--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Czy to jest częsta przypadłość w tych silnikach? Kupiłem niedawno samochód, ale gdy o tym pocztałem to az sie wystraszyłem. Przebieg mojej 115kkm raczej orginalny, ale wiadomo jak w pl więc licze ze ma conajmniej 150
-
- Użytkownik
- Posty: 134
- Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: obracające panewki 2.0cdti a20dth
Dlaczego kolega zakłada że kręcony , przecież to można zweryfikować
po pierwsze tutaj : https://historiapojazdu.gov.pl/
po drugie w serwisie Opla
po pierwsze tutaj : https://historiapojazdu.gov.pl/
po drugie w serwisie Opla
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: obracające panewki 2.0cdti a20dth
Nie. Jak do tej pory słyszałem o dwóch przypadkach. Zapewne przez zaniedbanie kondycji silnika i ignorowanie komunikatów na wyświetlaczu.miniakuel pisze:Czy to jest częsta przypadłość w tych silnikach?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 469
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: obracające panewki 2.0cdti a20dth
W każdym silniku niezależnie od marki może się obrócić panewka to wszystko zależy jak się dba o silnik (okresy wymiany oleju w silniku, przerywanie wypalania filtra dpf oraz komunikaty silnika)
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Olej ostatnio wymieniany na 170tys, potem 187tys z oringiem w misce olejowej, wczoraj 196tys 0komuniktów, silnik zatarty na autostradzie, prawdopodobnie panewki się obróciły.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 469
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Stwierdzisz jak rozbierzesz i przeliczyć czy remont silnika nie bedzie bardziej opłacalny bo bedziesz wiedział co masz, a tak kupisz kota w worku.
Wysłane z mojego S4
Wysłane z mojego S4
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Dokładnie, raczej będziemy próbować regenerować, na allegro są w większości po regeneracji, więc kot w worku. Fajnie byłoby jeśli dałoby się go dobrze zregenerować. Dam znać jak rozwiążę ten problem.
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
witam ja obecnie jestem po takiej regeneracji szlif walu osiowanie nowe panewki piercienie rownanie bloku planowanie glowicy uszczelniacze zaworowe.Poki ci zrobione 5tys i jest ok
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, o 07:22 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
No ewidentnie zatarte, czy na pewno wcześniej nie miałeś komunikatu o złym ciśnieniu.
Widzę że nie wyjmowałeś silnika, wszystko od spodu da radę wyjąć ?
Widzę że nie wyjmowałeś silnika, wszystko od spodu da radę wyjąć ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Na moje oko nie wszystko. Panewki korbowodowe pewnie da radę wyjąć. Główne już pewnie nie. Silnik i tak trzeba wyjąć. Ewentualnie skrzynię inaczej nie wyjmiesz wału. Dodatkowo głowica w górę by wyjąc korby i sprawdzić czy dziury nie porobiły się jajowate. Nie wiem jak ten zabieg się fachowo nazywa. Co prawda nie obróciła ci się panewka, ale skoro stukało minimalne jajeczko mogło się zrobić.
Co do przyczyn zmiana oleju co 30 tys i dolewki z on robione przy wypalaniu dpf mogły pomóc w tym co się stało. Jakiego oleju używałeś przy wymianach co 30 tys km? Ten oryginalny gm ponoć nie jest za dobry.
Co do przyczyn zmiana oleju co 30 tys i dolewki z on robione przy wypalaniu dpf mogły pomóc w tym co się stało. Jakiego oleju używałeś przy wymianach co 30 tys km? Ten oryginalny gm ponoć nie jest za dobry.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Miałem komunikat na początku stycznia tak jak większość z tego forum, wymieniłem od razu słynny oring i zrobiłem po tej wymianie 9000km (tak olej też wtedy był wymieniany). Po tamtej wymianie jak przyszedł mróz komunikat już więcej się nie pojawił. W poniedziałek przy 170km/h żadnych komunikatów, od razu spadek mocy, dopiero po zatrzymaniu się na poboczu pojawił się komunikat niskie ciśnienie oleju.
Do Hubertus:
tak silnik będzie cały wyjęty, dzisiaj tylko z ciekawości poprosiliśmy mechanika, żeby tam zobaczył co i jak. W piątek zawieziemy auto do specjalistycznego warsztatu gdzie zajmują się tylko remontami silników, często robią właśnie posprowadzane zatarte insignie, naprawiają je najniższym kosztem (tak chcą handlarze) i lecą w Polskę. Zobaczymy po wyjęciu i dokładnym sprawdzeniu silnika, dam znać na ile nam wycenią robotę.
Co do wymian oleju, do 150tys auto serwisowane w ASO, tam nie wiem co lali, ale pewnie ten olej GM. Przy 150tys zalaliśmy Castrol Edge, kolejną wymianę zrobiliśmy przy 170tys znów Castrol Edge, potem w styczniu przy 187tys wraz z wymianą tej uszczelki (oring) także Castrol Edge (przy tej wymianie zamontowaliśmy też diodę DPF i pilnowaliśmy, żeby zawsze DPF porządnie wypalić na trasie i zawsze mieliśmy to szczęście, że wypalał się na autostradzie/ekspresowej, taka ciekawostka, że 5min przed tą awarią na autostradzie skończył wypalać się DPF).
-- 30 mar 2016, o 22:34 --
O ile dobrze zrozumiałem mechanika, to obróciły się 4 główne panewki i jednak się nie obróciła, a na korbowodzie obróciły się 3 panewki i jedna nie. Ogólnie jak uważacie, da się zregenerować, miał ktoś taki przypadek?
Do Hubertus:
tak silnik będzie cały wyjęty, dzisiaj tylko z ciekawości poprosiliśmy mechanika, żeby tam zobaczył co i jak. W piątek zawieziemy auto do specjalistycznego warsztatu gdzie zajmują się tylko remontami silników, często robią właśnie posprowadzane zatarte insignie, naprawiają je najniższym kosztem (tak chcą handlarze) i lecą w Polskę. Zobaczymy po wyjęciu i dokładnym sprawdzeniu silnika, dam znać na ile nam wycenią robotę.
Co do wymian oleju, do 150tys auto serwisowane w ASO, tam nie wiem co lali, ale pewnie ten olej GM. Przy 150tys zalaliśmy Castrol Edge, kolejną wymianę zrobiliśmy przy 170tys znów Castrol Edge, potem w styczniu przy 187tys wraz z wymianą tej uszczelki (oring) także Castrol Edge (przy tej wymianie zamontowaliśmy też diodę DPF i pilnowaliśmy, żeby zawsze DPF porządnie wypalić na trasie i zawsze mieliśmy to szczęście, że wypalał się na autostradzie/ekspresowej, taka ciekawostka, że 5min przed tą awarią na autostradzie skończył wypalać się DPF).
-- 30 mar 2016, o 22:34 --
O ile dobrze zrozumiałem mechanika, to obróciły się 4 główne panewki i jednak się nie obróciła, a na korbowodzie obróciły się 3 panewki i jedna nie. Ogólnie jak uważacie, da się zregenerować, miał ktoś taki przypadek?
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Tak czytam o tej przypadłości i tak się zastanawiam, czy też może mi się to przytrafić, a to dlatego że niedawno miałem ściąganą miskę olejową i mechanik powiedział że znalazł kawałek metalu ale powiedział że nie jest to typowy opiłek tylko tak jak by ktoś coś wiercił i zostawił pozostałości po wierceniu . Generalnie stwierdził że w misce nie ma żadnego syfu tylko ten opiłek. Miska była ściągana podczas wymiany czujnika poziomu oleju.
Olej który używam to ten GM, od zawsze, nic innego nie było lanego, mam już 187kkm, aż strach że coś się może stać
Olej który używam to ten GM, od zawsze, nic innego nie było lanego, mam już 187kkm, aż strach że coś się może stać
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja miałem w octavii silnik 1,9 tdi BXE czyli ten słynący z łuszczących się panewek. Sprzedałem octavię ze 310 tys km pewnego w 100 % przebiegu z historią znana mi od początku. Zero problemów z silnikiem panewki nigdy nie ruszane. Tak więc nie ma co od razu panikować. Dla świętego spokoju można zmierzyć ciśnienie oleju a i to nie wyklucza wykrycia jakiejś wady panewki czy tego, że któraś będzie słabsza. Tutaj widać, że smarowanie nie było najlepsze ponieważ pozacierane są i główne i korbowodowe panewki. Pytanie dlaczego smarowanie było słabe? Czy faktycznie problem z uszczelką smoka? Czy długie okresy między wymianami oleju po 30 tys km? Czy może np nie właściwa eksploatacja jak np dawanie po garach na zimnym?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Bardzo dobry olej trzyma parametr ok. 10 tys. Olej GM to nie pierwsza liga, dotego dochodzi rozrzedzenie prze ON.
Czyli wychodzi coś koło 60 tys. na dobrym oleju i z 120 tys na nie najlepszym oleju lub mieszaninie. Co innego jak ktoś robi trasy i dpf wypala się w trasach to taki silnik przetrzyma to lepiej.
Czyli wychodzi coś koło 60 tys. na dobrym oleju i z 120 tys na nie najlepszym oleju lub mieszaninie. Co innego jak ktoś robi trasy i dpf wypala się w trasach to taki silnik przetrzyma to lepiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
P405 trzymasz DPF i EGR w swoim aucie? bo po tej awarii zastanawiam się nad wywaleniem tego wszystkiego, tylko nie wiem czy warto.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Tu jest lista :
Miałem Milleres, Ravenol, a teraz czeka Castrol EDGE Diesel FST 5W40 . Tyle, że zawsze leję 5W40.
Miałem Milleres, Ravenol, a teraz czeka Castrol EDGE Diesel FST 5W40 . Tyle, że zawsze leję 5W40.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja już chyba po 3 - 4 tys będę ten GM owski olej wymieniał. Od nowości serwis w Poznaniu zalewał Mobilem. W aso w Siedlcach zaleli mi GM. Wymienię chyba na takiego castrola jak wyżej. Jestem umówiony z kumplem na podłączenie pod kompa. Bo mam awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem. Obstawiam dpf. Auto teraz jeździ dużo po mieście na krótkich trasach. Przed świętami były komedie. Zrobione jakieś 900 km od tamtego czasu i znowu. Dioda już zamówiona. Ale widzę, że będzie trzeba zaopatrzyć się jeszcze w interfejs. Olej kontroluje już niemal codziennie. Auto ustawiam dokładnie w tym samym miejscu normalnie cyrk. Mam wrażenie, że może przybyło może ze 100 ml.