--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lip 2021, o 20:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Police
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam.
Dopadła mnie taka przypadłość, mianowicie miałem do przejechania około 120 kilometrów, początkowa jazda w mieście tak zwane kręcenie się w okół komina przy temperaturze powietrza około 31 stopni, wszystko było ok do do czasu wyjechania na autostradę i prędkości około 130km/h wówczas momentalnie temperatura z 90C skoczyła do 130C i komunikat przegrzania silnika Wyłącz Silnik, auto straciło moc ale nie zgasło po zjechaniu na pas awaryjny dźwięk pracującego silnika przypominał pracę traktora dodatkowo auto zaczęło się dusić ale nie zgasło, zgasiłem je z kluczyka po ponownej próbie odpalenia auto załapało bez problemu dźwięk i dławienie pozostało, auto wróciło na lawecie, po podpięciu przez mechanika pod kompa wyskoczył tylko błąd temperatury, błąd został skasowany i auto pali i jeździ na razie ok. Czy może to być przyczyna efektu że czas już na panewki, auto ma przejechane 180tyś rozrząd wymieniany przy 120tyś. Nie wiem co dalej robić, boje się wyjechać w dalszą drogę.
za ewentualną pomoc z góry dziękuję.
Dopadła mnie taka przypadłość, mianowicie miałem do przejechania około 120 kilometrów, początkowa jazda w mieście tak zwane kręcenie się w okół komina przy temperaturze powietrza około 31 stopni, wszystko było ok do do czasu wyjechania na autostradę i prędkości około 130km/h wówczas momentalnie temperatura z 90C skoczyła do 130C i komunikat przegrzania silnika Wyłącz Silnik, auto straciło moc ale nie zgasło po zjechaniu na pas awaryjny dźwięk pracującego silnika przypominał pracę traktora dodatkowo auto zaczęło się dusić ale nie zgasło, zgasiłem je z kluczyka po ponownej próbie odpalenia auto załapało bez problemu dźwięk i dławienie pozostało, auto wróciło na lawecie, po podpięciu przez mechanika pod kompa wyskoczył tylko błąd temperatury, błąd został skasowany i auto pali i jeździ na razie ok. Czy może to być przyczyna efektu że czas już na panewki, auto ma przejechane 180tyś rozrząd wymieniany przy 120tyś. Nie wiem co dalej robić, boje się wyjechać w dalszą drogę.
za ewentualną pomoc z góry dziękuję.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Prawdopodobnie miałeś wypalanie DPF i czujnik złapał wysoką temperaturę.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Sprawdz czy załącza się wentylator chłodnicy-może być uszkodzony.
Jeśli jest sprawny to winę ponosi termostat
Przy takiej temperarurze musiał pracować jak traktor.
Zapamietaj ten incydent-jego skutki mogą zaowocować z opuźnieniem...
Jeśli jest sprawny to winę ponosi termostat
Przy takiej temperarurze musiał pracować jak traktor.
Zapamietaj ten incydent-jego skutki mogą zaowocować z opuźnieniem...
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lip 2021, o 20:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Police
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
DPF sprawdzałem zaraz po zatrzymaniu i brakowało około 5 do 6 kilometrów żeby zaczął się proces wypalania, fakt chodził jak traktor i po wykasowaniu jedynego odczytanego błędu temperatury auto jeździ normalnie pytanie czy incydent nie wróci przy kolejnej dłuższej drodze? Sprawdzę jeszcze ten wentylator. Jeszcze pytanie, czy po takim incydencie olej nie stracił swoich właściwości i należało by go wymienić. Dodam że był świeży trzy tygodnie temu wymieniałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Teoria z DPF pasuje jak Pleśń do Sciany.Tu może pisać każdy i wszystko,wiec zadając pytanie czuj się jak w programie Prawda Czy Fałsz-to jest wada każdego forum,jak również urwanie tematu tuż przed rozwiązaniem problemu...
Co masz sprawdzić/wyminić już pisałem-w ekstremalnym przypadku może być jeszcze problem z pompą wody,lub ubytek płynu...
O olej możesz być spokojny.Nie jesteś w stanie go zagrzać do takiej temperatury,aby stracił swoje właściwości...
Co masz sprawdzić/wyminić już pisałem-w ekstremalnym przypadku może być jeszcze problem z pompą wody,lub ubytek płynu...
O olej możesz być spokojny.Nie jesteś w stanie go zagrzać do takiej temperatury,aby stracił swoje właściwości...
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Kolego @Kotin44 jesli tak traktujesz to forum to sam piszesz glupoty więc nie wiem co tu robisz, a z ubytkiem plynu sam nie wiesz co piszesz jesli by bylo za malo to w kolo komina w korku też by się temp.podniosla więc zastanów się co piszesz .
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
... jednak zachowanie technicznej merytoryki wpisu na dany/konkretny temat może pomóc.
sam skorzystałem z niektórych porad > dłubanie DIY przyniosło pozytywne rezultaty
dobrze jest jednak mieć ' sito odzielające plewy od ziarna ' i zdrowy rozsądek aby za bardzo nie naprawić autka
więc parę zalet forum posiada ... (!?)
z reguły podchodzę technicznie do forum i wpisy typu ' jakie perfumy używają forumowicze ' np., są takie sobie
niestety muszę się zgodzić z Kotin44 > jest wiele wpisów z początkiem ale bez zakończenia z rozwiązaniem finalnym.
niewymownie mnie to irytuje tak samo jak informacje, które są podawane bez sprawdzenia ich prawdziwości
a jak się człowiek dopytuje co wpisujący miał na myśli, to zapada 'milczenie'. nagle Ci co wpis robili
i popierający inni ten wpis znikają jak kamfora ...
no, to jest po prostu do doopy
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie mogą być luzy dopuszczalne na panewkach korbowych i głównych w insigni 2.0 cdti 131km A20dtj? Mierzyłem paskami plastigauge i wyszły mi na korbowodach 0.050
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 kwie 2020, o 23:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rumia
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Siemanko, 2 miesiące temu przekręcił mi się silnik na autostradzie w Niemczech (komunikat niskie ciśnienie oleju). Dzisiaj padła decyzja o remoncie. Auto miało iść do „Żyda”, ale że teraz wszystkie auta robione do gwarancji i wyrzuć na śmietnik to stwierdziłem ze będę ratował opelka. Pacjent 2.0 cdti 160km, rocznik 2011. Pierwsze co odrazu poleciały panewki na dole (lekkie rysy) i uszczelka smoka która w sumie było miękka ale lepiej dmuchać na zmine. Następnie miała poleciec pompa oleju. Została kupiona ale z mechanikiem stwierdziliśmy co nam szkodzi otworzyć górę i co się okazało. Panweki główne nie zdążyły się jeszcze przekręcić ale niestety blok nie trzyma wymiarów na wale (luzy na łapie trzymajacej wał) i olej sobie ucieka bokiem zamiast smarować wał. Stuka nie miłosiernie. Dzisiaj odwiedziny w zakładzie zajmującym się remontami silników na wstępna wycenę. Dostałem dwie opcje. Szlifujemy stare graty i modlimy się, aby w przeciągu 2-3 lat znow nie było tego samego albo wstawiamy blok i wal od 1.9 z vectry C i robimy pancerniaka. Oczywiście bez zastanawiania się opcja numer 2. Kilka przeróbek na bloku i będzie wszystko git. Koszt około 7-8k. Dostałem informacje o właściciela zakładu ze silnik będzie trzymał sie jak politycy koryta. A i będzie bardziej miękko chodził, a nie jak stary ursus. Moje pytanie brzmi czy ktoś bawił się w takie przeróbki i czy może podzielić się doświadczeniami po takim zabiegu?
PS. Auto w poniedziałek wlatuje na zakład i zaczynamy zabawę.
PSS. A i jeszcze jedna rzecz to ze silnik w insignia się zaciera to nie wina żadnej uszczelki smoka. Tylko przez oszczędności w procesie produkcji i zrobienie bloku i wału z gownometalu, który nadaje się jedynie na robienie konserw.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
PS. Auto w poniedziałek wlatuje na zakład i zaczynamy zabawę.
PSS. A i jeszcze jedna rzecz to ze silnik w insignia się zaciera to nie wina żadnej uszczelki smoka. Tylko przez oszczędności w procesie produkcji i zrobienie bloku i wału z gownometalu, który nadaje się jedynie na robienie konserw.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 13:44
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wrocław
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Czesc, Witam
Jak wygląda w końcu sprawa z tymi poliftami? Rzeczywiście jest coś poprawione czy są tak samo narażone na zatarcie?
Autko kupione w Marcu 172 tyś przebiegu (Insignia 2015r. 2.0 CDTi automat 163 po programie na okolo 200) rozrząd wymieniony z pompą wody przy 148 tyś), Zrobiłem około 10/12k przebiegu w tym czasie wymieniłem: wszystkie filtry(powietrza,paliwa,kabinówka,oleju), klasycznie uszczelka smoka olejowego (koło 3 tyś po zakupie samochodu) wraz z oringiem separatora i oringiem wtyczki czujnika oleju. DPF wypalam zawsze do końca i olej zmieniany przez poprzedniego właściciela co 10 tyś. Dodatkowo teraz wymieniłem olej w skrzyni. Jest jeszcze coś na co mógłbym spojrzeć poza panewkami? Przejrzałem praktycznie cały temat i nie moge znaleźć nic konkretnego martwie się trochę, mimo że jak narazie to żadnych problemów. W tym aucie chyba nie mam czujnika ciśnienia oleju (OPL monitor pokazuje ciśnienie na -1 cały czas) wiec komunikat raczej nie wyskoczy - nie?.
Jak wygląda w końcu sprawa z tymi poliftami? Rzeczywiście jest coś poprawione czy są tak samo narażone na zatarcie?
Autko kupione w Marcu 172 tyś przebiegu (Insignia 2015r. 2.0 CDTi automat 163 po programie na okolo 200) rozrząd wymieniony z pompą wody przy 148 tyś), Zrobiłem około 10/12k przebiegu w tym czasie wymieniłem: wszystkie filtry(powietrza,paliwa,kabinówka,oleju), klasycznie uszczelka smoka olejowego (koło 3 tyś po zakupie samochodu) wraz z oringiem separatora i oringiem wtyczki czujnika oleju. DPF wypalam zawsze do końca i olej zmieniany przez poprzedniego właściciela co 10 tyś. Dodatkowo teraz wymieniłem olej w skrzyni. Jest jeszcze coś na co mógłbym spojrzeć poza panewkami? Przejrzałem praktycznie cały temat i nie moge znaleźć nic konkretnego martwie się trochę, mimo że jak narazie to żadnych problemów. W tym aucie chyba nie mam czujnika ciśnienia oleju (OPL monitor pokazuje ciśnienie na -1 cały czas) wiec komunikat raczej nie wyskoczy - nie?.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Komunikat wyskoczy, czujnik jest ale nie pokazuje cały czas. Teraz tylko jeździć i cieszyć autem.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jeżeli nie masz silnika B20DTH a któryś z serii A20D.. to masz silnik narażony na zatarcie.dax31 pisze: ↑3 sie 2022, o 12:23Czesc, Witam
Jak wygląda w końcu sprawa z tymi poliftami? Rzeczywiście jest coś poprawione czy są tak samo narażone na zatarcie?
Autko kupione w Marcu 172 tyś przebiegu (Insignia 2015r. 2.0 CDTi automat 163 po programie na okolo 200) rozrząd wymieniony z pompą wody przy 148 tyś), Zrobiłem około 10/12k przebiegu w tym czasie wymieniłem: wszystkie filtry(powietrza,paliwa,kabinówka,oleju), klasycznie uszczelka smoka olejowego (koło 3 tyś po zakupie samochodu) wraz z oringiem separatora i oringiem wtyczki czujnika oleju. DPF wypalam zawsze do końca i olej zmieniany przez poprzedniego właściciela co 10 tyś. Dodatkowo teraz wymieniłem olej w skrzyni. Jest jeszcze coś na co mógłbym spojrzeć poza panewkami? Przejrzałem praktycznie cały temat i nie moge znaleźć nic konkretnego martwie się trochę, mimo że jak narazie to żadnych problemów. W tym aucie chyba nie mam czujnika ciśnienia oleju (OPL monitor pokazuje ciśnienie na -1 cały czas) wiec komunikat raczej nie wyskoczy - nie?.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 gru 2021, o 12:29
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Czekanów
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Wtam ja mam takie pytanie odnosnie tego jak juz sie zatrze ten silnik i nie bedzie oplacalo sie go naprawiac to czy byla by mozliwosc zastapienia tego silnika np silnikiem o oznaczeniu B20DTH badz jakims innym silnikiem ?
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Mam na oku Iśkę przedliftową z tym feralnym silnikiem. Autem jeździ sąsiad który ma ją już ponad 5 lat, uszczelkę wymienił na tulejkę metalową i póki co spokój z komunikatami. Przebieg dobija do 200 tyś (ciekawe który raz), do panewek nigdy nie było zaglądane. Jeśli kupię, to chciałbym możliwie jak najszybciej zajrzeć do panewek i ewentualnie wymienić je. Czy te fiatowskie od 2.0 JTDM pasują plug and play i można je sobie od tak założyć? Ponoć były trwalsze, 2.0 JTDM nie zacierały się aż tak często, mimo że również miały problemy z uszczelką.
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Fiatowskie pasują,ale jestem zdania że nie robi się takich akcji jeśli z silnikiem jest wszystko OK,lecz ostateczna decyzja należy do Ciebie...
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Też bym nie oszczędzała na takich rzeczach jak silnik otwarty. Jak robić to jak najlepiej
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2021, o 22:16
- Auto: Insigma
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kamień Pomorski
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam mam pytanie. Mam insignia A przedliftową 2.0 cdti 160 i chce zmienić na nowszą mlodszą poliftową też A. I czy w poliftowy silnik 2.0 cdti 170km są już poprawione i mozna smiało kupywać? To są te same co silniki co w inignia B 2.0cdti 170km? .