--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Twardy
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2021, o 20:23
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Police

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Twardy » 29 cze 2022, o 10:59

Witam.
Dopadła mnie taka przypadłość, mianowicie miałem do przejechania około 120 kilometrów, początkowa jazda w mieście tak zwane kręcenie się w okół komina przy temperaturze powietrza około 31 stopni, wszystko było ok do do czasu wyjechania na autostradę i prędkości około 130km/h wówczas momentalnie temperatura z 90C skoczyła do 130C i komunikat przegrzania silnika Wyłącz Silnik, auto straciło moc ale nie zgasło po zjechaniu na pas awaryjny dźwięk pracującego silnika przypominał pracę traktora dodatkowo auto zaczęło się dusić ale nie zgasło, zgasiłem je z kluczyka po ponownej próbie odpalenia auto załapało bez problemu dźwięk i dławienie pozostało, auto wróciło na lawecie, po podpięciu przez mechanika pod kompa wyskoczył tylko błąd temperatury, błąd został skasowany i auto pali i jeździ na razie ok. Czy może to być przyczyna efektu że czas już na panewki, auto ma przejechane 180tyś rozrząd wymieniany przy 120tyś. Nie wiem co dalej robić, boje się wyjechać w dalszą drogę.
za ewentualną pomoc z góry dziękuję.

P405
Zapaleniec
Posty: 3054
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 18 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 29 cze 2022, o 21:41

Prawdopodobnie miałeś wypalanie DPF i czujnik złapał wysoką temperaturę.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


Kotin44
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 30 cze 2022, o 04:38

Sprawdz czy załącza się wentylator chłodnicy-może być uszkodzony.
Jeśli jest sprawny to winę ponosi termostat
Przy takiej temperarurze musiał pracować jak traktor.
Zapamietaj ten incydent-jego skutki mogą zaowocować z opuźnieniem...

Twardy
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2021, o 20:23
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Police

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Twardy » 30 cze 2022, o 10:41

DPF sprawdzałem zaraz po zatrzymaniu i brakowało około 5 do 6 kilometrów żeby zaczął się proces wypalania, fakt chodził jak traktor i po wykasowaniu jedynego odczytanego błędu temperatury auto jeździ normalnie pytanie czy incydent nie wróci przy kolejnej dłuższej drodze? Sprawdzę jeszcze ten wentylator. Jeszcze pytanie, czy po takim incydencie olej nie stracił swoich właściwości i należało by go wymienić. Dodam że był świeży trzy tygodnie temu wymieniałem.

Kotin44
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 30 cze 2022, o 11:34

Teoria z DPF pasuje jak Pleśń do Sciany.Tu może pisać każdy i wszystko,wiec zadając pytanie czuj się jak w programie Prawda Czy Fałsz-to jest wada każdego forum,jak również urwanie tematu tuż przed rozwiązaniem problemu...
Co masz sprawdzić/wyminić już pisałem-w ekstremalnym przypadku może być jeszcze problem z pompą wody,lub ubytek płynu...
O olej możesz być spokojny.Nie jesteś w stanie go zagrzać do takiej temperatury,aby stracił swoje właściwości...

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2023
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 16 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 30 cze 2022, o 12:59

Kolego @Kotin44 jesli tak traktujesz to forum to sam piszesz glupoty więc nie wiem co tu robisz, a z ubytkiem plynu sam nie wiesz co piszesz jesli by bylo za malo to w kolo komina w korku też by się temp.podniosla więc zastanów się co piszesz .

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 30 cze 2022, o 16:36

Kotin44 pisze:
30 cze 2022, o 11:34
Tu może pisać każdy i wszystko ...
[ ... ]
... jednak zachowanie technicznej merytoryki wpisu na dany/konkretny temat może pomóc.
sam skorzystałem z niektórych porad > dłubanie DIY przyniosło pozytywne rezultaty :)
dobrze jest jednak mieć ' sito odzielające plewy od ziarna ' i zdrowy rozsądek aby za bardzo nie naprawić autka ;D
więc parę zalet forum posiada ... (!?)

Kotin44 pisze:
30 cze 2022, o 11:34
[ ... ]
jak również urwanie tematu tuż przed rozwiązaniem problemu...
[ ... ]
z reguły podchodzę technicznie do forum i wpisy typu ' jakie perfumy używają forumowicze ' np., są takie sobie :lol:
niestety muszę się zgodzić z Kotin44 > jest wiele wpisów z początkiem ale bez zakończenia z rozwiązaniem finalnym.
niewymownie mnie to irytuje tak samo jak informacje, które są podawane bez sprawdzenia ich prawdziwości
a jak się człowiek dopytuje co wpisujący miał na myśli, to zapada 'milczenie'. nagle Ci co wpis robili
i popierający inni ten wpis znikają jak kamfora ...
no, to jest po prostu do doopy :(

Kotin44
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 1 lip 2022, o 12:10

No i dla takich ludzi warto czasem wpaść na forum...

Janusz1985
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2022, o 16:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Janusz1985 » 10 lip 2022, o 10:52

Witam czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie mogą być luzy dopuszczalne na panewkach korbowych i głównych w insigni 2.0 cdti 131km A20dtj? Mierzyłem paskami plastigauge i wyszły mi na korbowodach 0.050

Harani
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2020, o 23:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rumia

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Harani » 12 lip 2022, o 23:26

Siemanko, 2 miesiące temu przekręcił mi się silnik na autostradzie w Niemczech (komunikat niskie ciśnienie oleju). Dzisiaj padła decyzja o remoncie. Auto miało iść do „Żyda”, ale że teraz wszystkie auta robione do gwarancji i wyrzuć na śmietnik to stwierdziłem ze będę ratował opelka. Pacjent 2.0 cdti 160km, rocznik 2011. Pierwsze co odrazu poleciały panewki na dole (lekkie rysy) i uszczelka smoka która w sumie było miękka ale lepiej dmuchać na zmine. Następnie miała poleciec pompa oleju. Została kupiona ale z mechanikiem stwierdziliśmy co nam szkodzi otworzyć górę i co się okazało. Panweki główne nie zdążyły się jeszcze przekręcić ale niestety blok nie trzyma wymiarów na wale (luzy na łapie trzymajacej wał) i olej sobie ucieka bokiem zamiast smarować wał. Stuka nie miłosiernie. Dzisiaj odwiedziny w zakładzie zajmującym się remontami silników na wstępna wycenę. Dostałem dwie opcje. Szlifujemy stare graty i modlimy się, aby w przeciągu 2-3 lat znow nie było tego samego albo wstawiamy blok i wal od 1.9 z vectry C i robimy pancerniaka. Oczywiście bez zastanawiania się opcja numer 2. Kilka przeróbek na bloku i będzie wszystko git. Koszt około 7-8k. Dostałem informacje o właściciela zakładu ze silnik będzie trzymał sie jak politycy koryta. A i będzie bardziej miękko chodził, a nie jak stary ursus. Moje pytanie brzmi czy ktoś bawił się w takie przeróbki i czy może podzielić się doświadczeniami po takim zabiegu?

PS. Auto w poniedziałek wlatuje na zakład i zaczynamy zabawę.

PSS. A i jeszcze jedna rzecz to ze silnik w insignia się zaciera to nie wina żadnej uszczelki smoka. Tylko przez oszczędności w procesie produkcji i zrobienie bloku i wału z gownometalu, który nadaje się jedynie na robienie konserw.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 7659
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 87 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 13 lip 2022, o 04:31


dax31
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 2 maja 2022, o 13:44
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wrocław

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dax31 » 3 sie 2022, o 12:23

Czesc, Witam

Jak wygląda w końcu sprawa z tymi poliftami? Rzeczywiście jest coś poprawione czy są tak samo narażone na zatarcie?

Autko kupione w Marcu 172 tyś przebiegu (Insignia 2015r. 2.0 CDTi automat 163 po programie na okolo 200) rozrząd wymieniony z pompą wody przy 148 tyś), Zrobiłem około 10/12k przebiegu w tym czasie wymieniłem: wszystkie filtry(powietrza,paliwa,kabinówka,oleju), klasycznie uszczelka smoka olejowego (koło 3 tyś po zakupie samochodu) wraz z oringiem separatora i oringiem wtyczki czujnika oleju. DPF wypalam zawsze do końca i olej zmieniany przez poprzedniego właściciela co 10 tyś. Dodatkowo teraz wymieniłem olej w skrzyni. Jest jeszcze coś na co mógłbym spojrzeć poza panewkami? Przejrzałem praktycznie cały temat i nie moge znaleźć nic konkretnego :P martwie się trochę, mimo że jak narazie to żadnych problemów. W tym aucie chyba nie mam czujnika ciśnienia oleju (OPL monitor pokazuje ciśnienie na -1 cały czas) wiec komunikat raczej nie wyskoczy - nie?.

P405
Zapaleniec
Posty: 3054
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 18 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 3 sie 2022, o 14:43

Komunikat wyskoczy, czujnik jest ale nie pokazuje cały czas. Teraz tylko jeździć i cieszyć autem.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


Radek84
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Radek84 » 4 sie 2022, o 22:28

dax31 pisze:
3 sie 2022, o 12:23
Czesc, Witam

Jak wygląda w końcu sprawa z tymi poliftami? Rzeczywiście jest coś poprawione czy są tak samo narażone na zatarcie?

Autko kupione w Marcu 172 tyś przebiegu (Insignia 2015r. 2.0 CDTi automat 163 po programie na okolo 200) rozrząd wymieniony z pompą wody przy 148 tyś), Zrobiłem około 10/12k przebiegu w tym czasie wymieniłem: wszystkie filtry(powietrza,paliwa,kabinówka,oleju), klasycznie uszczelka smoka olejowego (koło 3 tyś po zakupie samochodu) wraz z oringiem separatora i oringiem wtyczki czujnika oleju. DPF wypalam zawsze do końca i olej zmieniany przez poprzedniego właściciela co 10 tyś. Dodatkowo teraz wymieniłem olej w skrzyni. Jest jeszcze coś na co mógłbym spojrzeć poza panewkami? Przejrzałem praktycznie cały temat i nie moge znaleźć nic konkretnego :P martwie się trochę, mimo że jak narazie to żadnych problemów. W tym aucie chyba nie mam czujnika ciśnienia oleju (OPL monitor pokazuje ciśnienie na -1 cały czas) wiec komunikat raczej nie wyskoczy - nie?.
Jeżeli nie masz silnika B20DTH a któryś z serii A20D.. to masz silnik narażony na zatarcie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”