--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 4 sie 2021, o 07:08

Ale jeśli się obrucily to wał na 99,9% do wywalenia, a z kupnem słupka to loteria No chyba że dostaniesz roczna gwarancję, a jak zrobisz sam to wiesz czym jeździsz a koszt ten sam .

Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kiloscar » 22 sie 2021, o 08:42

A ktos wie może w jakich rocznikach zostały poprawione silniki ?U mnie tez panewka,teraz zastanawiam sie czy remontować silnik czy raczej kupić używkę wymienić uszczelkę smoka oraz profilaktycznie panewki .w moim poprzednim silniku wymieniona uszczelka smoka na oryginalna a i tak skur**** sie zatarł

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 22 sie 2021, o 08:52

Poliftowe te które mają 165KM chociaż i one mogą się zatrzeć lecz to już sporadycznie

Wysłane z mojego Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka




Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kiloscar » 4 wrz 2021, o 13:38

Decyzja jest taka że jednak zrobię remont silnika,tylko że...no właśnie kolejne zastanawiające pytanie bo doszły mnie słuchy że jak będzie wal oraz blok szlifniety to podobno podpory wału (ja to tak nazywam) po przejechaniu ile tam km się odkształcają i panewka i tak się obróci?prawda to czy to ściema?a tak wogole może ktoś wie z jaka sila dokręcać panewki na wale po szlifie ?mój mechanik strasznie się sra bo nie wie z jaka sila kręcić a powiedzial że jak się znowu zatrze to nie bierze odpowiedzialności za to.teraz mam dylemat co zrobić.Naprawiac ?sprzedać w takim stanie jak jest ?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 4 wrz 2021, o 14:50

To olej mechanika. Jest firma (nie chce reklamować) co specjalizuje się w tych silnikach. Już sporo forumowiczów tam robiło. Poszukaj w necie.

Wysłane z mojego Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kiloscar » 4 wrz 2021, o 15:05

Podrzucisz na pw ?

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: omegarules » 5 paź 2021, o 18:36

Orientuje się ktoś czy 2.0 cdti w Oplu (130/160/165/190/195KM) miał zawsze tak samo rozwiązane smarowanie wału?

Normalnie jest jeden kanał olejowy na podporę wału, ale ostatnio natknąłem się na inny typ panewek?

Przeważnie panewki górne (główne) mają rowek olejowy i dwa otwory (foto 1), ale są też panewki górne z rowkiem olejowym i wzdłużnymi otworami na smarowanie (foto 2).

Czy te panewki są zamienne? ObrazekObrazek

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


black&white
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 lip 2018, o 16:11
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: black&white » 21 lis 2021, o 21:58

Poproszę o info na pw, która firma jest polecana przez forumowiczów w naprawie A20DTH

Czy chodzi o firmę z Zawiercia?

Pozdrawiam

Janusz1985
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20 dtj

Post autor: Janusz1985 » 26 kwie 2022, o 05:21

Witam czy jest ktoś w stanie podać mi wymiary nominalne korbowodu i wału korbowego tam gdzie leżą panewki korbowodowe? Szukałem wszędzie i nic nie mogę znaleźć na ten temat. 2.0 Cdti a 20dtj

mareng
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 1 cze 2022, o 08:34
Auto: SAAB
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdynia

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mareng » 2 cze 2022, o 21:29

Witam serdecznie Panowie(i Panie),

Tak czytałem wypowiedzi z tego wątku i mam pytanie w kwestii wymiany panewek głównych.
Było tutaj gdzieś napisane,że bez wyciąganua wału głównych się nie wymieni(a bynajmniej górnej panewki). Czy faktycznie jest to niemożliwe? Pytam,bo co prawda w Saabie,benzyniaku,wymieniłem komplet panewek bez wyciągania wału.
Pozdrawiam
M.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 2 cze 2022, o 23:38

... było też pisane, że jest to możliwe.
w otwór kanału olejowego należy wsadzić zawleczkę od odpowiedniej średnicy.
wystająca główka zawleczki wypchnie górną połówkę panewki podczas obracania wałem korbowym ...

mareng
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 1 cze 2022, o 08:34
Auto: SAAB
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdynia

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mareng » 3 cze 2022, o 07:38

jotef pisze:
2 cze 2022, o 23:38
...
Ok, tego nie znalazłem, a wujek google, jako pierwsze wrzuca z wątku,że się nie da.
Myślałem po prostu,że jest jakieś konkretne przeciwskazanie, żeby to wykonać.
Opisany przez Ciebie sposób stosuje na co dzień, pracując na ciut większych 4-suwowych silnikach
okrętowych.
pozdrawiam i zaczynam rozważać zakup Insignii :)
Ostatnio zmieniony 3 cze 2022, o 23:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 3 cze 2022, o 10:16

I to się chwali ,najpierw rozeznanie a potem świadomy zakup, a nie jak nni kupują i potem płaczą jaki to Opel jest be bo mu się silnik zatarł.

mareng
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 1 cze 2022, o 08:34
Auto: SAAB
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdynia

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mareng » 3 cze 2022, o 10:20

Mam 3 Saaby, każdy z nich z motorem, który ma problemy z panewkami (i pewnie nie tylko) :)

tetar
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: tetar » 17 cze 2022, o 09:03

Właśnie na S11 dosłownie momentalnie bez jakiegokolwiek wcześniejszych symptomów, nagle samochód się "wyłączył" jakby siekierą odciąć wszystko co zasila samochód! Siłą rozpędu dojechałem się na pas awaryjny. Jedyna reakcja to próba uruchomienia z efektem "rozładowanego" akumulatora. Przez chwilę komunikat na wyświetlaczu coś w stylu "woda w paliwie" ale to raczej przypadkowa kakofonia komputera. Auto jest w ASO z diagnozą silnik A20DTH (160KM) zatarty i kwota tej przyjemności kosmiczna.

więc mam pytanie czy w Poznaniu lub okolicach polecicie kogoś kto nie jest przypadkowym specem i ten temat ogarnie...będę wdzięczny za pomoc!

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 17 cze 2022, o 12:42

Ale w tej kwocie kosmicznej to chyba masz nowy silnik z zerowym przebiegiem i z gwarancją na 2 lata, tak?

tetar
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: tetar » 17 cze 2022, o 13:11

Ten kosmos z ASO to ok. 20tys na wejściu z opcją "+". Zapewne 2 lata jak to w ASO 2x drożej.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2022, o 13:21 przez tetar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 17 cze 2022, o 13:21

No tak kosztuje nowy silnik. Ale można kupić za to kilka słupków po regeneracji na Allegro, któryś może być dobry. Zawsze można sprzedać te auto taniej o regenerację silnika bo to i tak koszt niemały.

Szukaj zakładu który wystawi Ci za regenerację i robotę fakturę lub paragon. Żadnych Januszy, bo u nas tu bywali ludzie którzy zrobili silnik i przed 1000km zatarł się znowu. Jedyna szansa wtedy to skorzystanie z ubezpieczenia warsztatu aby nie naprawiać samemu X2

Wielu polecało Włocławek. Zabierają auto lawetą, odbierasz i masz gwarancję też na jakiś czas.

tetar
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: tetar » 17 cze 2022, o 13:37

Włocławek? Jakiś namiar możesz podesłać? Gdzieś tu przewijała się jeszcze firma z Zawiercia ze zregenerowanymi gotowcami na podmiankę - ale podobno gotowce są ryzykowne.

Włocławek to warsztat w nazwie z pasją? Ten jest godny zaufania?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 17 cze 2022, o 14:24

Tak, ten z pasją. Ryzyko masz zawsze, ale tam masz gwarancję i oni na siebie biorą ryzyko i oddadzą Ci sprawne auto a nie że dostarczasz zregenerowany silnik i mechanikowi coś nie zadziała i Ci to zgłosi.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”