--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
U Kolegi mechanika stoi właśnie Insignia z zatartym silnikiem. Właściwie silnik już wymieniony (koszt ok. 6-8 tys). Panewki do mniej więcej 2010 roku były po prostu słabe ale smok jest również problemem. W tym silniku nakłada się na siebie kilka czynników. Kolega wymienia kilka silników rocznie ale zwykle są to silniki, których użytkownicy niekoniecznie bardzo dbali o auto. Wymiana uszczelki smoka to podstawa a kolejna sprawa to zadbać o odpowiednie smarowanie. Ma pod opieką auta z przebiegami ponad 300 czy nawet 400 tys, które jeżdżą bezproblemowo ale zwykle wymiana uszczelki profilaktycznie po ok. 80 tys. i oleju co 15 tys. max. Statystycznie są wtedy większe szanse na bezproblemowe użytkowanie (choć gwarancji żadnej nie ma).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 maja 2019, o 16:35
- Auto: Zafira
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bukowno
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
A czy ktoś z tu obecnych miał zatarcie panewek w 2.0cdti 163km z ostatnich roczników ? 2014-2015 w automacie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:21
- Auto: Insignia 1,9 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
W dniu dzisiejszym odszedł kolejny silnik , przebieg 216 kkm (oryginalnie) uszczelka smoka wymieniona 2 tygodnie temu...autostrada 160 na budziku , nagła utrata mocy , wibracja na kierownicy , kontrolka oleju , klekot silnika....powrót na lawecie, długi weekend z głowy , w poniedziałek sekcja i niewesoła diagnoza zapewne
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Przy wymianie uszczelki zajrzałeś do panewek?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
216kkm to pewny przebieg?
Olej wymieniany w trybie LL czy normalnie nie więcej niż 15kkm?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Olej wymieniany w trybie LL czy normalnie nie więcej niż 15kkm?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Który rok auta?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Mogę tylko współczuć...
Ja bym obstawiał spapranie roboty przy wymianie uszczelki... już czytaliśmy tu o magikach, którzy podklejali ją silikonem...
Ja bym obstawiał spapranie roboty przy wymianie uszczelki... już czytaliśmy tu o magikach, którzy podklejali ją silikonem...
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lut 2019, o 22:11
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krzeszowice
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam wszystkich serdecznie, pierwszy raz piszę na forum. W moim przypadku wyglądało to następująco, po zakupie samochodu(już świeciło ciśnie oleju) odrazu w tym samym dniu wymieniłem uszczelkę smoka, nie wiem jak długo u poprzedniego właściciela ten komunikat się wyświetlał. Przejechałem niecałe 10 tys km i usłyszałem stukanie, ale coś bardziej jak wtryskiwacze, zjechałem do domu i okazało się że to jednak na dole silnika, ale blizej sprzęgła i dzisiaj zacząłem zrzucać misę olejową, myślę że jutro będę mógł się podzielić wiadomościami co się stało. Samochód ma nalatane grubo ponad 300 tys km, więc nie są takie tragiczne te silniki, tylko bardziej zaniedbanie użytkowników je wykańcza. Pozdrawiam
Zapomniałem dodać, że sam sobie jestem winny, bo przy wymianie uszczelki smoka nie sprawdziłem panewek, więc mogę tylko przeklinać na siebie, a nie na silnik.
Zapomniałem dodać, że sam sobie jestem winny, bo przy wymianie uszczelki smoka nie sprawdziłem panewek, więc mogę tylko przeklinać na siebie, a nie na silnik.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jeżdżę jeszcze dwoma dieslami. Nie będę opisywał jakim markami dla reklamy lub antyreklamy...
Zauważyłem jednak, że oplem przy niskich obrotach strasznie się się męczy ten silnik. Głośno pracuje ciężko wchodzi na obroty niż przy dwóch innych markach. Moim skromnym zdaniem warto jednak tym silnikiem nie sugerować się "wskazaną" zmianą obrotów tylko trochę je podciągać chociaż do 1700-1900 obrotów. Ten silnik lepiej chodzi. Czy też tak myślicie?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Zauważyłem jednak, że oplem przy niskich obrotach strasznie się się męczy ten silnik. Głośno pracuje ciężko wchodzi na obroty niż przy dwóch innych markach. Moim skromnym zdaniem warto jednak tym silnikiem nie sugerować się "wskazaną" zmianą obrotów tylko trochę je podciągać chociaż do 1700-1900 obrotów. Ten silnik lepiej chodzi. Czy też tak myślicie?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
1700 to minimum jakie powinno się utrzymywać dla dobra silnika i dwumasy.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja tam poniżej 2100 nie zmieniam na wyższy.
Ale już np w garażu wspólnym jak kołuję na miejsce parkingowe, to jadę te 200-300m na 2 bez gazu. Wątpię czy ma to realny wpływ na zużycie osprzętu.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ale już np w garażu wspólnym jak kołuję na miejsce parkingowe, to jadę te 200-300m na 2 bez gazu. Wątpię czy ma to realny wpływ na zużycie osprzętu.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jadąc bez gazu nie sądzę. Jadąc w trasie wydaje mi się że jak najbardziej.
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
W ogóle nie sugeruje się ta strzałka. Zmieniam biegi tak aby po zmianie na wyższy obroty spadły do minimum 1500-1700.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Uszczelka, uszczelką.
Nawet jak się ją dobrze i poprawnie założy, trzeba zajrzeć do panewek... Bo niestety już mogą być przytarte.
Nawet jak się ją dobrze i poprawnie założy, trzeba zajrzeć do panewek... Bo niestety już mogą być przytarte.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Dokładnie tak jak piszesz Peja.
Mam pytanie. Ostatnio pojawił mi się komunikat niskie ciśnienie... Myślałem że to wina czujnika bo działo się to w ponad 30 stopniach, ale dzisiaj też a było 20stopni. Dwa razy rano się tak zadziało i raz po pracy gdzie auto stało 8h w słońcu.
Uszczelka i panewki wymienione w październiku. Dodatkowo założona mosiężna tuleja. Wszystko robione w autopasji. Chce sprawdzić ciśnienie manometrem i wymienić czujnik ciśnienia. Jak znów się powtórzy to zostanie mi pompa do sprawdzenia, bo coś jeszcze?
Mam pytanie. Ostatnio pojawił mi się komunikat niskie ciśnienie... Myślałem że to wina czujnika bo działo się to w ponad 30 stopniach, ale dzisiaj też a było 20stopni. Dwa razy rano się tak zadziało i raz po pracy gdzie auto stało 8h w słońcu.
Uszczelka i panewki wymienione w październiku. Dodatkowo założona mosiężna tuleja. Wszystko robione w autopasji. Chce sprawdzić ciśnienie manometrem i wymienić czujnik ciśnienia. Jak znów się powtórzy to zostanie mi pompa do sprawdzenia, bo coś jeszcze?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Myślę, że tak. Dzwoniłem do nich i pytałem co i jak. Cała sytuację opowiedziałem. Mówią, że może spróbować jeszcze zaktualizować softa, bo w tych wcześniejszych wersjach 2009-10. Ten komunikat za szybko się pojawiał. Chyba nawet tutaj nie raz o tym było pisane. Problem w tym, że nie zaktualizuje softa, bo dopiero co wgrałem nowe mapy, więc wszystko stracę. Dlatego chcę się zabrać najpierw za sprawdzenie ciśnienia i wymianę czujnika
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jest strona, na której można sprawdzić, czy są aktualizacje do Twojego auta... Niestety nie mam adresu bo miałem format kompa i "ulubione" się nie ostały.