--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pompa wtryskowa - uszczelnienie
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Dokładnie tak 3 dekielku. Wymień przy okazji simering na wałku zdawczym jak już wyciagasz
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Zaczyna i mi pocić się pompa. Czy ktoś na terenie śląska ( Dąbrowa Górnicza Sosnowiec...)może polecić warsztat który to ogarnie w miarę po pieniądzach? Może ktoś z forumowiczów był by chętny coś sobie dorobić. Ja jakoś mam respekt do tej części samochodu .
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Zadzwoń i zapytaj Łukasz /edit/. U mnie robił pół roku temu i do tej pory susza. Tylko ja mialem rozrząd do wymiany więc przy okazji zrzucił pompę i uszczelnił. Warsztat ma w Dąbrowie na Podlesiu koło Straży Pożarnej.
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Jakbys potrzebował pomocy z numerami oringow daj znać bo wszystkie bez problemu dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym musisz znać tylko numery katalogowe
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Witam, po pół roku jazdy z małym kontrolowanym wyciekiem paliwa, uszkodził siu alternator -przypuszczam, że z powodu zalewania. Czy miał to ktoś z Was?
Rozrząd zrobiony rok temu (20 kkm), więc nie ma na co czekać - czy polecicie mechanika, który to porządnie zrobi w okolicach Bochni/Krakowa/Tarnowa?
Rozrząd zrobiony rok temu (20 kkm), więc nie ma na co czekać - czy polecicie mechanika, który to porządnie zrobi w okolicach Bochni/Krakowa/Tarnowa?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Wszystkie które są podane w tym temacie będą dobre. Numery producenta trochę się różnią pewnie ze względu na rocznik ale symbol pompy ten sam. Możesz śmiało brać te z pierwszej strony. Jest kilka postów z numerami tych uszczelek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 gru 2019, o 21:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Witam
W zasadzie pytam o doświadczenia.
Mam spoconą pompę w sumie chyba po całości, nie leci z niej ale wszystko w dół jest zawilgocone. Z nawiewu czuć tylko na postoju delikatnie zapach paliwa. Mam wrażenie, że czasami alternator tak jakby piszczy,szumi, tak czy inaczej wydaje jakis slaby dźwięk. Domyślam się, że zaczyna mu szkodzić paliwo z pompy.
I teraz pytanie, uszczelniać jak najszybciej pompę, poczekać aż alternator padnie i wymienić razem, rozrząd był wymieniany ok 60k
Temu więc jeszcze nie szybko będę się za to brał . Jakie może nieść zagrożenia zbagetelizowanie tego tematu? Domyślam się, że zniszczenie alternatora, ale czy jakieś inne poważniejsze awarie?
Wybaczcie za naiwne pytania ale dopiero się "poznaje" z Isia i nie jestem jeszcze w temacie
W zasadzie pytam o doświadczenia.
Mam spoconą pompę w sumie chyba po całości, nie leci z niej ale wszystko w dół jest zawilgocone. Z nawiewu czuć tylko na postoju delikatnie zapach paliwa. Mam wrażenie, że czasami alternator tak jakby piszczy,szumi, tak czy inaczej wydaje jakis slaby dźwięk. Domyślam się, że zaczyna mu szkodzić paliwo z pompy.
I teraz pytanie, uszczelniać jak najszybciej pompę, poczekać aż alternator padnie i wymienić razem, rozrząd był wymieniany ok 60k
Temu więc jeszcze nie szybko będę się za to brał . Jakie może nieść zagrożenia zbagetelizowanie tego tematu? Domyślam się, że zniszczenie alternatora, ale czy jakieś inne poważniejsze awarie?
Wybaczcie za naiwne pytania ale dopiero się "poznaje" z Isia i nie jestem jeszcze w temacie
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Raczej żadnych zagrożeń nie ma, jeździłem tak 1,5 roku, oprócz smrodu nic się nie działo, a silnik miałem zarzygany do samego dołu
Jak pompa zacznie puszczać bardziej to pewnie w końcu wywali błąd ciśnienia na listwie, albo będą problemy z odpalaniem auta.
Wyjścia są 3:
- kup zestaw naprawczy (ok. 80 zł), wyjmij swoją pompę, uszczelnij i zamontuj z powrotem. Roboty na 3h, tyle, że trzeba mieć kawałek garażu przy obecnych warunkach pogodowych;
- kup używkę z takim samym numerem + w/w zestaw naprawczy, uszczelnij i tylko podmień na aucie; w godzinę się wyrobisz z wymianą nawet w deszcz
- kup regenerowaną za 530 zł z gwarancją na rok - ja tak zrobiłem w końcu bo auto miałem rozebrane na rozrząd a czas gonił.
Jak pompa zacznie puszczać bardziej to pewnie w końcu wywali błąd ciśnienia na listwie, albo będą problemy z odpalaniem auta.
Wyjścia są 3:
- kup zestaw naprawczy (ok. 80 zł), wyjmij swoją pompę, uszczelnij i zamontuj z powrotem. Roboty na 3h, tyle, że trzeba mieć kawałek garażu przy obecnych warunkach pogodowych;
- kup używkę z takim samym numerem + w/w zestaw naprawczy, uszczelnij i tylko podmień na aucie; w godzinę się wyrobisz z wymianą nawet w deszcz
- kup regenerowaną za 530 zł z gwarancją na rok - ja tak zrobiłem w końcu bo auto miałem rozebrane na rozrząd a czas gonił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 gru 2019, o 21:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
I to jest odpowiedź dzięki!!
Już wiem żeby nie robić paniki i samemu to w wolnej chwili ogarnąć. Przyznam, że zanim zlokalizowałem przyczynę zatłuszczenia boku silnika i przeczytania opini na forum, przez kilka dni chodziłem struty bo od niedawna jestem użytkownikiem Isi i martwiłem się, że coś grubszego przeoczyłem podczas zakupu
Dzięki
Już wiem żeby nie robić paniki i samemu to w wolnej chwili ogarnąć. Przyznam, że zanim zlokalizowałem przyczynę zatłuszczenia boku silnika i przeczytania opini na forum, przez kilka dni chodziłem struty bo od niedawna jestem użytkownikiem Isi i martwiłem się, że coś grubszego przeoczyłem podczas zakupu
Dzięki
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Póki co wytrzyj ręcznikiem papierowym raz na parę dni żeby się nie udusić w kabinie, a na wiosnę ogarnij zgodnie z poradnikiem na forum Możesz odkręcić pokrywę rozrządu żeby zobaczyć, czy przez nieszczelność nie leci na pasek - jeśli nie, to raczej nic pilnego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 gru 2019, o 21:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Jest tłuste aż za alternator, ale smrodu strasznie uciążliwego nie ma, czasami jak dłużej na postoju się stoi i nie ma przedmuchu to coś tam troszkę czuć. Chyba pójdę w zakup używki i zestawu uszczelek, wyjdzie dość tanio i bezpiecznie i nie będę musiał się rozkładać u kolegi w garażu na pół dnia.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 16:02
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
A u mnie teraz sprawdzałem i ze 4 razy zapalałem i gasiłem samochód i te dwie śruby które mają zablokować kolo rozrządu nie chcą pokryć się z otworami nagwintowanymi w bloku silnika. Co robić? Założyć klucz na koło pasowe silnika i przekręcić aż się pokryja i zablokować wtedy? Nie będzie wtedy jakoś to koło zablokowane pod naprężeniem ? Chodzi mi o to że jak kawałek przekrece to silnik będzie tak jakby pomiędzy suwem wydechu A sprężania jakby to tak po swojemu powiedzieć
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 04:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Tak, załóż klucz na śrubę koła pasowego i przekręć aż otwory koła pompy pokrją się z otworami w silniku. Mi również nie chciały się pokryć przy kręceniu rozrusznikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 16:02
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Ok. Tak zrobię. A powiedz mi czy łatwo wyskoczyła z koła czy klin trzymał dość mocno i trzeba było kombinować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 04:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
Moja wyszła bardzo łatwo. Na początku był klik jak by coś się zerwało. Najważniejsze to równo wkręcić śruby ściągacza i się nie spieszyć, także przy wymianie uszczelek.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 16:02
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pompa wtryskowa - uszczelnienie
No udało się wyciągnąłem pompę jutro widzę do uszczelnienia tylko zgubiłem gdzieś dwie śruby mocowania pompy wpadły gdzieś do środka i nie mogę ich namierzyć
Dodano po 29 minutach 19 sekundach:
Wie ktoś może jakie to są nakrętki? Wiem że na klucz nr 12 ale jakingwint one mają i gdzie je kupię
Dodano po 29 minutach 19 sekundach:
Wie ktoś może jakie to są nakrętki? Wiem że na klucz nr 12 ale jakingwint one mają i gdzie je kupię
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 04:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 2 razy