--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ale jeśli się obrucily to wał na 99,9% do wywalenia, a z kupnem słupka to loteria No chyba że dostaniesz roczna gwarancję, a jak zrobisz sam to wiesz czym jeździsz a koszt ten sam .
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
A ktos wie może w jakich rocznikach zostały poprawione silniki ?U mnie tez panewka,teraz zastanawiam sie czy remontować silnik czy raczej kupić używkę wymienić uszczelkę smoka oraz profilaktycznie panewki .w moim poprzednim silniku wymieniona uszczelka smoka na oryginalna a i tak skur**** sie zatarł
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Poliftowe te które mają 165KM chociaż i one mogą się zatrzeć lecz to już sporadycznie
Wysłane z mojego Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Decyzja jest taka że jednak zrobię remont silnika,tylko że...no właśnie kolejne zastanawiające pytanie bo doszły mnie słuchy że jak będzie wal oraz blok szlifniety to podobno podpory wału (ja to tak nazywam) po przejechaniu ile tam km się odkształcają i panewka i tak się obróci?prawda to czy to ściema?a tak wogole może ktoś wie z jaka sila dokręcać panewki na wale po szlifie ?mój mechanik strasznie się sra bo nie wie z jaka sila kręcić a powiedzial że jak się znowu zatrze to nie bierze odpowiedzialności za to.teraz mam dylemat co zrobić.Naprawiac ?sprzedać w takim stanie jak jest ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
To olej mechanika. Jest firma (nie chce reklamować) co specjalizuje się w tych silnikach. Już sporo forumowiczów tam robiło. Poszukaj w necie.
Wysłane z mojego Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
- Auto: Opel Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Orientuje się ktoś czy 2.0 cdti w Oplu (130/160/165/190/195KM) miał zawsze tak samo rozwiązane smarowanie wału?
Normalnie jest jeden kanał olejowy na podporę wału, ale ostatnio natknąłem się na inny typ panewek?
Przeważnie panewki górne (główne) mają rowek olejowy i dwa otwory (foto 1), ale są też panewki górne z rowkiem olejowym i wzdłużnymi otworami na smarowanie (foto 2).
Czy te panewki są zamienne?
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Normalnie jest jeden kanał olejowy na podporę wału, ale ostatnio natknąłem się na inny typ panewek?
Przeważnie panewki górne (główne) mają rowek olejowy i dwa otwory (foto 1), ale są też panewki górne z rowkiem olejowym i wzdłużnymi otworami na smarowanie (foto 2).
Czy te panewki są zamienne?
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lip 2018, o 16:11
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Poproszę o info na pw, która firma jest polecana przez forumowiczów w naprawie A20DTH
Czy chodzi o firmę z Zawiercia?
Pozdrawiam
Czy chodzi o firmę z Zawiercia?
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20 dtj
Witam czy jest ktoś w stanie podać mi wymiary nominalne korbowodu i wału korbowego tam gdzie leżą panewki korbowodowe? Szukałem wszędzie i nic nie mogę znaleźć na ten temat. 2.0 Cdti a 20dtj
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2022, o 08:34
- Auto: SAAB
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdynia
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam serdecznie Panowie(i Panie),
Tak czytałem wypowiedzi z tego wątku i mam pytanie w kwestii wymiany panewek głównych.
Było tutaj gdzieś napisane,że bez wyciąganua wału głównych się nie wymieni(a bynajmniej górnej panewki). Czy faktycznie jest to niemożliwe? Pytam,bo co prawda w Saabie,benzyniaku,wymieniłem komplet panewek bez wyciągania wału.
Pozdrawiam
M.
Tak czytałem wypowiedzi z tego wątku i mam pytanie w kwestii wymiany panewek głównych.
Było tutaj gdzieś napisane,że bez wyciąganua wału głównych się nie wymieni(a bynajmniej górnej panewki). Czy faktycznie jest to niemożliwe? Pytam,bo co prawda w Saabie,benzyniaku,wymieniłem komplet panewek bez wyciągania wału.
Pozdrawiam
M.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
... było też pisane, że jest to możliwe.
w otwór kanału olejowego należy wsadzić zawleczkę od odpowiedniej średnicy.
wystająca główka zawleczki wypchnie górną połówkę panewki podczas obracania wałem korbowym ...
w otwór kanału olejowego należy wsadzić zawleczkę od odpowiedniej średnicy.
wystająca główka zawleczki wypchnie górną połówkę panewki podczas obracania wałem korbowym ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2022, o 08:34
- Auto: SAAB
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdynia
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ok, tego nie znalazłem, a wujek google, jako pierwsze wrzuca z wątku,że się nie da.
Myślałem po prostu,że jest jakieś konkretne przeciwskazanie, żeby to wykonać.
Opisany przez Ciebie sposób stosuje na co dzień, pracując na ciut większych 4-suwowych silnikach
okrętowych.
pozdrawiam i zaczynam rozważać zakup Insignii
Ostatnio zmieniony 3 cze 2022, o 23:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
I to się chwali ,najpierw rozeznanie a potem świadomy zakup, a nie jak nni kupują i potem płaczą jaki to Opel jest be bo mu się silnik zatarł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2022, o 08:34
- Auto: SAAB
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdynia
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Mam 3 Saaby, każdy z nich z motorem, który ma problemy z panewkami (i pewnie nie tylko)
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Właśnie na S11 dosłownie momentalnie bez jakiegokolwiek wcześniejszych symptomów, nagle samochód się "wyłączył" jakby siekierą odciąć wszystko co zasila samochód! Siłą rozpędu dojechałem się na pas awaryjny. Jedyna reakcja to próba uruchomienia z efektem "rozładowanego" akumulatora. Przez chwilę komunikat na wyświetlaczu coś w stylu "woda w paliwie" ale to raczej przypadkowa kakofonia komputera. Auto jest w ASO z diagnozą silnik A20DTH (160KM) zatarty i kwota tej przyjemności kosmiczna.
więc mam pytanie czy w Poznaniu lub okolicach polecicie kogoś kto nie jest przypadkowym specem i ten temat ogarnie...będę wdzięczny za pomoc!
więc mam pytanie czy w Poznaniu lub okolicach polecicie kogoś kto nie jest przypadkowym specem i ten temat ogarnie...będę wdzięczny za pomoc!
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ale w tej kwocie kosmicznej to chyba masz nowy silnik z zerowym przebiegiem i z gwarancją na 2 lata, tak?
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ten kosmos z ASO to ok. 20tys na wejściu z opcją "+". Zapewne 2 lata jak to w ASO 2x drożej.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2022, o 13:21 przez tetar, łącznie zmieniany 1 raz.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
No tak kosztuje nowy silnik. Ale można kupić za to kilka słupków po regeneracji na Allegro, któryś może być dobry. Zawsze można sprzedać te auto taniej o regenerację silnika bo to i tak koszt niemały.
Szukaj zakładu który wystawi Ci za regenerację i robotę fakturę lub paragon. Żadnych Januszy, bo u nas tu bywali ludzie którzy zrobili silnik i przed 1000km zatarł się znowu. Jedyna szansa wtedy to skorzystanie z ubezpieczenia warsztatu aby nie naprawiać samemu X2
Wielu polecało Włocławek. Zabierają auto lawetą, odbierasz i masz gwarancję też na jakiś czas.
Szukaj zakładu który wystawi Ci za regenerację i robotę fakturę lub paragon. Żadnych Januszy, bo u nas tu bywali ludzie którzy zrobili silnik i przed 1000km zatarł się znowu. Jedyna szansa wtedy to skorzystanie z ubezpieczenia warsztatu aby nie naprawiać samemu X2
Wielu polecało Włocławek. Zabierają auto lawetą, odbierasz i masz gwarancję też na jakiś czas.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Włocławek? Jakiś namiar możesz podesłać? Gdzieś tu przewijała się jeszcze firma z Zawiercia ze zregenerowanymi gotowcami na podmiankę - ale podobno gotowce są ryzykowne.
Włocławek to warsztat w nazwie z pasją? Ten jest godny zaufania?
Włocławek to warsztat w nazwie z pasją? Ten jest godny zaufania?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Tak, ten z pasją. Ryzyko masz zawsze, ale tam masz gwarancję i oni na siebie biorą ryzyko i oddadzą Ci sprawne auto a nie że dostarczasz zregenerowany silnik i mechanikowi coś nie zadziała i Ci to zgłosi.