--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

ODPOWIEDZ
xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: xul » 2 sty 2019, o 21:26

chyba w lanciach i alfach takie montowali, do VC tylko koncepcyjnie był przymierzany, bodajże 195KM

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Rooff_ » 2 sty 2019, o 21:38

mazmarcin pisze:
2 sty 2019, o 21:19
Rooff chcesz zrobić 1,9 z dwoma turbo?
Wolałbym nie musieć :P ;)

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 13 lut 2019, o 22:56

Szukałem Insigni po lifcie i znalazłem. Co prawda nie z zatartym silnikiem, ale z uszkodzoną skrzynią.
Silnik z turbinami wymieniony w serwisie Opla w sierpniu. 195KM.
Poprzednia Insignia z 1.9 poszła do kumpla.
Po zakupie pojechał na hamownię i obsługa stwierdziła że silnik jest w idealnej kondycji :D Wyszło 149KM(130 katalog) i 365Nm(300).
Założyłem box v-tech po naprawie :D
Mechanik w międzyczasie zrobił następną Insignię z 1.9. Oczywiście pojawił się problem z kapiącym olejem spod chłodnicy, ale jakoś sobie poradził.
Chwała pionierom!

Dafik480
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 maja 2018, o 13:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dafik480 » 4 maja 2019, o 18:57

Pytam z czystej ciekawości na przyszłość komu można zlecić przeróbke bloku z 2.0 na 1.9 od podstaw +odpalenie w samochodzie i jaki to koszt

Gico
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2019, o 11:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Łaskarzew
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Gico » 3 cze 2019, o 13:05

Witam. Jak rozwiązaliście problem ze smokiem oleju, została miska z 2.0 i przerobiliście smok do pompy z 1.9?

Kazik
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 2019, o 10:29
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Malbork
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Kazik » 8 cze 2019, o 19:48

Ponawiam pytanie. Jestem na etapie zmiany dołu silnika z A20DTJ na z19dth. Mam problem z dopasowaniem smoka oleju i ze znalezieniem panewek korbowodowych bez zamka, wszystkie dostępne są z zamkiem. Czy ktoś jest w stanie pomóc? Gdzie dostać potrzebne panewki lub jak ich szukać? Jak mądrze rozwiązać temat smoka przy pozostaniu z przeciwfalownikiem?? Pomocy!!!!

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: dare50 » 9 cze 2019, o 10:13

Kolego ciężko przeczytać temat od początku ? taki jesteś leniwy , normalnie to szczyt wszystkiego zadawać pytanie w temacie gdzie już jest odpowiedź

Kazik
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 2019, o 10:29
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Malbork
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Kazik » 9 cze 2019, o 15:16

Czytam i nie widzę jak znaleźć panewki bez zamka! I jak wykonać poprawnie przeróbke smoka oleju. Są dodane zdjęcia przerobione smoka ale mnie nie zadowalaja

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 17 cze 2019, o 23:09

Do czego potrzebne są Ci panewki, nie przekładasz całego dołu ? Zazwyczaj leci blok z wałem i tłokami z 1.9 i po problemie.

swiezak1981
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2019, o 21:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pęckowo

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: swiezak1981 » 18 cze 2019, o 14:24

Witam wszystkich.Powiedzcie mi chłodniczke oleju wymienialiście czy tylko płukana ?? bo już tylko to mi zostało :) wczoraj skończyłem robić smok dla pewności zalałem go mosiądzem :)

Kazik
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 2019, o 10:29
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Malbork
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Kazik » 20 cze 2019, o 17:11

Ja jestem już po zmianie, teraz mam przejechane 1000km i to lepiej chodzi niż nowe było. Smok przedłużyłem na wymiar oryginalnego i również łączenie zalane mosiadzem. Ja osobiście chłodniczke wyplukalem. Kupiłem w międzyczasie 4 silniki i dopiero 4 się do czegoś nadawał, założyłem nowe pierścienie i panewki korbowodowe i główne firmy King wzmacniane. Planuję jeszcze usunąć dpf w najbliższym czasie.

swiezak1981
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2019, o 21:12
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Pęckowo

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: swiezak1981 » 23 cze 2019, o 15:05

Iska juz gada tylko wuszę zdjąć miske bo delikatnie trąca korba :( ale nie załozyłem przeciwfalownika więc pójdzie łatwo :)

a602820922
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
Auto: piotr
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: a602820922 » 22 lip 2019, o 21:25

Ja mam takie pytanko. Czy robić taką przekładkę zapobiegawczo na sprawnym a20dth czy czekać aż padnie?

Sent from my K10 using Tapatalk


Genek01
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2019, o 11:42
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Genek01 » 30 lip 2019, o 22:44

Witam, czy poda ktoś namiary na osobę która przerobi blok z 1,9. Posiadam insignie od 2 lat i trzy razy silnik wymieniony. Ostatni raz miesiąc temu i w niedziele będąc w górach z rodziną padł. Mam już dość regenerowanego shi-tu :( proszę o info na meila genek01@op.pl.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: wojtekski » 12 wrz 2019, o 16:09

To wesoło a gdzie robiony motor ?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: dare50 » 12 wrz 2019, o 16:46

Na pewno Ci nie odpowie bo zarejestrował się tylko żeby napisać jedyny post że ten silnik to shit :lol:

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: mcrace » 12 wrz 2019, o 18:29

@dare50, więcej wiary w ludzi! Może ustawił sobie powiadomienie na odpowiedzi w tym temacie i jak mail mu przyjdzie to wejdzie jeszcze raz xD

Spox_2
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 15 wrz 2019, o 07:44
Auto: Insignia Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kielce

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Spox_2 » 15 wrz 2019, o 10:47

Również padłem ofiara zatartego silnika A20DTH.

Czy może ktoś podać całkowity koszt wymiany
2.0 na 1.9 ? Oraz jaki jest czas realizacji ?

Piotr1414
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Piotr1414 » 29 wrz 2019, o 10:01

Witam. Jak i w wiekszosci problem ze smarowaniem dopadl rowniez moja isie. Pewnego pieknego dnia podczas szybkiej jazdy na autostradzie uslyszalem stukanie w silniku po czym gdy zjechalem na pobocze silnik zatrzymal sie. Po sekcji zwlok stwierdzilem obrócone wszystkie panewki glowne oraz dwie panewki korbowodowe. Zatarta pompa oleju. A mialem w planach wymienic uszczelke pompy... Nieszczęście walki oraz turbina całe. Jestem świeżo po przeróbce. Silnik pracuje idealnie. Bardzo dziękuję za wcześniejsze posty z opisami różnic między 1,9 a 2,0. Jeśli chodzi o koszty u mnie tj.
- silnik 1,9 cena 900zl
- regeneracja glowicy od 2,0 cena 400zl
- nowe pierscienie tlokowe, uszczelki, oleje, płyny, filtry, zaslepki klap oraz egr cena 1200zl
Czyli całkowity koszt czesci 2500zl nie liczę robocizny gdyż prowadzę warsztat samochodowy i tą naprawę wykonałem sam.
Zajęło mi to około miesiąca. Spokojnie da się to zrobić o wiele szybciej gdyż ja robiłem to tylko w wolnych chwilach.
Zdecydowanie polecam tą modernizację osoba ktorzy maja uszkodzone juz silniki a tym co jeszcze jezdza przypominam o koniecznosci wymiany uszczelki pompy oraz sprawdzeniu stanu panewek oraz pompy oleju.
Teraz już jeżdżę bez obaw.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Bartol » 29 wrz 2019, o 10:19

dare50 pisze:
12 wrz 2019, o 16:46
Na pewno Ci nie odpowie bo zarejestrował się tylko żeby napisać jedyny post że ten silnik to shit :lol:
Żale się łatwo wylewa, ale żeby ktoś zarejestrował się dla jednego posta i napisał elaborat chwaląc jak to mu się dobrze jeździ to już niespotykane ;)
Opisywaną na forum ilość zatarć zmniejszyłbym o 30-40% dyskwalifikując przelotne przygody z forum niektórych użytkowników.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”