--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
andrzeeje
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: andrzeeje » 6 cze 2019, o 10:23

Czy to dobry wybór do mojeg silnika? Motul X-Clean 5w40

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dare50 » 6 cze 2019, o 11:03

Oczywiście czemu nie dużo osób go stosuje i ja też , ale pewnie zaraz się odezwie nasz specjalista od "swoich" olejów

andrzeeje
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: andrzeeje » 6 cze 2019, o 11:17

Dzięki. Pierwsze auto z DPF 😂

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dare50 » 6 cze 2019, o 11:20

Da się przeżyć , dioda albo aplikacja Pinga i do przodu

andrzeeje
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: andrzeeje » 6 cze 2019, o 11:40

Jest jedno i drugie 😁

Mati2008
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
Auto: Insignia ST/MY 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Mati2008 » 6 cze 2019, o 16:24

Mati2008 pisze:
5 cze 2019, o 09:34
Witam Panowie, mam pytanie odnośnie zastosowania dodatku Liqui Moly Diesel Spülung 2666. Czy po dodaniu owego specyfiku i po wyjeżdżeniu na nim baku trzeba koniecznie wymieniać filtr paliwa czy jest to zbędny zabieg? Pytam, gdyż i tak gdzieś za 3000 tys km czeka mnie wymiana oleju ze wszystkimi filtrami więc nie wiem czy wywali to płukanie tyle syfu do filtra, Anne teraz go wymieniać czy mogę poczekać do wymiany oleju?
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
Pomoże ktoś?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: P405 » 6 cze 2019, o 18:28

Wlej to za 2000 tys. Wtedy wyjeźdisz bak i wymieniasz filtr z całą resztą. Potrafi to rozpuścić dużo syfu w zbiorniku i przypchać filtr. Oczywiście wszystko zależy od stanu w jakim się znajduje.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


markrk
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: markrk » 6 cze 2019, o 18:32

Mati2008 pisze:
6 cze 2019, o 16:24
Mati2008 pisze:
5 cze 2019, o 09:34
Witam Panowie, mam pytanie odnośnie zastosowania dodatku Liqui Moly Diesel Spülung 2666. Czy po dodaniu owego specyfiku i po wyjeżdżeniu na nim baku trzeba koniecznie wymieniać filtr paliwa czy jest to zbędny zabieg? Pytam, gdyż i tak gdzieś za 3000 tys km czeka mnie wymiana oleju ze wszystkimi filtrami więc nie wiem czy wywali to płukanie tyle syfu do filtra, Anne teraz go wymieniać czy mogę poczekać do wymiany oleju?
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
Pomoże ktoś?
Używałem tego preparatu w 1.6 hdi, pomógł dopiero jak podałem bezpośrednio i na nim pracował dolewanie do baku było bez rezultatu.
Następnie dolewałem LM 1052 1:200 korekcje wtrysku wróciły do normy.

Mati2008
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
Auto: Insignia ST/MY 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Mati2008 » 10 cze 2019, o 18:31

Dzięki wielkie za info. A co myślicie o specyfiku zwanym Ceratec? Ktoś stosował i może cokolwiek powiedzieć jak auto się na tym zachowuje, ile wytrzymuje dodany do oleju, czy w międzyczasie jak wymienia się olej to trzeba na nowo dodawać cerateca czy nie jest to konieczne? No i najważniejsze jak go stosować? Wiem, że przy wymianie tylko na zimny, świeży olej i odpalić czy już rozgrzany? I skoro do układu wchodzi około 4,5l oleju to dawać 4l i 500ml tego cerateca czy zmieszać z olejem jeszcze w bańce i wtedy zapodać do silnika podczas wymiany? I najważniejsze, czy przy realnym przebiegu 108000km warto go dodawać? Dzięki za wszelkie sugestie.

caparis
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Częstochowa

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: caparis » 10 cze 2019, o 22:29

Osobiście nie testowałem tego produktu, ale mam pewne przemyślenia na jego temat...
Według mnie użycie tego środka w silniku, który nie wymaga dodatkowego 'uszczelnienia' jest niepotrzebne. Jeżeli silnik miałby duży przebieg, a co za tym idzie zużyte powierzchnie pracujące, to może ta ceramika jest w stanie przywrócić bardziej fabryczny stan i pozwoli na gładszą pracę.
Według opisu producenta puszka wystarcza na 5l, a nie, że jest to stosunek oleju do produktu. Innymi słowy zalewasz całą butelkę i po sprawie.
Ty masz silnik z małym przebiegiem, więc o dużym zużyciu nie ma mowy. Poza tym oleje same w sobie są przecież zaprojektowane do ochrony i smarowania silnika :D
Ja zainwestowałbym w dobry, droższy olej, filtr porządnej marki i płukankę co każda wymianę. Prędzej dodałbym coś do paliwa - LM czy AR6900.
Jeżeli jesteś bardzo zainteresowany wspomożeniem pracy silnika to poczytaj o dwusiarczku molibdenu

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 11 cze 2019, o 08:06

Mati2008 pisze:
5 cze 2019, o 09:34
Witam Panowie, mam pytanie odnośnie zastosowania dodatku Liqui Moly Diesel Spülung 2666. Czy po dodaniu owego specyfiku i po wyjeżdżeniu na nim baku trzeba koniecznie wymieniać filtr paliwa czy jest to zbędny zabieg? Pytam, gdyż i tak gdzieś za 3000 tys km czeka mnie wymiana oleju ze wszystkimi filtrami więc nie wiem czy wywali to płukanie tyle syfu do filtra, Anne teraz go wymieniać czy mogę poczekać do wymiany oleju?
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie.
Najlepiej wymienić przed i po. Jak jest filtr brudny to koniecznie wymienić PRZED. Po to już zależy w jakim filtr będzie stanie po czyszczeniu. Diesel Spulung działa bardzo agresywnie.

Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
andrzeeje pisze:
6 cze 2019, o 10:23
Czy to dobry wybór do mojeg silnika? Motul X-Clean 5w40
Dobry. Tyle tylko, że Motul to żadna rewelacja. Po prostu niezły olej.

/edit/

Dodano po 9 minutach 42 sekundach:
Mati2008 pisze:
10 cze 2019, o 18:31
Dzięki wielkie za info. A co myślicie o specyfiku zwanym Ceratec? Ktoś stosował i może cokolwiek powiedzieć jak auto się na tym zachowuje, ile wytrzymuje dodany do oleju, czy w międzyczasie jak wymienia się olej to trzeba na nowo dodawać cerateca czy nie jest to konieczne? No i najważniejsze jak go stosować? Wiem, że przy wymianie tylko na zimny, świeży olej i odpalić czy już rozgrzany? I skoro do układu wchodzi około 4,5l oleju to dawać 4l i 500ml tego cerateca czy zmieszać z olejem jeszcze w bańce i wtedy zapodać do silnika podczas wymiany? I najważniejsze, czy przy realnym przebiegu 108000km warto go dodawać? Dzięki za wszelkie sugestie.
Ceratec to fajny produkt i fsktycznie jego działanie jest odczuwalne. Spadek tarcia faktycznie następuje. O interwale 50 tys. należy natomiast zapomnieć bo to czysto teoretyczny przebieg. Zalecam dodawanie przy każdej wymianie. Ceratec nie ma za zadanie uszczelnienia silnika i choć może wpłynąć w niewielkim stopniu na branie oleju to jego zadaniem jest pzrede wszystkim prewencyjna ochrona.
Do diesla (i nie tylko) moim (i nie tylko) zdaniem zdecydowanie lepszym wyborem jest Archoil AR9100, który oprócz poprawy smarowania/tarcia podnosi TBN, ogranicza TAN i pomaga utrzymać czystość w silniku a nawet ma właściwości czyszczące. Jeśli chodzi o ochronę silnika to jest nawet na nieco wyższym poziomie od Ceratec-a. Zaletą jest również mniejsza dawka. Na 5l jest to tylko 175 ml wiec w mniejszym stopniu wpływa na właściwości samego oleju. Nie zaleca się aby ilość dodatki przekraczała 5% a tak naprawdę im mniej tym lepiej. Oczywiście jak przekroczymy 5% to się "nic nie stanie" ale po prostu im więcej dodatku tym bardziej wpływamy na właściwości/parametru zastosowanego oleju.

Teges
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 3 cze 2019, o 19:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zator

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Teges » 11 cze 2019, o 11:55

Witam. Chce wymienić olej w mojej insigni zastanawiam się nad gm 5w30 dexos2 lub motyl 5w30dexos2 lub valvoline 5x30dexos 2 który z nich będzie najlepszy dla opelka ? Filtr paliwa z Valeo a reszta z blue print Como tym sądzicie ?

Mati2008
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
Auto: Insignia ST/MY 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Mati2008 » 11 cze 2019, o 13:32

Wielkie dzięki za wyczerpującą odp. Chciałbym jeszcze zapytać, bo zauważyłem że pojawił się w sprzedaży Archoil AR9200? Czym to się różni od wersji 9100 i czy warto się w to pchać? I ogólnie, że zamierzam go przetestować to jak to do tego zabrać? Podczas wymiany oleju ma nowy czy można go dodać w każdym momencie? I też odpowiednio mniej oleju wlać, aby potem dodać te 175ml Archoil'a? Lepiej na rozgrzany silnik czy na zimny? Dzięki raz jeszcze.

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Panek » 11 cze 2019, o 14:24

Mam pytanko.

Czy ktokolwiek testował lub zastanawiał się nad tym jaki wpływ mają te dodatki do oleju i paliwa, na naszą nieszczęsną uszczelkę pompy oleju?

Podobno szybciej ona się zużywa od tych dodatków.

Sent from my K10 using Tapatalk


tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 11 cze 2019, o 22:18

Panek pisze:
11 cze 2019, o 14:24
Mam pytanko.

Czy ktokolwiek testował lub zastanawiał się nad tym jaki wpływ mają te dodatki do oleju i paliwa, na naszą nieszczęsną uszczelkę pompy oleju?

Podobno szybciej ona się zużywa od tych dodatków.

Sent from my K10 using Tapatalk
Większej bzdury dawno nie słyszałem. Obstawiam, że to wyszło od "rozgarniętego inaczej" mechanika.

arek810316
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 11 cze 2019, o 22:34

Czy ktoś z Was stosuje olej MEGUIN MEGOL ZWEITAKTMOTORENOEL TC ? Kończe elfa i planuje jego kupno u kolegiberlin.
Co bedzie lepsze olej 2T czy Archoil 6900-Dmax ?

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Panek » 11 cze 2019, o 23:51

tomek evo pisze:
Panek pisze:
11 cze 2019, o 14:24
Mam pytanko.

Czy ktokolwiek testował lub zastanawiał się nad tym jaki wpływ mają te dodatki do oleju i paliwa, na naszą nieszczęsną uszczelkę pompy oleju?

Podobno szybciej ona się zużywa od tych dodatków.

Sent from my K10 using Tapatalk
Większej bzdury dawno nie słyszałem. Obstawiam, że to wyszło od "rozgarniętego inaczej" mechanika.
Dlaczego od razu bzdury.
Tak słyszałem. osobiście stosuje archoil, ale w sumie skoro te środki czyszczą układ paliwowy, DPF, EGR z nagaru to może skład chemiczny źle wpływać na żywotność gumowej uszczelki.


Sent from my K10 using Tapatalk


tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 12 cze 2019, o 10:27

arek810316 pisze:
11 cze 2019, o 22:34
Czy ktoś z Was stosuje olej MEGUIN MEGOL ZWEITAKTMOTORENOEL TC ? Kończe elfa i planuje jego kupno u kolegiberlin.
Co bedzie lepsze olej 2T czy Archoil 6900-Dmax ?
Zdecydowanie polecam AR6900D-max.

Dodano po 11 minutach 38 sekundach:
Panek pisze:
11 cze 2019, o 23:51
tomek evo pisze:
Panek pisze:
11 cze 2019, o 14:24
Mam pytanko.

Czy ktokolwiek testował lub zastanawiał się nad tym jaki wpływ mają te dodatki do oleju i paliwa, na naszą nieszczęsną uszczelkę pompy oleju?

Podobno szybciej ona się zużywa od tych dodatków.

Sent from my K10 using Tapatalk
Większej bzdury dawno nie słyszałem. Obstawiam, że to wyszło od "rozgarniętego inaczej" mechanika.
Dlaczego od razu bzdury.
Tak słyszałem. osobiście stosuje archoil, ale w sumie skoro te środki czyszczą układ paliwowy, DPF, EGR z nagaru to może skład chemiczny źle wpływać na żywotność gumowej uszczelki.


Sent from my K10 using Tapatalk
Wg. znawcy tematu wymieniającego te uszczelki "na co dzień" na żywotność uszczelki ma przede wszystkim wpływ temperatura spalin co jest bezpośrednio związane z cyklem wypalania się dpf-a czyli ze stylem jazdy oraz z jakością paliwa. Jego zdaniem minimalny wpływ na to może mieć również zbyt wysoka temperatura oleju ale jest to raczej wpływ raczej marginalny. Ar6900d-max korzystnie wpływa na czystość spalin i stan dpf-a a ar9100 minimalnie obniża temp. oleju. Nie wiem jak skład chemiczny archoila AR9100 miałby negatywnie wpływać na uszczelkę a w przypadku ar6900d-max to już w ogóle teoria bardzo karkołomna i jak już coś to można udowodnić to w drugą stronę czyli im rzadsze wypalanie dzięki regularnemu stosowaniu AR6900d-max tym żywotność uszczelki większa.

arek810316
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 12 cze 2019, o 20:02

Ten Archoil 6900 D-max jak sie go aplikuję,po zatankowamiu czy przed?

caparis
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Częstochowa

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: caparis » 12 cze 2019, o 20:08

Najlepiej przed tankowaniem na stacji, wtedy dobrze wymiesza się z paliwem

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”