--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Nigdzie na forum nie mogłem znaleźć.
Zaczęła mi się pocić pompa z pod jednej z pokryw cylinderków. Po sprawdzeniu pompy okazało się, że poza wyciekiem jest ok Tak więc rozpocząłem poszukiwania i po rozmowie z z pracownikiem BOSCH'a udało mi się zdobyć numery uszczelek
U mnie wymiana tych uszczelek pomogła, pocenie ustało.
Każdej potrzebujemy w ilości 3 szt.
F 01M 101 537 - większa (koszt w IC 13zł/szt)
F 01M 100 049 - mniejsza (koszt w IC 15zł/5 szt)
Może komuś się przyda, jeśli wątek już był to z góry przepraszam za powielanie.
Zaczęła mi się pocić pompa z pod jednej z pokryw cylinderków. Po sprawdzeniu pompy okazało się, że poza wyciekiem jest ok Tak więc rozpocząłem poszukiwania i po rozmowie z z pracownikiem BOSCH'a udało mi się zdobyć numery uszczelek
U mnie wymiana tych uszczelek pomogła, pocenie ustało.
Każdej potrzebujemy w ilości 3 szt.
F 01M 101 537 - większa (koszt w IC 13zł/szt)
F 01M 100 049 - mniejsza (koszt w IC 15zł/5 szt)
Może komuś się przyda, jeśli wątek już był to z góry przepraszam za powielanie.
Re: POMPA WTRYSKOWA - Uszczelnienie
W tych pompach krzywią się dekielki/pokrywy, skutkiem czego zaczyna wyciekać paliwo. Niestety sama wymiana uszczelek nie pomoże na długo. Warto przy okazji zrobić planowanie dekielków, mamy wówczas spokój na długo.
- 01jarecki
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Złotoryja
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Witam mam duży problem ze zdobyciem zestawu naprawczego do mojej pompy! Od tygodnia auto stoi w warsztacie ponieważ nigdzie nie mogę go zdobyć ! Bardzo proszę o pomoc najlepiej dolny śląsk ale może być gdziekolwiek! 2.0 CDTI 160 KM automat. Nadmienić muszę, iż parę firm już deklarowało, że posiada taki zestaw, ale okazywało się, że to nie ten!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Zadzwoń bezpośrednio do BOSCH'a. Tam Ci podadzą nr. części niezbędnych do naprawy i miejsce gdzie możesz je zamówić. Ja tak zrobiłem i dostałem uszczelki w ciągu 3 godzin
- 01jarecki
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Złotoryja
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Jak dzwoniłeś to może podasz mi nr telefonu, ponieważ Bosch to pojęcie ogólne i nie chciałbym marnować czasu na dzwonienie nie tam gdzie trzeba...
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Czy możecie polecieć jakiś dobry serwis na Mazowszu zajmujący się wtryskami i pompami?
Najchętniej rejon Żyrardów - Sochaczew, ale nie będę się przy tym upierał.
Z pompy wtryskowej cieknie po trochu olej, a że nie chce mieć większego problemu ...
Najchętniej rejon Żyrardów - Sochaczew, ale nie będę się przy tym upierał.
Z pompy wtryskowej cieknie po trochu olej, a że nie chce mieć większego problemu ...
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Czy ktoś jeszcze zgłębiał temat uszczelek i gdzie można je dostać?
Wysłane z mojego SM-T280 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T280 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Mnie też dopadł wyciek , ale od strony rozrządu tylko z uszczelniacza . Szukam używki. na eBay. UK zauważyłem że po 2012 r. Jest inny numer pompy, choć wygląda tak samo . Ciekawe czy mógłbym zamontować nowszą ? Moje auto z 2009r jest rok po chipie
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Z tego co rozmawiałem to pompę trzeba dostroić do auta wiec nie wiem czy to dobry interes.lukasz2008 pisze:Mnie też dopadł wyciek , ale od strony rozrządu tylko z uszczelniacza . Szukam używki. na eBay. UK zauważyłem że po 2012 r. Jest inny numer pompy, choć wygląda tak samo . Ciekawe czy mógłbym zamontować nowszą ? Moje auto z 2009r jest rok po chipie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Dla szukających w obrębie Warszawy naprawy pompy ja robiłem swoją w Raszynie w Diesel Service na Godebskiego 67a. Gość wydaje się sensowny, jakby wiedział co mówi i robi. Całość, z wymianą wszystkich uszczelniaczy kosztowała mnie na fakturę 1290 pln brutto.
Naprawiałem w czerwcu zeszłego roku i wszystko śmiga jak trzeba.
PS. Gość przy odbiorze stwierdził że zawory nie równo pracują ale jeszcze by nie ruszał
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Naprawiałem w czerwcu zeszłego roku i wszystko śmiga jak trzeba.
PS. Gość przy odbiorze stwierdził że zawory nie równo pracują ale jeszcze by nie ruszał
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Czy któryś z kolegów może polecić jakiś dobry i rozsądny cenowo serwis od pomp wtryskowych w Gdańsku, Trójmieście?
Zaczyna mi się pocić za króćcem doprowadzającym paliwo do pompy :/
Swoją drogą dużo jest zachodu na zdemontowanie tej pompy?
Zaczyna mi się pocić za króćcem doprowadzającym paliwo do pompy :/
Swoją drogą dużo jest zachodu na zdemontowanie tej pompy?
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Zachodu nie ma aż tak dużo.Można ściągnąć pompe bez zrzucania rozrządu(jak się komuś uda).Trzeba zablokowac koło pasowe pompy.Pompa jest przykręcona na 3 śrubach.Ja niestety musiałem ściągać rozrząd bo pompa tak trzymała na klinie że musiałem koło ściągnąć z dorobionym ściągaczem.Inaczej bez szans aby wyszła.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Może nowy warsztat Łysego: https://www.facebook.com/m4kwarsztat/
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
hmm, chyba jednak wolałbym jakiś polecony warsztat który głównie zajmuje się wtryskiwaczami i pompami..
A tak swoją drogą ktoś z forumowiczów naprawiał już u niego auto?
-- 13 paź 2017, o 09:28 --
Dla kolejnych zaintersowanych - jednak u Łysego nie zrobię uszczelnienia pompy, trzeba szukać dalej.
A tak swoją drogą ktoś z forumowiczów naprawiał już u niego auto?
-- 13 paź 2017, o 09:28 --
Dla kolejnych zaintersowanych - jednak u Łysego nie zrobię uszczelnienia pompy, trzeba szukać dalej.
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Panowie, robił to ktoś we własnym zakresie? Jakieś rady? Ciężko znaleźć mechanika, ktory zrobi to na dniach, a ja potrzebuję samochód. Operacja nie jest jakaś wybitnie skomplikowana z tego co rozeznałem temat, bardziej czaso chłonna.
-- 16 paź 2017, o 19:58 --
Witam, doradzi ktoś jakim momentem dokręcić nakrętkę koła pompy Cr?
-- 16 paź 2017, o 19:58 --
Witam, doradzi ktoś jakim momentem dokręcić nakrętkę koła pompy Cr?
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Witam, jestem po zabiegu, wrzucam fotki za chwilę opiszę szczegółowo całą operację. Koszt uszczelek 55 pln, czas pracy 3,5 godziny bez pośpiechu.
Pierwsza wycena naprawy w serwisie Bosch to 1500-2000, prawie spadłem z krzesła U mnie silnik pracował bez zarzutu, ale przy agresywnej jeździe i na postoju dośc mocno było czuć paliwo w kabinie i obok samochodu. Po lekturze forum i youtube postanowiłem zrobić to sam. W międzyczasie znalazłem mechanika, który chciał mi to zrobić za 450 pln, więc cena 3 razy niższa niż w Boschu, ale musiałem na niego czekać, a osłona rozrządu już była lekko mokra i nie chciałem ryzykować zamoczenia paska rozrządu.
Pierwsze co, to sprawdziłem numer pompy, u mnie siedziała pompa Bosch o numerze 0445010193. Nie kupiecie do niej zestawu naprawczego. W intercarsie można kupić wszystkie uszczelki do tej pompy pojedynczo. Koszt uszczelek do dekielków w moim przypadku zamknął się w 55 pln po zniżkach
Potrzebujecie 3 rodzaje uszczelek każda po 3 sztuki, ich numery poniżej:
F 01M 101 537
F 01M 100 049
F 01M 100 050K
Na poniższym zdjeciu miejsce, gdzie odczytacie numer pompy, wystarczy przetrzeć szmatką
Na początek ściągamy osłonę rozrządu (śruby m6 na imbus)
Jak ściągniecie blokujecie koło pasowe pompy CR jak na poniższym zdjęciu. Ja użyłem śrubek M6 na imbus, którymi przykręcona jest osłona. Wkręcacie je w blok silnika przez dwa otwory ( te bez gwintu) w kole pasowym pompy CR.
Otwory powinny się pokryć z gwintem w bloku jak wyłączycie silnik - dwa razy oglądałem to przed podjęciem decyzji o naprawie, i zawsze koło ustawiało się samo w odpowiednim miejscu. Jeżeli nie, kręcicie rozrusznikiem, aż się ustawi, lub kręcicie kołem pasowym na wale. Raczej nie kręciłbym kołem rozrządu ani pompy Cr, żeby nie uszkodzić przypadkiem paska (raczej nic nie powinno się stać ale mamy rozrusznik, którym zrobimy to bezinwazyjnie dla paska).
Dokręcacie śrubki bardzo lekko, żeby nie uszkodzić koła.
Teraz można odkręcić centralną śrubę koła pasowego, kluczem 22 - ważne - jest tam zwykły prawy gwint.
Śruba jest mocno przykręcona, ale nie bójcie się, nic nie powinno się stać.
WAŻNE - NIE MUSICIE SCIĄGAĆ ROZRZĄDU - KOŁO I PASEK PO WYCIĄGNIECIU POMPY ZOSTAJĄ NA SWOIM MIEJSCU.
Po odkręceniu śruby centralnej, przystępujemy do demontażu węży, wtyczek itd.
Odkręcacie metalowy stelaż trzymający węże - śruba na klucz 15, i dwie śrubki na klucz 10.
Do kolektora przykręcony jest drugi stelaż - dwie śrubki na klucz 10.
po odkręceniu tych stelaży możecie ściągnąć węże i odsunąć je na bok.
Odpinamy wtyczke wpiętą w pompę CR.
Rurki doprowadzające paliwo zaklejamy izolacją.
Odkręcamy rurkę prowadzącą do listwy wtryskowej - przy pompie klucz 14, przy listiwe klucz 17. Zaklejamy rurkę izolacją, odkładamy na bok. Króciec pompy do którergo była przykręcona rurka również zakleajmy izolacją.
Pompa jest już widoczna odkręcamy trzy śruby mocujące pompę, zostwiajac górną lekko nakręconą (żeby pompa po ściągnięciu koła przypadkiem nam nie spadła)
Jak już mamy odkręconą pompę, dorabiamy sobie ściągacz.
UWAGA! W żadnym wypadku nie używamy młotka do wybicia ośki pompy - możecie uszkodzić koło pasowe pompy i narobicie sobie kłopotu.
Rozstaw otworów po bokach - 50 mm, plus jednen otwór w środku na śrubę np. m8. Wkręcacie dwie śruby m6 w otwory z gwintem w kole pasowym (ważne aby równomiernienie wkręcić śruby).
Środkową śrubę wkręcacie trzymając nakrętę drugim kluczem, do momentu aż ośka wyjdzie z koła - moze by ciężko - usłyszycie strzał jak ośka puści.
Wyciągacie pompę odkręcając ostatnia nakrętkę pompy, ściągacz można zdjąć. Śruby trzymające koło zostawiamy.
Oglądacie pompę i lokalizujecie wyciek. Moja była cała mokra przy deklach. Może też być jeszcze mokra przy wale, bo tam jest uszczelniacz, a w korpusie dwa oringi, u mnie było tam delikatnie mokro, ale nic nie wskazywało na to aby był tam wyciek więc nie ruszałem, postanowiłem wymienić tylko uszczeki dekielków.
Teraz trzeba umyć pompę benzyną ekstrakcyjną. Montujcie pompę w imadle (jak na fotce) i popuszczacie śruby dekielków torxem.
WAŻNE - torx musi być dobrej jakości, a śruby dobrze oczyszczone bo mają płytkie otwory i łatwo je obrobić - proszę tego nie bagatelizować, ja o mały włos, nie odkręciłbym dwóch śrub.
Uważamy przy zdejmowaniu dekielków (dekielek na dół, pompa do góry), są tam sprężyny dekielki mogą Wam odskoczyć i be=ędziecie szukać części.
Ładnie wszystko czyścimy i zakładamy nowe uszczelki. Do czysczenia ewentualnej rdzy użyłem papieru 1000, ale bardzo delikatnie - przebarwienia zostawiałem.
Uważamy żeby żadane brudy (szczególnie kawałki odpadającej farby) nie wpadły do pompy. Resztki farby z dekielków spłukiwałem czystym ON - zanurzałem w nim dekileki do góry tłoczkiem, bez zanurzania tłoczka.
Dokręcamy śruby każdego z dekielków po przekątnej - ja kręciłem na wyczucie do oporu, bo nie miałem klucza dynamometrycznego, a dwa nie wiedziałem jaki moment - może ktoś znajdzie i dopisze.
Czyścimy pompę szmatką zamoczoną w benzynie ekstrakcyjnej, aby była w całości sucha.
Na koniec montujemy pompę w samochodzie najpierw dokręcając delikatnie śruby mocujące pompę, a w międzyczasie dokręcamy delikatnie śrubę centralną aby koło ładnie weszło na stożek (ale nie przykręcamy tej nakrętki na maxa). Możecie popuścić też wcześniej troszeczkę śruby m6 trzymające koło, żeby go nie pogiąć. Robicie wszystko powoli i uważnie, żeby nie uszkodzic koła.
Jak już zamontowaliśmy koło i pompa jest przykręcona odkręcacamy śrubę centralną koła pasowego, dajemy kroplę kleju do śrub na gwint ośki (np. loctite) i dokręcacamy koło na maxa z wyczuciem. Ja dokręciłem do oporu, jak wyżej nie miałem klucza dynamometrzynego i nie wiedziałem jaki moment.
Po wszystkim składacie całość, kika razy przekręcacie kluczyk, aby pompa wtłoczyła paliwo. Kręcicie chwilę rozrusznikiem. Odpowietrzacie układ popuszczając rurkę prowadzącą od pompy do listy wtryskowej (przy listwie kluczem 17) aby odpowietrzyć układ (wystarczy raz popuścić do momentu az pocieknie paliwo). Przykrcacie rurkę z powrotem. Odpalacie silnik.
Można uruchomić silnik z odkręconą osłoną rozrządu, żeby sprawdzić czy jest wszystko Ok. Jak Ok, zakładamy osłonę i testujemy sprzęta
Autostrada, gaz w podłogę przy przyspieszaniu, prędkość 200 km/h, wracam do domu i nieprzyjemny zapach odchodzi w niepamięć Sprawdzamy jeszcze czy tylko pompa się nie poci, zakładamy osłonę silnika i cieszymy się sprawnym samochodem.
Jak boicie się sami, dajecie do sprawdzonego mechanika, kupujecie usczelki i macie 1200 w kieszeni
Pomocny był też ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=PsD_7-9cXxk&t=8s
Aha - dekielki w tej pompie są grube, i raczej nie powinny się krzywić, jak tutaj wcześniej ktoś sugerował. W każdym razie moje miały idealną płaszczyznę.
Powodzenia
Edytowany 22.10.2017 : Po 5 dniach jazdy pompa jest sucha.
7.11.2017 -pompa nadal sucha i gdyby się coś zmieniło dam tu znać
Pierwsza wycena naprawy w serwisie Bosch to 1500-2000, prawie spadłem z krzesła U mnie silnik pracował bez zarzutu, ale przy agresywnej jeździe i na postoju dośc mocno było czuć paliwo w kabinie i obok samochodu. Po lekturze forum i youtube postanowiłem zrobić to sam. W międzyczasie znalazłem mechanika, który chciał mi to zrobić za 450 pln, więc cena 3 razy niższa niż w Boschu, ale musiałem na niego czekać, a osłona rozrządu już była lekko mokra i nie chciałem ryzykować zamoczenia paska rozrządu.
Pierwsze co, to sprawdziłem numer pompy, u mnie siedziała pompa Bosch o numerze 0445010193. Nie kupiecie do niej zestawu naprawczego. W intercarsie można kupić wszystkie uszczelki do tej pompy pojedynczo. Koszt uszczelek do dekielków w moim przypadku zamknął się w 55 pln po zniżkach
Potrzebujecie 3 rodzaje uszczelek każda po 3 sztuki, ich numery poniżej:
F 01M 101 537
F 01M 100 049
F 01M 100 050K
Na poniższym zdjeciu miejsce, gdzie odczytacie numer pompy, wystarczy przetrzeć szmatką
Na początek ściągamy osłonę rozrządu (śruby m6 na imbus)
Jak ściągniecie blokujecie koło pasowe pompy CR jak na poniższym zdjęciu. Ja użyłem śrubek M6 na imbus, którymi przykręcona jest osłona. Wkręcacie je w blok silnika przez dwa otwory ( te bez gwintu) w kole pasowym pompy CR.
Otwory powinny się pokryć z gwintem w bloku jak wyłączycie silnik - dwa razy oglądałem to przed podjęciem decyzji o naprawie, i zawsze koło ustawiało się samo w odpowiednim miejscu. Jeżeli nie, kręcicie rozrusznikiem, aż się ustawi, lub kręcicie kołem pasowym na wale. Raczej nie kręciłbym kołem rozrządu ani pompy Cr, żeby nie uszkodzić przypadkiem paska (raczej nic nie powinno się stać ale mamy rozrusznik, którym zrobimy to bezinwazyjnie dla paska).
Dokręcacie śrubki bardzo lekko, żeby nie uszkodzić koła.
Teraz można odkręcić centralną śrubę koła pasowego, kluczem 22 - ważne - jest tam zwykły prawy gwint.
Śruba jest mocno przykręcona, ale nie bójcie się, nic nie powinno się stać.
WAŻNE - NIE MUSICIE SCIĄGAĆ ROZRZĄDU - KOŁO I PASEK PO WYCIĄGNIECIU POMPY ZOSTAJĄ NA SWOIM MIEJSCU.
Po odkręceniu śruby centralnej, przystępujemy do demontażu węży, wtyczek itd.
Odkręcacie metalowy stelaż trzymający węże - śruba na klucz 15, i dwie śrubki na klucz 10.
Do kolektora przykręcony jest drugi stelaż - dwie śrubki na klucz 10.
po odkręceniu tych stelaży możecie ściągnąć węże i odsunąć je na bok.
Odpinamy wtyczke wpiętą w pompę CR.
Rurki doprowadzające paliwo zaklejamy izolacją.
Odkręcamy rurkę prowadzącą do listwy wtryskowej - przy pompie klucz 14, przy listiwe klucz 17. Zaklejamy rurkę izolacją, odkładamy na bok. Króciec pompy do którergo była przykręcona rurka również zakleajmy izolacją.
Pompa jest już widoczna odkręcamy trzy śruby mocujące pompę, zostwiajac górną lekko nakręconą (żeby pompa po ściągnięciu koła przypadkiem nam nie spadła)
Jak już mamy odkręconą pompę, dorabiamy sobie ściągacz.
UWAGA! W żadnym wypadku nie używamy młotka do wybicia ośki pompy - możecie uszkodzić koło pasowe pompy i narobicie sobie kłopotu.
Rozstaw otworów po bokach - 50 mm, plus jednen otwór w środku na śrubę np. m8. Wkręcacie dwie śruby m6 w otwory z gwintem w kole pasowym (ważne aby równomiernienie wkręcić śruby).
Środkową śrubę wkręcacie trzymając nakrętę drugim kluczem, do momentu aż ośka wyjdzie z koła - moze by ciężko - usłyszycie strzał jak ośka puści.
Wyciągacie pompę odkręcając ostatnia nakrętkę pompy, ściągacz można zdjąć. Śruby trzymające koło zostawiamy.
Oglądacie pompę i lokalizujecie wyciek. Moja była cała mokra przy deklach. Może też być jeszcze mokra przy wale, bo tam jest uszczelniacz, a w korpusie dwa oringi, u mnie było tam delikatnie mokro, ale nic nie wskazywało na to aby był tam wyciek więc nie ruszałem, postanowiłem wymienić tylko uszczeki dekielków.
Teraz trzeba umyć pompę benzyną ekstrakcyjną. Montujcie pompę w imadle (jak na fotce) i popuszczacie śruby dekielków torxem.
WAŻNE - torx musi być dobrej jakości, a śruby dobrze oczyszczone bo mają płytkie otwory i łatwo je obrobić - proszę tego nie bagatelizować, ja o mały włos, nie odkręciłbym dwóch śrub.
Uważamy przy zdejmowaniu dekielków (dekielek na dół, pompa do góry), są tam sprężyny dekielki mogą Wam odskoczyć i be=ędziecie szukać części.
Ładnie wszystko czyścimy i zakładamy nowe uszczelki. Do czysczenia ewentualnej rdzy użyłem papieru 1000, ale bardzo delikatnie - przebarwienia zostawiałem.
Uważamy żeby żadane brudy (szczególnie kawałki odpadającej farby) nie wpadły do pompy. Resztki farby z dekielków spłukiwałem czystym ON - zanurzałem w nim dekileki do góry tłoczkiem, bez zanurzania tłoczka.
Dokręcamy śruby każdego z dekielków po przekątnej - ja kręciłem na wyczucie do oporu, bo nie miałem klucza dynamometrycznego, a dwa nie wiedziałem jaki moment - może ktoś znajdzie i dopisze.
Czyścimy pompę szmatką zamoczoną w benzynie ekstrakcyjnej, aby była w całości sucha.
Na koniec montujemy pompę w samochodzie najpierw dokręcając delikatnie śruby mocujące pompę, a w międzyczasie dokręcamy delikatnie śrubę centralną aby koło ładnie weszło na stożek (ale nie przykręcamy tej nakrętki na maxa). Możecie popuścić też wcześniej troszeczkę śruby m6 trzymające koło, żeby go nie pogiąć. Robicie wszystko powoli i uważnie, żeby nie uszkodzic koła.
Jak już zamontowaliśmy koło i pompa jest przykręcona odkręcacamy śrubę centralną koła pasowego, dajemy kroplę kleju do śrub na gwint ośki (np. loctite) i dokręcacamy koło na maxa z wyczuciem. Ja dokręciłem do oporu, jak wyżej nie miałem klucza dynamometrzynego i nie wiedziałem jaki moment.
Po wszystkim składacie całość, kika razy przekręcacie kluczyk, aby pompa wtłoczyła paliwo. Kręcicie chwilę rozrusznikiem. Odpowietrzacie układ popuszczając rurkę prowadzącą od pompy do listy wtryskowej (przy listwie kluczem 17) aby odpowietrzyć układ (wystarczy raz popuścić do momentu az pocieknie paliwo). Przykrcacie rurkę z powrotem. Odpalacie silnik.
Można uruchomić silnik z odkręconą osłoną rozrządu, żeby sprawdzić czy jest wszystko Ok. Jak Ok, zakładamy osłonę i testujemy sprzęta
Autostrada, gaz w podłogę przy przyspieszaniu, prędkość 200 km/h, wracam do domu i nieprzyjemny zapach odchodzi w niepamięć Sprawdzamy jeszcze czy tylko pompa się nie poci, zakładamy osłonę silnika i cieszymy się sprawnym samochodem.
Jak boicie się sami, dajecie do sprawdzonego mechanika, kupujecie usczelki i macie 1200 w kieszeni
Pomocny był też ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=PsD_7-9cXxk&t=8s
Aha - dekielki w tej pompie są grube, i raczej nie powinny się krzywić, jak tutaj wcześniej ktoś sugerował. W każdym razie moje miały idealną płaszczyznę.
Powodzenia
Edytowany 22.10.2017 : Po 5 dniach jazdy pompa jest sucha.
7.11.2017 -pompa nadal sucha i gdyby się coś zmieniło dam tu znać
Ostatnio zmieniony 7 lis 2017, o 19:26 przez darek0808, łącznie zmieniany 2 razy.