--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
gpawel

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gpawel » 6 maja 2019, o 07:14

Co mechanik, to tez opinie. Koledze stwierdził mechanik, że miał poluzowane śruby na pompie olejowej i to także może być przyczyną. Śrubę dokręcili, zabezpieczyli jakimś środkiem żeby się nie odkręcały i jeździ dalej. Oczywiście przy okazji wymiana uszczelki na nową.

U mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju" przyszedł w zimie, mrozy minus 10. Po kilku dniach wymiana uszczelki smoka na nową, nowy olej, nowy filtr i kontrola panewek. Mechanik stwierdził, że z panewkami wszystko ok. I znajdź tu mądrego? Dał mi starą uszczelkę i twarda jak... smok :lol:

Dodałem sobie formułę w Torquee pokazująca przebieg od ostatniego komunikatu "niskie ciśnienie oleju" i wychodzi na to, ze poprzedni właściciel (rodowity Niemiec. jedyny właściciel od nowości) nigdy tego komunikatu nie miał. Mi się wydaje, że ciąży na Polsce jakieś fatum i po przekroczeniu linii granicy Rzeczpospolita Polska dzieją się różne ciekawe rzeczy :D

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jar-231 » 6 maja 2019, o 16:26

mcrace pisze:
6 maja 2019, o 07:07

Z uwagi na powyższe, sądzę też, że część osób, którym tuż po wymianie uszczelki silnik się zatarł, miało spaprany jej montaż. Podobnie mogło być z panewkami, o których wspomniałeś - ktoś mógł coś źle poskładać.

Nie mamy żadnych danych, żeby wyrokować o wadzie lub jej braku. Nie wiemy ile z tych zatartych na forum insigni było już wcześniej remontowanych. Nie wiemy jak były używane wcześniej. Nic nie wiemy.

Kiedyś próbowałem zrobić ankietę połączoną z bazą danych numerów VIN, żeby mieć jakiś podgląd, jednak temat umarł... ;)
No fakt że tak naprawdę ciężko stwierdzić co jest tego przyczyną. Ja przed zakupem swojej dużo już czytałem na temat wad tego silnika i wiedziałem czym to pachnie ale się zdecydowałem. A dlatego że w zaprzyjaźnionej firmie tych insigni w całej Polsce jeździ może koło 60 i dobrze znam człowieka który zajmuje się flotą tych samochodów. I powiem wam że z tego co mówił to wszystkie mają już grubo ponad 250 tyś i żadna nie miała nic robione z silnikiem nawet tylko kilka miały wymieniony dwumas reszta śmiga i jest ok. Także ciężko powiedzieć dlaczego tak się dzieje.

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: piotreknirvana » 11 maja 2019, o 12:37

Panowie jak znaleźć nr panewek do 2.0 CDTI? W ASO po sprawdzeniu vinu stwierdzili że w sumie nie wiedzą jaki jest nr seryjny części....po wyjęciu znalazłem takie nr-y na panewce: 55195511 oraz FGP B 520...po wyjęciu panewek niestety nie ma żadnego widocznego koloru Dzięki za info Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka



Obrazek

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 11 maja 2019, o 13:45

Trzeba sprawdzić w katalogu czy każdy kolor,wymiar to inny numer katalogowy. Jeśli tak to będzie prosta sprawa. Jeśli nie to jeśli nie ma koloru na panewkach to tylko pomiary. Numer katalogowy to ten na dole 55....

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: piotreknirvana » 11 maja 2019, o 13:49

Co masz na myśli mówiąc" w katalogu" ? O jaki katalog chodzi?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 11 maja 2019, o 15:24

podaj VIN, to Ci przefiltruję panewki w EPC ...

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Ping » 11 maja 2019, o 15:27

Przeszukajcie temat albo forum, podawałem numery panewek oraz kolory w zależności od rocznika.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: piotreknirvana » 11 maja 2019, o 15:43

jotef pisze:podaj VIN, to Ci przefiltruję panewki w EPC ...
W0LGM8EY6A1066983

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka



Dodano po 52 sekundach:
Ping pisze:Przeszukajcie temat albo forum, podawałem numery panewek oraz kolory w zależności od rocznika.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie mogłem znaleźć.....chyba że ślepy jestem Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 11 maja 2019, o 16:02

EPC, którego używam dla Twojego VIN nie pokazuje numerów panewek głównych tylko korbowe i oporowe :
główne.JPG
korby.JPG
oporowe.JPG

natomiast jak szukam bez VIN pokazuje j/n :
panewki_1.JPG
panewki_2.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: piotreknirvana » 11 maja 2019, o 18:06

jotef pisze:EPC, którego używam dla Twojego VIN nie pokazuje numerów panewek głównych tylko korbowe i oporowe :
główne.JPG
korby.JPG
oporowe.JPG

natomiast jak szukam bez VIN pokazuje j/n :
panewki_1.JPG
panewki_2.JPG
Dasz radę zrobić lepszą jakość zdjęcia numerów panewek korbowodowych ? A co oznaczają te numery na moich panewkach?
Ps. Dzięki serdeczne za pomoc...piwo masz u mnie

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 11 maja 2019, o 18:20

korby.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: piotreknirvana » 11 maja 2019, o 18:23

jotef pisze:
korby.JPG
A te nr-y co są na moich panewkach to od czego mogą być? Orientujesz się ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 503
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 11 maja 2019, o 18:37

osiem cyfr jak w EPC dla głównych ale nie wiem, bo jak się wpisze w wyszukiwarkę > GM 55195511, to nic nie pokazuje :(
w przeciwieństwie do numwerów z EPC ...
zadzwoń do Auto-Pasja z Włocławka może coś podpowiedzą > przynajmniej deklarowali tutaj na forum pomoc ...
Twój silnik z 2010 a przedliftowe mają obcykane.

p.s. panewki korbowodowe masz też tutaj online:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/8/15-0/#34X
Ostatnio zmieniony 11 maja 2019, o 18:45 przez jotef, łącznie zmieniany 1 raz.

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: piotreknirvana » 11 maja 2019, o 18:45

jotef pisze:...
Dzięki jeszcze raz za pomoc Obrazek miłego weekendu życzę

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 11 maja 2019, o 21:06 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kowi821 » 17 maja 2019, o 11:09

i ja postanowiłem wymienić ta uszczelkę smoka. Zostawiłem samochód w ASO Kielce zlecenie otwarte wymiana uszczelki smoka i uszczelnienie przedniej skrzyni rozdzielczej. Ustalona kwota 1000zł po tak myślałem rabacie z powodu naprawy blacharskiej po szkodzie z której w tym ze aso zostawiłem 12tys pln. I się zaczęło, ze ta skrzynia to ma więcej uszczelek do wymiany niż myśleli itp. Mowie ok róbcie, wyraziłem zgodę na 1500zł. za trzy dni dzwonią że zdjęli panewki główne i korbowodowe oczywiście bez mojej zgody ze są podmeczone trzeba wymienić jak skrzynia zdjęta to warto. Zgodziłem sie na 2300 ze wszystkim. przy odbiorze okazało się ze cena podskoczył do 2700. ale to jest nic. po przejechaniu 1000km postanowiłem wymienić olej po dotarciu tych panewek. wchodzę pod samochód a tam nie ma osłony silnika (zapomnieli zamontować) i najlepsze- wywiercone dwa otwory w skrzyni aby mogli zdjąć miskę co oznacza ze nie odkręcali skrzyni. jak to możliwe ze bez rozpinania rozrządu czy tez demontażu skrzyni można wymienić panewki główne? niech mi to ktoś wyjaśni.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 17 maja 2019, o 11:17

Proste , najpierw zdjęli samą miskę i jak się okazało że panewki do wymiany to oczywiście zdjęli skrzynie i tego się trzymajmy :)

gpawel

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gpawel » 17 maja 2019, o 11:27

1000 zł za wymianę uszelki smoka? Masz gest powiem Ci.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 17 maja 2019, o 11:50

Bez rabatów wołają nawet 1400 więc ujdzie :)

Kowi821
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
Auto: kowi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kowi821 » 17 maja 2019, o 13:51

w Kielcach wołają 1000 za uszczelkę smoka ja w tej cenie miałem jeszcze kompletne uszczelnienie przedniej skrzyni rozdzielczej ponieważ to napęd 4x4. ale ja nie o tym. mechanik sam stwierdził przy rozmowie z kierownikiem ze oni tak robią te panewki bez zdejmowania skrzyni. ja już zgłupiałem

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: norbi333 » 17 maja 2019, o 14:04

gpawel pisze:
17 maja 2019, o 11:27
1000 zł za wymianę uszelki smoka? Masz gest powiem Ci.
Normalna cena przy 4x4

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”