--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pjoter1 » 11 lis 2019, o 08:33

00Henio00 pisze:Najsmieszniejsze jest to ze nigdy nie pojawil mi sie komunikat o niskim cisnieniu oleju. Olej wymieniam co 10-12tys km. Czy moze ktos polecic mechanika ktory dobrze zregenerowalby mi ten silnik?
Jaki przebieg?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


00Henio00
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 gru 2016, o 01:34
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krosno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: 00Henio00 » 11 lis 2019, o 09:12

pjoter1 pisze:
11 lis 2019, o 08:33
...
136tys km potwierdzony
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 00:51 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wojtekski » 11 lis 2019, o 10:41

00Henio00 pisze:
11 lis 2019, o 08:22
A cena za usluge?
Z tego co kiedyś pytałem to okolice 8 tys.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pawel_insignia » 11 lis 2019, o 10:51

Chyba coś około 8tys. Zadzwoń zapytaj. ;)

Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kowi821 » 16 lis 2019, o 14:58

Witam czy ktoś może jednakowoż powiedzieć czy możliwa jest wymiana panewek głównych bez zdejmowania skrzyni biegów i demontażu wału korbowego?

djloszka
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 8 lis 2019, o 19:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wołów

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: djloszka » 18 lis 2019, o 20:49

Witam
Obiło mi się ostatnio o uszy ze możliwa jest podmiana miski olejowej na taka z Opla Signum 1.9 cdti wraz ze smokiem. Czy jest to możliwe i czy warto to zrobić aby pozbyc sie problemu z uszczelka.

PolC
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 gru 2019, o 18:44
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: PolC » 22 gru 2019, o 14:49

Czołem!
Niedawno kupiłem Insignie z przebiegiem 207km. W historii serwisu nie doszukałem się informacji o wymianie uszczelki o której piszecie że powoduje przekręcenie się tych panewek. Mam jednak książkę serwisową z Niemiec i moje pierwsze pytanie to pod jaką pozycja szukać tejże uszczelki (by sprawdzić czy była wymieniana) ?

Po drugie, ile orientacyjnie kosztuje wymiana takiej uszczelki (bo zakładam że warto abym ja wymienił) oraz czy taka akcja zażegna ryzyko zniszczenia silnika ? Dodam że mój samochód ma wycięty DPF wraz z oprogramowaniem. Natomiast olej wymieniany był od 30 tys do czasami 10ciu.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: IBZI » 22 gru 2019, o 16:02

W Niemczech raczej tych uszczelek w ASO nie wymieniają sami od siebie. Klient musiałby to zlecić, a do tego potrzeba takiej świadomości. Więc wątpię czy wymiana miała miejsce. Na resztę pytań masz odpowiedź na Forum, więc proszę poczytaj. I Regulamin w wolnej chwili też...

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: supi » 22 gru 2019, o 16:56

Jak kupiłeś u nas i ma wycięty DPF, znaczy że u nas była już rzeźba w tym aucie i możliwe, że ktoś to już wymienił. Poza tym jak ktoś ma np. garaż i auto po uruchomieniu po nocy zawsze jest w cieple, to mogło tego problemu nie być. Tu przeważnie objawia się to po uruchomieniu po nocy w niższej temperaturze, ponieważ co oczywiste bo tworzywa/gumy są wówczas sztywniejsze. Średnio te uszczelki trzymają ok. 4-5 lat

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 22 gru 2019, o 18:52

Kowi821 pisze:
16 lis 2019, o 14:58
[ ... ] czy możliwa jest wymiana panewek głównych bez zdejmowania skrzyni biegów i demontażu wału korbowego?
oczywiście jest możliwa ...

Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kowi821 » 24 gru 2019, o 23:19

Ale czy taka wymiana nie mija się z celem, brak pomiarów czopów wału itp

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 25 gru 2019, o 11:48

to podlega decyzji osoby dokonującej wymiany/naprawy ...
i wskazane by było jakby to był ktoś znający się na temacie :idea: :!:

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 25 gru 2019, o 11:59

jeśli panewki się nie obróciły a tylko zaczęły się ścierać to co mogło by wykrzywić wał ? więc nie ma potrzeby tego robić , nie popadajmy w paranoje że przy wymianie panewek robimy od razu remont kapitalny , bo takie pomiary wiążą się z rozebraniem silnika do gołego , parę lat temu wymiałem same panewki w VC 2.2 DTI bo były mocno starte po przebiegu 300 tyś .i co i nic auto zrobiło ponad 60 tyś i dalej jeździ , więc jeśli wał nie jest uszkodzony to sama wymiana panewek wystarczy i oczywiście pompy oleju jeśli auto ma 200Tyś + .

Bogus88
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 20 sty 2019, o 11:44
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wieliczka
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bogus88 » 26 gru 2019, o 12:49

Witam, podłącze się do tematu, wczoraj ruszając autem delikatnie mi szarpneło i od razu zaczęły się stuki z okolic silnika przy dodawaniu gazu stuki się nasilają. Może ktoś miał podobny problem co to może być? Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 26 gru 2019, o 13:44

... Insignia z 2019 i już taki problem o:o

Awatar użytkownika
bani010
Użytkownik
Posty: 185
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 26 gru 2019, o 13:49

Naprawdę jestem pod wrażeniem tej marki .... model 2019 ....i stuka puka, oddaj go w pixdu i kup toyotę

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Bogus88
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 20 sty 2019, o 11:44
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wieliczka
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bogus88 » 26 gru 2019, o 13:53

Rok 2009 chyba przy zakładaniu konta coś mi się źle ustawilo...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wojtekski » 29 gru 2019, o 21:04

Do mechanika tak nikt ci nie odpowie , aby nie to co najgorsze bo stuki z obrotami nie wróżą nic dobrego...

Bogus88
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 20 sty 2019, o 11:44
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wieliczka
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bogus88 » 29 gru 2019, o 21:09

Do mechanika jestem umówiony po nowym roku... aż się boję diagnozy bo gdzie bym nie czytał to wszędzie mowa o panewkach.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kowi821 » 1 sty 2020, o 11:35

dare50 pisze:
25 gru 2019, o 11:59
jeśli panewki się nie obróciły a tylko zaczęły się ścierać to co mogło by wykrzywić wał ? więc nie ma potrzeby tego robić , nie popadajmy w paranoje że przy wymianie panewek robimy od razu remont kapitalny , bo takie pomiary wiążą się z rozebraniem silnika do gołego , parę lat temu wymiałem same panewki w VC 2.2 DTI bo były mocno starte po przebiegu 300 tyś .i co i nic auto zrobiło ponad 60 tyś i dalej jeździ , więc jeśli wał nie jest uszkodzony to sama wymiana panewek wystarczy i oczywiście pompy oleju jeśli auto ma 200Tyś + .
problem tkwi w tym że robił to autoryzowany serwis Opla. Jeśli by robił to jakiś inny zakład mechaniki pojazdowej nie miałbym obiekcji ponieważ zapewne powiedzieli by mi o tym. W tym wypadku nawet nie zostawili mi starych panewek do weryfikacji. Tutaj o sposobie wymiany dowiedziałem się przez ich niedopatrzenie. Po miesiąc od wyjazdu z serwisu chcąc wymienić olej okazało się że zgubili mi osłonę dolna. Jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem dwa otwory wywiercone w kadłubie skrzyni biegów. Wiem że tego typu operacje wykonuje się w celu odkręcenia miski olejowej. W tym przypadku nikt mi nie powiedział o tego typu operacji, Na domiar wszystkiego nie sprawdzili pompy oleju. Nie wymienili uszczelek czujnika ciśnienia, bo jak twierdza nie występują w zamienniku - jak się okazało kłamali. Po prostu porażka. Skłaniam sie do wniosku że najprawdopodobniej do wymiany panewek głównych nie doszło.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”