--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
- Auto: Insignia elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Fotki silnika 2.0 roznice i miejsca do przerobienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
- Auto: Insignia elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Silnik 1.9 różnice i miejsca do przerobienia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 16:08
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
ja wybiłem brok i miejsce na powrót oleju się zrobił, głowica od 2.0 z 1,9 ewidentnie jest inna, smok oleju według szablonu odlanego z 2.0 więc do ori miski pasuje jak oryginał, mocowanie smoka do pompy zaadoptowane z 1,9. W misce tylko jedna zmiana, wycięcie w deflektorze miejsca na smok.
Wielu pisze o szlifie wału - 1,9 i 2,0 wał się do tego nie nadaje /wiedza z niemieckiego serwisu/ oryginalne panewki też dostałem dopiero w niemczech. Panewki 1,9 i 2,0 te same selekcje w 6 grupach.
Wielu pisze o szlifie wału - 1,9 i 2,0 wał się do tego nie nadaje /wiedza z niemieckiego serwisu/ oryginalne panewki też dostałem dopiero w niemczech. Panewki 1,9 i 2,0 te same selekcje w 6 grupach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
- Auto: Insignia elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Piterw4, jak rozwiązałeś sprawe rurki od filtra odmy olejowej, w 2.0 wchodzi w blok, 1.9 ma wystający kruciec?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
U mnie zostało to wklejone.
Silnik złożony we wtorek ląduje w samochodzie.
Ostateczna lista modyfikacji w bloku 1.9:
Miska:
1. przerobienie smoka oleju
2. wycięcie dziury w przeciwfalowniku, lub jego całkowite usunięcie
Blok:
1. usunięcie nadlewu w bloku (przy montażu łapy z rolką dokładnie widać ile trzeba uciąć)
2. zaślepienie powrotu oleju z turbiny- trzeba dorobić kawałek blaszki i przykręcić ją na dwie śrubki
3. wkręcenie śrubki (12 albo 14) w powrót oleju ( otwór po stronie bagnetu przy samej skrzyni biegów)
4. wywiercenie otworu na bagnet
5. wybicie broku żeby zrobić miejsce na powrót oleju
6. odkręcić środkowe mocowanie dpfu (będzie się trzymał na dolnych śrubach w misce olejowej)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 maja 2018, o 13:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam chciałbym zapytać jak sprawują się wam te silniki ze słupkiem z 1.9 zdth i ile km zrobiliscie na tych silnikach
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 maja 2018, o 13:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Panowie dajcie jakieś namiary na siebie dotyczy to pionierów którzy jeżdżą isami z blokiem z 1.9 mam kilka pytań najlepiej priv
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
- Auto: Insignia elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam, z silnikiem wszystko ok, żadnych komplikacji, nie zauważyłem spadku mocy, a wrecz odwrotnie, ale może to jest spowodowane tym że założyłem lzejsze sztywne koło zamachowe, problemem była tarcza bo nie mogłem znaleźć tarczy ze spreżynami, więc dorobilem w zakładzie.
Autko sprawuje sie wyśmienicie . Jeśli mogę w czymś pomóc to zapraszam gryszmanek@interia.pl
Autko sprawuje sie wyśmienicie . Jeśli mogę w czymś pomóc to zapraszam gryszmanek@interia.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 cze 2018, o 23:08
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam, na początek wielkie dzięki dla kolegów za tak dobrze zrobiony opis całej tej metamorfozy, przez co zdecydowałem się na taką przekładkę. Oczywiście padłem ofiarą obróconych panewek głównych choć nic na to nie wskazywało bo silnik pracował normalnie i gdyby nie wyciek z uszczelnienia pompy oleju pewnie bym się nie zorientował że coś jest nie tak. Auto ma przejechane 220 tkm i rok wcześniej wymieniłem tą nieszczęsną gumkę i przy okazji sprawdziłem panewki, wszystko ok żadnych opiłków w misce, myślałem że na kilka lat będzie spokój a tu tylko 8 tkm i padło. Dziś właśnie odpaliłem auto po przeszczepie i jeszcze jestem w szoku że odpaliło, bo nie ukrywam że jestem raczej laikiem i robiłem to sam w garażu.
W moim przypadku koszty były bardzo małe, choć następnym razem pokuszę się o komplet nowych śrób do głowicy, bo dwie mi się przeciągneły, na śczęście miałem 10 zapasowych
Słupek kupiłem za 900 zł, uszczelka pod głowicę 130 zł, planowanie głowicy z uszczelnieniem dwóch zaworów 110 zł, do tego koszt silikonu i pół litra dla kolegi za pospawanie miski(taka mała przestroga że jakby ktoś zakładał miskę ze swoim smokiem i nieszczęsną gumką to nie zapomnijcie że w pompie z 1,9 jest odlew do przykręcenia smoka z pewnością zachaczy o śrubę)
może to nie do końca rozsądne ale nie kupiłem nawet podkładek pod wtryski, więc cała zabawa kosztowała mnie 1200 zł.
Zostało też trochę części może coś uda się sprzedać i jeszcze wyjdę na plus
Oczywiście nie ma co ukrywać że roboty jest sporo, zajęło mi to cały miesiąc ale i tak uważam że warto, a jeszcze jak w garażu stoi lodówka z piwem i żona nie zawraca gitary bo wie że jesteś zajęty to już można by to zaliczyć do przyjemności.
Cóż więcej mógłbym dodać w zasadzie wszystko wcześniej zostało opisane, może co do odmy to ja wkleiłem nakrętkę pod ten gwintowany otwór, założyłem trochę luźniejszy oring i wkleiłem na silikon - trzyma się mocno.
Zastanawiałem się też jaką uszczelkę pod głowicę założyć, w moim przypadku z 1.9 z jednym otworem bodajże 0.92 mm. tłoki wystawały max. 0,19 mm a z głowicy zdjęte 0,12 mm, - może komuś się przyda, bo mi akurat tego brakowało.
Jak już wcześniej wspomniałem auto odpaliłem, silnik ładnie pracuje, żadnych wycieków, jazda próbna super - nawet wydaje mi się że lepiej niż wcześniej, może przez to że wypłukałem filtr DPF (oczywiście środkiem do kominków i wężem strażackim) super sprawa, nawet się nie spodziewałem takiego efektu.
Teraz tylko mam takie pytanko do Was na co powinienem zwrócić uwagę, co mogło być przyczyną zatarcia panewek.
Pompę raczej bym wykluczył, rozkręcałem żadnych rys nie widać, gumka prawie nowa, ten szmelcowaty olej GM, czy może być coś z chłodzeniem ?wydawało mi się dziś że mimo 90* na zegarze płyn wydawał się cieplejszy, jakieś propozycje ?
W moim przypadku koszty były bardzo małe, choć następnym razem pokuszę się o komplet nowych śrób do głowicy, bo dwie mi się przeciągneły, na śczęście miałem 10 zapasowych
Słupek kupiłem za 900 zł, uszczelka pod głowicę 130 zł, planowanie głowicy z uszczelnieniem dwóch zaworów 110 zł, do tego koszt silikonu i pół litra dla kolegi za pospawanie miski(taka mała przestroga że jakby ktoś zakładał miskę ze swoim smokiem i nieszczęsną gumką to nie zapomnijcie że w pompie z 1,9 jest odlew do przykręcenia smoka z pewnością zachaczy o śrubę)
może to nie do końca rozsądne ale nie kupiłem nawet podkładek pod wtryski, więc cała zabawa kosztowała mnie 1200 zł.
Zostało też trochę części może coś uda się sprzedać i jeszcze wyjdę na plus
Oczywiście nie ma co ukrywać że roboty jest sporo, zajęło mi to cały miesiąc ale i tak uważam że warto, a jeszcze jak w garażu stoi lodówka z piwem i żona nie zawraca gitary bo wie że jesteś zajęty to już można by to zaliczyć do przyjemności.
Cóż więcej mógłbym dodać w zasadzie wszystko wcześniej zostało opisane, może co do odmy to ja wkleiłem nakrętkę pod ten gwintowany otwór, założyłem trochę luźniejszy oring i wkleiłem na silikon - trzyma się mocno.
Zastanawiałem się też jaką uszczelkę pod głowicę założyć, w moim przypadku z 1.9 z jednym otworem bodajże 0.92 mm. tłoki wystawały max. 0,19 mm a z głowicy zdjęte 0,12 mm, - może komuś się przyda, bo mi akurat tego brakowało.
Jak już wcześniej wspomniałem auto odpaliłem, silnik ładnie pracuje, żadnych wycieków, jazda próbna super - nawet wydaje mi się że lepiej niż wcześniej, może przez to że wypłukałem filtr DPF (oczywiście środkiem do kominków i wężem strażackim) super sprawa, nawet się nie spodziewałem takiego efektu.
Teraz tylko mam takie pytanko do Was na co powinienem zwrócić uwagę, co mogło być przyczyną zatarcia panewek.
Pompę raczej bym wykluczył, rozkręcałem żadnych rys nie widać, gumka prawie nowa, ten szmelcowaty olej GM, czy może być coś z chłodzeniem ?wydawało mi się dziś że mimo 90* na zegarze płyn wydawał się cieplejszy, jakieś propozycje ?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Szacun!
Które panewki ci obróciło i jakie zalozyles teraz? Bo składowych przyczyn zacierania może być kilka, nieszczelność na uszczelce smoka to taka najbardziej oczywista, jest jeszcze hipoteza o niskiej trwałości kompozytu panewek, on w oleju (ja akurat stawiam to gdzieś na końcu listy) i wiele innych, m.in. o rozszerzalności cieplnej (bo dziwne żeby nawet pierwsze panewki przy pompie oleju poszły-a pompa i uszczelka ok), ja akutat będę owijał rury i dpf bandażem termoizolacyjnym żeby obniżyć temp. W komorze silnika (i nie parzyć się w łokieć o wydech przy wymianie filtra oleju ;p ) ale też chce odizolować dpf od bloku (gdzie temp. Dochodzi do 650st.C ).
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Które panewki ci obróciło i jakie zalozyles teraz? Bo składowych przyczyn zacierania może być kilka, nieszczelność na uszczelce smoka to taka najbardziej oczywista, jest jeszcze hipoteza o niskiej trwałości kompozytu panewek, on w oleju (ja akurat stawiam to gdzieś na końcu listy) i wiele innych, m.in. o rozszerzalności cieplnej (bo dziwne żeby nawet pierwsze panewki przy pompie oleju poszły-a pompa i uszczelka ok), ja akutat będę owijał rury i dpf bandażem termoizolacyjnym żeby obniżyć temp. W komorze silnika (i nie parzyć się w łokieć o wydech przy wymianie filtra oleju ;p ) ale też chce odizolować dpf od bloku (gdzie temp. Dochodzi do 650st.C ).
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Ješli przekładka na inny, to czy nie lepiej na silnik alfy 2,2 ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Moim zdaniem może to być dużo, dużo trudniejsze technicznie a poza tym to nowa konstrukcja i raz, ze silników na rynku wtórnym pewnie nie ma a dwa, ze jak się coś pojawi to też pewnie tanie nie będzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 06:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Hej, piterw4piterw4 pisze: ↑9 kwie 2018, o 23:34Widzę dużo kombinacji z miską i smokiem... przeróbka za 2500... nie wieżę, że zrobiona jest sumiennie... Ja to już mam za sobą przy pomocy porad kolegi kjk. Samo zrobienie bloku pod siebie (czyli: honowanie, sprawdzenie wału, nowe pierścienie i fabryczne ciężko dostępne panewki bez zamków odpowiedniego typoszeregu a jest ich 6) to koszt 3000, a gdzie reszta, sprawdzenie głowicy, przegląd turbo. Przy takim remoncie to wszystko ważne. Mimo, że koszty remontu i przeróbki silnika są wysokie to i tak popieram swap z 2,0 na 1,9 ze względu na układ smarowania. Na fotach widać jak przerobiłem smok 1.9 na szablonie z 2.0 gdzie kąty i wysokości są zachowane jak fabryczne, w misce małe wycięcie i po temacie. Posiadam możliwość dorobienia dla kogoś zainteresowanego takiego smoka. Na fotce również blok po honowaniu. Stan słupka na dzień dzisiejszy nominalny. Pozdrawiam i dziękuje koledze kjk za pomoc.
właśnie szukam słupka od 1,9 i biorę się za realizację Waszego doskonałego pomysłu.
Chętnie bym u Ciebie zamówił przerobionego smoka, żeby nie odkrywać Ameryki.
z pozdrowieniami
Paweł
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gorzów Wlkp.
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Przejechane około 6 tys km.
W tym czasie zrobiona jedna poprawka - trzeba zastosować większe oringi niż te co są założone fabrycznie w przystawce z chłodnicą oleju z filtrem. Miałem wyciek oleju na połączeniu z blokiem.
Poza tym nic się nie działo.
Była Astra, jest Insignia.
Teraz szukam Insigni po lifcie z zatartym silnikiem!
W tym czasie zrobiona jedna poprawka - trzeba zastosować większe oringi niż te co są założone fabrycznie w przystawce z chłodnicą oleju z filtrem. Miałem wyciek oleju na połączeniu z blokiem.
Poza tym nic się nie działo.
Była Astra, jest Insignia.
Teraz szukam Insigni po lifcie z zatartym silnikiem!
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 paź 2018, o 21:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łódź
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam kolegów.
Jeśli można dajcie jakieś namiary na siebie (email PW)
Będę się zabierał za przeróbkę silnika z a20dth na z19dth i mam kilka pytań do pionierów.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Jeśli można dajcie jakieś namiary na siebie (email PW)
Będę się zabierał za przeróbkę silnika z a20dth na z19dth i mam kilka pytań do pionierów.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
- Auto: Insignia elite
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam, po dłuższej przerwie. Właśnie nasz garaż opuściła druga insignia z sercem 1.9, pierwsza jeździ aż miło, nie ma żadnych problemów. Zobaczymy jak będzie z druga sztuką . Pozdrawiam wszystkich.