--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 14 kwie 2018, o 18:15

Fotki silnika 2.0 roznice i miejsca do przerobienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 14 kwie 2018, o 18:22

Silnik 1.9 różnice i miejsca do przerobienia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piterw4
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 30 mar 2016, o 16:08
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: piterw4 » 14 kwie 2018, o 21:20

ja wybiłem brok i miejsce na powrót oleju się zrobił, głowica od 2.0 z 1,9 ewidentnie jest inna, smok oleju według szablonu odlanego z 2.0 więc do ori miski pasuje jak oryginał, mocowanie smoka do pompy zaadoptowane z 1,9. W misce tylko jedna zmiana, wycięcie w deflektorze miejsca na smok.
Wielu pisze o szlifie wału - 1,9 i 2,0 wał się do tego nie nadaje /wiedza z niemieckiego serwisu/ oryginalne panewki też dostałem dopiero w niemczech. Panewki 1,9 i 2,0 te same selekcje w 6 grupach.

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 15 kwie 2018, o 07:40

Piterw4, jak rozwiązałeś sprawe rurki od filtra odmy olejowej, w 2.0 wchodzi w blok, 1.9 ma wystający kruciec?
Pozdrawiam.

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 23 kwie 2018, o 09:16

gryszman pisze:
15 kwie 2018, o 07:40
Piterw4, jak rozwiązałeś sprawe rurki od filtra odmy olejowej, w 2.0 wchodzi w blok, 1.9 ma wystający kruciec?
Pozdrawiam.
U mnie zostało to wklejone.

Silnik złożony we wtorek ląduje w samochodzie.
Ostateczna lista modyfikacji w bloku 1.9:
Miska:
1. przerobienie smoka oleju
2. wycięcie dziury w przeciwfalowniku, lub jego całkowite usunięcie
Blok:
1. usunięcie nadlewu w bloku (przy montażu łapy z rolką dokładnie widać ile trzeba uciąć)
2. zaślepienie powrotu oleju z turbiny- trzeba dorobić kawałek blaszki i przykręcić ją na dwie śrubki
3. wkręcenie śrubki (12 albo 14) w powrót oleju ( otwór po stronie bagnetu przy samej skrzyni biegów)
4. wywiercenie otworu na bagnet
5. wybicie broku żeby zrobić miejsce na powrót oleju
6. odkręcić środkowe mocowanie dpfu (będzie się trzymał na dolnych śrubach w misce olejowej)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

miśor
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: miśor » 26 kwie 2018, o 17:15

hubertus pisze:
14 kwie 2018, o 11:00
A co tu jest wartościowego? Jak ulepsza to auto, szybciej jeździ czy jak?
Dłużej.

Dafik480
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2018, o 13:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dafik480 » 16 maja 2018, o 20:04

Witam chciałbym zapytać jak sprawują się wam te silniki ze słupkiem z 1.9 zdth i ile km zrobiliscie na tych silnikach

Dafik480
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2018, o 13:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dafik480 » 27 maja 2018, o 09:52

Panowie dajcie jakieś namiary na siebie dotyczy to pionierów którzy jeżdżą isami z blokiem z 1.9 mam kilka pytań najlepiej priv

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 8 lip 2018, o 22:13

Witam, z silnikiem wszystko ok, żadnych komplikacji, nie zauważyłem spadku mocy, a wrecz odwrotnie, ale może to jest spowodowane tym że założyłem lzejsze sztywne koło zamachowe, problemem była tarcza bo nie mogłem znaleźć tarczy ze spreżynami, więc dorobilem w zakładzie.
Autko sprawuje sie wyśmienicie . Jeśli mogę w czymś pomóc to zapraszam gryszmanek@interia.pl

gregsz74
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 4 cze 2018, o 23:08
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 4 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gregsz74 » 12 lip 2018, o 23:53

Witam, na początek wielkie dzięki dla kolegów za tak dobrze zrobiony opis całej tej metamorfozy, przez co zdecydowałem się na taką przekładkę. Oczywiście padłem ofiarą obróconych panewek głównych choć nic na to nie wskazywało bo silnik pracował normalnie i gdyby nie wyciek z uszczelnienia pompy oleju pewnie bym się nie zorientował że coś jest nie tak. Auto ma przejechane 220 tkm i rok wcześniej wymieniłem tą nieszczęsną gumkę i przy okazji sprawdziłem panewki, wszystko ok żadnych opiłków w misce, myślałem że na kilka lat będzie spokój a tu tylko 8 tkm i padło. Dziś właśnie odpaliłem auto po przeszczepie i jeszcze jestem w szoku że odpaliło, bo nie ukrywam że jestem raczej laikiem i robiłem to sam w garażu.
W moim przypadku koszty były bardzo małe, choć następnym razem pokuszę się o komplet nowych śrób do głowicy, bo dwie mi się przeciągneły, na śczęście miałem 10 zapasowych :)
Słupek kupiłem za 900 zł, uszczelka pod głowicę 130 zł, planowanie głowicy z uszczelnieniem dwóch zaworów 110 zł, do tego koszt silikonu i pół litra dla kolegi za pospawanie miski(taka mała przestroga że jakby ktoś zakładał miskę ze swoim smokiem i nieszczęsną gumką to nie zapomnijcie że w pompie z 1,9 jest odlew do przykręcenia smoka z pewnością zachaczy o śrubę)
może to nie do końca rozsądne ale nie kupiłem nawet podkładek pod wtryski, więc cała zabawa kosztowała mnie 1200 zł.
Zostało też trochę części może coś uda się sprzedać i jeszcze wyjdę na plus :)
Oczywiście nie ma co ukrywać że roboty jest sporo, zajęło mi to cały miesiąc ale i tak uważam że warto, a jeszcze jak w garażu stoi lodówka z piwem i żona nie zawraca gitary bo wie że jesteś zajęty to już można by to zaliczyć do przyjemności.
Cóż więcej mógłbym dodać w zasadzie wszystko wcześniej zostało opisane, może co do odmy to ja wkleiłem nakrętkę pod ten gwintowany otwór, założyłem trochę luźniejszy oring i wkleiłem na silikon - trzyma się mocno.
Zastanawiałem się też jaką uszczelkę pod głowicę założyć, w moim przypadku z 1.9 z jednym otworem bodajże 0.92 mm. tłoki wystawały max. 0,19 mm a z głowicy zdjęte 0,12 mm, - może komuś się przyda, bo mi akurat tego brakowało.
Jak już wcześniej wspomniałem auto odpaliłem, silnik ładnie pracuje, żadnych wycieków, jazda próbna super - nawet wydaje mi się że lepiej niż wcześniej, może przez to że wypłukałem filtr DPF (oczywiście środkiem do kominków i wężem strażackim) super sprawa, nawet się nie spodziewałem takiego efektu.
Teraz tylko mam takie pytanko do Was na co powinienem zwrócić uwagę, co mogło być przyczyną zatarcia panewek.
Pompę raczej bym wykluczył, rozkręcałem żadnych rys nie widać, gumka prawie nowa, ten szmelcowaty olej GM, czy może być coś z chłodzeniem ?wydawało mi się dziś że mimo 90* na zegarze płyn wydawał się cieplejszy, jakieś propozycje ?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 738
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dan » 13 lip 2018, o 02:06

Szacun! ;)
Które panewki ci obróciło i jakie zalozyles teraz? Bo składowych przyczyn zacierania może być kilka, nieszczelność na uszczelce smoka to taka najbardziej oczywista, jest jeszcze hipoteza o niskiej trwałości kompozytu panewek, on w oleju (ja akurat stawiam to gdzieś na końcu listy) i wiele innych, m.in. o rozszerzalności cieplnej (bo dziwne żeby nawet pierwsze panewki przy pompie oleju poszły-a pompa i uszczelka ok), ja akutat będę owijał rury i dpf bandażem termoizolacyjnym żeby obniżyć temp. W komorze silnika (i nie parzyć się w łokieć o wydech przy wymianie filtra oleju ;p ) ale też chce odizolować dpf od bloku (gdzie temp. Dochodzi do 650st.C ).

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Bodex » 13 lip 2018, o 03:46

Ješli przekładka na inny, to czy nie lepiej na silnik alfy 2,2 ?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


tomek evo
Użytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: tomek evo » 13 lip 2018, o 11:58

Moim zdaniem może to być dużo, dużo trudniejsze technicznie a poza tym to nowa konstrukcja i raz, ze silników na rynku wtórnym pewnie nie ma a dwa, ze jak się coś pojawi to też pewnie tanie nie będzie.

sirdonpab
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 lip 2018, o 06:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: sirdonpab » 14 lip 2018, o 15:08

piterw4 pisze:
9 kwie 2018, o 23:34
Widzę dużo kombinacji z miską i smokiem... przeróbka za 2500... nie wieżę, że zrobiona jest sumiennie... Ja to już mam za sobą przy pomocy porad kolegi kjk. Samo zrobienie bloku pod siebie (czyli: honowanie, sprawdzenie wału, nowe pierścienie i fabryczne ciężko dostępne panewki bez zamków odpowiedniego typoszeregu a jest ich 6) to koszt 3000, a gdzie reszta, sprawdzenie głowicy, przegląd turbo. Przy takim remoncie to wszystko ważne. Mimo, że koszty remontu i przeróbki silnika są wysokie to i tak popieram swap z 2,0 na 1,9 ze względu na układ smarowania. Na fotach widać jak przerobiłem smok 1.9 na szablonie z 2.0 gdzie kąty i wysokości są zachowane jak fabryczne, w misce małe wycięcie i po temacie. Posiadam możliwość dorobienia dla kogoś zainteresowanego takiego smoka. Na fotce również blok po honowaniu. Stan słupka na dzień dzisiejszy nominalny. Pozdrawiam i dziękuje koledze kjk za pomoc.
Hej, piterw4
właśnie szukam słupka od 1,9 i biorę się za realizację Waszego doskonałego pomysłu.
Chętnie bym u Ciebie zamówił przerobionego smoka, żeby nie odkrywać Ameryki.
z pozdrowieniami
Paweł

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 14 sie 2018, o 10:30

Przejechane około 6 tys km.
W tym czasie zrobiona jedna poprawka - trzeba zastosować większe oringi niż te co są założone fabrycznie w przystawce z chłodnicą oleju z filtrem. Miałem wyciek oleju na połączeniu z blokiem.
Poza tym nic się nie działo.
Była Astra, jest Insignia.
Teraz szukam Insigni po lifcie z zatartym silnikiem!

kjk12
Forumowicz
Posty: 345
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 22 sie 2018, o 08:08

ja zrobiłem jakieś 35 tyś :) i zwiększyłem moc do 200KM

Viper84
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2018, o 21:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łódź

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Viper84 » 9 lis 2018, o 10:54

Witam kolegów.
Jeśli można dajcie jakieś namiary na siebie (email PW)
Będę się zabierał za przeróbkę silnika z a20dth na z19dth i mam kilka pytań do pionierów.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 1 sty 2019, o 23:55

Witam, po dłuższej przerwie. Właśnie nasz garaż opuściła druga insignia z sercem 1.9, pierwsza jeździ aż miło, nie ma żadnych problemów. Zobaczymy jak będzie z druga sztuką 😁. Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Rooff_ » 2 sty 2019, o 21:17

Robisz konkurencję Auto Pasji? ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: mazmarcin » 2 sty 2019, o 21:19

Rooff chcesz zrobić 1,9 z dwoma turbo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”