--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Co mechanik, to tez opinie. Koledze stwierdził mechanik, że miał poluzowane śruby na pompie olejowej i to także może być przyczyną. Śrubę dokręcili, zabezpieczyli jakimś środkiem żeby się nie odkręcały i jeździ dalej. Oczywiście przy okazji wymiana uszczelki na nową.
U mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju" przyszedł w zimie, mrozy minus 10. Po kilku dniach wymiana uszczelki smoka na nową, nowy olej, nowy filtr i kontrola panewek. Mechanik stwierdził, że z panewkami wszystko ok. I znajdź tu mądrego? Dał mi starą uszczelkę i twarda jak... smok
Dodałem sobie formułę w Torquee pokazująca przebieg od ostatniego komunikatu "niskie ciśnienie oleju" i wychodzi na to, ze poprzedni właściciel (rodowity Niemiec. jedyny właściciel od nowości) nigdy tego komunikatu nie miał. Mi się wydaje, że ciąży na Polsce jakieś fatum i po przekroczeniu linii granicy Rzeczpospolita Polska dzieją się różne ciekawe rzeczy
U mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju" przyszedł w zimie, mrozy minus 10. Po kilku dniach wymiana uszczelki smoka na nową, nowy olej, nowy filtr i kontrola panewek. Mechanik stwierdził, że z panewkami wszystko ok. I znajdź tu mądrego? Dał mi starą uszczelkę i twarda jak... smok
Dodałem sobie formułę w Torquee pokazująca przebieg od ostatniego komunikatu "niskie ciśnienie oleju" i wychodzi na to, ze poprzedni właściciel (rodowity Niemiec. jedyny właściciel od nowości) nigdy tego komunikatu nie miał. Mi się wydaje, że ciąży na Polsce jakieś fatum i po przekroczeniu linii granicy Rzeczpospolita Polska dzieją się różne ciekawe rzeczy
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
No fakt że tak naprawdę ciężko stwierdzić co jest tego przyczyną. Ja przed zakupem swojej dużo już czytałem na temat wad tego silnika i wiedziałem czym to pachnie ale się zdecydowałem. A dlatego że w zaprzyjaźnionej firmie tych insigni w całej Polsce jeździ może koło 60 i dobrze znam człowieka który zajmuje się flotą tych samochodów. I powiem wam że z tego co mówił to wszystkie mają już grubo ponad 250 tyś i żadna nie miała nic robione z silnikiem nawet tylko kilka miały wymieniony dwumas reszta śmiga i jest ok. Także ciężko powiedzieć dlaczego tak się dzieje.mcrace pisze: ↑6 maja 2019, o 07:07
Z uwagi na powyższe, sądzę też, że część osób, którym tuż po wymianie uszczelki silnik się zatarł, miało spaprany jej montaż. Podobnie mogło być z panewkami, o których wspomniałeś - ktoś mógł coś źle poskładać.
Nie mamy żadnych danych, żeby wyrokować o wadzie lub jej braku. Nie wiemy ile z tych zatartych na forum insigni było już wcześniej remontowanych. Nie wiemy jak były używane wcześniej. Nic nie wiemy.
Kiedyś próbowałem zrobić ankietę połączoną z bazą danych numerów VIN, żeby mieć jakiś podgląd, jednak temat umarł...
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Panowie jak znaleźć nr panewek do 2.0 CDTI? W ASO po sprawdzeniu vinu stwierdzili że w sumie nie wiedzą jaki jest nr seryjny części....po wyjęciu znalazłem takie nr-y na panewce: 55195511 oraz FGP B 520...po wyjęciu panewek niestety nie ma żadnego widocznego koloru Dzięki za info
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Trzeba sprawdzić w katalogu czy każdy kolor,wymiar to inny numer katalogowy. Jeśli tak to będzie prosta sprawa. Jeśli nie to jeśli nie ma koloru na panewkach to tylko pomiary. Numer katalogowy to ten na dole 55....
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Co masz na myśli mówiąc" w katalogu" ? O jaki katalog chodzi?
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 140 razy
- Kontakt:
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Przeszukajcie temat albo forum, podawałem numery panewek oraz kolory w zależności od rocznika.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
W0LGM8EY6A1066983jotef pisze:podaj VIN, to Ci przefiltruję panewki w EPC ...
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
Dodano po 52 sekundach:
Nie mogłem znaleźć.....chyba że ślepy jestemPing pisze:Przeszukajcie temat albo forum, podawałem numery panewek oraz kolory w zależności od rocznika.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
EPC, którego używam dla Twojego VIN nie pokazuje numerów panewek głównych tylko korbowe i oporowe :
natomiast jak szukam bez VIN pokazuje j/n :
natomiast jak szukam bez VIN pokazuje j/n :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Dasz radę zrobić lepszą jakość zdjęcia numerów panewek korbowodowych ? A co oznaczają te numery na moich panewkach?jotef pisze:EPC, którego używam dla Twojego VIN nie pokazuje numerów panewek głównych tylko korbowe i oporowe :
natomiast jak szukam bez VIN pokazuje j/n :
Ps. Dzięki serdeczne za pomoc...piwo masz u mnie
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
A te nr-y co są na moich panewkach to od czego mogą być? Orientujesz się ?jotef pisze:
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
osiem cyfr jak w EPC dla głównych ale nie wiem, bo jak się wpisze w wyszukiwarkę > GM 55195511, to nic nie pokazuje
w przeciwieństwie do numwerów z EPC ...
zadzwoń do Auto-Pasja z Włocławka może coś podpowiedzą > przynajmniej deklarowali tutaj na forum pomoc ...
Twój silnik z 2010 a przedliftowe mają obcykane.
p.s. panewki korbowodowe masz też tutaj online:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/8/15-0/#34X
w przeciwieństwie do numwerów z EPC ...
zadzwoń do Auto-Pasja z Włocławka może coś podpowiedzą > przynajmniej deklarowali tutaj na forum pomoc ...
Twój silnik z 2010 a przedliftowe mają obcykane.
p.s. panewki korbowodowe masz też tutaj online:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/8/15-0/#34X
Ostatnio zmieniony 11 maja 2019, o 18:45 przez jotef, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Dzięki jeszcze raz za pomoc miłego weekendu życzęjotef pisze:...
Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 11 maja 2019, o 21:06 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
- Auto: kowi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
i ja postanowiłem wymienić ta uszczelkę smoka. Zostawiłem samochód w ASO Kielce zlecenie otwarte wymiana uszczelki smoka i uszczelnienie przedniej skrzyni rozdzielczej. Ustalona kwota 1000zł po tak myślałem rabacie z powodu naprawy blacharskiej po szkodzie z której w tym ze aso zostawiłem 12tys pln. I się zaczęło, ze ta skrzynia to ma więcej uszczelek do wymiany niż myśleli itp. Mowie ok róbcie, wyraziłem zgodę na 1500zł. za trzy dni dzwonią że zdjęli panewki główne i korbowodowe oczywiście bez mojej zgody ze są podmeczone trzeba wymienić jak skrzynia zdjęta to warto. Zgodziłem sie na 2300 ze wszystkim. przy odbiorze okazało się ze cena podskoczył do 2700. ale to jest nic. po przejechaniu 1000km postanowiłem wymienić olej po dotarciu tych panewek. wchodzę pod samochód a tam nie ma osłony silnika (zapomnieli zamontować) i najlepsze- wywiercone dwa otwory w skrzyni aby mogli zdjąć miskę co oznacza ze nie odkręcali skrzyni. jak to możliwe ze bez rozpinania rozrządu czy tez demontażu skrzyni można wymienić panewki główne? niech mi to ktoś wyjaśni.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Proste , najpierw zdjęli samą miskę i jak się okazało że panewki do wymiany to oczywiście zdjęli skrzynie i tego się trzymajmy
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
- Auto: kowi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
w Kielcach wołają 1000 za uszczelkę smoka ja w tej cenie miałem jeszcze kompletne uszczelnienie przedniej skrzyni rozdzielczej ponieważ to napęd 4x4. ale ja nie o tym. mechanik sam stwierdził przy rozmowie z kierownikiem ze oni tak robią te panewki bez zdejmowania skrzyni. ja już zgłupiałem
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy