentualnie nową pompe oleju (ja kupilem, bo stara była lekko przytarta) uszczelke pod glowice, nowe śróby głowicy, robisz planowanie, szlifierz niech ci też odrazu dół silnika złoży, mechanik posklada i kolejne 200tysi zrobisz.

Chyba ze chcesz sie bawic w wymiane silnika na szrot z allegro za 7000-9000 zł + wymiana 2000zł +płyny uszczelki

No chyba ze klapa kolektora ci się urwała ale to na 99% by nie było komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.

Wysłane przez tapatalk
Co masz na myśli pisząc "tunelowanie"?

Edit: w sumie ten komunikat niskie ciśnienie oleju jednak mógł się pojawić po odpaleniu u mechanika, bo mieliśmy otwarty bagażnik i cały czas od tego komunikat, ale piknięcie drukrotne było od komputera (a to piknięcie przy otwartym bagażniku chyba nie występuje). Jutro to mechanik dokładnie już sprawdzi, czy jest ten komunikat, czy nie, dziś są święta, więc już nie będę go męczyć.

-- 29 mar 2016, o 16:06 --

No i najgorsza diagnoza. Silnik zatarty, prawdopodobnie panewki, po odkręceniu miski w oleju są jakieś metaliczne części ;/ zastanawiamy się co zrobić, ale chyba postawimy na regeneracje. Czy w Wielkopolsce możecie polecić jakiś dobry warsztat, zaufany, który zrobi to faktycznie porządnie?

-- 30 mar 2016, o 21:11 --

Zdjęcia:

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 738
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t

Post autor: Dan » 31 mar 2016, o 13:34

Ehh czyli jednak najgorszy scenarusz się sprawdził.

Wysłane przez tapatalk

chomik82
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 mar 2016, o 08:23
Auto: ASTRA J 2.0 CDTI 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny

Post autor: chomik82 » 1 kwie 2016, o 18:16

@gongi: Jak wygląda teraz Twój temat? Udało się coś z tym zrobić?

pox

Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny

Post autor: pox » 4 kwie 2016, o 14:52

A ja chciałbym się jeszcze zapytać jaki jest koszt regeneracji tego silnika?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 738
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny

Post autor: Dan » 4 kwie 2016, o 20:23

4400

Wysłane przez tapatalk

gongi
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny

Post autor: gongi » 4 kwie 2016, o 22:01

chomik82 pisze:@gongi: Jak wygląda teraz Twój temat? Udało się coś z tym zrobić?
dopiero w sobotę auto zawiozłem do mechanika, który dobrze zna te silniki fiata, ponieważ zawodowo je montuje. On ten silnik wymontuje i zawiezie do takiego gościa do regeneracji, którego my znaleźliśmy w promieniu 40km. Z rozmowy ogarnięty i mówi, że średnio 1 silnik A20DTH ma w tygodniu. On go rozbierze przedzwoni do nas żebyśmy przyjechali i nam powie na ile go wycenił. Dlatego chce żebyśmy osobiście byli, żeby potem nie było ,że koszty z kosmosu, na razie czekamy. Mam nadzieję, że auto w przyszłym tygodniu będzie już na chodzie. Dam znać.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: ICEMANIK » 9 kwie 2016, o 17:24

Auto robisz w wlkp?
Ja jestem po tej operacji - 3 dni temu auto odebrane po wymianie silnika. Możemy się poużalać razem :lol:

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Bodex » 16 kwie 2016, o 06:09

A czy ten co naprawił zdiagnozował przyczynę zawarcia wału ?
Bo wiece , żeby złoty chłop był to jeśli nie usunie przyczyny to naprawa jest niekompletna , bo może wystąpić za chwilę ...znowu.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

pox

Powód zacierania się A20DTH

Post autor: pox » 26 kwie 2016, o 15:51

Cześć,

Chciałem się was zapytać o powód zacierania się silników A20DTH.
Czy winna jest w tym wypadku tylko uszczelka smoka?
Gdzieś przeczytałem że przyczyną jest też za słaba pompa oleju, która nie wyrabia.
Podobno ten silnik w przeciwieństwie do jednostki 130KM ma natrysk oleju na tłoki i przy slabnacej pompie ciśnienie jest za niskie.

Gizd

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: Gizd » 26 kwie 2016, o 16:10

130 i 160 ma taki sam słupek. Oprócz uszczelki podobno na początku były wadliwe bloki silnika. Podobno zostały poprawione od MY2011.
Co to za natrysk masz? :lol:

@gongi jak cenowo wyszło?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: hubertus » 26 kwie 2016, o 17:05

Chłodzone denka tłoków olejem ma wiele silników szczególnie tych bardziej wysilonych. Dzisiaj to chyba praktycznie wszystkie. Silnika insigni w środku nie oglądałem. Ale jeśli wersja 160 KM ma dysze natryskujące olej na tłoki to i 130 KM tez pewnie ma.

P405
Zapaleniec
Posty: 2573
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: P405 » 26 kwie 2016, o 21:19

Powodem zacierania jest np. wymiana oleju co 30 tys. uszczelka smoka, przerywanie wypalania dpf i co z tym związane dostawanie się ON do oleju.


Xperia Z3

pox

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: pox » 26 kwie 2016, o 21:33

No właśnie, czy głownie chodzi o uszczelkę smoka, czy też coś dodatkowego.
Przymierzam się do kupna Insigni z tym silnikiem i chciałbym zawczasu zadbać o jego kondycję.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk

Post autor: hubertus » 27 kwie 2016, o 08:18

Jedyne co możesz zrobić zawczasu w kwestii zacierania to wymiana owej uszczelki. Oraz skrócenie przebiegu między wymianami oleju do 15 tys. Użyć lepszego oleju niż ten GM. No i jeszcze montaż diody sygnalizującej wypalanie dpf. Więcej już nic nie zrobisz co ma być to będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”