--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Texior
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Konin
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Texior » 10 sie 2023, o 19:05

Mi po kontrolnej wymianie panewek zalecał jedynie 200 km ostrożnie żeby się ułożyły. Jazda bez szaleństw. Na drugi dzień miałem podróż do De więc max 2k obrotów trzymałem. Co do oleju ja bym je ułożył czyli ostrożnie zrobił nawet te 500km i po 8/10 tys wymienił olej i zerknal czy nie ma zbyt dużo opiłków

gofer
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 5 wrz 2020, o 09:26
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Warszawa

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gofer » 15 gru 2023, o 20:31

Hej, dopadł mnie problem niskiego ciśnienia oleju, więc przy drugim komunikacie wybrałem się na wymianę uszczelki smoka.

Mechanik "rzucił okiem" na to co się dało i stwierdził, że panewki korbowodowe w dobrym stanie, ale z luzem na 2 i 4. Spotkał się ktoś z takim problemem?

Przebieg to 300k km, olej regularnie zmieniany o 10-12k km.

d4mian4
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 lip 2021, o 04:43
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pilzno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: d4mian4 » 2 mar 2024, o 11:28

Witam, dopadł mnie problem zatartego silnika w mojej Insigni. (A20DTH 160KM ecoflex MY2011)
Przymierzam się do naprawy i gdzieś czytałem na forum, że jest możliwość włożenia silników z innych aut tj. Alfy Romeo Giulia 170km
Poszukuje dobrej alternatywy dla tego mojego nieszczęsnego silnika lub rady co robić bo planuje jeździć nią jeszcze długo pojeździć.
Pozdrawiam i dzięki

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kjk12 » 5 mar 2024, o 13:17

Z19DTH - polecam

Mati2008
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
Auto: Insignia ST/MY 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Mati2008 » 13 mar 2024, o 23:49

Hej wszystkim, przejrzałem cały temat, ale w zasadzie jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem, a mianowicie czy polecacie czy też nie profilaktyczną wymianę panewek przy wymianie oringu smoka? Jeśli tak lub jeśli nie to dajcie znać dlaczego, bo noszę się z zamiarem zajrzenia do nich podczas wymiany smoka i ewentualną wymianę na panewki formy King przy przebiegu 210kkm. Nic z autem się nie dzieje, silnik ładnie pracuje, wypalania jak i wymian oleju pilnuje, jak pisałem czysta profilaktyka, abym jeszcze względnie spokojnie polatał. Dzięki wszystkim za opinie ✌🏼

d4mian4
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 lip 2021, o 04:43
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pilzno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: d4mian4 » 14 mar 2024, o 00:05

ja bym wymienil przy okazji, u mnie mechanik spojrzał, niby ok, a za jakiś czas się obróciły

Mati2008
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
Auto: Insignia ST/MY 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Mati2008 » 14 mar 2024, o 08:54

d4mian4 pisze:
14 mar 2024, o 00:05
ja bym wymienil przy okazji, u mnie mechanik spojrzał, niby ok, a za jakiś czas się obróciły
Tylko korbowodowe czy główne również wymieniać? Wymienię przy okazji również opory jak i tak będą na widoku.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gingop » 14 mar 2024, o 17:00

Jedne i drugie panewki.
Oczywiście z nowymi śrubami.

Mati2008
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
Auto: Insignia ST/MY 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Mati2008 » 14 mar 2024, o 17:52

gingop pisze:
14 mar 2024, o 17:00
Jedne i drugie panewki.
Oczywiście z nowymi śrubami.
Może głupie pytanie, ale da się wymienić główne bezwyciagania wału?

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 15 mar 2024, o 08:24

... dobrze jest przeczytać wątek sprawdzająco, bo może już pisano o tym o:o :roll:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 06#p254301

Texior
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Konin
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Texior » 16 mar 2024, o 10:17

Podobno da się, jest wiele czynników na rozwalone nasze ople
Przebieg. Auto które ma na blacie 200k może mieć 450k+ i już wiele części może nie domagać czy to pompa czy to nawet zmiany oleju. Najlepiej spojrzeć tam, z tego co czytałem i na YT jest mechanik Rommie coś tam coś tam 😂 on też mówił że korbowody padają pierwsze i robił dużo silników CDTI i korbowody padały jako numer jeden, tłumaczył to nawet jak to się dzieje. Potem dochodzi też dpf i 3 panewka która jest grzana od tej śmiesznej puszki. Wypalasz DPF to chociaż jedz i pamiętaj że auto potem się chłodzi więc nie gaś tego auta ledwo jak ci skończy się wypalać DPF.
Jazda na niskich obrotach rzędu 1300/1500 też potrafi zdziałać "cuda"

Zerknij na panewki, ściągnij korbowody i zobacz czy masz jak ja delikatnie przypalone i wymień, co do głównych wiele moich znajomych zostawiało je i auta mają już następnego właściciela i przebiegu rzędu 300/380k. Raz na jakiś czas zobacz jak pompa oleju buduje ciśnienie. Olej 5w40, nie jeździ jak dziadek( trzymaj te 2000 obrotów jak sytuacja pozwala ) i tyle

milyjarek
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: milyjarek » 16 mar 2024, o 19:23

Ja zajrzałem właśnie po raz pierwszy do panewek auto od nowości u mnie przebieg 230kkm, stan jak nowe więc zostały na miejscu, uszczelka smoka jak nowa a wymieniana była 130kkm wcześniej. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gingop » 17 mar 2024, o 09:13

Jak sprawdzić panewki to koniecznie tą od strony skrzyni biegów (główne)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”