--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Czy to dobry wybór do mojeg silnika? Motul X-Clean 5w40
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Oczywiście czemu nie dużo osób go stosuje i ja też , ale pewnie zaraz się odezwie nasz specjalista od "swoich" olejów
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Da się przeżyć , dioda albo aplikacja Pinga i do przodu
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Pomoże ktoś?Mati2008 pisze: ↑5 cze 2019, o 09:34Witam Panowie, mam pytanie odnośnie zastosowania dodatku Liqui Moly Diesel Spülung 2666. Czy po dodaniu owego specyfiku i po wyjeżdżeniu na nim baku trzeba koniecznie wymieniać filtr paliwa czy jest to zbędny zabieg? Pytam, gdyż i tak gdzieś za 3000 tys km czeka mnie wymiana oleju ze wszystkimi filtrami więc nie wiem czy wywali to płukanie tyle syfu do filtra, Anne teraz go wymieniać czy mogę poczekać do wymiany oleju?
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Wlej to za 2000 tys. Wtedy wyjeźdisz bak i wymieniasz filtr z całą resztą. Potrafi to rozpuścić dużo syfu w zbiorniku i przypchać filtr. Oczywiście wszystko zależy od stanu w jakim się znajduje.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 135
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Używałem tego preparatu w 1.6 hdi, pomógł dopiero jak podałem bezpośrednio i na nim pracował dolewanie do baku było bez rezultatu.Mati2008 pisze: ↑6 cze 2019, o 16:24Pomoże ktoś?Mati2008 pisze: ↑5 cze 2019, o 09:34Witam Panowie, mam pytanie odnośnie zastosowania dodatku Liqui Moly Diesel Spülung 2666. Czy po dodaniu owego specyfiku i po wyjeżdżeniu na nim baku trzeba koniecznie wymieniać filtr paliwa czy jest to zbędny zabieg? Pytam, gdyż i tak gdzieś za 3000 tys km czeka mnie wymiana oleju ze wszystkimi filtrami więc nie wiem czy wywali to płukanie tyle syfu do filtra, Anne teraz go wymieniać czy mogę poczekać do wymiany oleju?
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
Następnie dolewałem LM 1052 1:200 korekcje wtrysku wróciły do normy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dzięki wielkie za info. A co myślicie o specyfiku zwanym Ceratec? Ktoś stosował i może cokolwiek powiedzieć jak auto się na tym zachowuje, ile wytrzymuje dodany do oleju, czy w międzyczasie jak wymienia się olej to trzeba na nowo dodawać cerateca czy nie jest to konieczne? No i najważniejsze jak go stosować? Wiem, że przy wymianie tylko na zimny, świeży olej i odpalić czy już rozgrzany? I skoro do układu wchodzi około 4,5l oleju to dawać 4l i 500ml tego cerateca czy zmieszać z olejem jeszcze w bańce i wtedy zapodać do silnika podczas wymiany? I najważniejsze, czy przy realnym przebiegu 108000km warto go dodawać? Dzięki za wszelkie sugestie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Częstochowa
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Osobiście nie testowałem tego produktu, ale mam pewne przemyślenia na jego temat...
Według mnie użycie tego środka w silniku, który nie wymaga dodatkowego 'uszczelnienia' jest niepotrzebne. Jeżeli silnik miałby duży przebieg, a co za tym idzie zużyte powierzchnie pracujące, to może ta ceramika jest w stanie przywrócić bardziej fabryczny stan i pozwoli na gładszą pracę.
Według opisu producenta puszka wystarcza na 5l, a nie, że jest to stosunek oleju do produktu. Innymi słowy zalewasz całą butelkę i po sprawie.
Ty masz silnik z małym przebiegiem, więc o dużym zużyciu nie ma mowy. Poza tym oleje same w sobie są przecież zaprojektowane do ochrony i smarowania silnika
Ja zainwestowałbym w dobry, droższy olej, filtr porządnej marki i płukankę co każda wymianę. Prędzej dodałbym coś do paliwa - LM czy AR6900.
Jeżeli jesteś bardzo zainteresowany wspomożeniem pracy silnika to poczytaj o dwusiarczku molibdenu
Według mnie użycie tego środka w silniku, który nie wymaga dodatkowego 'uszczelnienia' jest niepotrzebne. Jeżeli silnik miałby duży przebieg, a co za tym idzie zużyte powierzchnie pracujące, to może ta ceramika jest w stanie przywrócić bardziej fabryczny stan i pozwoli na gładszą pracę.
Według opisu producenta puszka wystarcza na 5l, a nie, że jest to stosunek oleju do produktu. Innymi słowy zalewasz całą butelkę i po sprawie.
Ty masz silnik z małym przebiegiem, więc o dużym zużyciu nie ma mowy. Poza tym oleje same w sobie są przecież zaprojektowane do ochrony i smarowania silnika
Ja zainwestowałbym w dobry, droższy olej, filtr porządnej marki i płukankę co każda wymianę. Prędzej dodałbym coś do paliwa - LM czy AR6900.
Jeżeli jesteś bardzo zainteresowany wspomożeniem pracy silnika to poczytaj o dwusiarczku molibdenu
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Najlepiej wymienić przed i po. Jak jest filtr brudny to koniecznie wymienić PRZED. Po to już zależy w jakim filtr będzie stanie po czyszczeniu. Diesel Spulung działa bardzo agresywnie.Mati2008 pisze: ↑5 cze 2019, o 09:34Witam Panowie, mam pytanie odnośnie zastosowania dodatku Liqui Moly Diesel Spülung 2666. Czy po dodaniu owego specyfiku i po wyjeżdżeniu na nim baku trzeba koniecznie wymieniać filtr paliwa czy jest to zbędny zabieg? Pytam, gdyż i tak gdzieś za 3000 tys km czeka mnie wymiana oleju ze wszystkimi filtrami więc nie wiem czy wywali to płukanie tyle syfu do filtra, Anne teraz go wymieniać czy mogę poczekać do wymiany oleju?
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
Dobry. Tyle tylko, że Motul to żadna rewelacja. Po prostu niezły olej.
/edit/
Dodano po 9 minutach 42 sekundach:
Ceratec to fajny produkt i fsktycznie jego działanie jest odczuwalne. Spadek tarcia faktycznie następuje. O interwale 50 tys. należy natomiast zapomnieć bo to czysto teoretyczny przebieg. Zalecam dodawanie przy każdej wymianie. Ceratec nie ma za zadanie uszczelnienia silnika i choć może wpłynąć w niewielkim stopniu na branie oleju to jego zadaniem jest pzrede wszystkim prewencyjna ochrona.Mati2008 pisze: ↑10 cze 2019, o 18:31Dzięki wielkie za info. A co myślicie o specyfiku zwanym Ceratec? Ktoś stosował i może cokolwiek powiedzieć jak auto się na tym zachowuje, ile wytrzymuje dodany do oleju, czy w międzyczasie jak wymienia się olej to trzeba na nowo dodawać cerateca czy nie jest to konieczne? No i najważniejsze jak go stosować? Wiem, że przy wymianie tylko na zimny, świeży olej i odpalić czy już rozgrzany? I skoro do układu wchodzi około 4,5l oleju to dawać 4l i 500ml tego cerateca czy zmieszać z olejem jeszcze w bańce i wtedy zapodać do silnika podczas wymiany? I najważniejsze, czy przy realnym przebiegu 108000km warto go dodawać? Dzięki za wszelkie sugestie.
Do diesla (i nie tylko) moim (i nie tylko) zdaniem zdecydowanie lepszym wyborem jest Archoil AR9100, który oprócz poprawy smarowania/tarcia podnosi TBN, ogranicza TAN i pomaga utrzymać czystość w silniku a nawet ma właściwości czyszczące. Jeśli chodzi o ochronę silnika to jest nawet na nieco wyższym poziomie od Ceratec-a. Zaletą jest również mniejsza dawka. Na 5l jest to tylko 175 ml wiec w mniejszym stopniu wpływa na właściwości samego oleju. Nie zaleca się aby ilość dodatki przekraczała 5% a tak naprawdę im mniej tym lepiej. Oczywiście jak przekroczymy 5% to się "nic nie stanie" ale po prostu im więcej dodatku tym bardziej wpływamy na właściwości/parametru zastosowanego oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 3 cze 2019, o 19:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Zator
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Witam. Chce wymienić olej w mojej insigni zastanawiam się nad gm 5w30 dexos2 lub motyl 5w30dexos2 lub valvoline 5x30dexos 2 który z nich będzie najlepszy dla opelka ? Filtr paliwa z Valeo a reszta z blue print Como tym sądzicie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Wielkie dzięki za wyczerpującą odp. Chciałbym jeszcze zapytać, bo zauważyłem że pojawił się w sprzedaży Archoil AR9200? Czym to się różni od wersji 9100 i czy warto się w to pchać? I ogólnie, że zamierzam go przetestować to jak to do tego zabrać? Podczas wymiany oleju ma nowy czy można go dodać w każdym momencie? I też odpowiednio mniej oleju wlać, aby potem dodać te 175ml Archoil'a? Lepiej na rozgrzany silnik czy na zimny? Dzięki raz jeszcze.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Mam pytanko.
Czy ktokolwiek testował lub zastanawiał się nad tym jaki wpływ mają te dodatki do oleju i paliwa, na naszą nieszczęsną uszczelkę pompy oleju?
Podobno szybciej ona się zużywa od tych dodatków.
Sent from my K10 using Tapatalk
Czy ktokolwiek testował lub zastanawiał się nad tym jaki wpływ mają te dodatki do oleju i paliwa, na naszą nieszczęsną uszczelkę pompy oleju?
Podobno szybciej ona się zużywa od tych dodatków.
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Większej bzdury dawno nie słyszałem. Obstawiam, że to wyszło od "rozgarniętego inaczej" mechanika.
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Czy ktoś z Was stosuje olej MEGUIN MEGOL ZWEITAKTMOTORENOEL TC ? Kończe elfa i planuje jego kupno u kolegiberlin.
Co bedzie lepsze olej 2T czy Archoil 6900-Dmax ?
Co bedzie lepsze olej 2T czy Archoil 6900-Dmax ?
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dlaczego od razu bzdury.tomek evo pisze:Większej bzdury dawno nie słyszałem. Obstawiam, że to wyszło od "rozgarniętego inaczej" mechanika.
Tak słyszałem. osobiście stosuje archoil, ale w sumie skoro te środki czyszczą układ paliwowy, DPF, EGR z nagaru to może skład chemiczny źle wpływać na żywotność gumowej uszczelki.
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Zdecydowanie polecam AR6900D-max.arek810316 pisze: ↑11 cze 2019, o 22:34Czy ktoś z Was stosuje olej MEGUIN MEGOL ZWEITAKTMOTORENOEL TC ? Kończe elfa i planuje jego kupno u kolegiberlin.
Co bedzie lepsze olej 2T czy Archoil 6900-Dmax ?
Dodano po 11 minutach 38 sekundach:
Wg. znawcy tematu wymieniającego te uszczelki "na co dzień" na żywotność uszczelki ma przede wszystkim wpływ temperatura spalin co jest bezpośrednio związane z cyklem wypalania się dpf-a czyli ze stylem jazdy oraz z jakością paliwa. Jego zdaniem minimalny wpływ na to może mieć również zbyt wysoka temperatura oleju ale jest to raczej wpływ raczej marginalny. Ar6900d-max korzystnie wpływa na czystość spalin i stan dpf-a a ar9100 minimalnie obniża temp. oleju. Nie wiem jak skład chemiczny archoila AR9100 miałby negatywnie wpływać na uszczelkę a w przypadku ar6900d-max to już w ogóle teoria bardzo karkołomna i jak już coś to można udowodnić to w drugą stronę czyli im rzadsze wypalanie dzięki regularnemu stosowaniu AR6900d-max tym żywotność uszczelki większa.Panek pisze: ↑11 cze 2019, o 23:51Dlaczego od razu bzdury.tomek evo pisze:Większej bzdury dawno nie słyszałem. Obstawiam, że to wyszło od "rozgarniętego inaczej" mechanika.
Tak słyszałem. osobiście stosuje archoil, ale w sumie skoro te środki czyszczą układ paliwowy, DPF, EGR z nagaru to może skład chemiczny źle wpływać na żywotność gumowej uszczelki.
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ten Archoil 6900 D-max jak sie go aplikuję,po zatankowamiu czy przed?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Częstochowa
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Najlepiej przed tankowaniem na stacji, wtedy dobrze wymiesza się z paliwem